Po roce a půl se vrací přeshraniční vlaky do Cieszyna, do Polska bude platit i tarif ODIS
Nádraží Cieszyn. Foto: Abraham / Wikimedia Commons
Jízdní řád počítá s devíti páry vlaků denně.
Jízdní řád počítá s devíti páry vlaků denně.
Może zrobić lokalny międzynarodowy pociąg (przy współpracy Kolei Śląskich i CD) na trasie Racibórz – (Rybnik – Wodzisław Śląski) – Chałupki – Bohumin – Karvina – Czeski Cieszyn – Cieszyn..
„Koleje Śląskie plánují současně obnovení dopravy na polském úseku Cieszyn – Goleszów.“
Podle zdroje z KŚ až 4.září.
Jízdné za 16 korun. Sakra, že to nejde takle z Harrachova do Szklarske Poręby… Tam nejlevněji za čtyřnásobek.
Že by to bylo taky proto, že je to cca 4x delší vzdálenost (na SP górna)?
Až na to, že tarify na krátké vzdálenosti nefungují lineárně, protože část ceny tvoří nástupní sazba.
Harrachov – Jakuszyce: 53 Kč, 7 km
Těšín – Těšín: 16 Kč, 3 km
Pro srovnání třeba:
Nymburk – Kamenné Zboží: 16 Kč, 3 km
Nymburk – Kostomlaty: 20 Kč, 6 km
Nymburk – Sadská: 27 Kč, 10 km
To bude tím, že je to tarif kraje a ne mezinárodní jízdné.
Právě o to mi jde. Je škoda, že se to nepodařilo udělat i v Harrachově.
Vím, že tarif není lineární, ale na vzdálenosti i tak záleží.
Netušil jsem, že myslíte vzdálenost do Jakušic i když jsou součástí Szklarske Poręby.
Kolik že stojí jízdenka do Szklarske Poręby górne (z Harrachova samozřejmě)?
Jinak mezistátní jízdenky byly vždycky dražší (§1), viz
Jiří Kocurek.
Celé roky jezdíme do Cieszina na targovisko nebo pro meble, a letos jsme nechali po nákupech auto kousek od nádraží a prošli jak centrum-náměstí tak tu tvrz na kopci, a líbilo se. Takže vlakem do Cieszina a přes město zpátky pěkně pěšky. Doba kdy se jezdilo na velké nákupy vlakem je už asi nenávratně pryč.
Já jezdím na každý nákup vlakem, MHD nebo na kole. Auto nemám a nechci. Těch pár věcí za rok, co takto nepřevezu si nechám dovézt .
A proč ne v e-shopu? 🤔Proč si mám kupovat lístek na pokladně?😀
Bohužel není tam žádná návaznost na vlaky od Ostravy. Než přijede vlak od Frýdku jsem už pěšky na polském autobusovém nádraží.
Většina vlaků od Ostravy má přípoj do 10 minut.
Vlak od Ostravy přijíždí 12-20, vlak od Frýdku přijíždí až v 47. Za tu dobu to dám bez problémů pěšky.
Uznávám, že jsem to napsal blbě, myslel jsem to tak, že zpravidla jede takový vlak z Ostravy do Těšína, že na odjezd do Cieszyna není třeba dlouho čekat. Naopak to nefunguje, bo z Ostravy do Těšína jezdí vlaky mnohem častěji, než jich jede z Frýdku do Cieszyna.
Vlak od Ostravy přijíždí v 11:41.
Vlak na Cieszyn odjíždí v 11:48
Další
Vlak od Ostravy přijíždí v 13:18
Vlak na Cieszyn odjíždí v 13:22
.
Tím zas já moc nejezdím protože nestojí v Šenově. Kvuli tomu jsem na něho zapomněl. Jeden tip, když jedete tímto vlakem je většinou přípoj na autobusy do Brenné,Ustroně a Wisly. Stojí hned za mostem na zastávce Celma.
Bude platit do Cieszyna i IN 100?
Mala by, ak to nahodím ako zľavu v e-shope tak mi vyhodí cenu 0 Kč.
Díky, jen nevím kteří mamlasi mi za konkrétní nevinný dotaz mohli dát mínusy, asi ti kdo si instovku nemůžou dovolit:-)
Tramvaj určitě obnovovat nebudou, i když fanoušci ochotní se svézt (ale neochotní zaplatit provoz) by se určitě našli i dnes.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajov%C3%A1_doprava_v_T%C4%9B%C5%A1%C3%ADn%C4%9B
tramvaj ale jezdila na zentralbahnhof
Velmi rozumné řešení, odstranění až nesmyslně umělé bariéry. 🙂
Budou jezdit české nebo polské soupravy?
České regíny samozřejmě.
Co myslíte, když „Půjde o prodloužení linky S7, která dosud jezdí mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem.“?
Slezské!
Když to vezmeme do úplného detailu, tak Moravsko- Slezské 🙂
Protože to sice jsou Frýdecké reginy, ale deponované jsou ofiko ve Val.Mezu 😀
Pokud už jdeme do takového detailu tak „jen“ slezské. Frýdek i se svým nádražím jsou na slezském břehu Ostravice a linka S7 je tedy čistě slezská.
Sorry přehlédnul jsem info o tom deponování ve Valmezu. V tom případě má váš výklad pravdu.
Ajo, jsem blbec.