Pod dráty do automobilky. Správa železnic má povolení pro další část elektrizace trati Týniště – Solnice

Stanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra PardubiceStanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra Pardubice

Trať bude elektrizována na střídavou napájecí soustavu.

Správa železnic (SŽ) získala stavební povolení pro další část modernizace a elektrizace trati mezi Týništěm nad Orlicí a Solnicí. Několik let zpožděná stavba by mohla začít letos.

Stavební povolení je zveřejněné na úřední desce Dopravního a energetického stavebního úřadu. Jde konkrétně o povolení pro etapu 2a. Stavba je dílčí etapou stavební a technologické rekonstrukce železniční infrastruktury v úseku Týniště nad Orlicí (mimo) – Častolovice (včetně) v délce přibližně 700 m. „Cílem stavby je zajištění potřebné přepravní kapacity uvedeného úseku,“ uvádí se v povolení.

Úsek bude elektrizován trakční soustavou 25 kV/50 Hz, napájený ze stávající trakční měnírny Týniště nad Orlicí. Dále stavbou dochází k celkové rekonstrukci stávající trati v úseku Častolovice – Kostelec nad Orlicí. Stavba zahrnuje úpravu nástupiště zastávky Častolovice.

Miliardová modernizace železnice do automobilky začne letos, SŽ má stavební povolení

Mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda uvedl, že pokud se letos podaří pro všechny etapy získat stavební povolení, během prvním poloviny roku bude vypsána soutěž na zhotovitele a stavba by mohla začít ještě letos.

Modernizace trati, která zlepší zásobování automobilky Škoda Auto v Kvasinách, nabrala zpoždění přes pět let. Detailně je popsána v informačním letáku.

Modernizace trati Týniště nad Orlicí - Solnice. Foto: Správa železnic

 

Tagy elektrizace Týniště nad Orlicí - Solnice Správa železnic
76 komentářů