Počty cestujících ve Vídni vzrostly o pětinu, konkurence ještě zhoustne

Airbus A321 společnosti LEVEL ve Vídni. Foto: Letiště VídeňAirbus A321 společnosti LEVEL ve Vídni. Foto: Letiště Vídeň

Vídeňské letiště zažívá jeden z největších růstů ve své historii. Důvodem je především extrémní konkurence nízkonákladových dopravců, kteří se přitom

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukas

Doplnil by som Lauda-Ryanair.
A ten kto trpi je BTS, ryan uz oznamil redukciu letov a nebude dlho trvat a prida sa aj Wizz.

Nicky

Praha má co dohánět.
Jen škoda, že to nedává smysl na víkendové cesty

Tady na Moravě

V jižní části tzv. CEE (středo-východní Evropy) a přilehlých balkánských oblastech je evidentně poptávka po nějakém velkém hubu. Němci, Francouzi mají svůj, Angličani mají Heathrow, což sice není megahub jaký by mohl být, ale funguje v tom smyslu. Poláci pro svůj středoevropsko-pobaltský region plánují CPK u Varšavy, jen to naše rozdrobené post-habsburské podunajské mocnářství je zase tak nějak tradičně mimo. A Vídeňáci to musejí zachraňovat jako vždy 🙂 Holt některé věci se v Evropě nemění ani po staletích. Ono to letiště ani nemůže být mimo Rakousko – tam je totiž z celého regionu největší poptávka po létání, protože místní gastarbeitři… Číst vice »

Martin V.

Píšete o „velkém hubu“, přičemž Vídeň sice je uzlové letiště (na rozdíl od současné Ruzyně), ale to co se tam tak rozjelo nemá uzlový charakter (hub and spoke), ale je to naopak „point-to-point“ servis od nízkonákladových aerolinií. Je to vidět i z citované statistiky. Místní cestující 11,4 mil. za pololetí (+29,1 %), přestupující 3,2 mil. (+6,9 %), celkem 14,7 mil. (+23,9 %).

Ale když budeme pro post-habsburskou střední Evropu počítat ty paprsky ne jen letecky, ale i pozemní dopravou, tak to samozřejmě významný dopravní uzel bude. O tom není sporu. Rozlítat „spoke“ třeba z Ostravy se dlouhodobě nedaří.

Dubican

Přitom tak děsné letiště… (zkušenost z tohoto týdne)

Nicky

Většina lidí si vybírá letiště odkud to létá tam kam potřebují.

Filip238

Co Vám na něm připadá děsné. Lítám z něj pravidelně, letiště s parametry 21. století. Vlakyový terminál propojený plynule s prvním terminálem, služby perfektní.. S tím středověkem v Praze se nedá srovnat, letěl jsem z něj jednou a horor nehledě na to, že Praha je kdesi v Tramtárii a táhnout se tam je o nervy.

Jen tak

Viden jsou dva zcela odlišné světy.

Nový terminál (má nějaký super cool název), odkud lítá austrian a star alliance, je skvělý a je radost z něj lítat.

Starý terminál (kde lítá zbytek) je zoufalost, a je na úrovni cca tak poloviny 20. století. I praha je proti němu takový malý singapur.

Jen tak

No, a zapoměl bych na veci jako nutnost jezdit autobusem a procházet security, i kdyz tranzitujete schengen-schengen (ale z odlišných terminálů) atd atd.