Po sedmi letech se vrátily vlaky do Oparenského údolí
První den provozu vlaků v Chotiměři po 7 letech. Foto: Jan Beránek
Společnost AŽD Praha dnes zahájila provoz na nové turistické lince Ústeckého kraje. Nová linka T4 Litoměřice – Chotiměř vede Oparenským
Doufejme, že až Bubeníček s Komínkem nebudou po volbách v nynějších funkcích, budeme tu též slavit slavnostní obnovení provozu na Děčínské Kozí dráze …
jestli je tohle nejvetsi problem dopravy v usteckem kraji, tak by se ta nesmyslna lokalka opravdu mela otevrit…
Problém je v tom, že k tomu minimálně mezi Děčínem a Telnicí není v podstatě nic potřeba (a hlavně ne mnoho peněz), ale jen to „někdo“ nechce – a já už dlouho maně pátrám, kdo je vlastně ten „někdo“ a nikdo mi to nechce sdělit = každý jen tvrdí, že on sám to není a neví to také …
Kolik let zde každý bojoval za obnovení provozu. Teď, když se to povedlo alespoň z části, tím nejhezčím a nejaktraktivnější úsekem pro turismus, začnou to všichni hejtovat. Stále se ukotvuji v názoru, že číst většinu komentářů, je zde škoda.
Ten maskot je nějakej divnej… Zajímalo by mě, jak proběhl proces výběru. Připadá mi, že vybrali kostým, který zbyl soudruhům po maškarním na 1. máje.
Škoda, že alespoň nevybrali nějakého místního živočicha. I takový ropák by k nám zapadal víc. Ale možná se už připravují na volby, že pak chameleon změní barvu…
Bože můj, to jsou tady debaty… Zdeněk nacpal do Švestkové přes 100 mil Kč, tak je potřebuje dostat zpět a s dalším závazkem ÚK to bude trošku rychleji. Z jeho strany normální podnikatelský přístup a navíc má dráhu rád. A tak je to správně. Nic jiného v tom nehledejte, jde jen o peníze ( akorát, že to jsou naše prachy a Správě železnic budou chybět jinde…) 😉
Přesně, přeci nebudou jezdit na svoje triko.
Tyhle drby, jsou fakt nejlepší. Info žádné nemáte, tak jen kopete kolem sebe:
Příspěvek kraje přitom má být pouze symbolický, kolem sta tisíc korun. „Je to za minimální peníze, jenom za pohonné hmoty,“ doplnil první náměstek hejtmana Martin Klika.
https://teplicky.denik.cz/z-regionu/zelenych-busu-bude-na-silnicich-zase-vic-kraj-chce-i-vlak-do-oparna-20200503.html
Nadpis je trochu zavádějící, minimálně v předchozích sedmi letech na trať vyjely vlaky tehdy ještě ZMŽ, takže do Chotiměře vlaky během těch sedmi let byly.Asi rok 2016.
@Jan Sůra V článku máte chybu, bardotka se dvěma vozy byla pouze na obratu pro pozvané hosty a novináře. První dva obraty a dále celé odpoledne už zase jezdil/jezdí Sprinter.
díky za upozornění.
Zdroje zrejme jsou a tak honime masinky na zbytecne trate.
Tohle zbytečná trať vážně není.
Kolik tam jezdilo lidi pred sesuvem? 100 za den? To je dostatecne k investovani 13 milionu ted a dalsich 450 milionu v budoucnu? Vite kolik bude letosni shodek rozpoctu?
Kdyby tam nepodělali dálnici, tak se nemusí investovat. Nezlobte se ale celá ta suma jde za ŘSD ať si to vymáhá pak po kom chce. A to měla SŽ(DC) říct už na začátku. Podělal to kamenolom? Nebo to podělala stavební firma u dálnice? SŽ(DC) to absolutně nemusí zajímat. Kdyby jsme já nebo Vy svou stavební činností způsobili sousedovy pád plotu nebo ujetí kusu zahrady, tak ho také nezajímá jak to opravíme, ale to aby to měl zpátky jak bylo. Došlo k poškození cizího majetku? Došlo, tak opravit. Mimochodem investice do infrastruktury jsou nástrojem ekonomického oživení podle Keynese. Procyklickou politiku jsme… Číst vice »
ŘSD na rozdíl od SŽDC není státní? Když jedno z vašich dětí rozbije tomu druhému drahou hračku, tak mu jí půjdete koupit znovu, bez ohledu na to, kolik dluhů zrovna máte? A investice do přepravy 100 lidí je oživení ekonomiky? 😀 Mimochodem, už nějaký soud určil viníka, nebo odkud víte, že nebýt stavby dálnice, tak to neujelo?
Ať si to pak ŘSD vymáhá po kom chce. Tolerovat ničení majetku bez náhrady pro !vyšší dobro“ je cesta do pekel.
Existují posudky, některé tam dávají větší váhu dálnici, některé lomu, pokud by ale nebyl svah narušený tak jen tak neujede, pokud tam uděláte zářez tak se nemá o co opřít a neštěstí je na svět.
Investice je oživení ekonomiky, bez ohledu na to do přepravy kolika osob je.
Investice do bílého slona není oživení ekonomiky.
Viník je jasný, jen se čeká na jeho pojmenování. Čili je to ten, kdo nedbal na důrazná upozornění, že navržená trasa je nevyhovující, že je zde sesuvné území a hrozí to malérem, když se to tak bude stavět. Čili kdo nerespektoval, neověřil, neznal, nechtěl znát atd. A od toho už je tu soud. Nicméně opravit trať ihned a viník pak zaplatí. není na co čekat. Leda na to až se zapomene a na to, aby se pak nic po nikom nepožadovalo? A státní nebo nestátní. Vždy je někdo i v tom státním podniku odpovědný, stejně jako při projekci při rozhodování… Číst vice »
na pojmenování čeká kulový, zatím se jen stát nepříliš úspěšně soudí s tím lomem
Děti jsou nesvéprávné.
No, když jedno z vašich dětí rozbije tomu druhému drahou hračku tak asi nemá valný význam aby jedno dítě vymáhalo úhradu po druhém, zvláště když jediný příjem obou dětí je kapesné od Vás 🙂
Mají úspory? Mají kapesné? Pokud ano, tak není důvod aby mu to neuhradilo.
Uspory i kapesne deti pod 15 let jsou s vyjimkou specifickych situaci nadale vasim majetkem, neb deti nemaji pravni odpovednost. A stejne tak je to s veskerym majetkem RSD i SZDC. Majitel, stat, skutecne nemusi znovu porizivat rozbitou hracku, pokud usoudi, ze ji dite dostatecne nevyuzivalo a ma dukezitejsi vydaje. Vazne chcete dal rozvijet takovou hloupost? Pokud se ta trat opravi, tak bud na ukor jinych statnich sluzeb nebo na ukor zvyseni statniho dluhu. Rozumnemu cloveku dojde, ze toto neni dobre a peclive uvazi, zda danou rozbitou vec opravdu tolik potrebuje, aby za ni utracel stamiliony, kdyz mu stejne bude… Číst vice »
Vy asi nejste moc zábavný na párty, že? Co se týče kapesného dětí, jedna věc je co si vymysleli páni politici, druhá věc je něco jako zvykové právo, neznám jediného rodiče, který by s penězi které dá dítěti dále nakládal jako s jeho vlastními. Rozumnému člověku také dojde že není možné tolerovat poškozování majetku jenom protože někdo svou činností přivedl stát do ekonomických problémů a potřebuje naráz honem šetřit. Stát může být sice rodič obou entit, ale existuje rozsudek podle kterého jednotlivé entity, ať už ministerstva nebo ŘSD, ŘVC atd. nejsou jednou a tou samou osobou a každá z těch… Číst vice »
Vy po te lokalce touzite, to se da chapat, ale ekonomicky na ni nedava provoz smysl a tak nedava smysl ani oprava. Je uplne jedno, kdo to poskodil, pokud se oprava hradi ze stejneho balicku penez. Opravy zbytnych veci si muze dovolit jen bohaty stat, bohata rodina, bohaty jedinec, pro ktereho jsou to drobne a jakasi radost navic. Prekrucovanim to nezmenite. Kdyby rodina, ktera zije od vyplaty k vyplate davala okamzite opravit kazdou zbytnou vec (treba kdyz vam manzelka poskrabe display na mobil, ale zustane funkci, jen se skrabanci), tak se take muze stat ze za rok jim byt obstavi… Číst vice »
1. Na rozdíl od římského práva, podle kterého žena i potomstvo včetně přivdaných včetně vnuků a pravnuků včetně už dávno dospělých právně neměly vlastní majetek a vše právně patřilo patri familias – otci a hlavě rodiny, moderní právní systémy včetně našeho uznávají vlastnictví náležejícího dětem, byť nemají plnou možnost se svým majetkem samy svobodně nakládat; v případě kapesného je i jeho účelem nějaká svoboda toho nakládání, ať už to kapesné je darem, nebo snad penězi svěřenými za nějakým účelem zůstávajícími majetkem rodičů až do nákupu zmrzliny. 2. Bez ohledu na právní náhledy je na místě, aby rodiče ke svým dětem… Číst vice »
Toho Keynese je lepší brát s rezervou. Navíc existuje celá řada dalších teorií (namátkou ABCT), které to vidí jinak.
DPP – odborníče na DPP – bežte se věnovat DPP a vyprdněte se na železnici – víte velký kulový, ostatně DPP je pro vás docela veselá a výstižná zkratka… 😀
Tady je velký turistický potenciál. Hodně lidí na turismus zapomíná. Byl jsem sám překvapen, kolik lidí jezdí například po Semmeringu. Čtyři naprosto plné patrové vozy v sobotu odpoledne… vlakem se tam dá totiž nejlépe dostat, navíc nikdo nechce řídit a odpustit si kvůli tomu pivo. Věřím, že zde se potenciál také naplní, navíc s fajn motorákem AŽD s občerstvením a jejich dobrou propagací jako mají na Švestkové dráze.
Doufám jen, že se SŽ pochlapí a opraví ty nádražní budovy do pořádku co nejrychleji ať nedělají ostudu.
Pred sesuvem zde jezdilo v prumeru 100 lidi denne i se zahrnutim vikendu. Investovat kvuli nim stovky milionu se nevrati ani za 1000 let.
Zkuste se o nějakém víkendu za hezkého počasí podívat na obsazenost spojů z Lovosic. Možná se budete až divit jak je tento spoj oblíbený, především mezi turisty.
100 lidí za den to není ani náhodou, je to mnohem víc.
otázkou je, jek dlouho tento „vlakovýletnický boom“ vydrží. Pravidelných cestujících tu bude opravdu minimum.
Asi tak.
Samozřejmě co nejdřív celotýdenní provoz s přípoji a dle potřeb cestujících, s návazností na okolní autobusové spoje. A také kolem trati obnovit služby a průmysl a zapojit do toho železnici – tedy i nákladní dopravu a necpat to vše na zemědělskou půdu a volnou krajinu.
a právě tady cítím velký problém. Pohled v globálním měřítu v ČR je vzácný. A bez provázanosti, jak píšete, to bude jen další výkřik neprovázaný se systémem, tudíž dlouhodobě neudržitelný
Ušatá: Okolní autobusové přípoje konkrétně odkud a kam, prosím??
Tak mohly by spoje NAD Radejčín – Lovosice v Chotiměři navazovat na novou linku. Je problém se dostat např. z Teplic do Opárna na žel. zastávku do spodní části obce kde začíná Oparenské údolí. NAD končí na opačné straně obce.
Pěší přesun mezi zastávkou NAD a nádražím v Chotiměři je dost dlouhý, takže čekání ve skutečnosti příliš dlouhé být ani nemusí.
Mnohem nepříjemnější je nenávaznost chotiměřských vlaků v Lovosicích na dálkové rychlíky: víkendovým „plívovým Děčínům“ ujíždějí o půl hodiny a „Cheby“, které by jako přípoje mohly vyhovovat docela použitelně aspoň ve směru od / do Ústí nad Labem (a od / do Prahy by o půlhodinu zkrátily čekání), Lovosicemi zcela hloupě projíždějí …
Štěpán: váš názor je přesně o tom, proč je naše železnice většinou obyvatelstva brána jako cosi muzeálniho. Tady jezdí občas někdo na výlet tak tu trať opravime a budeme udržovat. Naopak se neřeší rozvoj nových páteřních tras, které by měli několikanásobně větší význam pro osobní i nákladní dopravu, které by mohli z železnice udělat moderní dopravu časově zajímavější než individuální doprava.
Je jenom jedna hromada peněz a buď půjde do údržby zbytných lokálek, kde je efektivnější autobus, nebo do tvorby nových tratí a potřebnému zkapacitnění významných tahů, aby se díky nedostatečné kapacitě nevyháněla nákladní doprava z železnice.
Jenže tato trať není zbytečná lokálka, kde je efektivnější autobus. To je absolutní nesmysl. Za prvé autobusem pojede daleko méně lidí, než vlakem (tak to prostě je, někteří prostě do autobusu nevlezou, pojedou radši autem a já se jim ani nedivím) a za druhé Lovosice – Oparno je skutečně dost vytížený spoj, který využívají turisté skutečně hodně. Na Lovoš, do Opárenského údolí, ke zřícenině hradu a podobně. O Chotiměři by se už dalo diskutovat, ale tam to jezdí kvůli tomu, že na širé trati není ukončení spoje tak snadné, jako ve stanici, takže se tam jezdí především kvůli obratu vlakové… Číst vice »
Štěpán: Tak on je rozdíl, jestli půjde o cestující v rámci turistiky, kde opravdu bude preferován spíše vlak.
U pravidelně dojíždějících naopak mnohdy došlo ke zvýšení počtu lidí ve veřejné doprave v určité relaci po převedení (nebo většinové převedení) na bus dopravu.
Např. Chomutov – Vejprty, Hevlín -Hrušovany- Miroslav – Brno, nebo MT – Jevíčko -Boskovice atd.
Štěpán: V pravidelně dopravě více cestující využívají autobusy než vlaky viz. počty přepravených cestujících za rok uveřejněné i na zdejším portálu. Údržba stojí relativně stejně, traťový okrsek s vybavením, zabezpečovací technika a řízení provozu. U elektrifikovaných tratí je vyšší cena o provoz elektrifikace. Na druhou stranu jsou zde významné vyšší příjmy z provozu díky častějším a delším vlakům. Vy tady řešíte trasy turistických vlaků pro 100 – 200 lidí při pěkném dní v sedmi párech vlaků a přitom Vám uniká stovky lidí v pravidelném provozu denně, které vozí autobusy z Prahy do Mnichova, Českého Krumlova a omezený provoz nákladních vlaků… Číst vice »
Ze autobusem pojede mene lidi neni vubec podstatne, pokud se bavime o 100 lidech denne. Do rady mist ani nevedou koleje a take se tam zije.
Jenže tady nejezdí 100 lidí denně, pořád dokola opakujete tuto ničím nepodloženou nepravdu.
Ono lze třeba také udělat i něco pro to, aby tím vlakem jezdilo víc lidí než nyní – jenže právě i proto je třeba do infrastruktury: tady by třeba pomohlo zřídit dvě nové zastávky (v Malých Žernosekách a u Velemína) a místo zastavování v kolejišti stanice Chotiměř zřídit zastávku až co nejblíže k přejezdu silnice, aby to aspoň část tamních obyvatel měla na vlak blíž: předpokládám, že i to bylo součástí návrhu vylepšení, který si kdysi SŽDC vyžádala od Ústeckého kraje jako podklad pro stanovení rozsahu modernizace trati, aby jej následně mohla použít pro „zabití“ té modernizace se zdůvodněním vysokou… Číst vice »
Máte pravdu.O nějakém víkendu,za pěkného počasí ano.
Ta čísla máte odkud? Sám jste si je denně zaznamenal a nechal potvrdit všemi okolo? Nebo nám tu budete psát nesmyslná, vycucaná čísla?
A za jak dlouho sa vrátí socialistické, ehm Anonistické rozhazování?
Pro vás je taky toho vzduchu škoda a přece dýcháte…
Červenopalečníci kupte/nebo si půjčte/kalkulačku.Kolik kaček bude stát přeprava jednoho cestujícího při investici jen na obnovu cca.500 milonů Kč?
navíc nikdo nechce řídit a odpustit si kvůli tomu pivo
to je ovšem jen taková česká specialita, stejně jako když si státní dopravce dělá reklamu na tom že ve vlaku lze chlastat, zatímco v Německu to zakazují….
Vy jste opravdu Odborník, jak vyšitý, je mi z vaší zatrpklosti a trapnosti na nic.
Lepší než být odborník na rozhazování cizích peněz.
Ano, to se děje dnes a denně při zbytečných a nežádoucích investicích do silniční dopravy, aniž by to někdo – tedy hlavně uživatel zaplatil, aniž by se spočítaly náklady z toho plynoucí do zdravotnictví a zdravotního stavu obyvatel, škody z ničení volné krajiny, úbytku zemědělské půdy, likvidace zadržování vody v krajině, zbytečné ničení neobnovitelných zdrojů atd. Ale to vám a vám podobným nic neříká a nebo také nesmí říkat, protože se to nechce?
Ta jednotka by jinak stála nevyužitá včetně personálu v Lovosicích, takto se otočí do Chotiměře.
A ta trať pod ní se opravila sama.
Tu trať má snad SŽ udržovat bez ohledu na další dokud se nezruší. Takže zcela zbytečné plakání.
Zbytečné kecy!
No hlavně, že nic nenamítáte, že má dnes právo se vyjádřit i každý duševně chorý člověk jako třeba „DPP odbornik“. Kdyby takoví rádoby odborníci do všeho nekecali, rázem by se všem žilo lépe.
Socialiste jako Hynek by vse rozfofrovali behem 5 let a pak by s hruzou zjistili, ze penize nerostou na stromech a ze kdo byl trochu schopny, ten se z pomateneho statu, kde se misto silnic a jinych dulezitych veci stavi nove lokalky, odstehoval co nejdrive.
Jen škoda, že se ty „zdroje“ nevyužily pro vaši psycholéčbu. 😃. To by se ty peníze vrátily rychleji a lépe, viďte? 😃
Nekdo, kdo si da prezdivku Jedine vlaky, pise o psycholecbe… ze b z vlastni zkusenosti? 🙂
To je teda vykon po sedmi letech opět vlaky a jen v části trasy.a ty sypané nástupiště v Chotiměři mají znamenat co? Hlavně že tam SŽDC utopila 13 milionů..
Kolik tisic je to asi na cestujiciho…
To nevíte. Takže tu jen planě trollíte.
Toto není Pražský „s-bahn“, sypané nástupiště postačí, je to turistická trať a na ten jeden případný kočárek nebo vozíček pomůže rampa. Co mě ale mrzí vidět jsou ty neopravené a neudržované nádražní budovy. To je něco, co tvoří tu hřejivou atmosféru, kdy tu pomalou rychlost jízdy nevnímáte ve prospěch pěkného výletu.
Nelibi se vam na to koukat, tak do toho dame dalsich 100 milionu do budov? Mame 500 miliard shodek, ale prioritou ma byt opravit drazni domecky u minimalne vyuzivane trate? V kolika tisicich let pocitate navratnost? A vydrzi tak dlouho ty opravene budovy?
To je akce rozjetá z minulosti. Jestli na něčem šetřit, tak je to něco jiného než oprava trati. Zejména zbytné výdaje na zbytnou byrokracii, různé slevy a podobně. Ale ano, vláda není ekonomicky ani normálně při smyslech. Viz pozastavení EET. K čemu to má jakože být?
Že se plýtvá jinde není důvod plýtvat i tady.
Tak dobře, zastavme tedy všechny státní investice do infrastruktury…
Z toho co tu píšete mám spíš pocit že Vám nevadí ne ta investice, ale to že je to investice do železnice a kdyby se podobné peníze daly do silnice, tak neřeknete ani popel.
Silnice negeneruji ztratu, ale uzitek.
No to je teda perla… pokud byste na silnice dal stejnou logiku jako na železnici, se všemi požadavky, tak budou v červených číslech raz dva. Jenom si spočítejte kolik aut musí po kilometru silnice 3. třídy projet aby se na dani zaplatilo jeho vybudování, spočítejte si kolik stojí údržba. Nebudou to hezké čísla. Musíte si uvědomit a rozlišovat pár věcí. 1) Železniční trať není to samé co na ní provozovaná doprava. 2) Silniční síť se skládá i z velkého množství silnic po kterých denně projede minimum aut, jestli nějaká vůbec, ta do úvahy o efektivitě musíte zahrnout. 3) Cena za… Číst vice »
Ježiši, proč už poněkolikáté argumentujete schodkem? Jste si jednou pustil ČT24 a je z Vás teď ekonom? ČR neměla schodek v rozpočtu jen v letech 2016 (62 mld. v plusu) a 2018 (3 mld. v plusu), jinak měla od roku 1996 schodek každý rok. A zrovna 100 mega na budovy je v rozpočtu jako kapka v moři. Pokud je oblast, kde jsou potřeba zásadní škrty, tak to jsou sociální dávky, které tvoří největší zátěž státního rozpočtu, a nikoliv železniční infrastruktura a její příslušenství.
100 mega na budovy je v rozpočtu možná kapka v moři, ale na totální nesmyslnosti opravování nevyužívaných či minimálně využívaných budov to nic nemění. A 100x kapka v moři už potopila i větší lodě než je King Babisch.
Jestli pane umíte alespoň elementárně počítat, tak jste určitě zjistil, že žvanění o rozpočtu v souvislosti s investicí 13 milionů, která navíc už byla provedena, je zcela irelevantní. Pokud to neumíte, poproste někoho ať vám to vysvětlí.
Schodek v důsledku neodpovědnosti a arogance těch, kteří nic nerespektují, neznají, jen kritizují, všemu se vysmívají a chtějí si dělat jen to, co se jim líbí, bez ohledu na ostatní. Prostě pro sebe tzv. svobodu bez ohledu na ostatní, na to, co to všechny stojí. Takže se zklidněte a začněte uvažovat, hlavně objektivně hodnotit. A třeba se zajímejte o to, jak se s tím vypořádali v Asii, zejména na Tchajwanu, ve Vietnamu. Tam je nutné hledat inspiraci a podle toho také jednat a vyvozovat tvrdou odpovědnost vůči těm, co se chovají neodpovědně a vytvářejí škody. V dopravě to platí třeba… Číst vice »
Po síti SŽDC se valí hromady materiálu na pořádné peřiny ale SŽDC nevyvíjí snahu proč taky.ty sypané srackonastupiste jsou děs a máme 21 století.
Perony
S materiálem to je pravda, zbývá jenom zaplatit lidi, kteří to postaví. A převoz z nějaké blízké koridorové stavby, kde to zůstalo ležet – ani ten převoz není zadarmo. Říká se, že třetinu ceny stojí materál, třetinu práce a třetinu všecky ty věci okolo.
Skoro se divím, že to stálo jenom 13 mega. Té práce je tam vidět víc (vyřezané a vyčištěné zářezy, opravené zastávky) vyčištěné a podbité koleje a výhybky v Chotiměři…
to je teď v rámci Public relations před volbami 😉
Ve své podstatě při dnešních cenách a hodnotě koruny není 13 milionů žádná částka. To často není ani cena jednoho bytu v Praze.
V centru možná, v okrajích za to budete mít i 4.
A nebo přijeďte k nám do Teplic a za 13 miliónů si můžete koupit celý panelák v Proseticích 🙂