Počet prodaných vectronů se blíží tisícovce. Dalších 25 objednalo švýcarské BLS Cargo
Lokomotivy Vectron švýcarské společnosti BLS Cargo. Pramen. Siemens
Švýcarská železniční nákladní společnost BLS Cargo objednala od společnosti Siemens Mobility dalších 25 lokomotiv Vectron MS. Lokomotivy budou jezdit v
A mobilku ETCS už montují tu od Siemensu nebo Alstom?
Od alstomu…
Technická poznámka pro redakci – když je výčet krátkých názvů zemi, tak byste taky mohli hrdě napsat Česko a na republiku se vykašlat.
Ve výčtu zemí s certifikátem pro provoz chybí z Balkánu Makedonie a Řecko, z EU pak ještě např. Francie. V těchto zemích vectron jezdit nemůže anebo jen v tom výčtu nejsou uvedeny?
Těch zemí EU tam není víc.
Třeba Malta a Kypr🤔
Ani na Malte ani na Kypru nejsou jiz zadne existujici zeleznice. Siemens by tak mohl dodavat lokomotivy pouze pro pomniky u byvalych nadrazi. 🙂
Ve výčtu není ani Belgie, kde má podle prvního odstavce jezdit…takže výčet kompletní asi nebude.
A Dánsko?
Vectrony zde jiz jezdi. Ve velkem jiz tahaji push-pull soupravy naskrz Belgii ve sluzbach narodniho dopravce SNBC/NMBS.
To nejsou vectrony, to jsou „taurusy“ co jen vypadají jako vectrony – určitý mezityp.
http://www.railpassion.org/files/1903d.jpg
Tak ŠT dostatečně odradila všechny potenciální zájemce od nákupu 380 dodávkami pro ČD.
Stále si kladu otázku, proč konkurence neumí Siemens překonat, když ta lokomotiva po stránce uživatelské není nic moc.
Souhlasím s váma, dle lidí ze Siemensu je technologie ŠT 20 let vepredu oproti Siemensu
Ano, s technologií „za stálého solení sdírat kůži i maso ze zákazníka“ jsou opravdu napřed…
Český lid umí vyrobit, ale už neumí prodat.Platí to už nějaký pátek.
Ale to je jenom kvůli tomu že se to musí učit skoro od nuly, když před tím vláda a strana rozhodly a oddělení prodeje v zásadě nebylo třeba.
Tak tak jízlivý zase být nemusíte.
Že mnohem menší ŠT, v kombinaci s naší schopností za stálého nadávání a improvizace produkovat pokročilé systémy a předpisy nad světovou úrovní, je s to předběhnout Siemens nemusí být nic divného. Siemens je západní korporát, možná není tak šílený jako americký, ale vůbec bych se nedivil kdyby polovinu času spotřebovávaly nesmyslná školení a další brzdy procesu a samotné procesy, které jsou další brzdou, kde se třeba pitomé GUIčko proběhne třikrát nahoru a dolů po řídicí struktuře než se dostane do vývoje.
…zapadni korporat… co je to za slovnik? Ja bych to videl dost na stejno u nas, mozna horsi…
jen 20 let? neni to malo, antone pavlovici?
U některých komponent určitě. Třeba automatizace řízení. Tam je to ještě víc než 20 let. U pojezdu bych ale tak optimistický nebyl. Též spartakiáda při z(ne)provozňování lokomotivy se dnes už nenosí.
Souhlasím,mám na mysli řízení. Siemens je korporát, takže hůř se prosazuje jednotlivec,ale zas ta síla korporátu má očividně pozitivní vliv na prodej
Jestli to nebude spíš tím, jak se ŠT chová ke svým zákazníkům – viz zakázka 380 pro ČD. Každý po celém světě, který má jen trochu přehled a trochu zdravého rozumu, by si od takové firmy nic většího než koloběžku nekoupil… (Aby ji měl ve sklepě jako výstavní kus, protože věčně nebude fungovat)
No tak tím to fakt nebude. Není to o značce,ale o lidech ve vedení. My se asi nedozvíme,kdo v tom měl zájem od ČD, aby to skončilo u soudu. Nemá asi cenu tady furt kydat hnůj na ŠT. ŠT chybí personální politika, myslím,že svůj zájem odklonily od el. Lokomotiv a zaměří se na jednotky a tramvaje.
Ve svete i u nas se za pozde dodane lokomotivy nektere firmy bezne soudi a vysoudi si penale, jen Skoda a CD to bylo tak, ze misto penale jeste CD museli zaplatit. Stali se z nich nejdrazsi lokomotivy na nasich kolejich…
Kdybych byl zakaznik, tak bych se Skodou nechel mit nic spolecneho…. Muzeme jit jeste do historie s tramvajemi Skoda vs. Inekon Praha… ma hezkou odezvu i v USA…
I podvozkově? 🙂
V textu mi chybí podrobnější informace o tom, na jakých všech napájecích systémech bude ta lokomotiva v provedení pro BLS umět jezdit.
Když si přečete do jakých zemí bude jezdit, tak si jednoduše odpovíte na vaši otázku.
Mno byla by to hezká putovní mašinka. Do Bechyně, do Opavy, Do Vyššího Brodu, jen do Znojma by z Prahy musela přes Rakousko. Blbé je, že do Liberce a na Kladno vlastní silou nedojede, ale to žádá čistě elektrická lokomotiva.
Dobrá otázka, kolik systémů zvládne dual od Stadleru. Kolik se vejde sběračů na střechu?
Jiří Kocurek: Z Rybníka na Lipno nad Vltavou je již několik let AC 25 kV. Jinak Vectron na trati Tábor – Bechyně by byl super.
az na tu prechodnost… 🙂
Ano vím, proto píšu Bechyně (1,5 kV) Opavu (3 kV) Vyšák (25 kV) a Znojmo (15 kV)
Bohužel, do Bechyně by Vectron nedojel, respektive by skončil hned pár metrů za táborským narážím, kvůli poloměru oblouku. Ale představa je to vtipná, na této trati vidět Vectron 😀
Kolik se prodalo Zátopků 🙂
O něco míň. Ale na rovinu, je to smutné ať už vidíme ten problém kdekoliv.
No jestli Škoda Transportation nabízí svojí cenovku i ostatním zájemcům, tak to se popravdě nedivím.
Ono dát 100 mega za Vectron nebo skoro 200 mega za 109E je docela rozdíl… 😀
Říci, že jeden kus Zátopka stojí 200m je silně zavádějící…
A kolik tedy celkem ČD za kus daly?
ČD jo.
Ale co DB? koli kdali ZSSK?
krom toho ČD si za to mohli Z ČÁSTI sami.
počkat DB koupilo nějaké mesršmity?
Ano. DB koupilo několik push-pull NIM Express. Součástí zakázky je mj. i zmíněná 380, resp. 109E3.
já su..píííííísk… mi vůbec nedošlo, že NIM tahá mesršit…
Oběť promyšleného organizovaného zločinu si za své okradení může zčásti sama?
Už asi podesáté: když vás v šalině chytbne revizor, taky budete nadávat, že jste za jednu cestu zaplatil přes 1000 korun?
Kdyby ČD platily podle smlouvy, žádné penále by neplatily a naopak mohly žalovat zpoždění dodávky.
už moc let mne revizir nechyt, tudíž nemohu říct….
Logika sankcí za zpoždění plateb za nedodané zpožděné výrobky je tak nějak proti logice a proti dobrým mravům, i kdyby měli ve smlouvě výslovně, že jedna strana musí plnit bez ohledu na plnění/neplnění druhé strany.
Počkat. Vy v tom hledáte logiku??? OMYL!!! ta se zde nenalézá.
Celé to smrdí společným projektem na Traxx, kde nedošlo k dohodě a pokusem Škody postavit vlastní stroj. Potom následovaly obstrukce typu průjezdnosti mostů apod. Ostatně ty mosty DR mi leží v žaludku, díky nim se musel projekt 363/372 osekat a vznikl Bastard 🙂
A hned po té,co CD šlo do nájmu s Vectronem,tak do 14 dnů váha nevadila. Ale ať zkusí ŠT něco napadnout proti DB v Nemecku! A co se týka TRAXXu, tak tu kauzy neznám,jen jsem slyšel,ze Škodovka měla dodávat SW na řízení a železo BBD.A prý ještě měla Škodovka prodat stroje,ale nevím,zda je to pravda
O něco míň = 28ks, oproti skoro tisícovce Vectronů 🙂
Aspiruje na titul nejprodávanější evropská el lokomotiva v historii???
Co přesně myslíte tím evropská? Třeba škodováckých ČS2 bylo vyrobeno víc než 1050.
Což tedy může být překonáno …
Pánové myslím si, že téměř 7 tisíc kusů lokomotivy ČME3 a kolem 12 tisíc kusů tramvají T3 se zdá být necelých tisích kusů u Vectrona jako plivnutí do moře.
Tak to už jsem pletete RVHP,což je trochu mimo otevřený trh Vectrona
Hlavně plete lokomotivy a tramvaje. Dále bych doporučil do pozornosti, za jakou dobu bylo prodáno 7000 čmeláků a za jakou 1000 vectronů. A nakonec – porovnávat „odběr“ čmeláků („hrazený“ zčásti nechtěnými produkty jako sergej) s opravdovou soutěží na otevřeném trhu…
RVHP bylo víceméně evropskou záležitostí, uvedená vozidla naprosto, jen se jedná už o srovnání mimo obor elektrických lokomotiv.
Nejde to srovnavat, je neco jineho naridit nekomu odber a dodavky zbozi vs nabidnout je na trhu… Nehlede na zakazanou vyrobu atp.,…
Je to trochu podobne jako metro pro Prahu, opravdu jsou uspesnejsi 81-71 a ECS oproti tomu co by jsme mohli my vyrobit? Napr. R1?
Ale ano, muzeme rikat, ze jich bylo vyrobeno nejvice na svete… Nekdy bohuzel na ukor vyvoje (vyrabet stale to same i kdyz uz je to zastarale), nekdy na ukor rozhodnuti z nejvyssich mist, ze se budou vyrabet pro cely vychodni blok…
A nezapomel bych, ze CSSR melo zakaz vyrabet lokomotivy o vyssich vykonech, to z rozhodnuti nejvyssich smel jen SSSR…
Kdesi, snad v Dráze, byl kdysi článek dokazující, že onen „politický zákaz vyrábět lokomotivy výkonnější než…“ je tzv. OOO, obecně oblíbený omyl, dnes známější spíše jako Urban legend.
Snad okolo roku 1965 byl politický návrh na dělbu výroby mezi jednotlivé státy RVHP, ale ten nakonec přijat NEBYL. Lokomotivy nad 2000 k se vyráběly třeba v Rumunsku (i když pravda, Rumuni moc poslušní nebyli) či NDR.
Ano, ptal jsem se na el lokomotivy, ne na tramvaje a dieselové loko. Děkuji Mirkovi za odpověď 😊
ČS2 Vectron překoná velmi brzo, ale pak jsou tu ještě velmi početná sovětská/ruská nákladní elektrická dvojčata VL10, VL11 a VL80; těch posledně jmenovaných bylo skoro 5000. Ale jak už tu zaznělo, srovnávat počet lokomotiv vyrobených v 21. století a těch z časů RVHP nemá moc smysl.
Pojmem evropská jsem myslel světadíl původu. Nemyslel jsem tím nic víc.