Po roce a půl bez roušek v dopravě. Povinnost v Česku skončí ve čtvrtek

Infografika ČD k povinnosti nosit roušky. Foto: ČDInfografika ČD k povinnosti nosit roušky. Foto: ČD

Povinnost ochrany dýchacích cest platí od podzimu 2020.

226 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Dost pozdě,ale přece a mělo to vůbec nějaký efekt,najdou se jedinci co to budou nosit dál,mají to nechat dobrovolné a ne vynucovat taková nařízení

Vrták

Karma
Coby optimista doufam, ze nastane doba, ze vsichni ti co tuto zrudnost se zednickymi nahubky vymysleli a vynucovali na obyvatelstvu a nejhure na detech ve skole, dojdou spravedlive odplaty, aneb jak se nyni rika-karma je zdama…

Osamělý Vlk

Rozhodnutí pana Válka, přezdívaného VV, je naprosto pitomé. Počet pozitivních testů sice klesl, ale na vině je to, že se přestalo testovat, takže se toho moc nezlepšilo.
Pan VV má jediné štěstí, že bylo alespoň 60 % lidí při jeho nástupu očkováno, a tedy do značné míry chráněno proti Covidu. Nicméně ale i tak reálně hrozí, že si s Covidem ještě užijeme docela nepěkné časy, zejména ti z nás, kteří se neočkovali.

idk123

tvůj názor je naprosto pitomý

tarten

V článku se to píše jinak než jak tvrdíte.

Air Traveller

ty ale zamenujes pricinu a dusledek

testu je min proto, ze je v populaci mene nakazenych a tak neni koho testovat.

pozitivita testu inpres nizsi pocet testu klesa, takze i situqce v populaci se zcela nepochybne lepsi

Air Traveller

ty ale zamenujes pricinu a dusledek

testu je min proto, ze je v populaci mene nakazenych a tak neni koho testovat.

pozitivita testu inpres nizsi pocet testu klesa, takze i situqce v populaci se zcela nepochybne lepsi

Miky

Tak souzi, vyhlašujeme přestávku, Kovídek si půjde odpočinout a na podzim jedeme nanovo; testy, respirátory, kovidpasy, buzerace, diskriminace a každé dva měsíce Fajzrova genová šmakuláda pro pokusné králíky. Chcete to? Máte to.

Mirek

Stačí bezpečná moderní vakcína a mít klid. Ale jak chcete.

zdenek

To asi ne..

Samo

Ešte som zvedavý či sa pridajú ČSA/Smartwings, aspoň na vybraných trasách.

Ak sa nemýlim, momentálne sa bez rúška dá z/do Prahy letieť so SAS, Norwegianom, Jet2, LOTom a Flyrom. Od štvrtka, resp. pár dní potom by mali do zoznamu pribudnúť aj British Airways, easyJet a Swiss (väčšinou im pár dní trvá kým si zmenu všimnú).

původní Jakub P

Dekuji mistnim lidovym epidemiologum za porci kvalitni zabavy a roztpyleni pri cekani na vysledky PCR testu.

Halamus

Ve veřejné dopravě platilo (nevím, zda vždy), že kdo konzumuje, nemusí mít roušku/respirátor. Průvodčí ve vlacích lidem bez roušky „nařizovala“, že když nemají nasazenou roušku, ať konzumují. to si pak skoro všichni vytáli nějaké pití a drželi ho v ruce.
Vlakem jezdím jen občas na výlet do hor.

Tři týdny zpátky, Ostrava, poblíž Karoliny, asistenti přepravy, kontrolovali jen jízdenky, náhubky je nezajímaly.

Ostrava, Karolina, NEW YORKER,, asi 4 týdny zpátky, na prodejně krabice s nápisem „Roušky jsou zdarma“, měli je tam asi týden.

zdenek

Je to populistická vláda. Přestala testovat. Prodloužila sezonu kovidu. Kovid se nikdy v podstatě nešířil jako do teď. Jeden autobus mrtvých denně.. 40 000. Na druhou stranu je to trochu každého věc. A jestli mají být nebo nemají být v mhd mě moc netrápí. Protože já tou MHD jezdit nemusím. Správně to měli rozdělit na 20% s. 80 bez. Třeba u vlaku. Ono je to opravdu sranda. Jak tady Beran s Šmuclerem mudrovali. O promoření.. Rizikové skupiny. atd. Na nyní krásné článečky. Lékařské. O poškození mozku a srdcí u dětí. .O embolíích a sraženínách. V mozku, plicích, srdci. O zánětech… Číst vice »

zdenek

Ano. Dá se namátat, že to je malý zlomek procenta, který to nyní aktuálně řeší.. Ale říkat, že promoření pro nedůchodce je super.. může jen d..il

PetrN

Poradim vam, sedte doma a nevychazejte ven, vxera jsem cetl, ze v Praze uz 2 lidi letoa zemreli po srazce s tramvaji? Chcete to riskovat? Vlada by mela zakazat tramvaje, je heozne nezodpovedna! Do te doby my „zodpovedni a ohleduplni“ a „solidarni s nasimi seniory“ budeme sedet doma, tam je bezpeci!!
Bize muj, presne lidi jako vy, covidovi fanatici, jsou duvodem, proc tolik lidi veskera opatreni ignoruje a nicemu co se tyce covidu neveri..

zdenek

No. 2 lidi. A 40 000 je trochu rozdíl, co. A to jsou jen ti officiální. V Buči leželo na zemi pár desítek. Celkem stovek. A to byl poprask.
Tady umírali bez televizí v nemocnicích. Protože to nemocnice, zvládaly. Bohužel/bohudík.
Mě je to jedno. Dělejte si co chcete. Věř/nevěř si čemu chceš. Klidně putinově propagandě a placeným trollům v hybridní válce. Jen pak nebreč s následky případně nenatahuj ruku po státu.
Samozřejmě, že pokud se to táhne víc jak rok. Otravuje to. Unavuje to.

zdenek

A to ještě, kdyby nebylo očkování a nebyla dost velká část starší populace proočkovaná. Tak bychom šli dost nad 40 000..

zdenek

Já vím jak ta zodpovědnost vypadá v praxi v ČR.:-) U části jedinců.
No my máme v rodině kovid. Zrovna si byl vedle v lékárně něco koupit, nyní si jdu k vám něco dokoupit. Následně pozitivní prodavačka.
Moje osoba v domácnosti má kovid. Ale já mám určitě něco jiného. Tak jsem tu. A bez respirátoru:-)
Mám respirační příznaky, sr., nevěřím na kovid, tak si uděláme oběd s důchodci. atd. atd. Následně všichni samozřejmě pozitivní.
Ohleduplnost.. v čr.. 🙂

Frantisek

Když chrchlám, tak pokud možno nikam nelezu. Já nevím, proč tady tolik lidí má tendenci vše hnát do extrému a nevnímat nic okolo… Sedět dvě hodiny ve vlaku, ať už poloprázdném (jak daleko by se případná skrytá nálož dostala?) či plném (okolo respirátoru toho za tu dobu proleze…) je také extrém. Zvláště, když současné mutace valné většině lidí neudělají vůbec nic a o zbytek se zvládne systém postarat.

xyz

Pro pořádek dodám, že sraženiny + embolie jsou popisovány nejen po covidu, ale i po očkování proti němu (zažil jsem to i po druhé dávce u mé blízké osoby, v jejím případě naštěstí šlo o povrchový zánět žil, tzn. bez rizika embolie).

P. S. Jaké řešení tedy u těch dětí mělo podle vás nastat? Tak jako tak měly distanční výuku velmi dlouho – tak dlouho, jako snad v žádné jiné evropské zemi.

zdenek

To máte pravdu. Mě jen vadily ty dezinformační kecy. Některých autorit. Přestože v létě v roce 2020 byly v podstatě ke všemu velmi podstatné indície. Mozek. Kognitivní funkce. Sraženiny. Vše bylo známé.

zdenek

A otázka zda to bylo i u jiných vakcín, než astra. Samozřejmě jsou tam i jiná rizika.

xyz

Ten mnou popisovaný případ byl po Pfizeru + u osoby mladšího věku.

zdenek

Tak to je nepříjemné teda.

xyz

Mimochodem, tato vláda naopak v prvních týdnech tohoto roku nechala (např. v zaměstnáních) testovat dost důsledně, protože (na rozdíl od dřívějška) byli testováni i očkovaní lidé, což je logické v situaci, kdy očkování nezabrání infikování sebe sama ani jiné osoby (naopak předtím, kdy očkovaní testováni nebyli, mohli dále šířit infekci mezi další lidi).

Air Traveller

vlada predtala testovat? jak to udelala?

IGCT

No, mimo Prahu se už náhubky ve veřejné dopravě nenosí už 3 měsíce a lidi ještě neumřeli. Minulý týden jsem byl kontrolován revizorem a nikomu nic neřekl.
Velká gratulace pražákom, že „objevili ameriku“ 👌😅😅

Augusto Pinochet

…tak mimo Prahu nemáte metro s tisíci přespolními chrchlaly a špindíry, tramvaje s bezdjáky, kteří se nenarodili v Podolí nebo na Štvanici a mnohdy ani splachovací záchody…

mgr.pavel

Nevím, jakou zkušenost a odkud máte vy, ale v brněnské MHD používá roušku či respirátor většina lidí.

Jinak ty vaše „mimo PRG to nenosí už TŘI měsíce“ fakt znamená, že od půlky ledna nikdo nic nenosí? Od doby, kdy se zde pořád šířila delta?

Nepřeháníte trošilinku hodně moc?

Petr

No a proč myslíte, že největší úmrtnost byla v zaostalých regionech? Nejdřív vlna na Moravě, pak v západních Čechách, pak zase na Moravě…

lsp

Hlavně že jsme se dozvěděli, co si myslí region světové úrovně Praha.

Petr

Já z Moravy jsem a mám normální základku tam, tenkrát ještě nebyly osmileté gymply. Takže moc dobře vím, jak to tam vypadá. Kdo umí číst a psát, jde jinam.

xyz

Morava tvoří 30 % území. A vývoj počtu pozitivních případů se v různých částech Moravy vyvíjel odlišně.

Mimochodem zapomněl jste na „uzavřené“ Trutnovsko.

A byly chvíle, kdy na špici co do pozitivních případů byla Praha.

Halamus

Praha je rozvinutým regionem, že poměrně dlouho byl počet nemocných v Praze záporný.
https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/05/12/ustav-pro-zesmesnovani-informaci-a-statistiky/

Petr Novák

Už jsem to tu psal, ale já mám tedy z Brna jiné zkušenosti. Respirátor či roušku tam v MHD nosí sotva polovina lidí.

zdenek

Pražáci.. 🙂

Filip Carva

Diskuzní sekce se dneska blíží novinkám.cz. Se ani nedivim.

Nepřítel NAD

Vzkaz tomu zmrdovi, co mi smazal příspěvek: vyhlašuju tomuto webu válku. Dřív nebo později zaniknete.

Jenisej

Vy máte asi velký mindrák, že ?

Nepřítel NAD

Mindrák nemám. Mindrák má zmrd, který to tu cenzuruje jakoby to tu byla Severní Korea nebo ČLR.

Ryk Mat

Tato web je soukromý majetek a tak vám vaše výlevy mohou mazat kdykoli se jim zlíbí. Co na tom nechápete?

Zdeněk

Opět po dlouhé době začnu používat hromadnou dopravu. Ty odporné náhubky jsem prostě nedával…

Miloš

Možná začnu jezdit vlakem

PetrN

Bohuzel presne tito zamestnanci, kterych je mensina, jsou duvodem vseobecne spatne povesti cd u verejnosti. Naprosta vetsina zamestnancu jsou naprosto skveli lide, ale staci srazka s takovym tupym hlupakem, aby vam to zkazilo mineni o spolecnosti na hodne dlouho dopredu.

PetrN

Jojo, Madar, to je ten inteligentni pan, co predloni ma Radiozurnu vyzyval lidi, aby do Chorvatska a obecne na dovolenou nejezdili vlakem a verejnou dopravou, ale pouzili „vlastni automobil“, ze pry je to bezpecnejsi :). O nehodovosti, ochrane zivotniho prostredi a podobne asi neslysel, ale covid v jeho hlave vladne vsemu. Ultraocas, hned po Flegerovi a Lubomiru Flakanci Volnemu nejvetsi hlupak cele pandemie. Jeste, ze uz takovi jako on zajimaji tak leda vrabce na strese. Nebo ani je ne 🙂

MaT

Tak z epidemiologického hlediska to v té době bezpečnější bylo. A on je epidemiolog… Že když pojede každý autem, že to není moc ekologické, to souhlasím. Ale jak to souvisí s bezpečností? Riziko nehod, to s Vámi souhlasím – ale zase na druhou stranu, Češi tam takhle individuálně jezdí už roky, možná jich jsou i stovky tisíc. To že v posledních letech tam nějaké tisíce lidí zvládl navézt RegioJet i vlakem je sice fajn, ale asi to ten počet těch co tam jedou autem zase tak nesnížilo. Podobně letecká doprava – „Jugoška“ není zrovna země, kam by se od nás… Číst vice »

PetrN

I kdyby to snizilo pocty aut o jedotky procent, je to dobre. Riziko cesty autem je rozhodme vyssi, nez to, ze umrete na covid, ktery chytene ve vlaku. Tzn posilal lidi v ramci fanatickeho boje proti covidu do dopravniho prostredku, ktery je rizikovejsi. Nezamyslel se, jen stavel boj s covidem nad logiku vseho. Proto je u me jen hlupakem. Tim podobne jsem myslel napriklad ucpane cesty, hluk plynouci ze zbytecne jezdicich aut, civilizacni choroby plynouci z toho, ze dnesni clovek neudela par kroku pesky a vsude se doveze autem, zbytecna spotreba ropy a paliv(a tim neprima podpora zlocineckych rezimu v… Číst vice »

Princ Krason

A u tebe je na prvnim miste zelena hysterie, zejo? 🙂

Frantisek

Třeba jen zájem o jiné aspekty života než drandění autem, množství peněz na účtech a objem betomnu vylitého do krajiny. 🙂

xyz

Jestli to jsou jen jednotky procent všech cestovatelů do Chorvatska, pak to zároveň je epidemiologicky bezvýznamné i ve vztahu ke všem cestovatelům do Chorvatska, že.

V létě byl přenos viru tak jako tak minimální.

A že se to opět rozjelo na podzim? S tím fakt žádné červencové (ale asi ani srpnové) cestování do Chorvatska a zpět nesouviselo.

xyz

… a ještě důležitá věc – Chorvatsko požadovalo hned od začátku července 2021 to, čemu se u nás říkalo „OTN“, tzn. buď čerstvý negativní test (= slušné snížení rizika, že by ve vlaku do Chorvatska jel někdo covid-pozitivní), doklad o nedávném prodělání covidu (= dtto) nebo doklad o tzv. dokončeném očkování (paradoxně to není žádným dokladem o bezinfekčnosti ve chvíli, kdy očkování „jen“ eliminuje riziko vážného průběhu covidu). Tzn. ten vlak do Chorvatska (ruku v ruce s tím, že i v něm platila povinnost ochrany úst a nosu) byl možná jedním z nejbezpečnějších vlaků co do přepravy; bezpečnější než jakýkoliv… Číst vice »

Pavel P.

Maďar rozhodně není hlupák. Maďar je ve střetu zájmů, zjistěte si z čeho má příjmy a pochopíte to. Hlupáci jsou ti, kteří ho poslouchají, jelikož tyto informace jsou volně dostupné.

Janek

přeji zaměstnancům aby se je nařízením nesnažil dál chránit zaměstnavatel – užili si toho dost

Marek78

Jsem rád, asi jako všichni.
Ale ti co se diví že to ještě platí, jsou evidentně z venkova.
V Praze a okolí to stále více jak 90 procent cestujících pořád dodržuje.
Čím dál na venkov, je to procento menší až nulové a to včetně vlakového personálu.

Janek

Pražské Pepiku predevčejrem jsem jel do Práglu a max třetina ubrus na xichtu tak nekecé. Metro asi víc

Paolo

nevim kam chodis… ale na linkach metra bezne i pulka vozu na to…

TSTT

Přes 90 % už to opravdu není. Navíc i docela velká část těch „dodržujících“ má obyčejnou roušku.

Petr

Já jel metrem ve čtvrtek večer a ve voze jednu chvíli měli skoro všichni. Pak dokonce někoho sprdnul městský policista, ať si nasadí, že „to zruší až za týden“ (což trefil přesně).
Díval jsem se, kdo tam byl a kupodivu nějaký stařík…

Ale teď už to asi bude slabší a myslím, že do dalšího čtvrtka už se rozvolní úplně… to měli zrušit hned od pondělí, ne až za 3 dny.

Josef Trögl

U nás na divokém severu (Teplice) už jezdí tak dva měsíce většina bez. Dnes v trolejbuse nebyl zakrytý nikdo, ve vlaku tak 1/4, průvodci taky bez, alespoň ji to slušelo.
Pro někoho, kdo už Covid 19 prodělal a má k tomu i očkování, je kontakt s virem ve většině případů jen odvezením imunitní paměti. Pro neočkovaného je i Omikron stále solidní riziko, ale pro většinu populace už ne.

Petr

Nemusíme mluvit o riziku úmrtí, ale např. kolega popírač teď má hezkou dovolenou s omicronem a 39 horečkou. Osobně nechci být nemocný ani den.

xyz

Já jsem měl před měsícem 39 stupňů horečky s… nevím jakým virem (testovat jsem se nenechal; byl jsem rád, že můžu doma ležet v posteli a neřešit nic víc jinak než telefonicky). A to jsem nepopírač (čísla o vlivu na hospitalizaci a úmrtí zejména starších a/nebo chronicky nemocných hovoří jasně) očkovaný (i když – z loňského léta, takže „tečka“ už možná vyprchala, což už ale nehodlám řešit).

xyz

A venkovem myslíte skutečné vesnice (které ale jsou i kousek od Prahy, jakož i kousek dejme tomu od Jičína apod.), anebo „cokoliv kromě Prahy“ či „čím dál od Prahy, tím víc venkov“ (včetně např. Jičína samotného)? 🙂

Mimochodem i kdyby, tak z epidemického hlediska to dává logiku, protože pražská (v závěsu za ní pak brněnská, ostravská atd.) MHD či příměstské spoje okolo ní jsou obecně nejvyužívanější, takže tam dochází k vysoké koncentraci osob.

Lukáš F.

Od té doby, co vyhlásili, že se to od čtvrtka zruší, to dost opadlo i v Praze. Ještě nedávno někoho policajti legitimovali v metru, protože neměl respirátor. Dneska ho neměli ani ti policajti.

Doctor

Nejvíce se uleví vlakovým četám a pokladním ( zákaznickému personálu ), kterým to ze srdce přeji.
Byl jsem svědkem několika konfliktů na vlaku i ve stanicích, vždy zaviněnými cestujícími.
Tito železničáři odnesli pandemickou dobu nejvíce !

Juraj

Vlakové čety, zejména u ČD, to mají poslední dobou úplně na háku. Tedy ne plošně: v pražské příměstské dopravě to personál dodržuje celkem důsledně, zato v pendolinech a v EC je celkem běžné vidět vlakoše s respirátorem pod nosem, nebo úplně bez.

Jenisej

Teplý bonz, ten je nejlepší. Jak se říká, pro dobrotu na žebrotu. V pendolinu vás nikdo neprudí, tak to hned napíšeme někam na web.

Juraj

Milerád.
Ono to má totiž i další rovinu: pokud si zaměstnanec dělá trhací kalendář z takto prostého pravidla, co dalšího v práci obchází nebo zanedbává?

Hodně štěstí

Já vůbec se divím, že pokladní něco řeší. To je snad záležitost státu, když opatření vyžadoval. Tak si měl dát do stanic policisty. Navíc proč by pokladní měla řešit prostor SŽ.

Leinad

Vymáhat povinnost danou zákonem občas ani civilista nesmí

Sinthera

Nvm já to neřešila… 😄 Sama jsem to nenosila a nenosim…

Sinthera

Po nás to naštěstí nikdo nechtěl… Jsme za sklem a máme rozumného šéfa. Takže jsme s kolegyní nenosily ani v lockdownu a cestující kupodivu neremcali… Naopak to před námi občas i svazovali 😄

idk123

Pokladním? Ty to nenosí aspoň tak rok 😀

Jeník H

Už bylo na čase, však už se to striktně ani nedodržovalo. Konečně se bude jezdit zas normálně a nemyslím jenom vlak

Tomáš679.2

„Válek lidem doporučil, aby lidé respirátor i nadále nosili, pokud jsou v prostorách s neznámými lidmi. “

To, že je někdo známý ještě neznamená, že je bezpečné být v jeho blízkosti. Bezpečný je pouze ten, o kom bezpečně vím, že udělal maximum pro své bezpečí.

Ti, kdož tady řeší zbytečnost ochranných prostředků by si měli uvědomit, že ve zdravotnických zařízeních a sociálních službách
je toto povinnost už 2 roky. 2 roky! Někomu je zatěžko to přežít několik minut denně a jiní v tom musejí být celé směny, dny, týdny, měsíce…

rozinka

Však ono je to zbytečné i tam. Viz země, které respirátory povinné neměli a zemřelo tam míň lidí. Akorát jejich ministři neměli provize z prodeje respirátorů.

Samo

Presne. Je smiešne ak niekto chodí celé dni zarúškovaný a potom hurá na rodinnú akciu kde sa to nedá chytiť, lebo veď sa poznáme.

Celé toto fiasko malo byť zrušené už dávno. Dáta zo štátov kde rúška už dávno zrušili, alebo dokonca nikdy nemali jasne dokazujú že to bola strela vedľa.

Josef Trögl

Tak Švédové dodržovali doporučená opatření vice než Češi povinná.

rozinka

Tak ryby smrdí od hlavy, když měl jít Bureš do karantény, tak nešel, protože prý seděl u okna. Tak proč by to někdo dodržoval, když to nedodržoval ani ten, kdo měl jít příkladem.

Samo

Ach bože, zas tento mýtus. Po 18 mesiacoch života v SE môžem zodpovedne prehlásiť že naozaj to tu nebolo sväté a špecificky pokiaľ ide o rúška, to odporúčanie sa tu ignorovalo tak na 90%. Nikdy nebola doba kedy to nosilo viac ako možno 5% ľudí.

DrFj

Vybral jste si zrovna rousky. Jak se tam dodrzovaly treba rozestupy? Byl jsem tam nekolikrat behem nejvetsich vln a rozestupy se dodrzovaly uplne vsude, coz byl nezvyk, oproti chovani tady – rouska (ne)resi vsechno.

rozinka

No jo, ale když ty respirátory v Lidlu v akci byli tak lákavé, že se o ně museli důchodci (ohrožená skupina, která měla sedět doma na prdeli) servat na hromadě.

Samo

To mi prosím povedzte kde ste to videli, lebo ja teda nie 🙂 V našom miestnom supermarkete sa rozostupy dodržiavali tak že ku vchodu dali tabuľu že dnu nemá byť viac ako 150 ľudí a bolo vybavené.

Petr

No a jak jste tam pracoval? Openspace s 30 lidmi vedle sebe jako v českých firmách, kde je práce z domova neslušné slovo?

Vojtěch

Např. jaké země?

mgr.pavel

„Viz země bez povinnosti“ – jenže tam neměli tak úchylná a chaotická nařízení jako „kafe z okýnka ne, květiny kdykoliv bo Babišovo“. Nebo pozdě přijatá omezení, opakovaně.

Celkový výsledek počtu mrtvých na covid přece nezávisí JEN na jediném parametru, a to jak dlouho se kde (ne)nosí roušky.

Ryk Mat

Celkový počet úmrtí na covid je dán geneticky. Můžeme to vidět v Koreji a Číně, kde u nás neškodný omikron zabíjí ve velkém. Za několik let se dozvíme, že náhubky z plastů uvolňují nebezpečné výpary a přes plíce zámoří tělo nanoplasty. O tom, zda jsou částice nanomateriálů škodlivé, se povede dlouholetý boj chemické lobby se zdravotním systémem.

IGCT

Tome, je to sice hezké, co píšete, ale jaký to opatření mělo účinek? Za mě tedy nulový.
Je třeba si přiznat, že čím déle se člověk brání, tím déle problém trvá. Zdravé tělo a zdravý duch si s kovidem krásně poradí.

Petr Novák

On je v tom hlavně teď šílený zmatek. Třeba v lékárnách respirátory, podle MZd povinné jsou, protože to jsou zdravotnická zařízení, a některé lékárny je skutečně vyžadují, ale jiné na to kašlou jak u zákazníků, tak i u zaměstnanců. A v dopravě to není jiné, protože vláda, která se dušovala, že nebude pandemická opatření oznamovat předčasně, právě proto, aby veřejnost nemátla, udělal přesně to, když veřejně deklarovala úmysl zrušit respirátory v dopravě od 1. 4., což se ale nestalo, jenže lidi jsou zmatení a netuší, jak to je. Takže komunikace vlády je, přes původní deklarace, zmatečná stejně, jako za Babiše… Číst vice »

Petr

Kde veřejně deklarovali úmysl zrušit respirátory v dopravě od 1. 4. ?

Mrc

Tady je pravda na půli cesty – „respirátory v MHD by jsme mohli odložit na začátku dubna…“

Petr Novák

Což pak bylo několikrát zopakováno, ale hlavně propíráno v médiích, z nichž některá to pojala jako jistou věc. Což je jistě vina těch médií, nikoliv vlády, ale je to také důvod, proč by se taková věc neměla oznamovat předčasně ani jako „možná“, protože z toho pak vznikají tyto zmatky. A to je přesně to, za co současná vláda kritizovala tu předešlou a teď to dělá sama.

Leinad

Nechat čas mezi odhlasováním a vstupem v platnost se sluší, není správné dát pokutu za to, že někdo o půlnoci nepřečetl všechny vyhlášky.
Nicméně důležité je, pokud už se to řekne, tak to neměnit.

Petr Novák

Nechat čas mezi odhlasováním a vstupem v platnost je správné. Ale oznámit, že za měsíc se možná bude o něčem hlasovat a nebo taky ne, správně rozhodně není. To lidi jen zbytečně mate a ti pak nevědí, co ještě platí a co ne, protože, jak píšete, ne každý má potřebu po večerech studovat aktuální nařízení vlády.

Vojtěch

Ne tak úplně, Babiš a celý ten jeho cirkus, viz. „ti co měli přijít nepřišli“ apod. na tom byli mnohem hůře. Tam ani nebyl potřebný populismus a clickbaity médií, ti si do huby s**li sami

Petr

Dal jsem ten citát do google a vypadlo na mne toto. Respirátory bych chtěl odložit v průběhu dubna. Čím dřív, tím lépe, říká ministr Válek
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/vlastimil-valek-koronavirus-pandemie-rozvolnovani-opatreni-ockovani-ockovaci_2203060617_dok

a pak ještě tady: „Mar 9, 2022 — Ministr zdravotnictví Vlastimil Válek řekl, že „bude-li příznivý vývoj pokračovat, v průběhu dubna odložíme respirátory úplně.“.“ – seznamzpravy.

Původní Pražák

Lehce nesouvisející dotaz, ale když už tu je ta ilustrační fotka, neví někdo, Ropid přestal Českým drahám platit?

PetrN

?! 🤔🤦‍♀️

Tomáš679.2

Zrušit mohou. Alespoň spousta lidí nebude svým jednáním nařízení překračovat. Já si počkám a pokud uznám za vhodné nosit budu.

rozinka

Však si v tom hadru přes držku můžete klidně i spát nikdo vám ho nebere.

Samo

Veď noste, to je na vás. Ale ja si pamätám ako som 2.7.2020 prišiel do Prahy a nemal to prakticky nikto. Rovnako to bude aj teraz, takmer všetci to zahodia dnes. O zvyšku si síce budeme myslieť že sú blázni, ale rozhodne ich za to nebudeme buzerovať, to robí len druhá strana.

Vojtěch

Proč blázni? To je zase ta česká mentalita 😬

Kleist

To už ani rušit nemuseli, stejně si to zase budou chtít zavést na konci léta znovu. Rozumný člověk si to zrušil už sám.

Kamui

Toho se také obávám, že někoho napadne z toho kvůli chřipkám a jiným virózám udělat standart přes zimu už na trvalo.

Vojtěch

Kdyby lidi nebyli sebestřední egoisti a ochranu nosili když jsou nemocní tak je ta virózní nálož jiná.

Tomáš679.2

Tím chcete říci, že ten kdo používá je nerozumný?

Frantík

Spíš že člověk, který „rozumem vyvodil“, že potřeba pro něj to není

Tomáš679.2

Jasně, tak to je opravdu rozumné. Já bych věděl co to je, Je to sobeckost. Proč? protože on si odvodil, že pro něj je to potřeba není , ale co ostatní? Ti jsou vzduch? Je zcela jedno, že člověk co se chrání má respirátor, když mu na něj někdo bez respirátoru kýchne a naprská

ABC

to jste si asi pak koupil nějakej nefunkční šmejd

K.S.

Tak nevím, ať si třeba koupí atombordel a plynovou masku s chobotem jako jeden řidič budu kdesi u Banské Štiavnice. Po těch dvou letech toho už fakt stačilo. I ta ohleduplnost musí mít nějaké meze.

Tomáš679.2

Dále byly výjimky pro určité skupiny, které nemohly respirátory nosit vzhledem k jejich zdravotnímu stavu či jiným omezením. Žáci s dostatečným rozumem aby nařízení dodržovali a bylo na nich vymáháno seděli doma a ti, kdo ochranné prostředky nepoužívali jiným způsobem (třeba distanční výuka ) chráněni nebyli. Měli výjimku z nošení ochranných prostředků, ale rovněž měli výjimku z možnosti distanční výuky. Logiku aby člověk pohledal.

MaT

Jo jo, autistů a mentálně retardovaných bylo v poslední době čím dál tím více. 🙂

Martin

Můj kolega v práci používal důsledně dva roky + důsledný HOffice, vyhýbání se kontaktům a těšil se, jak na to vyzrál a dva roky byl zdravý jak řípa. Nyní vyrazil mezi lidi a už má během měsíce druhou virózu se čtyřicítkama. Tak nevim.

M152

Izolací mu poklesla imunita.

Petr Novák

Což je druhý extrém, protože když se izolujete až moc, tak to pro tělo také není dobře. Je třeba najít tu správnou rovnováhu.

Tomáš679.2

Na to jsou nejlepší děti. Ty člověku vždy něco donesou 🙂

Petr

To jsou zkazky jako úmrtí po očkování. Já míval nemoce v kanceláři a openspace. A teď dosud v pohodě.

Tomáš679.2

To ano, imunita je prevít a je to vidět v dětských kolektivech. Jen je otázka, zda když vyrazil mezi lidi vyrazil s respirátorem a nebo, když si zrušil sociální distanc řekl si i, že odloží i ten respirátor.

Petr

Ja se zase kontaktům nevyhýbal vůbec a respirátor krom nemocnice nenosil taky skoro vůbec a jsem na tom úplně stejně jako jsem byl dřív. Jednou ročně(možná jednou za dva roky) je mi hodně špatně odjakživa.. dva dny hodně špatně a pak ok.
Poslední dva roky jsem žil relativně normálně a neničil si imunitu.
Jinak pokud si to někdo chce nosit, tak ať si to klidně nosí a je to jeho věc. Jen jsem rád, že už s tím nebudou otravovat ostatní.

Kleist

Od té doby co ho zrušili v obchodě tak by se tak dalo říct 🙂 (v nemocnici je používám stále)

Josef Trögl

Uvidíme.
Ochrana úst prokazatelně snižuje riziko přenosu i zlepšuje případnou chorobu, protože její intenzita závisí mj. na dávce víru.
Jiná věc je, že se tím odfiltruje i spousta jiných respiračních víru a vzhledem ke krátké imunitní paměti, je pak zapomeneme.
V době, kdy je dostupné očkování a nějaká polovina populace má protilátky, už je ochrana úst spíše nadbytečná. Riziko vers. přínosy si ale každý musí zhodnotit sám.

Frantisek

Ochrana úst ale jen tehdy, pokud jimi dýcháte nebo s někým mluvíte. Ochrana nosu spíše, ale i tak pozor na dostatečný přísun čerstvého vzduchu a možná rizika z materiálu ochranného prostředku.

Michal

Myslíte tu povinnost, kterou spousta lidí už ignoruje? Už i personál na to kašle (teda alespoň ve vlaku)

Tomariero

Jak kde, minulý týden procházel kupé a kde byl někdo v roušce tak si roušku museli dát i ostatní.

Petr Novák

Ale kde nikdo v roušce není, tam je netřeba? Tak to je fajn, že si pan průvodčí stanovuje svá vlastní pravidla LOL

Leinad

Já taky mám respirátor vždycky u sebe a dám si ho 1) jakmile někdo požádá. 2) než zakašlu(mám alergii) a v obou případech sundávám když vylezu z prostoru.

rozinka

Stačí celou cestu něco konzumovat a roušku si dávat nemusím.

Sinthera

Přesně tak jsem to řešila v lockdownu… Pěkné do byznysu(jezdí u nás R8 RegioJet), tam pořádné kafe, něco k němu… A většinou kupé pro sebe 😁😁

Petr

Pokud splňují výjimky, tak si jí dát nemuseli (nemusí). Jeden kolega vlakos to takhle ods…l. Protože to po někom chtěl neoprávněně.

Miroslav Zikmund

„Povinnost“ rozumní cestující ignorují, protože není níčím řádně odůvodněna … Ze strany vlády, MZd, hygienické služby nebylo nikdy nedoloženo, ani nebyl učiněn pokus, že veřejná doprava je zdrojem nákazy. Naopak nezávislé instituce prokázaly opak … Pokud nemusel „náhubek“ nosiy řidič jako osobní ochranný pracovní prostředek, tak prokazatelně nákaza ve vozidlech nebyl. Výrok předsedy vlády, že v MHD se setkávají osoby z různých sociálních skupin, proto je náhubek nutný, je infatilní vyjádření na úrovni dítěte z mateřské školy. Různé sociální skupiny se setkávají v hospodě / bufetu, zejména nižší cenové úrovně, kde žádné riziko asi nehrozí …. Hlášení ve vlaku –… Číst vice »

mlokXCM

Podle usnesení vlády těžko, protože to zavazuje pouze orgány podřízené vládě.

Air Traveller

aha … rozumny cestujici promluvil.

oduvodneni to samozrejme bylo, a spud to nikdy neshodil. nicmene p. Zikmund je asi epidemiolog, ze?

Lukáš F.

Já si teda troufám tvrdit, že to odůvodněné nebylo. Největší covidová vlna se Českem prohnala v době, kdy respirátory byly povinné ve všech vnitřních prostorech a bylo nám to houby platné.

Air Traveller

nikoli. nebylo nam to houby platne.

bez respiku by to jen bylo jeste horsi. to vam nestacilo, jak to vypadalo?

rozinka

Ne nebylo, podívejte se do Švédska, tam umřela polovina lidí a dokonce tam i fungovali hospody. Ale jejich vláda nedostávala provize od dovozců respirátorů.

Petr

Nemůžete jen tak srovnávat různé země. Švédsko není zemí montoven jako zaostalá ČR. V celé Skandinávii se daleko více pracovalo z domova tam, kde to šlo. V ČR spousta manažerů nutila lidi chodit do kanclu (viz např. kauza Zásilkovny, googlete) i v covidové zimě a takových firem bylo mnoho.
Srovnávejte Švédsko s ostatními skandinávskými zeměmi – Norsko, Finsko, Dánsko. Ty to zvládly daleko daleko lépe.

rozinka

Možná tak Babišovy koblihy, zbytek inteligentní je.

Tomáš679.2

Vám to bylo možná houby platné, ale jsou i lidé, co to chytli poprvé až koncem minulého roku a to zejména proto, že už na to spousta lidí kašlala. Těmhle lidem bylo úplně jedno, že jsou tady lidé co mají sníženou imunitu a nošení ochranných prostředků je pro ně navíc problém. Ale škoda házet hrách na zeď.

K.S.

Statisticky kolik jich je? Náklady opatření, jakéhokoliv, nesmí být výrazně vyšší než jeho přínos.

rozinka

A taky byli lidi co to chytli a měli plnou věrnostní kartičku od Pfizeru.

Vojtěch

Tady má zase někdo krátkou paměť jako volič ANO

Michal

Odůvodnění tu bylo? Mohu se zeptat, jaké bylo pro nošení respirátoru v létě 2021?

xyz

Co si pamatuji konec června 2021, kdy od 1. 7. mělo přijít zmírnění z povinnosti respirátorů/nanoroušek na obyčejné roušky, tak toto zmírnění bylo na poslední chvíli zrušeno s „argumentací“, že „kvůli deltě“.

Tomáš679.2

Odůvodnění je stále stejné a tím je omezení vzdálenosti na kterou se mohou kapénky šířit a množství viru, který člověk může vdechnout. A o létě ani nemluvte. Co 2021, ale 2020. Tehdy se vše rozvolnilo, protože přeci žádná další vlna nebude a lidi hurá do zahraničí . Odnesli to děti hned v září po návratu do školy.

xyz

V ostatních zahraničních zemích byly roušky ve veřejné dopravě povinné i přes léto 2020, tzn. na těch dovolených v zahraničí ti lidé museli dodržovat obvykle přísnější opatření než u nás.

A další vlna přišla na podzim 2020 i v těch zemích, které měly roušky ve veřejné dopravě (+ většina z nich i v ostatních veřejných vnitřních prostorech, některé – např. Belgie – i v těch vnějších, šlo-li o frekventovaná místa) i přes léto.

rozinka

Dokonce v létě 2020 si jedna tupá Gertruda DB myslela, že roušky platí ve vlaku i u nás a hrozně se vztekala, když je lidé ve vlaku do Chebu před Pomezím nad Ohří sundali.

Petr

Tak je dobře, když už pak Gertrudy na podzim nejezdily a neutrácely v Česku peníze.

rozinka

Tak nevím kolik peněz průvodčí DB utratí během pauzy mezi Sp v Chebu, ale především obtěžovala platící zákazníky, na našem území už ve vlaku dopravce ČD a to se ani nepokoušela mluvit česky, i když na našem území personál dopravce mluvit česky musí ze zákona.

rozinka

Čím to prosím pěkně odnesli děti? Myslíte, že jim vadila distanční výuka? Kromě pár úchylných šprtů opravdu ne. Vsak my si taky pamatujeme chřipkový prázdniny a ty starší třeba uhelný prázdniny a nikomu normálnímu to tedy nevadilo.

Gefalt

Je to stanoveno vládním nařízením. Tečka. Vy jste povinen se tímto nařízením řídit, protože má váhu zákona. Současně tu nejste od toho, abyste nařízení zpochybňoval. Od toho jsou soudy.

rozinka

A jinak dobrý? Nechtělo by to prášky?
PS: Vládním nařízením taky bylo stanoveno, že kdo byl v kontaktu s nakaženou osobou do karantény a přesto hlavní koblihář do karantény v září 2020 nešel a porušil tak svoje vlastní nařízení, i když měl jít příkladem.

Geralt

Je to stanoveno vládním nařízením. Tečka. Vy jste povinen se tímto nařízením řídit, protože má váhu zákona. Současně tu nejste od toho, abyste nařízení zpochybňoval. Od toho jsou soudy

Tomáš679.2

Běžím pro kladivo, majzlík a jdu ven do té činy hledat vhodný kámen.

xyz

V některých případech byla ta vládní nařízení ze strany soudů skutečně zpětně označena za nezákonná.

Ovšem, roušková/respirátorová povinnost do této kategorie nepatřila.

Tomáš679.2

„Povinnost“ rozumní cestující ignorují, protože není níčím řádně odůvodněna

Koronavir žádný nebyl, nikdo se nenakazil, nikdo nezemřel, nikdo nepřišel o blízké, živnost či jen 2 roky života. Děti žádné následky nenesou…………

Odůvodnění je naprosto jednoduchéa je opakováno již od počátku tzn.. čím menší dávku chytíte, tím lépe se s ní tělo vypořádá. Ale tohle rozumní lidé dávno vědí.

xyz

Jak byste v kontextu posledního odstavce zdůvodnil povinnost nosit respirátor/nanoroušku i pro dvakrát (ba třikrát) očkované?

P. S. S tím „přijítím o živnost“ je to sporné. Je až ironické, že musely být zavřeny i malé obchody (např. papírnictví, elektro apod.) na maloměstech, tedy takové, do kterých lidé chodí obvykle pěšky či jezdí autem, a kdy v takových obchůdcích by lidé stejně měli roušku.

A i kdyby jeli veřejnou dopravou, tak by přece měli taktéž roušku/respirátor.

Frantisek

Tak, že očkování (obvykle) pomáhá organismu se vypořádat s nákazou, nicméně tato schopnost zůstává nadále individuální, navíc viry neustále mutují, takže samo očkování zde nezavdává předpoklad k „bezinfekčnosti“, bych řekl z logiky věci, a dodal, že nejsem přesvědčen o automatickém předpokladu, že „čím více očkování, tím nižší nálož“, alespoň ne paušálně. Leč, nejsem biolog, takže bych byl zvědav na i jejich diskusi o problému – nicméně místo ní rychle převážil názor jediné skupiny…

rozinka

Tak o živnost lidi přišli maximálně kvůli Burešovým nařízením a děti jsou spíš nasraný, že musí opět chodit do školy.

Vojtěch

Tak to bych chtěl vidět ty „studie“ ale asi se nedočkám

Frantisek

Stejně, jako nebyly řádně oponovány prvoplánové studie druhé strany… Bohužel. I mne by zajímala pravda.

M152

Takže „legalizace“ současného stavu. Za mě rozumný krok.

Air Traveller

legalizace spucasneho stavu? asi jezdim nejakou jinou mhd. alespon v praze nosi poctive skoro vsichni.

M152

MHD nepoužívám, vlak běžně a tam má obvykle respirátor jen personál.

Air Traveller

S linky v okoli prahy a respik vyrazna vetsina, vlastne vsichni az na par vyjimek.

naposledy jsem jel ve ctvrtek.

M152

S linky využívám na okraji systému, třeba Nymburk – Kolín, a tam je těch roušek hodně málo.

Ale třeba jsou lidé v Praze zodpovědnější.

Kamui

A to je to co nechápu, čím jsou ti lidé pořád motivováni to nosit. Já s tím definitivně přestal v okamžiku, kdy se to zrušilo v obchodech. Pokud nemusím mít náhubek v obchodě, nemusím ho mít ani v tramvaji. To nedává logiku. A nelogické věci já neuznávám.

Tomáš679.2

Motivací je nic domů nedonést. Ale přeci to , že se to zrušilo v obchodech neznamená, že to nemůžete dál požívat? Nebo ano?

K.S.

Nenapadá Vás, že lidi už na to fakt nejsou zvědaví, protože si to stejně domů už minimálně jednou i přes to celé respirátorové a očkovací šaškování donesli? Někteří třeba i víckrát.

Air Traveller

No, a spousta lidí ještě vůbec.

Já jsem covid měl poprvý až před 14 dny.

Petr

Pokud spadáte do vyjímek, tak to mít nemusíte nikde.. Já to tak využívám od začátku. Kromě nemocnice. Popř. jsem se naučil zákony a rozhodnutí soudu, což se nakonec hodilo. A pokud se někdo bojí, tak ať se sám chrání a nebo se zavře třeba do sklepa. Tam mu zřejmě covid hrozit nebude, ale i tak mu budou hrozit jiné nemoci. Život je vlastně smrtelná nemoc 🙂 A nikdy nevíte co se Vám může stát. A že toho hrozí mnohem více než nějaký covid. A já se nehodlám pořád ustrašeně bát. Naočkoval jsem se a dál to neřeším. Tak ať máte… Číst vice »

Vojtěch

Takže neuznáváš sám sebe?

Petr Novák

Za to v Brně to v MHD nosí už tak sotva polovina lidí. Na druhou stranu, v JMK rozhodně platí, že čím dál od Brna, tím víc lidí v dopravě, vlacích i autobusech, respirátory nosí.

M19

Fakt? Tak to bude Znojmo asi hned u Modřic, že?

Petr Novák

Hmm, přiznávám, že ve Znojmě jsem nebyl. Ale v okolí Hodonína nebo Břeclavi jsou cestující bez minimálně chirurgické roušky (byť ta také není zcela v pořádku, ale alespoň něco na té puse mají), stále spíše výjimkou.

Kernteriér

Přijeď na Hustopečsko. Tady to má max. cca 1 z 10. Díkybohu.

Petr Novák

No, zažil jsem Kloboucko a tam to tak je taky. Ale tak to je pořád v podstatě předměstí Brna LOL
Nicméně pravdou je, že v R13 za Šakvicemi ve směru na Brno výrazně ubývá lidí s rouškou a ve směru na Břeclav naopak výrazně přibývá. Takže asi někde na tom Hustopečsku bych ve směru od Brna na Břeclav viděl tu „rouškovou“ hranici ;-.)

Kernteriér

V tom případě jsem rád, že bydlím v té mně milejší části.

Paolo

Konecne,hodne lidi na to uz ted… pak se na to bude moci vyoono oficialne..

Hodně štěstí

By mě zajímali relevantní data k čemu ty nesmyslné nefunkční respirátory zabránily. Jen za to vyhazovali lidi a firmy peníze!

none

Mas cas a internet? Tak nebud linej a najdi si to.

Kleist

Tak to přeji Hodně štěstí při hedání 😉

Samo

Ja mám a z dát vidím že štát kde sa s týmto vôbec nešaškovalo je na tom rovnako ako celá Európa, vidím že štáty kde to zahodili dva mesiace dozadu sú úplne v pohode a vidím že momentálne jednej z najväčších prúserov v Európe je Nemecko kde chodia rituálne navlečený v FFP2 handrách.

Vojtěch

Srovnávat ČR a západ Evropy co se týče covidu je fakt pitomost

Air Traveller

najit si to je zalezitost na pet minut.

Hodně štěstí

Jsem neviděl, že s nošením respirátorů křivka covidu klesala a sundáním stoupala?

Petr Suchý

Potřeboval byste dvě kontrolní skupiny. Jedna by respirátory nosila, druhá ne. A obě by měly naprosto stejné okolí, co se týče vývoje pandemie. Pak by se dalo porovnávat. Respirátory se uvolňují ve chvíli, kdy počet nových případů klesá a je jich velmi málo. Kdyby se odložily respirátory v době, kdy tady bylo 50k případů denně, asi by to vypadalo trochu jinak.

xyz

Mě by spíš zajímaly kontrolní skupiny, kde jedni by měli běžné chirurgické roušky a druzí respirátory.

(Já vcelku i chápu ten postup připomínaný hned v první vlně – že „moje rouška chrání tebe, tvoje rouška chrání mě“, tedy že mikroskopické viry nelze zachytit ani rouškou, ani FFP2 respirátorem, ale lze jimi – i tou rouškou – zachytit kapénky vylučované nositelem té roušky/respirátoru. Ale k tomu by měla postačit snad i ta rouška, že.)

Air Traveller

Musíš se na to podívat trošku jinak.

S respiky jsme měli průběh, jaký jsme měli. Bez respiků by ten průběh byl horší. Více nakažených, více mrtvých. Jednoduchá matematika.

Frantisek

Na základě jakého důkazu „by průběh byl horší“? Nebo je to jen nedoložený předpoklad? Neříkám, že by to určitě tak nebylo, ale ani, že by to tak nutně bylo…

rozinka

Tak hoďte odkaz?

Tomáš679.2

Pokud by byl respirátor nefunkční jak tvrdíte vysvětlete mi jak je možné, že se personál zdravotnického zařízení v ordinaci při striktním dodržování všech pravidel v zaměstnání i v osobním životě (s výjimkou domácnosti) za celé dva roky v zaměstnání nenakazil?

Samo

Ako je overené že sa nenakazil?

Hodně štěstí

Myslím, že zdravotníků bylo nakaženo až až.

xyz

Navíc v přinejmenším prvním vlně se ordinovalo nějaký čas výhradně po telefonu, v další vlně „jak kdo“ + „v jak kterých situacích“.

Tzn. osobních kontaktů lékaře s pacientem každopádně ubylo.

Frantisek

Mnozí také nenosili běžné respirátory, nýbrž hotový „atombordel“…

Paolo

Respirator = kompenzace absentujicich hygienickych navyku a mozgu.. Jsem nastidlej s horeckami = jsem doma, kycham prikryvam si pusu… pridu z vonku oplachnu si ruce..atd

Paolo

V nemocnicich a lekarnach to pochopim jinde ne.

Twix

Nařízení nosit všude respirátor vedlo k tomu, že spousta lidí na dané místo radši vůbec nešla, například nepoužila MHD. Tím se riziko kontaktu výrazně snížilo, to se snad nedá popřít. Jen se to dá obtížně vyčíslit. Samozřejmě že vliv na pokles počtu nakažených měly hlavně nařízené home-officy, uzavření obcí, škol včetně mateřských a povinné testování ve firmách, což se zavedlo současně s respirátory (myslím jako když obyčejná rouška už nestačila, tj. od března 2021).

Vojtěch

Tak hledej šmudlo

Petr

V létě 2020 v povrchové pražské MHD byly roušky na doporučení (takže jeden z deseti ji měl), povinné byly pouze v metru.

Miloš

a od 1.5. bude povinnost znovu zavedena

Jiří Kocurek

Počasí má značný vliv na šíření kapénkových infekcí. A v květnu, červnu, červenci a srpnu je počasí obzvláště špatné, z pohledu přežití viru v kapénce. Vyschne mu moc rychle, vir se usuší a je po něm.

Miroslav Zikmund

Zdůvodnění počasím je zcela absurdní, žádný vědecký výzkum na úrovni venkovní teplota, vlhkost vzduchu, šíření nákazy neexistuje …. V Chebu buse svíti sluníčko, v Pardubicích bude pršet a bude chladno > v Chebu bez náhubku, v Pardubicích s náhubkem …. Především ideologickou modlou ODS a dalších „pravicových“ stran je – občane starej se o svoje záležitosti (včetně zdraví) sám, stát ti do toho nemá co kecat … A když se občan chce svobodně rozhodnou, jak se má o svoje zdraví starat, tak mu do toho stát kecá nařizováním náhubků, přičemž žádný zákon neukládá povinnost platit si náhubky z vlastních prostředků.… Číst vice »

Air Traveller

zduvodneni pocasim je jedn z nejrozimnejsich veci, ktera v tomto kontextu zaznela. ono totiz pocasi ma celkem zasadni vliv na to, jak se covid siri

Petr

Máte (například) povinnost mít v autě pásy a svítit i přes den, přesto vám náklady na to neplatí stát.

Michal

Tohle srovnání je trochu absurdní. Nezastávám se p. Zikmunda, ale to pásy a světla jsou prokazatelně kvůli bezpečnosti, což se o respirátorech říct nedá.

Petr

Někteří zase tvrdí, že pásy zvyšují riziko. A že se to nedá říct o respirátorech je váš názor. Já jsem třeba covid nechytil a respirátor nosil.

Michal

Pásy zvyšují riziko? Myslíte to, co nám servírují filmy/seriály, že se člověk potřebuje akutně dostat z auto, ale nemůže, protože se zasekl bezpečnostní pás?

Petr

Já to netvrdím, ale někteří ano. Je to podobný příklad jako s těmi respirátory. Někdo si může myslet, že to bezpečnost zvyšuje, někdo ne. A pak je jednodušší to prostě nařídit.

rozinka

Kam máme poslat klíčenku?
Protože já respirátor nenosil a covid jsem nechytil.

Air Traveller

a co to má dokazovat?

M152

No, světla za slunečněho dne, zejména ty LED pásky co mají starší auta považuji za zbytečné, resp. pokud není povinnost svítit i vzadu.

Michal

No, to sice máte pravdu. Nicméně, lepší více světla než žádné.

Frantisek

Tak zrovna u těch světel by mě ta průkaznost zajímala. Za nějaký čas nebude stačit ani blikající maják, vše bude přesvětlené, nikdo už pořádně neuvidí… No ale to už budou všechno řídit roboti, tak na co vůbec vidět. 🙂

rozinka

Dle vaší logiky dopravci ve veřejné dopravě mají povinnost vozit určité skupiny obyvatel za 50% jízdného, tak jim stát náklady na to také nemá platit.

Jiří Kocurek

„Zdůvodnění počasím je zcela absurdní“

Fajn, tak si projdětě chřipkové epidemie za posledních 20 roků, ve které části roku se udály. Není to sice věděcké, jen a pouze empirické, ale vypovídající hodnotu to má.

P_V

To nemá vliv na kapénky, ale na sliznice, které naopak vysychají méně, protože je vyšší absolutní vlhkost.

Ryk Mat

Who cares?

Tomáš679.2

Spíše s tím počítám v září. Ale ne kvůli počasí jako proto, že se sem zase dostane něco z dovozu.

ABC

Velikonoce rozhodnou!

RudolfL

Jupí….👍

xyz

„Na konci září, kdy se Česko podle expremiéra Andreje Babiše stalo „best in covid“, byla povinnost opět zavedena.“
Povinnost roušek ve veřejné dopravě byla opětovně zavedena již od začátku září 2020, konkrétně od 1. 9.

Petr Novák

A dlužno říct, že v té době už snad ani populista Babiš netvrdil, že jsme „best in Covid“ 😉