Počet lidí na kole na měřených úsecích v Praze stoupl meziročně na dvojnásobek
Úpravy pásu pro cyklisty u Štefánikova mostu v Praze. Foto: TSK
Praha letos navýšila rozpočet na větší ochranu cyklistů o dvě pětiny.
Praha letos navýšila rozpočet na větší ochranu cyklistů o dvě pětiny.
Myslim si ze situace v CR ohledne tolerance ridici vs. cyklisti obecne neni tak spatna jak to vypada v diskuzich. Z moji zkusenosti cyklisty se 99% ridicu chova ohleduplne. Bohuzel 100 aut potkam v mestskym provozu zhurba za 15min, takze kdyz jedu 45min do prace tak mi to v prumeru 3x vyjde na nekoho kdo si potrebuje honit ego. A jako ridic muzu rict to samy o cyklistech – drtiva vetsina se chova slusne a normalne, ale i jsou mezi nimi i silenci… V kazdym narode je proste urcite % magoru – to plati nejenom v doprave. Bylo by fajn… Číst vice »
V lidech není rozdílu, ať už jdou pěšky, šlapou na kole nebo řídí. Rozdíl je ovšem v důsledcích: nedá-li cyklista přednost řidiči, riskuje především svůj život. Nedá-li řidič přednost cyklistovi, svůj život rozhodně neriskuje – v sázce je opět život cyklisty. Druhá věc je, že řidiči si tak nějak automaticky usurpují právo na veškeré asfaltové plochy ve městě. Budování infrastruktury pro cyklisty tak vnímají optikou „oni nám berou >>náš<< prostor". Skutečnost je přesně opačná: Automobilismus za pouhých sto let ukradl většinu veřejného prostoru ve městě všem ostatním ekologičtějším a méně škodlivým způsobům dopravy. Drobné snahy o podporu jiných způsobů dopravy… Číst vice »
S nástupem zimy se statistiky dramaticky změní, covid necovid.
Jako ten, kdo se po městě pohybuje většinou autem, bych chtěl vzkázat dobré polovině zdejších diskutérů: Cyklisté nemohou za vaše zpackaný životy. Podpora cyklistiky v českých městech je ve srovnání s vyspělými zeměmi stále ubohá. Stokrát raději budu bydlet u frekventované cyklostezky než u frekventované silnice. Motoristé neplatí za negativní externality (zábor a degradace území, hluk, exhalace, prach, otřesy, bezpečí…) Oháníte se porušováním předpisů ze strany cyklistů, protože jiný než tenhle trapný „argument“ nemáte. Už jste nemohli spát, protože vás rušil provoz na cyklostezce? Už vám cyklista zabil někoho blízkého, protože nedal přednost? Dostali jste rakovinu, protože cyklisté zamořili ovzduší… Číst vice »
Klaním se každému podobnému názoru. Díky za něj. 🙂
why? jen kecy
Pekne a vystizne napsano. Ja bych dodal, ze umelci jsou na obou stranach, vetsinou cestuji verejnou dopravou, dale na kole nebo pesky, autem opravdu minimlane, casto potkavam cyklisty vedle sebe, coz na silnici naprosto nechapu, ja bud jezdim sam a nebo ve dvou a to dopada tak, ze jedeme minimalne 50 metru za sebou, protoze se nikdy na stejnem tempu neshodneme… Dnes jsem jel 70 km na kole, krom jedne cyklistky na chodniku jsem potkal hodne cyklistu, ale nikdo predpisy nijak neporusoval, dokonce meli i osvetleni.. Oproti tomu jsem potkal x ridicu s mobilem u ucha, dale parkujicich na cyklopruhu,… Číst vice »
jo hafo cyklistu je nebezecnych arogantnich a agresivnich. uz placu z meho zpackaneho zivota. nebot ty uredniky na kolech musim platit z mych dani a ja musim rychle makat. vis cechu
V zásadě souhlas, bez invektiv.
Souhlas.
Když ke dvoum přidám další dva, je to +100%. A když změním software, že zapomene říct čítači, že kolo má vlastně kola dvě, jsme rázem nejlepší na světě. A pan primátor může dál učit Čínu o lidských právech a nestarat se o Prahu.
Když mám nesmyslné argumenty tak si můžu psát o čem chci, ale vůbec to nesouvisí s realitou. Taky mě těší, že primátor nemůže řešit více témat navíc kromě té stále omílané Číny. Příště prostě napiště, že nemáte rád Hřiba ani Scheinherra, a že jste si jen přišel kopnout a neschovávejte to za tuhle omáčku bez hlavy a paty.
Ač jsem volil Piráty, už to v životě neudělám. Hřiba rád nemám, to nepopírám. A zbytek byla ironie, ale to každý nepochopí.
Ekonomicka krize je daleko hlubsi, nez jsem cekal 🙁
hlavne mentalni krize
Wolt, Bolt, Damejidlo …
A na tom je něco špatně? I prdítka typu citigo jsou furt auta, která zabírají místo na silnicích (a parkovací místa nebo chodníky u restaurací, ze kterých vyzvedávají).
Jak to? Vždyť spousta lidí psala, že Praha je pro cyklisty prostě nevyužitelná, protože je kopcovitá. To je zrada! 😛
Důležité jsou absolutní počty. Z malého základu jsou procenta růstu vždy omračující.
Tak si koupí, půjčí elektrokolo. Dnes elektrokola začínají dominovat oproti klasickým kolům.
Druhá věc je, kolik lidí bude jezdit na kole v tomto období, až bude všude otevřeno. Nyní třeba v rámci home office vyrazí přes den na kole a práci udělají večer. Kdežto loni za normální situace byli v práci a za tmy se již moc jezdit nedalo.
Tak ještě, aby ty chuje někdo naučil pravidla silničního provozu!
Tak se je nauč. Co ti brání?
Oni je umí, ale jim za jízdu na červenou nikdo nic neudělá těm prostatikům.
Ať se z hluboka nadechnou toho čerstvého vzduchu. 😂
Ty za volantem, ze? Fakt nechapu, jak nekdo z nich mohl zvladnou autoskolu. I kdyz jedu na kole a jsem na hlavni tak mam prednost, je tam znacka a neni o to o tom kdo ma vetsi vozidlo nebo ego
Na tuhle svou poznámku si vzpomeňte, ať příště pojedete v obci šedesátkou a mimo obec stodvacítkou.
„Nárůst obliby jízdního kola“ ano, z čehož ovšem nelze automaticky vyvodit, že slouží „k dopravě“. Naopak si dovolím tvrdit, že většina jízd je čistě pro rekreační zábavu. Tomu letos pomohl i homeoffice a tedy zvýšená potřeba individuálního pohybu.
To není úplně pravda, nárůst je zaznamenán hlavně u dojíždění.
At klidne Praha do cyklistu investuje. Ale at je taky tresta za prestupky, kterych se masivne dopoustej – jizda v protismeru, jizda po chodniku, nedani prednosti chodcum apod.
Souhlasím. Pokud už existují cyklistické stezky a pruhy, tak primárně mají využívat tyto.
Sorry, stezky možná, tam kde nejsou totálně přeplněný chodci (což řada těch pražských kombinovaných je). Ale použití některých cyklopruhů je při agresivitě části českých řidičů vůči čemukoliv jednostopému a cyklistům obzvlášť, v podstatě sebevražda. To není infrastruktura pro cyklisty, to je často infrastruktura proti cyklistům.
No jo, někteří řidiči prostě nemají vychování. Stačí je vidět parkovat. Šoupnou svůj pekáč i tam, kde se to nesmí a pak něco vyčítají cyklistům.
Hleď si svého a primárně využívej dálnici.
Pravidla platí pro všechny.
Mohl bys prosim svoji jiste genialni myslenku objasnit na nasledujicich prispdech:
Jak mi pouzivani dalnice pomuze, aby mi v protismeru jedouci cyklista netrefil kapotu, kdyz vyjizdim z psrkovaciho mista? Jak mi pouzivani dalnic pomuze, aby mi po chodniku nesrazil ctyrlete dite? Jak mi pomuze dalnice, aby cyklista, ktery nebrzdi pred prechodem, nesrazil 90 letou babicku o berlich?
Na to vám to nepomůže. Stejně, jako vám nepomůže, když vás v protisměru nabere zdrogovanej nebo opilej řidič, kterýmu se nevyhnete zdaleka tak snadno jako v protisměru jedoucímu cyklistovi. Jako vám to nepomůže, aby vám to čtyřletý dítě nesrazilo auto na přechodu, kde není vidět, protože někdo parkuje na šrafování před ním nebo když nečekaně vběhne do vozovky mimo přechod. Jako tý babičce nepomůže, když před přechodem nezabrzdí místo kola auto. Jo, mezi lidmi na kolech jsou bezohlední a okolí nebezpeční sobci. Bezohlední a okolí nebezpeční sobci jsou i mezi chodci a mezi lidmi v autech. Nebezpeční sobci v autech… Číst vice »
Pod to se můžu jedině podepsat, pěkně sepsáno.
Vubec ne. Ale predstavuju si, ze pokud cyklista v protismeru narazi do auta, bude to jeho vina a ne nedani prednosti jizdy ze strany ridice a ze za jizdu po chodniku a nezastaveni pred prechodem budou cyklisti dostavat stejny tresty, jako ridici. A ze treba internerove stranky jak jezdit v protismeru budou stejne ilegalni, jako stranky jak dostat a palubu letadla vybusninu.
Vám se skutečně stalo, že vám cyklista jedoucí v protisměru narazil do auta a policie to vyhodnotila jako vaše nedání přednosti? Skutečně, nebo je to nějaká městská legenda? Nezastavení před přechodem se u nás trestá naprosto minimálně, ať to provede člověk na kole nebo v autě, pokud tím nezpůsobí nehodu. A v případě nehody nevěřím, že by to tomu na kole prošlo snáz než tomu v autě (za předpokladu stejně vážných následků). Ježdění jednosměrkami v protisměru je paradoxně na kole často bezpečnější než ježdění jednosměrkami po směru. Ze stejného důvodu, jako je bezpečnější (a pravidly předepsané) chodit po silnicích bez… Číst vice »
Ta srazka s cyklistou v protismeru se stala sousedovi primo pred nasim vchodem a mejma ocima a byl jsem svedek. Podle policajtu nakonec vinu a stranu cyklisty nepreklopila jeho jizda v protismeru, ale to, ze nadejchal 0,5.
A syna mi na chodniku tesne minul cyklista a reagoval tak, ze se otocil na svou starou a zavolal. Davej bacha, nakej magor si tady neumi ohlidat smrada.
Souhlasim, ze dobri i zli lide jsou na vsech stranach, ale to presvedceni, ze vlastne nedelaj nic spatnyho, vidam mnohem vic u cyklstu nez kojokoliv jinyho.
A není to tak trochu tím, že u řidičů aut jste na to, že si trochu přiohnou předpisy, vždyť je to v pohodě, dělá to přece každej, tu rychlost trochu nahoru, tam parkování na zákazu, onde nedaná přednost, předjíždění přes plnou, nedržení bezpečný vzdálenosti, průjezd na „tmavě oranžovou“ tak zvyklej, že už to ani neregistrujete? Třeba na výjezdu z Blanky směrem na Břevnov se někdo cpe autem přes dva pruhy s plnejma čarama a nějaký to šrafování mezi nima, často poměrně riskantně, doleva, aby mohl odbočit směrem na Strahov, prakticky pokaždé, kdy tudy jedu (což je celkem často, autem i… Číst vice »
Nikdy jsem nenapsal, ze by se nemelo do cykloinfrastruktury investovat. Jen tvrdim, ze preventivni represe proti cykloprohreskum by mela bejt na stejny urovni, jako proti autoprohreskum a podle me neni. Znam spoustu ridicu i cyklistu, ale zatimco mezi ridici se pocet pokutovanych blizi sto procentum, mezi cyklisty nile, prirom mira prestupku je minimalne srovnatelna.
A není to taky tím, že i lidi, kteří u nás najedou nejvíc km na kole, toho ročně najedou podstatně víc autem, než na kole? Autem jezdím přes dvacet let, nebudu se tvářit, že vždycky podle předpisů (i když se o to snažím) pokutu jsem za tu dobu platil čtyřikrát nebo pětkrát. Na kole jsem pravda ještě pokutu neplatil nikdy, ale taky jsem na něm najel zlomeček toho, co autem. Jak to máte s pohledem na řidiče náklaďáků? Souhlasíte s tím, že maj přísnější předpisy (náročnější zkoušky, profesáky, tachografy, atd.) než řidiči osobáků? Je to proto, že ty jejich káry… Číst vice »
Ruku na srdce – polovina dnešních rodičů si dítě opravdu neumí ohlídat a dítě Vás klidně na odrážedle je schopné srazit na chodníku. Jdete přímo proti němu po pravé straně chodníku, nemůže vás nevidět, ale stejně vám podmete nohy a pošle vás k zemi. A rodiče mu často nic neřeknou a naopak se pustí do Vás, že jim ohrožujete dítě. Stává se mi něco podobného coby chodci dost pravidelně. Evergreenem je ještě nastrkování nevinného dítěte v kočárku do dráhy rozjetého kola na cyklostezce nebo i do dráhy rozjeté tramvaje, kterou prostě nemůžete nevidět. Uvědomují si rodiče, že kdyby se při… Číst vice »
a delaji to?
No a stejně tak ať pokutuje řidiče, co nedodržují rychlost, parkují na chodnících, omezují chodce tam, kde nemají co dělat a za jízdy si na smartphonu hrají hry. Souhlasíte?
Vzhledem k tomu, jak masivně klesly všechny ostatní druhy dopravy, je ten výsledek ještě víc „impressive“.
Troufnu si říct, že největší zásluhu na tom mají Rekola a Nextbike – které na rozdíl třeba od Lime z města nezdrhly a ukázaly, jaký je sémantický rozdíl mezi „druhem dopravy“ a „zábavou pro podnapilé turisty“.
I když teda Lime už se zase vrátil … s Uberem v zádech.
Jj je to naprosto intergalaktickej narust… Zvlast kdyz ty scitace pocitaji i cyklostezky, ktere jsou vyuzivany hlavne v ramci vyletu… Coz dnes i cisla dokazuji – svatek a volno kdy bylo hezky. Mozna si mohl pan namestek vybrat nejaky tyden, kdy behem nej dva tri dny prselo a meli bychom tu tyden, kde by byl zase o proti lonsku pokles o treba 80%.
Myslím, že byla řeč o „týdnu mezi 19. a 25. říjnem“.
Tam co je mi známo žádný svátek není.
Ano v tom tydnu svatek nebyl, ale spis je to poznatek k tomu, ze treba jen za dnes scitace napocitali 21000 cyklistu za den, takze to jen ukazuje, ze pocitat z techto scitacu, ze vice lidi jezdi na kole do prace je nesmysl…
Jestli máte přístup k realtime datům, tak z toho můžete udělat třeba sedmidenní klouzavé průměry a ukázat nám, jaký je Scheinherr demagog. On ale použil týdenní sumu v týdnu bez svátku, což si myslím, že je docela férové. Samozřejmě můžete říct, že čísla nejsou validní, protože to je „výjimečný den“ (protože svátek, hezky), nebo taky výjimečný týden (protože hezky), nebo výjimečný rok (protože covid a homeoffice) nebo výjimečné století (protože … co já vím co). Tady máte třeba vyjádření z mnohem horšího týdne (kdyby bylo letos hnusně a loni hezky: https://zdopravy.cz/nouzovy-stav-pomohl-jizdam-na-kole-pocty-cyklistu-v-praze-stouply-az-o-60-51966/ ) Když ale chcete čísla zpochybnit a ještě navíc… Číst vice »
Tak na to, že Automatí náměstek placený z eráru je demagog, nepotřebuju vůbec nic To je obecně známá věc.
Co pořád máte za posedlost tím automatem? Navíc tam radní Scheinherr nikdy nepůsobil.
Cca 15 let zpátky začal být tento termín módní a přijde mi, že od té doby už jsme evidentně demagogové všichni 🙂
V cem ohybam realitu? V tom, ze 100% narust je stale v absolutnich cislech naproste nic? Nebo v tom, ze si pan namestek vybral jeden tyden co se mu zrovna hodil a prezentuje ho jako svuj velky uspech?
Vy nejen uhýbáte realitu, vy jste musel dokonce přímo LHÁT (třeba o tom, že byl svátek) aby vám vaše hypotéza vyšla. A stejně to nevyšlo.
Nic dobrýho si o takové argumentaci nemyslím, to vám teda řeknu.
A proč by se neměli počítat lidi, kteří vyrazí na kole jinam, než do práce? MHD nebo auty se jezdí striktně a jenom do práce a z práce? Lidi se po městě potřebujou nebo chtěj dopravovat z mnoha různých důvodů. Kromě práce třeba na nákup, na jídlo do restaurace (aktuálně teda jen k jejímu okénku), potkat se rodinou nebo známými, jen tak se provětrat, atd. A když někdo z nich přesedne na kolo a uvolní tím místo v MHD nebo na silnici, je to imho dobře bez ohledu na důvod cesty.
Všiml jste si, že jde o meziroční porovnání stejného týdne? Takže pokud byl svátek letos byl i vloni. Jediný s čím byste mohl přijít by bylo, že vloni bylo hnusně a letos ne.
Moc impressive to není, protože ve skutečnosti kleslo významně mhd, alespoň v březnu, a kleslo IAD https://zdopravy.cz/doprava-v-praze-klesla-kvuli-boji-s-koronavirem-o-pet-procent-nejvice-na-evropske-45204/ , což cyklisti v dovojnásobném objemu nenahradili, lidi prostě zůstali doma. 100 procent nárůst vypadá dobře, ale je to nárůst z jednoho na dvě procenta nebo ze dvou na čtyř. Navíc je vidět, že při vyšší motivaci a při poklesu IAD a tedy zvýšení bezpečnosti na ulicích lidi na kola sednou, oboje jsou ale vnější faktory a ani jeden z nich není zásluha města. Tedy je to trochu jako, když Andy říkal po dešti, že bojuje úspěšně se suchem. Je to ale obecně… Číst vice »
Tak nárůst na dvojnásobek je snad o to víc impressive, když ostatní doprava v tu dobu výrazně klesala, ne? Zásluha města to není, smysluplný infrastruktury tak moc nepřibylo (něco málo jo). Ale je to rozhodně pobídka pro město na infrastruktuře pro kola zapracovat, protože se ukazuje, že lidí, kteří jezdit chtěj, není zanedbatelně málo.
To určitě, obecně je to pozitivní a skvělý. Jen kdyby město mělo tu infrastrukturu aspoň trochu souvislou, to by teprv bylo impressive. Nebo kdyby to zcelili aspoň dočasně z důvodu „krize“. To by nebyl dvounásobek, ale pětinásobek, 7% podílu na dopravě maj nebo určitě měli třeba ve Vídni, my máme to 1-2 procenta. Ale jinak pravda, lepší sklenice z poloviny plná než prázdná.
Jasně, chápu, z tohoto pohledu naprosto souhlasím, to co v infrastruktuře pro kola zatím předvádí město, je stále velmi rozpačitý. I když chápu, že jednoduchý to nemaj, ten nesmyslnej odpor k cyklodopravě je tu bohužel dost hluboce zakořeněnej. Že víc a víc lidí sedá na kola i navzdory stavu infrastruktury je za mě super.
Ve svý podstatě tu už chybí jen Masare.
Vy už tu chybět ale nebudete. Sbohem.
Snad se neurazíte – teď jsem si představil, jak je jednou na Vašem náhrobním kameni napsáno „Ve svý podstatě odpočívá v pokoji“ a přijde mi to cool 🙂
Je zjevné, že Praha v podpoře cyklodopravy dlouhodobě zaostává, a to nejen v mezinárodním, ale i vnitrostátním srovnání. Uvedená čísla by mohla sloužit jako jeden z podpůrných argumentů, jak tuto žalostnou situaci konečně začít konkrétními projekty a koncepčními změnami pomalu měnit. V menších českých a moravských městech to funguje dobře – například v Hradci Králové nebo v Prostějově přímo vzorně.
Ve svý podstatě Praha zaostává v podpoře veškeré dopravy a to zejména té skutečné.
Jako že by se podporovalo, aby lidi celkově víc jezdili? Tak to je dobře, že se nepodporuje, ne? 🙂
Jaký je pražský profil? Placka? Kde?
Co je to za nesmyslný argument? Pražské centrum je placka stejně jako centrum Vídně. Asi málokdo bude pojede kolem na Petřín. 🙂
Ve svý podstatě na Petřín pojede, pokud se tam udělá dostatek cykloopeření. Třeba cyklopruh ve stopě lanovky.
Tohle už je jenom hloupé trollení.
Není, to je naprosto přesná analogie „argumentace“ cyklofanatiků a Automatu.
Pokud vím, tak v Praze je ořezávání/nezlepšování povrchové MHD i chůze spíše doménou autofanatiků, pod heslem neberte nám prostor.
Ale i málokdo jezdí jen v rámci centra. Většina lidí na kole dojíždí do lokalit typu Butovice nebo Pankrác, a tam je dost pravděpodobné že cestou mají takový kopec, co v Hradci nenajdete.
Na Butovice se dá dostat ze tří hlavních směrů. V rámci Prahy 13 to je v pohodě parkem, do kopce to je od Motola a z centra. Ale nejmírnější stoupání jsou čtyřproudovky Radlická a Bucharova s 0 opatřeními (piktogramy v Bucharově opravdu nebudu počítat), použitelné trasy mají výrazně horší terén.
On to ostatně není neřešitelnej problém ani v těch kopcovitejch částech. A nemusí být kvůli tomu člověk výkonnostní cyklista, kterej je prostě vyjede napřímo v rámci tréninku: 1) hodně strmý úseky se daj často objet delší, ale pozvolněji stoupající trasou 2) dá se slýzt a do kopce kolo vytlačit po chodníku, když jedu třeba s nákladem z nákupu, je to furt jednodušší, než do toho kopce jít bez kola a těžkej nákup nést v ruce 3) řada kol má přehazovačku a do kopce je tak možný si podřadit na nižší převod, 4) existují elektrokola, který s kopcema citelně pomůžou 5)… Číst vice »
Jenže jde právě o to, že nejdříve se musíte do toho placatého centra nejak dostat. Nebo spíš pak z něj. A pokud jste byl někdy ve Vídni, tak jste si možná nějakých drobných rozdílú proti centru Prahy taky mohl všimnout.
Můžete tam i bydlet. Nebo naopak nejezdit do centra.
Jo, to si dejte na transparent a choďte s ním v pondělí po Jižním Městě, v úterý po Barrandově, bude to zhruba stejně užitečné jako tyhle kecy.
Doporučuji se na ten Petřín jít hned podívat 🙂
Víte ale, že na kole se dá jet i do kopce? Pak zase můžete jet z kopce. Není zač.
Menší česká a moravská města, co zmiňujete, jsou proti Praze placky. Osobně k nim přidám Pardubice a Olomouc. A samozřejmě se najdou i další…
A co se týče Prahy, tak se nedivím, že zaostává, já bych po ní moc na kole jezdit nechtěl. Moc lidí, moc aut, moc kopců. Jen pár relací typu jízda kolem Vltavy, a možná někde na kopcích na sídlištích mě připadá vhodná. Nevím, jestli se dá třeba jezdit stylem dolů ze sídliště šupem, a nahoru obklikou mimo větší stoupání, to jsou vyloženě individuální trasy, a zas tak Prahu neznám.
Dá, téměř každej kopec v Praze se dá objet pozvolnější trasou. A rovinatý není zdaleka jenom centrum, spíš je to placka na okrajích a v ní zařízlých několik údolí (Vltavy a jejích přítoků) A právě údolíma některejch těch přítoků se dá od Vltavy nastoupat docela pozvolně. Případně není problém slézt a kolo do nejprudšího stoupání vytlačit – minimálně pokud člověk nejezdí v tretrách se zaklapávacíma pedálama – takoví cyklisti ovšem zas ty kopce většinou zvládnou vyjet… Spíš je problém to množství aut, nedostatek oddělenejch stezek, neprovázanost čtvrtí klidnejch ulic, nedostatek míst pro bezpečný zaparkování kola (i když to se poslední… Číst vice »
Třeba na celé Severní město (tj. od Bohnic na Prosek) není z centra v podstatě žádná pozvolná cesta pro cyklisty. Jsou tam jen 3 poměrně solidní kopce (zadem od Zámků do Bohnic, pak Trojskou podél tramvaje a z Bulovky na Střížkov) a pak spousta brutálních kopců. Pozvolné cesty jsou až za letištěm ve Kbelích.
Jo, to je jeden z těch případů, kdy se kopci vyhýbá blbě. Podle mapy by se možná dalo něco mírnějšího najít cik-cak mezi Holešovičkama a Zenklovou (Nad Rokoskou, Kubišova a ulice kolem). Na druhou stranu na tý zadem od Zámků do Bohnic by ten největší krpál měl být koncentrovanej do celkem krátkýho úseku, kterej se snadno vytlačí, na tý trase kolem Bulovky je to afaik podobně. Ta Trojská je na tohle horší, tam bych tlačil určitě o dost delší úsek (ale zase to není tak extrémní krpál, takže by mohla být v pohodě na elektrice, kdybych ji měl). Případně holt… Číst vice »
Takže se pomalu vracíme na samý začátek, ze pro velké části Prahy s ohledem na terén kolo prostě jako masovka není, a dokud každý nebude mít ve sklepě elektrokolo, ani nebude?
Nikoli, furt je zdaleka největší problém §1 „nikdy se to tak nedělalo“ a s ním související nedostatek bezpečný, propojený infrastruktury. V Praze žiju celej život, dost ji znám, ale když se chci vydat na kole někam, kam jsem dlouho na kole nejel, znamená to sednout si k mapě a předem naplánovat trasu, aby mě nezavedla do nějaký pasti.A počítat s tím, že pro překonání řady hlavních ulic budu muset slejzat a kolo tlačit (abych fungoval jako chodec) kvůli provozu. Na značení, navigaci nebo že bych mohl bezpečně projet téměř kudykoliv, se spolehnout fakt nemůžu. Ve srovnání s tím by kopcovitej… Číst vice »
Jenže ono se to všechno tak nějak prolíná. Nejde jen o terén, ale i o vzdálenosti. Srovnáváte 5 km po rovině a dejme tomu 10 km v kopcích, protože roztahanost je další typický znak Prahy. A v kombinaci se špuntem v podobě centra máte vysvětlení, proč se to tak v Praze nikdy nedělalo. No a dnes se tedy infrastruktura pro kola pomalu upravuje, jenže leckde to prostě fyzicky nebo finančně nejde, to jsou právě ty pasti, které tu budou i za 50 let, do toho počasí, které se od toho holandského taky trochu liší, a můžete si odvodit, jestli je… Číst vice »
JJ, například nejsme placka u moře, takže tu zdaleka nemáme tak často silnej vítr (a jak potvrdí každej, kdo na kole pravidelně jezdí, vítr fouká z 90 % proti a jen z 10 = z boku nebo dokonce do zad). Taky máme v zimě častěji sníh, jako třeba Finové, kteří na infrastruktuře mákli a kolo se tam jako dopravní prostředek začalo používat o dost víc, včetně zimy. Co se u nás bohužel málo ví, je to, že ještě v šedesátejch letech si v Nizozemí málokdo uměl představit, že by budoucnost dopravy nebyla jen a pouze o autech, ale že by… Číst vice »
Ano, kolo není „masovka“ a v Praze ani nikdy nebude (i kvůli superlevné MHD – když jsem žil v Holandsku nebo Německu, hodně lidí jezdilo za a) protože je to tam placatý a za b) protože tím hodně ušetřili)
Ale my se tu bavme o tom, že i kdyby se v Praze na kole najezdilo 10x víc osobokilometrů než dnes, pořád to nebude „masovka“.
Uvidíme. Do infrastruktury pro kola začal afaik dost šlapat třeba Lisabon. To je město, který asi dokáže obvinit z placatosti jen opravdu vášnivej zastánce teorie placaté Země. Násobek čísel z Prahy má třeba Oslo, což taky není úplná placka. Osobokilometry nejsou úplně nejvhodnější statistika – je jasný, že u desítky km dlouhejch cest bude kolo vždycky jen pro nadšence. Spousta cest po městě (zejména po dobře fungujícím městě, kde se nemusí pro každou blbost jet daleko na periferii do velkých obchoďáků) je pár km. A podíl kol na těchto cestách je o dost zajímavější. Plus u těch dlouhejch cest kdyby… Číst vice »
Nemáte pravdu. Holešovičkama a Zenklovou nebo Libereckou/Strizkovskou vyjedete pohodlně. Pazderky taky nejsou žádný trhák. Zenklova je po predlazdeni také pohodlná.
Kamkoliv dříve vedla vozová cesta mohl by dnes pohodlně cyklista. Potíž není s tím, že by v Praze nebyla mírná stoupání, ale v tom že sklonově nejvýhodnější koridory jsou fakticky vyhrazený pro motoristy.
Vždyť píšu z Bulovky na Střížkov, to je právě tou Střížkovskou. Zenklova v horní části od Bulovky není vůbec cesta pro cyklisty, ale dá se objet třeba přes Okrouhlík kolem koupaliště. Samozřejmě i třeba Prosecká, nebo silnice z Troji do Bohnic mají docela vhodný sklon, ale rozhodně se běžným cyklistům doporučit nedají.
Kdo chce jezdit na kole, dávno jezdí. Masírka Automatu a podobných už zjevně nezabírá, podpora jejich akcí setrvale klesá a jediné co zůstává, je jejich neustálá demagogie, jak lidi nejezdí na kolech, protože se bojí. Ne, prostě větší potenciál tam není a proto vymýšlí různé omezování IAD, provozu a zdražování MHD
Ne. 🙂
Ono kdyby v PV jezdila MHD v intervalech jako v Praze, tak tam na kolo taky půlka lidí neleze.
Akorát je to mnohem dražší i méně zdravé.
Ve svý podstatě by ty kouzelný sčítače zaznamenali cyklistu i na ranveji v Ruzyni, železničním koridoru nebo geostacionární oběžný dráze, když by po tom byla ideologická poptávka. Podvádíte sypači.
Ty vaše nesmysly mi připomínají Twitter Donalda Trumpa.
Ve svý podstatě měl Donal použít pražský cyklosčítače, to by měl víc hlasů než je obyvatel.
z 1000 agresivnich fanatiku na 2000.. bravo
Jen by bylo potřeba aby se někteří naučily pravidla provozu. A ještě si pořídit pořádná světla a doplnit odrazky.
Souhlasím s tím, že tohle je potřeba napříč všemi skupinami z hlediska věku i účastníků provozu. Osvěta, prevence a a až potom postihy. U cyklistů je zdaleka největší problém alkohol
a take nizsi iq.. bohuzel
Jak pravil náš pan präsident, týká se to podstatné části národa. Těžko to zaměňovat s cyklisty.
A zpětné zrcátko, to nemá nikdo.
Na kole se stačí ohlídnout, člověk nemá kolem sebe žádnou překážku a nejezdí závratnou rychlostí, že by to během té chvilky do někoho nabořil.
Ve svý podstatě ještě doplním, že ty čidla jsou ve svý podstatě jeden velkej podvod podívejte se na ty aktuální čísla třeba za dnešek!
Třeba Vršovická dneska 1361 cyklistů v obou směrech!
To bych chtěl vidět, to znamená cca každou minutu jeden cyklista i kdyby jezdili od 0:00.
Nesmysl a velkej podvod!
Ve svý podstatě píšete ve svý podstatě nesmysly. Ve svý podstatě.
Ve svý podstatě je jasný že elasťákům se pravda líbit nebude.
Tak největší lháři a manipulátoři se zaštiťují „pravdou“. Škoda, že konspirační bláboly dorazily i na tento mírumilovný a užitečný web.
Ve svý podstatě máš pravdu, jel se tam závod míru.
Vršovickou vede paterni cyklotrasa podel celehho Botice A23 a jelikoz je vikend a bylo dnes hezky, tak ta cisla jsou urcite realna.
Ve svý podstatě je úterý.
Zapomínáte ještě na celoplanetární spiknutí, že tam Scheinherr jezdí tam a zpět, aby bylo co nejvíce cyklistů:-)
jelikož je to muj byvaly kolega a dobre ho znam, tak ujetej je na to dost 🙂
Ze satelitních snímků je jasně vidět, že před jedním sčítačem pustil větrák 😀
Ve svý podstatě bych od novináře očekával že si to ověří.
Ve svý podstatě se ty statistici museli hodně zapotit aby jim to správně vyšlo.
Podpora cyklistiky ve městě je ten správný směr.
jo v kopcov. praglu. o my God
To je jasný, ty kopce v Praze jsou na kole naprosto nezdolatelné :D.
Tak, a z kola se nedá slýzt a kousek ho do kopce vytlačit, elektrokola taky neexistujou…
Takže si kvůli pocitu aktivistů koupím kolo za x desítek tisíc, vlastě několik kol, pro celou rodinu a bude mě to stát víc než auto, které stejně potřebuju tak jako tak. Proč že bych to dělal?
A tu nutkavou myšlenku, že vás osobně někdo nutí kupovat si kolo a jezdit na něm máte dlouho? Možná byste si o ní měl promluvit s nějakým odborníkem, tady ve webové diskusi vám asi nepomůžeme. Když vám tak naskakuje i v reakci na pouhé konstatování skutečnosti, že existují triviální způsoby, jak se s kolem dostat na kopec i pokud ho zrovna nedokážu na kole bez podpory vyjet, tedy nejspíš na jakoukoliv zmínku o kolech, mohlo by to být vážné… PS. když už jste to nesouvisející téma načal, spočítal jste si někdy náklady na palivo a další spotřební věci na autě… Číst vice »
Je, až poté, co dořešíme skutečné problémy, jako základní infrastruktura pro auta a MHD.
Je snad v Praze místo, kam se autem nedostanete? Kromě parků a pár logickejch výjimek typu Můstek nebo Karlův most? Takže výborně, základní infrastrukturu pro auta máme hotovou Samozřejmě budem muset přidávat další tam, kde vzniká nová zástavba, ale to bude vždycky. Že je to pomalý a ucpaný? No to víte, aut se nám nějak urodilo hodně, budete muset počkat, přece byste nechtěl ostatním brát možnost jet autem. MHD se dá taky dostat v podstatě kamkoliv po městě a dokonce i na spoustu míst za město. Jo, mohlo (a na hodně místech i mělo) by to být lepší, volnější, rychlejší,… Číst vice »
Tak tohle je hodně dobrý!
Až na to, že podporou jen mhd a iad se města dostávají rychle do problémů s jejich kapacitou vlivem rychlého přifukování měst novými a novými obyvateli. Dvě třetiny (66%) cest po městě můžou být do tří – pěti kilometrů, což je přesně ta díra na trhu pro kola a podobné vehikly, které mají na každých sto metrech nějakou životu nebezpečnou situaci vlivem projektování jen pro iad a vozy mhd, tedy těžké stroje ve srovnání s chodci, cyklisty.. Co se asi stane s kapacitně přetíženými systémy mhd a iad, kdyby se teoreticky ze dne na den vylouply bezpečné stezky, pruhy, nekoupili… Číst vice »