Počet nehod klesl po omezení pohybu na polovinu, mrtvých výrazně neubylo
Silnice I/19, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Nízká intenzita osobní dopravy na silnicích a dálnicích přinesla v prvním týdnu po zavedení omezení pohybu výrazný úbytek nehod i
převedli nákladní 🙂
Kdy už jim na ministerstvu dopravy dojde, že čím menší provoz, tím méně nehod. Kdyby omezili zásadně kamiony a převedly nákadní dopravu na koleje, všem by se nám dýchalo lépe…
Zprávy z regionů aneb „stejně mě nikdo kontrolovat nebude“:
„Řidiči na Karvinsku hřeší na to, že se policie v době nouzového stavu zaměřuje na jiné věci než na namátkové silniční kontroly. Vzrostl počet nehod pod vlivem alkoholu. Jen za posledních deset dní řešili tamní policisté takových bouraček pět. Při jedné z nich opilý šofér dokonce vezl devítileté dítě.“
Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/ridic-opilost-karvinsko-silnice-nehoda.A200325_124113_ostrava-zpravy_woj
Přesně tak. Ten co zmínil, že Policie nebude řešit přestupky by měl letět z PČR na hodinu. A bez výsluh. Policiii si neplatíme pro „pomáhání a chránění“ opilců a silničních pirátů.
Já „bohužel“, lépe bohudík stále pracuji. Silnice jsou určitě volnější, ale těch „rychlíků“ určitě neubylo.Bohužel.
12 tažkých zranení + 162 ľahkých za jediný týždeň = 12+ operácií, 12+ zabraných lôžok ARO/JIP, desiatky litrov transfúzií z rýchlo sa tenčiacich zásob krvi, stovky výjazdov záchranky, stovky situácií, kde záchranári, lekári, sestry prichádzajú do úzkeho kontaktu s niekým kto môže byť infikovaný a zaniesť tak nevedomky infekciu do celej nemocnice.
To najmenej, čo môžme v boji proti koronavírusu spraviť, je prestať jazdiť ako hovadá.
Snad bude pozitivní dopad koronaviru ten, že přibude homeoffice, samozřejmě tam kde je možné, zatím v práci z domova vidím vyšší efektivitu, prostě si zalezu do kouta a za chvíli mám hotovo, na rozdíl od open space ve firmě, každou chvíli někdo otravuje s kravinama a o hluku nemluvě.Taktez pořady po Skype jsou k věci,bez páleného tlachání a dobíhání od tématu ..
Jen v případě, že máte ten kout a nemáte malé děti.
Také si myslím, že home office zůstane. Ne jako dnes od pondělí do pátku, ale třeba jeden nebo dva dny v týdnu. Na silnicích by ubylo kolon.
To už některé korporáty dělají. Na druhou stranu to obvykle znamená, že zavedly tzv. „hot desking“, kdy je míst méně než zaměstnanců a nikdo nemá svoje pevné místo, ale musí si sednout tam, kde je právě volno (hlavně v zimě v době chřipkových epidemií moc fajn – bůhví, kdo tam včera chrchlal na stůl).
To jako že bych v kanclu neměl na stole svoje věci přes noc/přes víkend?
Bral jsem u startupů, je to jasné při podnikání(chodím se svým noteboků) ale korpu na fulltime bych poslal do háje.
Ještě aby ubývalo mrtvých, když silničním pirátům Policie hned na začátku karantény zdvořile sdělila, že nebude řešit dopravní přestupky.
Smím vědět, za co mínusy?
Praha je bez kolon a to navíc začali opravy některých silnic.
Nelze než panu vedoucímu BESIPu popřát, aby stejnou silou jako za dodržování pravidel také loboval za dostavbu nekompletní dálniční sítě či opravu poškozených silnic, což pomůže BEzpečnosti SIlničního Provozu asi nejvíce.
Taky by se dala zakázat auta.
(Asi tak stejně relevantní blábol.)
Tak zase porovnávat počty mrtvých (3, 5 nebo 6 v posledních letech), to je pod statistickou odchylku. Stačí jedna velká bouračka, a klidně o polovinu vyšší číslo.
(nechci, aby můj příspěvek zněl nějak cynicky, dopr.nehody jsou tragédie, jen to komentuji ze strany statistiky)
Už předminulý týden byla intenzita nízká… Například z Ostravy do Lipníka, na částečně tříproudé dálnicí, jsem potkal v odpolední špičce čtyři osobní auta… Kamiónů bylo normálně…