Počet registrací aut na CNG prudce padá, roste oblíbenost hybridů

Elektromobily Volkswagen a Nissan. Foto: ČEZElektromobily Volkswagen a Nissan. Foto: ČEZ

V období od ledna do května bylo v Centrálním registru vozidel nově zaevidováno 106 596 osobních automobilů, což představovalo meziročně

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
náhodný kolemjdoucí

S téměř 15 le starým CNG jezdím za 1,25 Kč/km, což vychází stejně jako autobus. A když jedou dva, tak už jsem na polovině oproti hromadné dopravě, no a s plným autem super cena.
Prý že lidi nedostaneme z aut, dokud v hromadné dopravě všude nebude klimatizace. Mě z auta občas dostanou Babišovy slevy (ač je to zlodějna). Dokud nebude HD o dost levnější než auto, tak ty akce nahánění řidičů do vlaků celkem postrádají smysl…

JiP

Mame doma Yaris Hybrid a do mesta a popojizdky je to dokonaly kompromis. Diky spalovaku je mozne pouzivat jako klasiku, takze si v zime pekne zatopim, v lete zaklimatizuji a mala baterie, stahne spotrebu pri popojizdeni ve meste. Navic baterie nekonzumuje zadny prostor v interieru pro posadku. Baterie pro jizdu po dalnici nema samozrejme zadny prinos, ale i kdyz jedu po dalnici do Prahy, tak pak zacne spotreba hned drasticky po vjezdu do mesta a v prumeru se dostanu ke 4-4.2l. Nejnizsi spotrebu dosahuji pri pri popojizdeni po meste (snadno pod 4l) a jizde po okreskach cca 4.5l, kdy mimo… Číst vice »

JiP

…..a jeste bych dodal, ze v kategorii Yarisu dneska uz tezko sezene auto s „normalnim“ motorem, drtiva vetsina benzinu jsou 1.0 s turbem 3 valec. Yaris Hybrid je 1.5 bez turba 4 valec-jak provoz ukazuje jedna se temer o neznicitelny motor.

Martin V.

A jakou kapacitu baterky (v kWh, případně v kilometrech dojezdu) má ten Yaris? Mě totiž v té tabulce zaujal hrozivý nepoměr mezi hybridy do zásuvky a hybridy, které není možné dobít z elektrické sítě (třeba doma přes noc na courání po městě). Píšou 106 : 2919 v neprospěch dobíjecích. Co brání tomu do těch dnes nedobíjecích dát nabíječku? Takhle je stejně veškerá energie primárně z benzínu. Výhoda je jen v tom, že auto nesmrdí a nehlučí v obydlených oblastech, ale mezi vesnicemi to musí dobít z benzínu.

JiP

Dojezd ciste na baterii je dle podminek a me zkusenosti 2 max 3 km, coz ale na prejeti maleho mesta ci vesnice staci. Baterie se navic dobiji pri brzdeni, jizde z kopce a nebo z motoru.

asdfr

No ak to ma na baterku dojazd 2,3 km tak to je dobra bieda. Nad hybridom som uvazoval, ale napr 2 krat do tyzdna chodim na anglictinu. To len cesta tam a naspet je 9 km. Tak to by nedelo ani cestu tam.

JiP

Otazka je jestli kvuli takove jizde ma smysl ciste elektro nebo plug in. Nezapomente ze hybrid je 2x levnejsi nez ciste ele auto stejne kategorie. Na 9 km by se vam ele auto nezaplatilo ani za 100 let. Ve vasem pripade bych doporucil stroj, kteremu se rika kolo, to je jedine adekvatni ekonomicke reseni teto vzdalenosti.

Martin V.

Aha, no tak to potom chápu, proč se to nestrká do zásuvky. 🙂 Já bych si pod pojmem hybrid představoval něco, co ujede na baterky aspoň 10 km po rovině. Ale v mírně kopcovitém terénu se může hodit i tento mikro-hybrid. Třeba na dálničním klesání 4 % nemůžu s benzíňákem nechat zařazenou pětku, protože bych brzdil sebe i provoz za sebou, na neutrál už to jde, ale občas potřebuju trochu zrychlit (a volnoběžná spotřeba je kolem 0,5 l/100 km v tomto režimu), takže tam zase musím šoupnout pětku a zrychlit. Ve větších klesáních bych rekuperaci uvítal. Asi bych si na… Číst vice »

JiP

Bohuzel kolem hybridu existuje spousta fam a polopravd, ve skutecnosti je to velmi sofistikovane zarizeni, velmi spolehlive fungujici. Kdyz po par tydnech jezdeni naposlouchate jak motor a elektronika chodi, hybrid se vam odvdeci velmi prijemnou spotrebou-je u toho porteba myslet trochu jinak a vice dopredu. Oblibeny trik napr. je, pokud jedete nekde po okresce, tak mit nastaveno na tempomatu 50 a kdyz prijedete pred obec, tak vam auto pomerne rychle zbrzdi z 90 na 50 za plneho vykonu rekuperace do bateria a plynule prejde na jizdu 50 km/h a akumulovanou energii z motoru + rekuperace uzijete na pohodove prejeti obce… Číst vice »

JiP

Vyhoda hybridu je, ze ho muzete pouzivat jako normalni auto, zadne nabijeni, nic. Baterie je mala a proto nezabira zadne misto v interieru. Kriticky receno, hybrid je kompromis mezi pohodlim, snizenim spotreby a soucasnymi limity elektromobilu.

JiP

Kouknete na webu na stranky, kde je popsane hybridni ustroji Toyoty. Ono to „dobijeni z benzinu“ neni tak tupy proces jak se na prvni pohled zda. Hybridy totiz nemaji spojku a rozdil otacek a motoru a kol se realizuje protacenim alternatoru, ktery dobiji baterii. Podle zvuku se chova jako variatorova prevodovka ale neni. Trik spociva v tom, ze bez ohledu na to, jakou jedete rychlosti motor nastavi presne otacky s optimalni spotrebou a potrebna cast vykonu jde do kol a prebytek do baterie. Takze motor po vetsinu casu bezi v optimalnim rezimu vykon/spotreba. Potom pro lidi co jsou zvykli zvlast… Číst vice »

Kamui

Já nevím, mně to pořád se současnými bateriemi přijde jako slepá cesta, ať už elektromobily nebo hybridy. Naopak vozidlo na CNG neboli (bio)metan s nádřžemi na podvozku (= nezabírají místo v kufru) bych považoval za systém vhodný pro budoucnost. Navíc metan se dá získávat jako obnovitelný zdroj, zplynováním například zemědělského odpadu nebo třeba z kravských prdů (stačilo by krávám na pastvině dát batoh z technologií a hadici z něj zavést krávě do… víte kam).

Jan Sova

Tak ten vývoj CNG vs. Hybrid je cenově odůvodnitelný. Ceny na CNG přestavěných modelů aut jsou dosti velké podobně jako hybridních modelů. Pokud už je financování takové investice „upečeno“, je logické, že spousta faktorů začne hovořit pro hybridní pohon.

L. Zane

U hybridů bych předpokládal, že na nárůstu bude mít svůj velký podíl i autopůjčovna AnyTime Carsharing. Kdy i zde píšete o tom, že má na 500 hybridních Yarisů (je to vtipné, ale tato kapka v moři je třetina prodejů).

liberal shark

Hybrid má jakýs-takýs přínos ve městě. Mimo město je k nčemu.

Graylag

Asi ano. Ale většina jízd má alespoň jeden konec ve městě 🙂

Poudy

Však ono to na poslední míli ve městě stačí, nekouřit lidem přímo pod nos 🙂