Pod dráty do Moravského Berouna a Krnova. SŽ vybrala na druhý pokus projektanty prosté elektrizace

Rychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dokumentace počítá se dvěma verzemi rozsahu elektrizace.

Sdružení MoBeKr složené ze společností Moravia Consult a Sudop Brno se stalo vítězem soutěže na přípravu projektové dokumentace pro takzvanou prostou elektrizaci části tratě z Olomouce do Krnova.

Vyplývá to z podepsaného kontraktu zveřejněného v registru smluv.  Správa železnic za práci zaplatí 15,2 milionu korun. Najít zhotovitele se podařilo na druhý pokus, do první soutěže se nikdo nepřihlásil. Jde o další trať, kde Správa železnic našla zhotovitele projektové dokumentace na prostou elektrizaci.

Zatímco v první soutěži SŽ hledala firmu na zpracování více stupňů přípravy, nyní jen na zpracování záměru projektu. Kdo všechno se do soutěže přihlásil, není zatím veřejné. Správa železnic zveřejňuje informace o zadávacím řízení vždy až několik týdnů po uzavření smlouvy.

Podle zadávací dokumentace má dojít ke zpracování záměru ve dvou verzích. V jedné dojde k elektrizaci jen z Moravského Berouna do Bruntálu, v druhé z Moravského Berouna až do Krnova. Z Olomouce do Moravského Berouna se s elektrizací nepočítá, protože se zde plánuje provoz akutrolejových jednotek (BEMU).

Odbočné stanice Valšov, Bruntál a Milotice nad Opavou budou využity pro případné dobíjení vozidel BEMU pro odbočující tratě. Stavba naváže na plánovanou elektrizaci trati z Krnova do Opavy, která získala souhlas centrální komise. Správa železnic počítá s elektrizací na střídavou soustavou AC 25 kV, 50 Hz.

Záměry na prostou elektrizaci jsou v síti Správy železnic relativní novinkou. Dosud elektrizace tratí probíhaly současně s velkou modernizací. Nyní půjde hlavně o postavení trakčního vedení. „Pro zajištění elektrizace budou navrhnuty úpravy železničního svršku a spodku jen v nezbytně nutném rozsahu, rozsáhlé opravy železničního svršku a spodku nejsou předmětem prosté elektrizace,“ uvádí Správa železnic.

Tagy Moravia Consult prostá elektrizace Správa železnic Sudop Brno trať 310 Olomouc - Krnov - Opava východ
52 komentářů