Letecké společnosti Letectví Letiště

Počty cestujících ve Vídni vzrostly o pětinu, konkurence ještě zhoustne

Airbus A321 společnosti LEVEL ve Vídni. Foto: Letiště Vídeň
Airbus A321 společnosti LEVEL ve Vídni. Foto: Letiště Vídeň

Vídeňské letiště zažívá jeden z největších růstů ve své historii. Důvodem je především extrémní konkurence nízkonákladových dopravců, kteří se přitom Vídni dlouho vyhýbali. Podle jejich plánů by mělo dojít ještě k dalšímu zesílení boje o zákazníka.

Za první pololetí počet cestujících ve Vídni stoupl o 23,3 %, v samotném červnu o 19,7 %. Letiště za první pololetí odbavilo celkem 14,7 milionu cestujících. Vyplývá to ze zveřejněných statistik vídeňského letiště.

Od loňského roku začaly ve Vídni o přízeň zákazníků bojovat Laudamotion, Level a Wizz Air, které výrazně zhustily dosavadní konkurenci. Na cenovou válku ve Vídni si stěžují zejména domácí Austrian Airlines, které oznámily kvůli větší konkurenci prohloubení ztráty za první čtvrtletí.

Aerolinky přitom počítají ve Vídni s dalším růstem. Laudamotion oznámil od zimního letového řádu nasazení dalšího letadla a rozšíření letového řádu do dalších destinací, s dalším letadlem příští rok počítá pro Vídeň Wizz Air. Díky velké konkurenci jsou aktuálně lety z Vídně zejména po Evropě podstatně levnější než z Česka.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Lukas
Host
Lukas

Doplnil by som Lauda-Ryanair.
A ten kto trpi je BTS, ryan uz oznamil redukciu letov a nebude dlho trvat a prida sa aj Wizz.

Nicky
Host
Nicky

Praha má co dohánět.
Jen škoda, že to nedává smysl na víkendové cesty

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

V jižní části tzv. CEE (středo-východní Evropy) a přilehlých balkánských oblastech je evidentně poptávka po nějakém velkém hubu. Němci, Francouzi mají svůj, Angličani mají Heathrow, což sice není megahub jaký by mohl být, ale funguje v tom smyslu. Poláci pro svůj středoevropsko-pobaltský region plánují CPK u Varšavy, jen to naše rozdrobené post-habsburské podunajské mocnářství je zase tak nějak tradičně mimo. A Vídeňáci to musejí zachraňovat jako vždy 🙂 Holt některé věci se v Evropě nemění ani po staletích. Ono to letiště ani nemůže být mimo Rakousko – tam je totiž z celého regionu největší poptávka po létání, protože místní gastarbeitři… Číst vice »

Martin V.
Host
Martin V.

Píšete o „velkém hubu“, přičemž Vídeň sice je uzlové letiště (na rozdíl od současné Ruzyně), ale to co se tam tak rozjelo nemá uzlový charakter (hub and spoke), ale je to naopak „point-to-point“ servis od nízkonákladových aerolinií. Je to vidět i z citované statistiky. Místní cestující 11,4 mil. za pololetí (+29,1 %), přestupující 3,2 mil. (+6,9 %), celkem 14,7 mil. (+23,9 %).

Ale když budeme pro post-habsburskou střední Evropu počítat ty paprsky ne jen letecky, ale i pozemní dopravou, tak to samozřejmě významný dopravní uzel bude. O tom není sporu. Rozlítat „spoke“ třeba z Ostravy se dlouhodobě nedaří.

Dubican
Host
Dubican

Přitom tak děsné letiště… (zkušenost z tohoto týdne)

Nicky
Host
Nicky

Většina lidí si vybírá letiště odkud to létá tam kam potřebují.

Filip238
Host
Filip238

Co Vám na něm připadá děsné. Lítám z něj pravidelně, letiště s parametry 21. století. Vlakyový terminál propojený plynule s prvním terminálem, služby perfektní.. S tím středověkem v Praze se nedá srovnat, letěl jsem z něj jednou a horor nehledě na to, že Praha je kdesi v Tramtárii a táhnout se tam je o nervy.

Jen tak
Host
Jen tak

Viden jsou dva zcela odlišné světy.

Nový terminál (má nějaký super cool název), odkud lítá austrian a star alliance, je skvělý a je radost z něj lítat.

Starý terminál (kde lítá zbytek) je zoufalost, a je na úrovni cca tak poloviny 20. století. I praha je proti němu takový malý singapur.

Jen tak
Host
Jen tak

No, a zapoměl bych na veci jako nutnost jezdit autobusem a procházet security, i kdyz tranzitujete schengen-schengen (ale z odlišných terminálů) atd atd.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll