Po roce a půl se vrátí do provozu největší letadlo světa. Mrija je už ve vzduchu
Antonov An-225 Mrija v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Letecká společnost Antonov Airlines chystá s největší pravděpodobností po roce a půl využít pro přepravu nákladu největší letadlo na světě.
To zas bude mít gréta remců, až se to dozví….
ta je v klidu.osobní doprava je na zemi skoro celá
Tak se koukni na ten flightradar a uvidíš, co toho lítá.
Otázka do pranice, pandemie je poněkud nestandardní stav, ale v normálních dobách, vyplatilo by se ČR pořídit něco většího než CASA? Hodně příslibů za ještě více let bylo na pořízení Embraer KC390, ale kde nic, tu nic.
Mezi květnem 2020 a rokem 2024 se uvede do provozu flotila 8 Airbusu MTRR v koperaci 6 státu. Česka republika, Německo, Norsko a BENELUX. Česka republika má ročně zamluveno 150 let hodin, eneí problém zajistiti více.
Doplnění: Jsou to A330
Nevyhoda sdileni se projevi v krizi jako je tato. Razem je problem zajistit par hodin navic.
Příklad? Já jsem nezaznamenal problém. Navíc když provozujete letectvo, tak v aktivni službe je 1/3 letadel. 1/3 je v záloze nebo na školení, tj. není problém je okamžitě nasadit. 1/3 postupuje servis.
Když se podivate na smlouvu Salis. Tak 2 Ruslany jsou okamžitě (proto jsou dislokováný v Lipsku, tj do dvou dnů. Do 6 dnů jsou k dipsozici další dva. Do deviti dnů není problém zbytek, případně sehnat jiné letouny.
Což je teď krasně na Ruslanech Antonova. 3 jsou v Almatě, 4. byl na cestě do Almaty, 5. je v Lipsku. 2 jsou na servise.
Mrija je také zde: https://mapy.cz/zakladni?x=30.2066370&y=50.5891459&z=19&l=0&base=ophoto
P.S. existuje vůbec v provozu jiné šestimotorové letadlo?
Asi ne, protože Stratolaunch je zakonzerovovaný v hangáru, B47 jsou už leda v muzeu a šílenosti typu Valkýrie nebo Horten 18 zapadané prachem.
Šestimotorové asi ne, ale osmimotorové B-52 ano. Ten však slouží jiným účelům, např. exportu demokracie do zemí jako Vietnam před čtyřiceti lety.
Letadlo nemůže za to co veze, za to můžou lidé. Na druhé straně opony stejný osud (export světlých zítřků) postihl medvěda TU-95.
Jojo, měli nechat Vietcong, aby Vietma dobyl. Totiž to můžeme napsat, že AK47 sloužil k šíření komunismu. Samožřejmě, že USA můžou za to, že ze severního Vietnamu uteklo milion lidí na jih, než byla hranice zavřená. Samozřejěm, že USA můžou za to, že v Jižním Vietnamu se někdo snažil o komunistický puč. Za, to že Vietcong napadl Kambodžu, za to můžou taky USA. Nebýt USA, tak by komunistický puč nebyl. Nebýt USA, tak by severovietnamci neyvhladili ani jednu „osvobozenou“ vesnici.
Však také nechali Vietcongu celý Vietnam. Jen si tu zbytečnou a trapnou mezihru s tisíci mrtvých Američanů milióny mrtvých Vietnamců a astronomickými náklady mohli odpustit.
Raději bych tyhle nesmyslné výroky nechal spát, protože máslo na hlavě mají všechny strany.
Zdeňku, to dá každý alespoň průměrný psycholog do pořádku.
Doporučuji měsíční ozdravný pobyt v Pchjongjangu? Krasnojarsku nebo podobné destinaci.
Tohle nedá do pořádku ani nadprůměrný psychiatr. To bys mohl spíš udělat z WC prkýnka biftek.
Vaše starosti a Rochildovy prachy bych chtěl mít………. 😇 Fery
Dnes to byl dvouhodinový zkušební let. https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82060#24453038
Na Google Maps je vyfocený na letišti v Leipzigu. Majestátní stroj.
To není majestátní stroj,to je obluda obludná,jen ta vzletová hmotnost 640 000 kg je šílená, zvláště když si uvědomíte,že první, přibližně stejně staré 737 ji měly asi 53 000 kg,tj.když startuje Mrija,je to totéž,jako kdyby najednou startovalo tucet těch velkých letadel co vás vozí na dovču.(v podání SW po cca 200 sedadel). Ještě větší zážitek je vidět ji na živo, člověk si nějak nedovede představit že něco takového může lítat.Viděl jsem to při ukázce,a když to pilot po startu stočil na křídlo,a slunce bylo za letadlem,tak se normálně setmělo. Jinak bylo k vidění foto někdy z podzimu,na stroji nebyl ani… Číst vice »
uveze 737 raketoplán??
přesedněte si a pak zapněte logické myšlení
Jenže i tady platí, že když potřebuje odvézt 1 člověka 50 km daleko za 1 hodinu, tak nejvýhodnější je skůtr. Když budete potřebovat odvézt 50 lidí tutéž trasu, tak nejvýhodnější je autobus. Se skůtrem těch 50 lidí do hodiny neodvezete a 25 skůtrů spotřebuje mnohem víc paliva než ten autobus.
Nevidím ji tam …
https://maps.app.goo.gl/BCFoPG8P2gXNWrEG8
Díky. To je Macek 🙂
TO je snímek už snad z roku 2009. Podle komentářů na netu tam měla stát 2018 rok bez provozu.
l
Jen věcná: ta plzeňská firma se jmenuje BRUSH SEM, je to součást nadnárodní firmy BRUSH a taky samozřejmě jeden z pokračovatelů tradic Škody Plzeň – Elektrotechnické továrny Doudlevce.
No, z těch tradic po Škodě Plzeň toho do současnosti moc nezbylo. Snad jen nemovitosti a archiv…
Ta pokračující elektrotechnická výroba je nic? Nebo snad mají vyrábět to, co před 30 lety? Kupoval by to někdo?
To je mantra: Komunisté* tu fabriku vybudovali a kapitalista ji zničil. A dodnes si mnozí stále myslí, že stačí vyrobit a tím je vyděláno. Že fabrika nějak získá peníze za to, že vyrobí. A tržba z prodeje je už jaksi navíc, nad přimeřený výdělek.
*) V čele se soudruhem Leninem, po kterém byla fabrika pojmenována)
Je vidět, že víte o čem píšete. 🙂 🙂 Pro začátek by možná stačilo nadefinovat co jsou to ty „tradice“ po Škodě Plzeň. To jsou asi stejné tradice, jako když na proudovém chrániči s logem OEZ (Orlické elektrotechnické závody Letohrad) je napsáno Made in Germany.
Na Volkswagenu může být napsáno Made in Slovakia, na BMW Made in USA a nevím … je to špatně?
Ovšem že to není špatně. Ovšem nelze tvrdit, že BMW reprezentuje tradice například Slovenska, když je tam vyrobené. Stejně tak, jako BRUSH nereprezentuje tradice původní Škodovky, ale svoje.
Když Brush kupoval tehdejší část Škody tak ji kupoval kvůli té obrovské horizontální vyvrtávačce co stojí uprostřed haly a kvůli lidem co byli schopni navrhovat a vyrábět generátory. Takže plzeňský Brush SEM zcela jistě navazuje na tradice původní Škodovky. Není to žádná fabrika na zelené louce co sem šla za levnější pracovní silou. Každému kdo má možnost doporučuji si tu výrobu projít. Dělají tam krásné věci. 😉
Jsem rád, když mě na internetu kdosi poučí jak to chodí u mě v práci a sdělí mě, že ani po 20 letech strávených zde nevím nic o tom jak ta firma fungovala a funguje do dnes. Víte třeba o tom, že drtivá většina přípravků pro výrobu původních strojů Škoda se vyházela pro nepotřebnost? Fascinuje mě, kolik se najde lidí co se tady dohaduje o něčem o čem ví úplné kulové. Pokud tradice vidíte jen v tom, že obráběcí stroje stále obrábějí, jsou umístěny stále ve stejné budově na stejné adrese a zámečníci stále šroubují šrouby tak ok. Máte pravdu.… Číst vice »
Za socialismu jsme v ZVVZ Prachatice vyráběli ventilátory v licenci anglické firmy. Před expedicí se na všechny dávalo místo loga ZVVZ, sdělano v CCCP.
Komunista to vyžil , ne vybudoval , a dovedl to ……
To je v pohodě. Pan Kocourek o tom nic neví, tak aby něco „zajímavého“ mohl napsat, musel povolat komunisty.
Samozřejmě, že to tom nic nevím. Dokonce ani _nesmím_ vědět.
Už je zase trestné psát o stávce dělníků proti měnové reformě v 53. roce? Může se psáta o tom, že komunisté vážně uvaživali, že na sváávující dělníky pošlou armádu? Pamětníci ještě žijí, ikdyž někteří vůdci stávky byli popraveni, jiní odeláni na nucené práce, při kterých zemřeli.
Komunista se rozhodne sebrat včem občanům úspory výměnou peněz v kurzu 1:50, tak dělníci protestovat nesmí, jinak střelba do davu.Komunista přece chrání dělníky před kapitalistickým vykořisťovatelem.
A souvislost s tématem by byla?
Něco z minulosti Škody Plzeň samozřejmě napsat můžete. Pokud tedy víte o něčem co by bylo přínosné.
K tomuto Vám napíši pouze jednu věc. Kdybyste znal souvislosti a neznal BRUSH jen z Wikipedie, tak byste nikdy nenapsal Váš první příspěvek. Vaše tvrzení bych opravil takto: slova „Škody Plzeň“ nahraďte BRUSH a dále pak tři poslední slova ve Vašem příspěvku škrtněte. To co souviselo se Škodou Plzeň je dnes okrajová záležitost.
Já žádný BRUSH neznám pro mne to bude vždy Škoda EZ Doudlevce. To mělo ve světě vysoký kredit.
Když tu firmu BRUSH neznáte, tak čím máte podloženo to co píšete? Elektrotechnické závody ŠKODA v Doudlevcích byla značka jež měla jméno za první republiky. Za totality dodávala své výrobky téměř výhradně do východního bloku (i když pravda, pár strojů za těch 40 let šlo i na západ, ale bylo jich úplné minimum). V době totality na západě ŠKODA Plzeň upadla v zapomnění. Po revoluci se sice povedlo na západ něco málo prodat, ale na uživení tak velké firmy to bylo sakra málo a jak známo státy z východního bloku neměly dostatek prostředků, aby mohly investovat.Tudíž, firma celá devadesátá léta… Číst vice »
Dík za super příspěvek ! Dozvěděl jsem se tolik informací z historie Škodovky, které by žádný pisálek v životě nedal dohromady. Navíc co je podstatné – informací kterým se myslím nemusím bát věřit. A protože Vám věřím, tak se Vás schválně zeptám: proč má podle Vás ANO takové volební preference ? Jsou tihle voliči tak blbí anebo zlí ? (nemluvím o spolupracovnících StB – tam není o čem). Jak to vidím já (a mluvím ze své konkrétní zkušenosti), tak s StB pořád spolupracuje velmi velká část naší populace (a dokonce možná čím dál větší).
Super letadlo. Škoda, že neuvažovali tam dát nové motory, které jsou přeci jen někde jinde se spotřebou a emisemi.
Jestli by se to vyplatilo se všemi důsledky, těžko říct… Přeci jen je to unikát, ale maximálně podobný 124, tudíž, kdyby se to už dělalo u Ruslanů, bylo by to u Mrije bez diskuze, ale takto si myslím, že by to bylo více škody než užitku…
Vzhledem k tomu, že je to jediné letadlo svého druhu, tak je asi spotřeba moc trápit nemusí. Když to někdo nutně potřebuje, objedná si to i za vyšší náklady…
Kolují zvěsti, že se někde u Antonova válí i druhý drak. A podle wiki má zájem o dokončení a platí ho číňan.
Odpovím sám na sebe – CNN se dostala do fabriky a nafotila ho. https://edition.cnn.com/travel/article/antonov-an-225-kiev-ukraine/index.html
Vypadá, že z toho sešlo, i když je divné že to vzdali už v roce 2017:
The Chinese were interested in acquiring the second, unfinished aircraft. But in December 2017, they finally lost interest in the project, because most airports in the world are unable to accommodate an aircraft of such weight and size.
https://www.rbth.com/science-and-tech/331038-worlds-largest-aircraft-look
AN 124 mohla být ve verzích s motory General Electric i Rolls – Royce. 225 je jen nafouklá 124. Finančně vyměnit všech šest motorů byl asi nesmysl.
l
Krásný stroj, pro mne srdeční záležitost.
Vím že je to mimo téma, ale právě teď jsem šel do auta a najednou vidím nad sebou b787 Bamboo Airways😉.
Ten pocit, kdyz nad sobou vidite byt jen Ruslana, pripadne pak Mriju nebo treba tu B-52 mi stejne prijde jiny….
Já bych řekl že ten pocit je primárně řízený tím „jak moc nad sebou“.
Určitě budete mít intenzivnější pocit z B-787 100 m nad sebou, než z B-52 5 km nad sebou.
Na to, že je jediné bych čekal, že bude mít zakázek dost dlouho dopředu. To asi nevypadá, že by ten druhý někdy dostavěli.
Mrija má jen o 22% větší vnitřní prostor než Ruslan.
Tzn. na přepravu roušek se moc nehodí, jak z ekonomického, tak technického hlediska, jedině kdyby někdo potřeboval rychle přepravit něco těžkého a na velkou vzdálenost 🙂
A co že by se využila varianta bez mezipřístaní? Ruslan musí mít mezipřístaní. Mrija při 100tun nákladu by mohla uletet 9600km, což třeba okraj čina a třeba Bulharsko, Rumunsko by nemělo být problém. Trasa Ruslanu do Bulharska má 9200km. Ale spíše veřím že to bude jiný důvod.
Co ten Ruslan co odpoledne sedál v blavě? Nevi nikdo nic?
Otázkou je, jestli nebude levnější pro těch 100 tun poslat dvě normální cargo letadla nebo v nejhorším tři pro lidi.
Jedna 777F bude určitě levnější, dá to bez mezi přistání, jenom asi zrovna nebude žádná k dispozici.
Akurát že nepojme 1000 kubiku nákladu je 650….
Mi šlo o to zda Mrija poletí trasu z Kyjeva do Shenzenu, tam naloži (posádka spočne), poletí do bulharska, vyloží (posádka spočne) a zase trasu do shenzenu a zpět a nakonec do kyjeva. Oproti tomu Ruslan letí z kyjeva s mezipřístaním do shanzenu (jen to mezi přístaní je 2-4h navíc), v shanzenu nabere (posadka spočne), potom zpět do bulharska, s mezipřístaním v karačí a zase tak. Na jednu otočku je to o zhruba 4-8 hodin navíc. Protože letoun spotřebuje nejvíce paliva pří startu. Je lepší jeden start s 500 tunami a nebo dva starty s 400 tunami? Když vezmu že… Číst vice »
Jenomže teď je otázka, o co vám jde? A nemyslím to jako urážku. Potřebujeme sem dostat ten materiál co nejrychleji bez ohledu na cenu? V tom případě stačí využít všechny letecké dopravce v Evropě a poslat tam všechny B747, B777, B787 a A330, A340, A350 (a kdyby to hodně spěchalo, tak i A380) jenom s pilotama, kdy jich část bude chrápat v první třídě. Jeden let tam, za pár hodin jsou naložení, posádky se prohodí a letí se zpátky. Za dva dny tu máme tisíce tun materiálu. A můžeme to točit pořád dokola. Potřebujeme jednorázově velký náklad, ale den navíc… Číst vice »
O co jde. Otázka byla jasně zřetelně položena. Přeprava 2 nákladu o 100 tunách, obsah nákladu 1000m3 na vzdalenost 9000km při dvou letech, kde se porovná letoun ruslan s mezipřístaním, a mrija bez mezipřístaní. A psočitát se to da. Zname MTOW, cenu za palivo, vzletovou hmotnost strojů, poplatky za handling a za přelet jsou dohledtelne na netu, plat pilotu jde odvodit.Ceny za které nám letadlo pujči jdou pohledát na netu, nedavno jsem někde četlu cenu pronájmu ruslanu nebo spiše poplatek za přepravu. To vy do toho tahat osobní letdala kde plati navíc za větši počet, a přepravu sedáček….
A kolik je na tom okraji Ciny (Tibet) vhodnych letist a rousek k dispozici?
Asi moc. Proč taky tam nikdo nelita.
*Asi moc ne.
Ale může si je hodit na záda. To Ruslan neumí…
Pokud je zabalite do tvaru Burana, tak asi jo 😀
To zrejme uz bude na Cinanech… bohuzel.
no tak tolik nákladů v této velikosti a váze, které by byli nadto natolik urgentní, aby museli letadle právě není – schválně, jak často se letadlem přepravují tanky, lokomotivy, turbíny a podobné věci?