Po téměř třech měsících projel mezi Českem a Slovenskem první vlak s cestujícími
Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Vlak RJ1041 společnosti RegioJet mezi Prahou a Bratislavou byl dnes prvním spojem osobní železniční dopravy, který po téměř tříměsíční nucené
Pro – Dominik, nechci tu dělat chytráka, ale, vážně to je tak, jak píši, vychází to, na 1,5 kočáru mimo peron, včetně mašinky v čele, toho, uctivě dlouhého žlutého hada…. Takových vlaků, pokud by přibylo, to by bylo….
Pro – Noerf, Blíží se doba, kdy noční vlak z Košic, bude opět ne, 12 – 13 – ti vozový, nýbrž, 16 kočárů… To bude podívaná v Pardubicích, kde bude 1,5 vozu mimo peron, včetně, Peršána…
Při jízdě odbočkou se v Pce vejde 15 kočárů, takže mimo bude vůz a možná jedna dveře.
Tak jsem se podíval na spoj RJ 1045 odjezd z Prahy do Žiliny v 15:20 a z Prahy do Bratislavy je volných 11 míst tudíž by se dalo napsat že vlak je vyprodán ze 100% ale z Břeclavi do Bratislavy je již k dispozici 366 míst tak vlak není cca ze 100% obsazen do Bratislavy
Tak ono když se daly lístky do Brna koupit o cca měsíc dřív, než Bratislavy, tak je logické že se spoj vyprodá do Brna a dál pojede téměř prázdný, protože většina lidí na Slovensko jezdí z Prahy.
A jestli v tom není další úmysl, renevue management schovaný za místenky.
(Sedadlo na můj úsek je, ale snaží se prodat delší).
V tomhle případě nejspíš ne, ale před pandemií jsem jezdil pravidelně Praha – Brno a od určité kapacity to nabízelo pouze lístky do Bratislavy. Do Brna to prodávalo jen na místa, která byla od Brna dále obsazena.
A kolik z těch procent jich dojede až na Slovensko? Dělá jako když by tam jeli všichni cestující ale tomu nevěřím.
Marketingovým vyjádřením sděluje Ondrůj: „během dvou hodin jsme prodali několik stovek jízdenek na Slovensko“ a „do Košic bylo prodáno kolem 70 % sedaček“, ale z toho samozřejmě nic nevyplývá, kolik lidí jelo v přeshraničním úseku právě tímto jedním vlakem. Prostě jen plané marketingové tlachání.
Patrik: podle slovenského MD jezdí ve spojích ČD/ZSSK ve slovenském úseku v průměru méně než 40 cestujících, jednotka pendolino měla průměrnou obsazenost méně než 30 osob.
Vlaky Regiojet jezdí na z Prahy bez objednávky MD a pokud by se jim to nevyplatilo, tak to nedělají.
A noční 13 či 14 vozové vlaky do Košic ukazují spíše na velkou zaplněnost.
Kolik lidí a kde přesně sedí si vždy můžeš online prohlédnout přímo na stránkách RJ. Je dobře , že už alespoň jeden z národních dopravců jezdí na Slovensko .
Kdykoliv jsem jel kosicanem ze Slovenska tak byla obsazenost tak na 75%. Údaj že kterého čerpat je cca z roku 2017.
To nahnali všechny cestující do jednoho vozu jednotky a tam počítali obsazenost? Vždyť Pendolino na Slovensku vozí hlavně vzduch, dlouhodobě
Není divu, když jízdenky na tento vlak jsou výrazně dražší a běžný Slovák obrací několikrát každý cent v peněžence.
Hlavně, že vždy když jedu, je obsazenost minimálně 50%. Asi mám štěstí.
Pendolino na Slovensko by měly zrušit.
A to jste jel vzdycky v nedeli, ne?
O vlaky RegioJetu je celkově větší zájem díky lépe nastaveným cenám. RegioJet totiž neuznává předražený mezinárodní tarif NRT, a i na poslední chvíli je tak možné koupit jízdenku za přijatelnou cenu, pokud jsou ještě volná místa.
Pamatuji jednu cestu v do Košic, kdy dvojí lomení jízdenky třídami standard/business/standard mě vyšlo levněji než cesta na jednu jízdenku přímo ve standardu. Takže asi tolik k lépe nastaveným cenám. Nicméně i NRT zná obchodní slevy.
Čo mám odpozorované, nič moc, viac vzduchu ako ľudí. Večerný RJ do KE po 10-20 ľudí na vozeň východný úsek vlaku. Tramvaje ešte menej. Pinďo tiež v podstate vzduch. Pracujem v prevádzke a stretávam sa s tými vlakmi, nočné sú viac zaplnené, keďže RJ prebral po napadnutí nosnú vozbu a predáva ju za pár „šupiek“ , štátne sa obmedzili na jeden nočný pár.
Inak sa ani nečudujem ľuďom, keď v dnešnej dobe každý obracia korunu. Všetko dobré prajem.
U pendolina na Slovensko je hlavní problém, že místenka v českém úseku stojí i 35 kč, v mezistátním 85 kč a na slovenském 25 kč, takže když chce někdo jen z Českého těšína do Čadce, tak musí zaplatit 85 kč místenku, což zvyšuje cenu v tomto úseku i na dvojnásobek a o dost snižuje poptávku.
Aspoň co mam odsledovane za regiojet…. denné vlaky na linke PHA-KE v useku Praha Ostrava a spät su v priemernej obsadenosti 80-100% väčšinou teda skoro vzdy však 100% , od Ostravy po Vrútky a späť je to u denných spojoch cca 60-80% obsadenost a od Vrútiek do Košíc a späť je to už priama úmera vpodstate v Košiciach už vystupuje/nastupuje len zhruba 5-15% ľudí. Väčšina ciest ma cieľovu/počiatočnú stanicu Praha. U nočných je to trochu inak tam takmer 60% cestujucich ide priamo medzi prahou a kosicami a zvysok nastupuje/vystupuje v staniciach blizkych konecnym. Takze urcite nevozi na Slovensku vzduch 😉
Od 11.6 vyjede do Košic také Leo Express.
A koho ta tramvaj parazitující na státních slevách zajímá?
Taky jím nerad jezdím ale jsou cestující , kteří LEO preferují a to je dobře , protože jezdí na vlastní riziko , tudíž ho nedoplácíme. Mimo důchodce a školáky , ale to je jiná písnička bez které by ČD bylo v patě a Leo se prostě nejen svezl , ale pozvedl to o level výš .
Třeba ty co chtějí jet jedničkou za 1/3 ceny oproti RJ? Ten totiž podražil a ceny u Lea jsou zatím stejné jako před chřipečkou.
Na mé trati v „tramvají“ v Businessu na sedadle pro jednoho za 149kc než kulturní obohacení v Low Coast kupé Rj za 194kc / Businessu RJ za 564kc.
Tom: Co je to to „kulturní obohacení v nízkém pobřeží“?
Kurz rómštiny proložený ukrajinštinou…
Nádražáci sobě. Tak dlouho nadávali na Stadler, až přestali jezdit do Švýcarska, aby se se náhodou nesetkali s tramvají. A vůbec, po mnoha desetiletích pro ně bylo švýcarsko vzor. Brzo ovšem na Švýcarsko začnou nadávat ve velkém – u nich (u ČD) totiž takové vlaky nejsou a u konkurence se jim za to nechce platit.
V generaci kolem mého otce, když zažívali přechod z páry na panťáky, tak jim em475 ani nepřipadal jako „pořádný vlak“ 🙂
Mimochodem co je to 680, tam jednotkovitost nevadí?
Ona je jednotka a jednotka, pendolino ma aspon prepazky mezi clanky a roztec sedacek pouzitelnou na delsi trasy. Ty LE flirty jsou na dalkovy trase v economy fakt utrpeni.
JakubP: A proč si vybíráte ze všech 4 tříd tu nejhorší, když vám jde o pohodlí?
Jim nejde o jednotku. Jim vadí, že tam neplatí režijka. A tak se posmívaj. Prostě malé děti ve věku starých fotrů.
Všecky ty, kteří si kupují do něj jízdenky.
Parazituje na slevách víc než ostatní? Už mu prokázali vykázané sedadlo bez reálného studenta, promluvil jejich insider,… 😀
Když on si ten lístek student koupil,ale potom ten vlak nestihnul a lístek mu propadnul.
Což při současném systému hrozí u každého z dopravců :/