Austrian prohloubil ztrátu, vysvětluje ji cenovou válkou ve Vídni
Extrémně velká konkurence nízkonákladových dopravců na letišti ve Vídni začíná mít velký vliv i na hospodaření největšího dopravce v Rakousku,
Extrémně velká konkurence nízkonákladových dopravců na letišti ve Vídni začíná mít velký vliv i na hospodaření největšího dopravce v Rakousku, společnosti Austrian Airlines. Firma dnes ohlásila za první čtvrtletí výrazné zhoršení výsledků.
Za první tři měsíce dopravce prodělal 99 milionů eur, loni za stejné období 73 milionů eur. Vyplývá to ze zveřejněné zprávy a prezentace pro investory.
Zhoršení výsledků o 36 procent firma vysvětluje více důvody, za hlavní tři považuje zvýšené náklady na údržbu, rostoucí ceny paliva a tvrdší konkurenci ve Vídni. V rakouské metropoli loni začali působit intenzivněji nízkonákladoví dopravci, například Wizz Air, Laudamotion nebo Level. To vedlo k výraznému snížení ceny letenek do řady destinací. Ty naopak přilákaly více cestujících: za první čtvrtletí přepravily Austrian Airlines 2,7 milionu cestujících, meziročně o sedm procent více.
„Cenová válka ve Vídni naplno vypukla. I když si cestující mohou nyní užívat levných letenek, situace skončí oběťmi mezi nízkonákladovými dopravci. Budeme bránit svoji pozici lídra trhu,“ řekl šéf Austrian Wolfgang Jani. Průměrná obsazenost dosáhla 73 %. Firma letos čeká obtížný rok, plánuje být v plusu.
Cenová válka je vidět i na tržbách, které klesly o čtyři procenta na 382 milionů eur. Růst nákladů firma vysvětluje i mimořádnými opravami některých letadel Embraer.
Austrian oznámil výsledky ve stejný den, kdy otevřel další dálkovou linku, spojil Vídeň a Montreal.
Zhoršení výsledků hlásí celá skupina Lufthansa Group, jejíž jsou Austrian Airlines součástí. Z loňských -50 milionů firma oznámila navýšení ztráty na 336 milionů eur. „Nadbytečná kapacita, zejména na krátkých a středně dlouhých trasách po Evropě, výrazně ovlivnila naše hospodaření v prvním čtvrtletí,“ uvedl Ulrik Svensson, finanční ředitel Lufthansy.