Počet strojvedoucích klesl pod 10 tisíc, úspěšnost u zkoušek je 66 procent
Strojvedoucí, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Na stanovišti strojvedoucích přibývá žen.
Na stanovišti strojvedoucích přibývá žen.
Tak podle těch názorů tady je jediné řešení urychlit vývoj samořiditelných vozidel. Možná se to na trase D osvědčí a pak to bude pokračovat.
Problém je v tom, že se berou adepti bez technického vzdělání a jakéhokoliv ponětí o dráze, poslední dobou téměř každý, mdo jde kolem. K tomu velmi krátké kurzy a je zaděláno na průšvih. Zájemce musí zakrátko absorbovat obrovské množství informaci a často bohužel zacvičují ti, kdož by to vůbec dělat neměli. Můžete minusovat, ale je to tak. Toliko co do úspěšnosti zkoušek. Za propadem počtu licencí jsou již zmíněná fakta. Mám řadu kamarádů, kteří utekli do předčasného a zlepšil se jim zdravotní stav. Nikoho od té práce neodrazuji, ale už dávno k ní nikoho nenabádám. Kdysi jsem si to taky… Číst vice »
Změn zácviku by neškodila.. já měl výborné firy v zácviku.. jednou nohou v hrobě je člověk i u jiných profesí.ale pořád je železniční doprava jedna z nejbezpečnějších.Zrovna dneska zácvik..nebylo to špatné..ale kvalita klesá .. hlavně ti soukromí dopravci to je odpad.
Sám jsi odpad. Kolik jsi toho odjezdil u soukromníků??🤔
Kašli na něj, je mimo.
Dovolím si oponovat, mám za sebou řadu let tam i tam a je to kus od kusu. U ČD to bohužel v posledních letech šlo také hodně dolů. Problém je v tom, že nejsou lidi, bere se každý kdo jde kolem, předchozí praxe na dráze nula a nebo viděli, že fíra dá páku dopředu, dozadu z bere víc než oni, jenže vůbec netuší to kolem a to je megaprůšvih viz ty Prosenice nebo kde to bylo. Nemůžu dát totálnímu nováčkovi i kdyby byl sebelepší do ruky mašinu co má 6 MW a k tomu pořádnou várku tun na háku. Zrovna… Číst vice »
Takt to vždycky hodilo, že staří páprdové jako Vy, kterým už to nemyslí, po 58roku života, šli do důchodu o nahrazovali je noví, plní elánu lidé po 6měsíčním praktickém zácviku.
Hlupák zůstane hlupákem.
Do důchodu mám ještě dost let, ale hold jsem šel dřív makat, aby ty ses mohl z mých daní dlouho válet u www, páprdo.
když je to tak náročné na zdravotní stav, tak proč do toho jdou i noví adepti kterým je 55-60 let ?
Netuším, mě bylo tehdy o hodně méně a měl jsem obavu, zda „prolezu“. Tehdy vyhazovali běžně dvacátníky, zejména ústav pro choromyslné v Italské.
no tak pryč je doba kdy se do jednoho zaměstnání nastoupilo po vyučení/ maturitě a dělalo se to až do důchodu. Tento trend se nevyhýbá ani železnici.
Souhlas, za sebe mohu říci, že jednou za čas je změna více než přínosná, aby člověk nezakrněl. Může se stát, že se s výběrem novým netrefíš, tak hold hledáš dál. Je dobré si dát na papír, co chceš, co za to chceš a co jsi ochoten za to strpět. Rozhodně se nenechat opít rohlíkem typu karta Multisport nebo příspěvek na penzijní 1000 Kč (tisícovku dávaly ČD před hromadou let, dnes by to mělo být po započítání skoku cen mnohem víc). Tuhle si jeden vytahoval kšandy, že má 80, pak se zjistilo, že to je hrubého a za to bydlení ani… Číst vice »
Každý to máme jinak, já zas doufám, že se mi podaří u jednoho zaměstnavatele vydržet co nejdéle, ideálně až do důchodu (pokud ještě nějaký bude), protože prostě se mi nelíbí, že když si vybuduju nějakou kariéru, přístup, budu vědět, co jak funguje, tak znova někde začínat takříkajíc od píky.
Mám dotaz na strojvedoucí. Pokud jste například strojvedoucím RegioPanteru jezdícím na jedné konkrétní lince (např. mezi Olomoucí a Uničovem), kolik z toho, co musí člověk umět pro získání licence je opravdu nutné pro výkon toho zaměstnání? Je to podle vás odpovídající a nebo jsou tam zbytečnosti?
Nejsem strojvedoucí, ale řekl bych, že není moc chytré se takhle limitovat na konkrétní trať a vozidlo. Co když tam bude výluka, půjdete si pak sednout na překážku v práci?
No jelikož by jste chtěl jezdit pod olomoucem a ještě na panterech tak d1 nazpaměť d2 v15 a pak ještě hodně lézt do p řízně
V Olomouci nezapomenout na vzorné nošení uniformy, nejlépe i doma, když jdete na wc.
Pantofle, šortky a bahamské košile prošly ve Vršovicích, v Olomouci (Ostravě atd.) to bylo na veřejné vykas trování před nastoupeným celým depem.
Strojvedoucí ČD už mají zase stejný stejnokrojový nárok jako „profese přicházející do styku s veřejností“?
Netuším, už jsem řadu let pryč, ale to co za mě bylo pod Prahou „na pohodu“ v Olomouci či Ostravě „ani omylem“. Chodili skoro i na rande či na pivo v drážním vyklepaní, aby je náhodou neviděl cvičnej v civilu. Před pár dny jsem potkal kolegu z türkysu, nechal se přemluvit na pantery do Plzně a tam bude nedodržování dress code za 5000. Za to, že jim „udělali k motorům tramvaje“ se upsali na 150 000/2 roky. Mají tam jezdit zejména pražáci (nikoho od ČD neukecali), kteří budou logicky chybět v Praze a pokud se něco radikálně neobrátí, tak nevím,… Číst vice »
lépe bych to nenapsal 😀
Ale P R D. 🤟😂
Za poslední rok cca třetí příspěvek na podobné téma. Dodám že držitelé licencí jsou i řidiči dvoucestných bagrů, podbíječek a dalších mechanismů, nebo MUV. Hodně čtenářů si představí stále spíše strojvedoucí nákl. nebo osobního vlaku. K těm neaktivním licencím je třeba připočítat ty co jezdit přestali, ale nadále si je udržují jako strojmistři, školitelé atak. Napadlo autory zjistit přibližný počet strojvedoucích podle vydaných osvědčení strojvedoucího? Dále se často píše o zkouškách u DÚ, ale ne třeba o tom že je hodně těch co všemi zkouškami projdou, ale po 3-5ti letech jdou pracovat jinam. Prostě zjistí, že to není práce pro… Číst vice »
V roce 2011 jsem v Děčíně dostudoval Trakci v dopravě. Už po prvních praxích v plzeňském depu ve třeťáku jsem ale věděl, že strojvedoucí nebude práce pro mě. Vlaky jsem měl rád od malička, ale asi jsem si to moc maloval. Rozpisy směn a několik delších rozhovorů s fírama mě zviklalo a šel jsem raději do výrobního procesu. Dneska jsem rád, že jsem tohle rozhodnutí udělal. Mám pravidelnou směnu, domů chodím pěšky a můžu trávit hodně času s rodinou. A ke kolejovým vozidlům mám pořád blízko, protože mě živý jejich vývoj.
Tak vývoj těch bestií, Tě možná živí, al my ostatní s těmi střepy musíme jezditi..🫣😂
A víte, že finální výrobek není záležitostí jednoho člověka? Že když navrhnete nějaké konstrukční řešení, je nad vámi dalších deset lidí, kterým ve většině nejde o co nejlepší výsledek, ale jen o vlastní prospěch z toho, že někde ušetří za jakoukoliv cenu? V mé pozici máte pak dvě možnosti. Z takové firmy odejít a hledat štěstí jinde. A nebo se s nastalou situací smířit a snažit se inovace propašovat do projektu alespoň částečně.
Nemusíš, nikdo tě na těch střepech jezdit nenutí tak nekecej .
Je to krásná práce, nelituji 👍🏻
Rok 1991 po vyučení a nástupu v LD s touhou,že budu zařazen jako kandidát strojvedoucího .První odklad na personálním oddělení až bude mít po vojně potom se přihlašte, tak že rok do vojny než jsem dostal povolávací rozkaz potom rok základní vojenské služby a návrat do civilu a psal se rok 1994. Nastoupil jsem jako kandidát,ale jenom na půl roku.Od 1.1.1995 vznik Drážního úřadu a zpřísnění podmínek pro zařazení do funkce kandidát strojvedoucího úplné středoškolské vzdělání s maturitou. Zpátky do školy na tři roky a dálkově dodělat maturitní vzdělání a v roce 1999 jsem to všechno vzdal. Osm let a… Číst vice »
No váš problém bude v tom, že jste se tam hlásil v době, kdy měli strojvedoucích přebytek (velké poklesy nákladních přeprav).
Ideální byla maturita v oboru Elektrická trakce a kolejová vozidla v železniční dopravě. Pokud ale by ta maturita byla v příbuzném oboru (strojní, elektro) budiž. Ale stačila jakákoli maturita. To souviselo s tím, že strojvedoucí byl zařazen jako dělník, na rozdíl od výpravčího. Byly kolem toho vášnivé diskuze – viz. dobový odborářský tisk, např. Zájmy strojvůdce nebo Obzor. Proto byl zájem „pozvednout“ na stejnou úroveň i „černou stranu“. Není divu, že jste to vzdal. Tzv. pořadí, které se počítalo od 1. zákonité zkoušky vás samozřejmě odsunulo o ty 3 školní roky a tímto vás předběhli maturanti s gymnáziem nebo textilní… Číst vice »
Osobně se domnívám, že podmínka technické maturity by se měla vrátit, jistě slevilo se na to, že může být i strojní, elektro nebo dopravní učňák, takže vidím trochu nepoměr technický výuční list, nebo jakákoliv maturita?
Ano, znám i strojvedoucí, kteří nemají technickou školu a jezdí dobře, ale celý kurz je stále dosti technicky zaměřen, a hlavně nedostatky v elektro části jsou dost vidět, pak.
Nedostatky v elektročásti, kdo řekl, že na konci kurzu má projít testem i ten, kdo to neumí.
Ale on tím projde, protože se to teoreticky nějak nabifluje, ale praxe pak občas pokulhává. Navíc licence je kartička, kterou sice všichni potřebujeme, ale reálně je k ničemu, takže u licence neprojde jen ten, kdo se to neumí alespoň nabiflovat.
A k čemu ti ty znalosti z elektra potřebné k získání licence jsou? Při výkonu práce jako takové 0% využití.
Kvůli znalosti toho, jak mašina funguje? A aby pak dotyčný nepsal bludy do knihy oprav (zjistit co vybavuje, co se spíná/nespíná, atd…?
Navíc při znalosti se dá dost věcí případně opravit, alespoň na dojetí. Jistě nemá cenu to lámat přes koleno, ale také je blbost zůstat neschopný na trati kvůli prkotině. A samozřejmě netýká se to jen elektra, ale obecně celé techniky.
Jinak by potom přeci nebyla potřeba podmínka technického směru ani u výučáku.
Bludy do knihy oprav napíše lempl i se vzděláním 😀
Snad je nějaká formulace typu „chtěl jsem A, zmáčkl jsem tlačítko A1, stalo se B“ 😀
Samozřejmě, i lempl může napsat blud.
Jenže ono se tak trochu očekává, že závadu nějak konkretizujete, než jen strohé – HV nestartuje.
„Zmáčk jsem tlačístko ‚start‘ nerozsvítila se kontrolka ‚v provozu'“
K tomu doplnit kde tlačítko je (které stanoviště? Nebo se to projevilo s řidičákem?)
Když to dělá někdo znalý a z mašiny, může navíc popsat co slyšel (mlátí tam pátej píst) ale to stejně 1) v řidičáku neslyšel ani znalý 2) mechanik uslyší taky.
A jsme u toho, teď se budu bavit o starších typech HV (ty novější tu závadu už většinou vypíšou, i když ani tam to není úplně vždy jasné), stisknul jsem tlačítko start, a nenastartovalo G1 přiskočilo, G2 už pak ne (nebo šlo nastartovat na tvrdo dřevěný start), nebo nesepla ani promazávačka. Elektrika opět, „tlačítko start“ ale vypínač ani nezapl (projdu si zapínací obvod, zda je vše splněno), vypínač sepl, ale nedrží (projdu si přídržný obvod, mohu/nemohu závadu odstranit). Nebo která koliv jiná závada, jistič drží, pro neznalého to tím hasne, znalý, není to jištěno ještě něčím jiným? V případě řidičáku,… Číst vice »
Částečně souhlasím, např. někdy ty zápisy stojí za to, a to i od zkušenějších kolegů. Ale ten rozsah a hloubka znalostí mě osobně zrovna u elektra přijde prostě zbytečně moc široký. Jezdíme na nových mašinách, kde je to spíš o znalosti konkrétní řady a s ní spojených poruch. Ale že bych někdy řešil závadu a vzpomněl si na nějakou teorerii z kurzu licence a díky tomu jí vyřešil, se říct nedá.
Jak kde, a jak u koho, na Cargu stále ve velkém jezdí 122, 123, 130, 240, nově 242, 742, 731, a tam to je prostě o něčem jiném, jak na Vectronu, či 742.7 tam skutečně defakto stačí jen najít v knize závad příslušnou poruchu a jak jí řešit, ale opět je potřeba i technická znalost, abych věděl, co vlastně hledám. No, licence by měl být ten hlavní filtr, ale tuto roli moc dobře nedělá, kolikrát se na kvalitu přijde až v aktivním zácviku. Ale můj primární příspěvek byl o podmínkách požadovaného vzdělání, u učňů je potřeba technika a u maturitních… Číst vice »
Jasně i u nových bezolejových kompresorů, či kotoučových brzd lze potkat zápis, doplnit olej, či vyměnit špalky.
Hlavně je v poslední době zbytečně něco psát, o když člověk popíše závadu dopodrobna, tak stejně se mu ten stroj vrátí ve stejném stavu. Takže asi tak.
Tak to je řešení jak noha, dílna na to sere, tak my to nebudeme psát?
Naopak HV dle druhu závady, buďto z dílny ani nepřevezmu, a píšu hlášení, nebo převezmu, ale opět píšu do knihy oprav plus hlášení strojvedoucího, že dílna nedělá co má.
Jenže když se tlučou lidem do hlavy Kirchhoffovy zákony, je to nesmysl, stejné většina neví, která bije. Stejně tak jako se bazírovalo na Myliusce v době kdy ČD neměly již v pravidelném provozu ani jednu.
Ale aby věděli, že si mají pravidelně odkalit hlavní jímku, to řada nových lidí netuší. A to, že německé stroje nemají malé množství velkých jímek jako české, ale mají haldu malých, z čehož vyplívá řada činností s tím spojená netuší ani řada „starých psů“.
Mám dojem, že Myliuska se učí, alespoň okrajově, v kurzu na licenci stále.
A že nevědí, že mají odkalit hlavní jímku, od čeho jsou zácviky a cviční?
Elektro na odporovkách potřebujete dnes a denně, pro dobré využití HV.
A už nikdy nebudou … demografie je sviňa
tehdy ještě nebyla možnost civilky u dráhy?
stejně by Vám starší kolegové házeli klacky pod nohy a šili na Vás boudu. Ti staří páprdové, chtějí pracovat až do smrti, píší nesmysly o brzdných systémech v servisní knížce ale voni vědí nejlíp. Dědy vševědy.
Za 150K bych to sel delat, za min ani nahodou. Ty smeny, zodpovenost, prescasy…tudle nudle..
A víš, kolik mají doktoři ve špitále?
Strojveducí mají podobný plat jako lékaři.
Tak holt musíte do svajcu , ale to nevím jak se tam uchytite.
Svého času , když jsem měl zájem o toto povolání (osobka ČD), zcela odradil plán směn, kdy každý den byl začátek a konec v jiném čase, délky směn hodně nadivoko cca 5-10,5 hodin. Přesně si to již nepamatuji, ten ukázkový plán směn už nemám.
Prostě ten plán směn byl pro mě neakceptovatelný.
Bylo mi to líto.
Povolání krásné, jen jsi narazil na otrockou firmu. V dnešní době jen pro skalní modré fanoušky bez soukromého žití. Sám jsem u národního hlodavce něco odjezdil.. trh nabízí mnoho lepších příležitosti. Nicméně jak říká staré dobré pořekadlo: Každý svého štěstí strojvůdce. Ať se daří Ondřeji
Koukám, že vám asi u ČD někdo ublížil co, vy otrocká firmo…
On každý zase nechce pracovat pro despotické majitele firem, nebo vozit nudný “krabice” plný bůhví čeho 😏 každý den po stejný jedný trati…
Nechápu agresivitu toho příspěvku. Prostě EU07 se nelíbí způsob tvorby směn u ČD osobky (a určitě nebude sám), tak jezdí jinde, kde to uměj líp.
A despotický majitel firem je jakože kdo? Gajdoš? Jančura? Pod Bohdalcem se toho nažvaní, neber to zas tak doslova…
To jsou ty nesmyslné předsudky neznalých, že Václave.
Ono se to zas tak moc neliší. Hlavně nechoďte prosím mazat olej na koleje.
To je zajímavé, že jen ČD. Mám kolegy kamarády u různých dopravců a je úplně jedno kdo kde dělá, nástupy, konce, délky směn se liší pouze mezi nákladkou a osobou, ne mezi firmami. Škoda, že je zakázáno používat vulgární výrazy, protože ničím jiným se ten tvůj příspěvek popsat nedá..
Jakože u jiných firem jsou směny lepší? Tak to jo 😀
Jsou jiné 😀 takže můžou někomu padnout líp.
Všude je něco, není to tak černobílé jak uvádíte. U modrých je to, u žlutých zas ono, a ve finále si člověk řekne, že sice jinde by měl třeba víc, ale za co, když má možnost člověk vyslechnout, jaké až žabomyší války se občas u soukromníků, mezi jednotlivými částmi podniku vedou, tak si říká, že zas tak špatně není. To samé nakládka, u jednoho si člověk pomalu sám hledá i vlaky, které poveze, když někde čeká, tak bez nějakého zázemí, vs ČD Cargo, které taky není ideální, ale zas má ještě dost nějakých odpočinkových místností, kde lze kdyžtak vyčkat. U… Číst vice »
„U dráhy“ vždycky byli a dodnes jsou i lidi, kterým to takhle vyhovuje.
U „zlých“ ČD jezdím pár let…..15 let jsem nespal na nocležně,do práce jezdím na kole jeden kilometr a donedávna byly i volné víkendy….turnus přesně půlkou…za 28 dnů 14 dní volna…E trakce…..
To zní jako České Budějovice. 😀
Nádhera, takhle by to mělo zhusta vypadat.
Ke mně si jednou do kupé v české Skalici přisedli dva strojvedoucí a směny, na které tam nadávali, byly opravdu jako z nějakého céčkového hororu. Asi to bude věc organizačních jednotek.
kamarád mi takový rozpis ukázal, moje nadšení se do něčeho takové vrhnout okamžitě skončilo, protože něco takového je o zdraví a totální rozvrat rodiného života. Hodně štěstí těm co to dokáží dělat.
A to je právě ten důvod, proč se tam lidé nehrnou i když je to moc krásná práce.
Když klesá počet strojvedoucích a přitom neklesá, nebo někde i roste počet vlaků, tak to musí znamenat, že některé vlaky jezdí bez strojvedoucího.
Ne… to znamená že jsou ti co zbyli pořád v práci
Za ty prachy, vždyť celý den jenom čumí z okna! 🙂
(Ironie)
To je dedukce jak z Policejni akademie od Izera.
„Mate akvarko? Ne? No tak to jste ***** „
Samozřejmě, že je to blbina…. ale tak alespoň je podle reakcí a mínusů vidět, že strojvedoucí si ani neumí udělat legraci sami ze sebe🙂
A ty jsi dal něco k zasmání? Mohl by jsi ten vtip opakovat pomalu a nahlas, třá dojde.
Jednoduchá rada… nedělejte zaměstnání, které nenávidíte…. když si myslíte, že v jiných profesích je to lepší 🙂
Nevim co je na tom vtipnýho, že v každým depu chybí minimálně 10 lidí. Supluje se to přesčasy, dělenkama, nájezdy za stravné a spaním po nocležnách. Nikdo se tomu moc nesměje..
Ale asi to tak strojvedoucím vyhovuje. Jinak by třeba jednali. Jako teď mladý doktoři.
Neumějí se zorganizovat.
A k čemu mají Federaci strojvůdců? Na rozdání vánočních kolekcí?
No však proto to píšu. FS ještě celkem nedávno jakž-takž fungovala. Jestli teď nefunguje, můžou si za to strojvedoucí sami.
Přesně strojvedoucí nadávájí na FS, ale jaksi zapomínají, že oni jsou ta FS, a když se něco vyjedná, tak ve finále ještě do toho hodí vidle.
Na řev o režijkách a nucení krajů aby uznávaly modrogumí. (Ne nechceme zaměstnanecké IDS JMK, chceme aby revizoři uznali tehne papírek)
Furt lepší spát na noclezne než na mašině ve spacáku jak u arrivy.
😀
Jeden z mých předků jezdil v 60. letech v Olomouci s M 262.0. Jeden turnusový den se nocovalo v Koutech nad Desnou. Radši spávali na dlouhém stanovišti na krytu motoru než v té kuče, kterou v Koutech měli jako nocležnu.
My už ale máme rok 2023
😀
Tak hlavně dneska už mašiny nemají taková stanoviště jako měla dvaašedesátka na straně s motorem.
Vážněji: To, že někde nejsou nocležny ani na úrovni těch 60. let, je samozřejmě zásadní chyba; jedna z dalších, do jejichž řešení se už dávno měla vložit FS.
No, občas spím radši na mašině. Nocležny někdy stojej za to…
Licenci mělo spoustu lidí s minimální nebo i žádnou aktivitou. Pokud odpadávají právě ti nejméně aktivní, dopad na obor nemusí být žádný…
Možná bude vliv i úprku do předčasných důchodů.
Mám 20 let a silně jsem o tom uvažoval. Vlaky mám rád, ale ty peníze za tu obrovskou zodpovědnost nestojí, a to především v dnešní době, kdy je tolik možností, jak si člověk může přijít na úplně stejně peníze, ale s mnohem menším rizikem toho, že udělá problém obřích rozměrů. Avšak není to jen o zodpovědnosti, ale i mnohem dalších věcí… Bohužel, stačí mi poslouchat ostatní a dostatečně to odrazuje.
S mnohem menším rizikem a za víc, ale bude to často práce nudná až monotónní.
to je ale obsluha tlačítka dbělosti taky, ne?
Tak pro někoho to může být i práce strojvedoucího. 😂😂
To je i prace strojvedoucího.
A ted to porovnejte s prací třeba v Amazonu, kde nevidíte denní světlo a nadřízený se po vás může vozit kvůli jakékoliv zámince.
Jenže v Amazonu neskončím uprostřed noci někde v polích, protože mi „došly hodiny,“ jelikož je někde výluka, nebo -1.
Riziko oboru, chápu. V tom „Amazonu“ byste byl donucený šichtu dokončit a dojet do cíle. Hodiny, nehodiny.
Tedy alespoň v MKD se to tak často děje.
To se i fírovi stane jen výjimečně. Zrovna tohle je ten nejmenší problém.
pravda, profese strojvedoucího je jediná u které když někoho sejmete nejste za to zodpovědní, vlak prostě uhnout nemůže 🙂
I na dráze se smrťáky vyšetřují a když mu někdo de naproti tak si to odskáče. (Golčův Jeníkov)
Však až opadne automotive a začně zelená deindustrializace, tak zase lidi budou.
Jako až na silnici budou autonomní náklaďáky, tak se řidiči budou moct přeškolit na obsluhu tlačítka bdělosti?
Jako až bude na silnicích polovina aut.
90% aut na silnici je už těď řízeno umělou inteligencí, která neumí vyhodnotit, co je to maximální rychlost, zákazové značky, příkazové značky, co je chodník, parkoviště, přechod, cyklopruh. Provozu na silnici už žádná další inteligence nepomůže.
A jeje, zas má někdo vlhký sny ..
Tak ještě že se tady nikdo netají tím, že chce likvidovat IAD, nebo tady nezavírají velké průmyslové podniky.
Jak by řekl Ivan Hlinka, hlavně se z toho nepo…
Jak se tu píše, pracovní podmínky, mzda a pár rozhovorů se staršími strojvedoucími, kteří mě osobně odrazovali, abych o tom neuvažoval, že si mám najít něco lepšího 🙂
Jsou lidi, kteří jsou otrávení obecně a ti tě budou odrazovat od čehokoliv. A naopak jsou lidé, které to baví a doporučí ti to. Neexistuje jeden správný názor, je potřeba si to zkusit. Však pokud to člověka nezaujme, tak to není na doživotí. Tak jak přišel, může zase odejít.
A co takhle neposlouchat a zkusit to. Jo nějaké mínusy to má.. a vždy když vám to nebude vyhovovat můžete jezdit jinde.. jak můj kamarád z kurzu za 8 let čtyři dopravci..
Začněte slušně platit, nabídněte pracovní podmínky na urovni roku 2023 a počet poroste. Jednoduché.
Co je to slušně platit?
Co je to slušně? Kde jsou ta místa, kde dnes masivně nabírají lidi s vyučákem za vyšší peníze?
Tak třeba elektrikář na IČO když je schopnej tak si vydělá víc než 70 brutto co máme na mašině a víkendy svátky doma …
Na IČO, tzn žádná dovolená ani nemocenská .. žádná výhra za mě
Dodal bych „ani žádnej důchod“ – vzhledem k tomu jak to většina těch borců pojímá…
A nula benefitů (příspěvek na dovolenou nebo na penzijní, kondiční rekreace, zaměstnanecké jízdné). Není to tak špatný zaměstnavatel jak si někteří myslí.
70 nemá ani brácha elektrikář na Dukovanech a tam jsou jo nadstandartní tarify.
Opět excelentní orientace v realitě… Jestli něco v Dukovanech není, tak jsou to nadstandardní tarify.
(Tím neříkám, že by tam měly být, je to pohodlné zaměstnání pro lidi preferující práci ve státním sektoru.)
Tak já bych řekl že 45 pro člověka ve 20 letech jsou docela hezké peníze.
Když se na té střední naučil programovat PLC a anglicky, tak jej tedy dráha nepřeplatí.
V Dukovanech nejsou nadstandartní tarify, to jen středoškoláci z Dukovan tady v Třebu intenzivně jezdí novými Mercedesy a BMW. 😀
Tak upřímě, bouchat někde na stavbách drážky do zdi a tahat dráty, to je fakt terno 😀 Fíra pokud se smíří s těmi rozházenými směnami, tak samotné ježdění je fajn.
Amazon – 220 na hodinu, pokud zvládnete do práce chodit včas
Desetihodinové směny bez denního světla, mezi samými einsteiny… za 35K hrubého. No tak jo.
Podívejte se na míru nezaměstnanosti. Dnes si vybírají zaměstnanci svého zaměstnavatele, ne naopak..
„Co je to slušně?“
Tak například minimální důstojná mzda – viz tady:
https://www.dustojnamzda.cz/
Pro rok 2022 byla vypočtena ve výši 40 912 Kč, v Praze 42 776 Kč.
Tak to je průměr strojvedoucích s 56 500 hrubého pořád dost nad touto hodnotou.
A to je skutečně jen základní mzda, nebo včetně všech pekelných příplatků, za které prodáváte svoje zdraví a osobní život?
To je zase knučení. Není moc prací, které by vám nějakým způsobem nebrali čas, fyzické nebo psychické zdraví.
Jsem u modrého přes 8 let a už nedávám noční a dvoudenky jako ze začátku. Je fakt, že i turnus je každý rok hektičtější a hektičtější. Takže se dívám jinde za méně peněz jednosměnný provoz abych se těch blbých stavů po náročných směnách zbavil. Byly to hezké chvíle a ještě asi nějakou snad krátkou chvíli budou ale musím říct, že se mi ulevilo, když jsem se definitivně rozhodl, že půjdu pryč. Každý jsme jiný, já jsem holt asi slabší kus. Teď už se nedivím starším kolegům před důchodem, že už se těší až jim to skončí. Nedovedu si představit, že… Číst vice »
Je vcelku věrohodně prokázáno, že celoživotní práce v jakémkoli nepřetržitém (směnném, turnusovém…) provozu, ať už s pravidelnými nebo nepravidelnými délkami a nástupy směn, zkracuje statistickou naději na dožití až o 10 let.
Já dělal dvanáctky od dvaadvaceti do třiatřiceti. Čtvrt roku potom, co jsem s tím seknul, jsem si najednou uvědomil, že mi je fyzicky nesrovnatelně líp. Dnes je mi devětapadesát a i teď se cítím fyzicky mnohem líp než za turnusového šílenství. Místo tří až čtyř „nachlazení” mám třídenní rýmu každou druhou zimu a spím pořád líp. A bez Ibuprofenu.
Ne opravdu to není tak jednoduché. Sehnat dneska solidního strojvedoucího je problém a peníze to vždy neřeší.
A co přesně je myšleno pojmem solidní strojvedoucí?
tak vzpomeňme třeba na pilota….
Já bych naopak řekl, že kvalita a kvantita strojvedoucích je přesně o tom jaké výplaty tam jsou.. Za posledních 7 let ty mzdy reálně klesly o cca 20%. Proto to nechce nikdo dělat, protože stejný nebo podobný prachy se dají vydělat už bez nepravidelných nástupů, bez vstávání ve 2:30, bez dělenek a bez spaní na zavšivených nocležnách. Bohužel..
Kancelář?