Po USA plánuje testy Boeingu 737 MAX příští týden i Kanada
Boeing 737 MAX7. Foto. Boeing
Po americkém Federálním úřadu pro letectví (FAA) plánuje letadlo Boeing 737 MAX příští týden testovat kanadský regulační úřad Transport Canada
Odvaha jim nechybí….
Když SW dostane špatné info od HW = pitotovi trubice či měřiče úhlu náběhu tak to je ten problém.
Bože je to tak jednoduché popsat 🙂
A když pitototova trubice ukazuje špatně přímo pilotovi, bež žádného SW, tak to dopadne stejně.
To shrnutí v předposledním odstavci je takové hodně nepřesné, což je škoda, lidi v tom i tak mají totální maglajz a nechápou co je/bylo na Maxu špatně. Software neselhal, dělal přesně co měl. Tedy chyba návrhu/konceptu, ne software. A dále se pravidelně opakuje to „poslal dolů“, nebo dokonce prudce dolů, to je předpokládám laickým neporozuměním anglického „nose down“, což je ovšem úplně běžný žargon okolo vyvážení (na hlavu = nose down / na ocas = nose up). Poslat dolů, resp. přechod do strmého klesání je anglicky „dive“. Osobně (aniž bych Vám chtěl fušovat do řemesla 🙂 ) bych to shrnutí… Číst vice »
Tak pokud se MCAS aktivuje (co to je, aktivuje se, když se normálně nevypíná ani nezapíná, prostě je a dělá) údaje o alfa jsou správné, tak se toho asi moc nevyzkoumá. Nehledě na to, že pravděpodobně bude podmínkou získání certifikace i posouzení ovladatelnosti bez MCAS, že.
To si myslím, že nepochybně.
Mě by hlavně zajímalo, jak je ten systém navržen ohledně toho, jak pozná, který z těch dvou senzorů je vadný.
Pokud vím, standardně dodával Boeing jeden senzor, druhý byl za příplatek. Nyní budou standardně senzory dva. Ale pokud jeden selže, jak systém pozná, který dává ty správné údaje? Tuším Airbus má standardně ty senzory minimálně tři..
Díky za vysvětlení.
Systém to nepozná a pokud jsou jen dva snímače AoA (angle of atack), poznat to nejde. Boeing 737 má dva. Za příplatek bylo vynesení hodnot AOA na PFD (hlavní přístrojový displej) pokud si správně pamatuji. Jsou typy co mají tři, určitě Airbusy, nutno ale říci, že tam to zase vychází z podstaty jejich elektronického řízení FBW, který je bez validních údajů AoA dost zásadně okleštěný. AoA (snímače úhlu náběhu) u B737 nicméně nejsou jen pro MCAS, jejich údaje jsou použity i pro korekce hodnot pitostatických údajů (v jednotce ADIRU která to zpracovává), údaje se schází, takže při poruše AoA se… Číst vice »
Díky za skvělé shrnutí/vysvětlení.
Údajně se Boeing 737 MAX oficiálně přejmenoval na Boeing 737-8. Je už to oficiálně potvrzeno?
Není. V poslední tiskové zprávě ze středy k nákupu dvou 737 MAX je pětkrát uvedeno jméno MAX, přesto některá média papouškují text Guardianu o přejmenování.
737-8 (-7; -9; -10) je oficiální označení modelu používané od počátku výroby MAXů
Já teda mám za to, že 737-800 je NG (new generation), nikoliv MAX.
Ano 737-800 je NG a 737-8 je MAX
Přejmenovat ho teď by byl marketingový nesmysl. Jestli vůbec, tak až bude letuschopný.