Po stopách monarchie. Rakouské dráhy spustily přímé spojení Vídně a Terstu, s přestupem je rychlejší
Odjezd prvního vlaku z Vídně do Terstu. Foto: ÖBB
Nové spojení jezdí každý den, trasa vede přes Slovinsko.
Nové spojení jezdí každý den, trasa vede přes Slovinsko.
Deus, Rex, Patria.
My dnes dorazili do Chorvatska. Se třemi dětmi a ženou jsme použili Jančurovu „střelu“. Samozřejmě je co zlepšovat, ale ty vozy svůj původ u OBB nezapřou. Děti v rámci možností vyspané, spokojené. Návazný bus dal názorné srovnání, jaké bonusy k cestě dává vlak, zvlášť spací. Přál bych si, aby nočních spojů přibylo.
Určitě…
třeba MV (hausnummer) „Notre Dame“ z Prahy do Paříže.
Nejste sám hodilo by se Sarajevo a další.
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?zeme=SZ&rok=2021
Ty EC 134 a 135 tvořily v Lublani přípoj od/do Vídně do/od Terstu. Tzn. skutečně, ani v části trasy nejde o zavedení žádného spojení. Prostě se jenom zrušil jeden přestup v Lublani.
Celé to je bouře ve sklenici vody.
** Beru zpět, ten pár vlaků EC 134/135 (aha, ono to nemá celé číslo po celou dobu jízdy, tzn. nejde o „přímý vlak“, ale o „přímé vozy“) je právě těmi přímými vozy z Terstu do Vídně, resp. zpět.
Paradoxně až zprovozní Koralmbahn tak to bude přes Villach ještě rychlejší.
Chápu to dobře, že v úseku Villa Opicina – Terst platí slovinský tarif, protože ten vlak nemá nic společného s italskými drahami?
Marceli !?!
Nestaví to v Křovině Zhořelecké…
Takže jde prakticky o prodloužení EC Emona z Ljubljana do Terstu…
Ano, přesně tak. Reálně se na rakouském území nic nezměnilo.
Podobnost s nedávno (i zde) uváděným „novým nočním vlakem Wien – Amsterdam“ (reálně prodloužení dosavadního nočního vlaku Wien – Düsseldorf dále do Amsterdamu) čistě náhodná.
Ale tak na takových prodlouženích snad není nic špatného, ne? 😀
Jsem se těšil že do Slovinska přibyl další mzn. spoj a ono nic. Ale jinak na tom není nic špatného
Ne, není. Ale je vhodné to nazývat pravými jmény – tedy že jde o prodloužení v rámci západní části Slovinska (a ani jsem nezkoumal, jestli jde v úseku Lublaň – Terst o nový spoj, nebo o náhradu nějakého dříve existujícího s tím, že nově jedou bez přestupu). Nic míň, ale také nic víc.
Trochu se divím, že se OBB vyplatí obětovat dvě soupravy na tuto pomalou trasu, když přes Udine by stačila jedna… Ljubljana by se dala řešit nějakou klasickou ne-rj soupravou, která by se v sezóně dala dělit směr Rijeka a Koper…
Tak ono asi primárním účelem není spojit Vídeň s Terstem, tomu nějak slouží spojení přes Villach, mezi Udine a Terstem jede pořád něco. Kdežto z Lublaně (nebo Grazu) do Terstu je to horší (už se obnovily ty dva páry přímých Minuett zrušené s covidem?), takže hádám že to takto chtěli hlavně Slovinci. Ostatně souprava na EC Emona myslím bývala vždy převážně slovinská a nejsem si jistý že by se v Lublani za hodinu a půl hned točila na obratový spoj do Vídně.
Chápu, ale na spojení Slovinska a Terstu se to zdá vzhledem k rychlosti předimenzované…
Tam by asi bohatě stačila 350…
Co je předimenzované? Třívozová souprava ÖBB včetně oddílu pro kola? Zbytek (vozy SŽ) končí v Lublani.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=SZ&kategorie=EC&cislo=151&nazev=Emona&rok=2021
Tak to jo, díky za opravu. Ale tím spíš mi připadá nevyužitý sezónní potenciál do Rijeky/Koperu…
Iba upozornim, ze su tam 2 tie iste obrazky
díky za upozornění, opraveno.
Teoreticky by to spojení ve směru z ČR bylo. Ale není. Dříve jezdil žlutý autobus z Brna do Vídně kolem páté ráno, chvíli po sedmé byl ve Vídni. Pokud by jezdil dnes, přestup by se dal zvládnout. Pamatuji i spojení chvíli po šesté z Brna do Vídně, to jsem dvakrát využil.
Spíš by to měli poslat do Olomouce, ať se spoji významná města bývalé monarchie.
Olomouc mám rád nejen pro pracovní cesty, ale líbí se mi i jako turistovi. A to včetně výchozího bodu „Moravské Compostelly“ = poutní stezku z nedalekého Svatého Kopečku přes Hostýn, na Cyrilometodějoské slavnosti na začátku července na Velehradě a pro zdatné chodce možno navázat na poslední úsek do Svatého Antoníčka).
Ovšem Terst má asi větší turistický potenciál, tj. větší šance, že se dopravní firmě vyplatí provozovat linku… viz např. https://www.celebritycruises.com/blog/underrated-cities-in-europe nebo https://www.telegraph.co.uk/travel/activity-and-adventure/italys-forgotten-city-beauty-venice-none-crowds/
Význam Olomouce po třicetileté válce dosti poklesl, spíš tak na ten Krakov, ne?
Vlak by mohl začínat/končit v Krakově, si myslím.
Přímý vůz připojený ve Vídni?
A přes Přerov a Břeclav se zastavením v Otrokovicích. Ale Panter to nevezme a Syslograf s Esem staví na každé zastávce…