Po pěti letech opět rekonstrukce. Kvůli tunelu rozkope Správa železnic trať Liberec – Tanvald
Motorový vůz 840 Stadler RS1 ve stanici Vesec u Liberce. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Trať z Liberce do Tanvaldu prošla téměř kompletní opravou s dlouhou výlukou, na 82 metrů dlouhý tunel se ale nedostalo.
V 82m dlouhém tunelu výklenky-od kdy zaměstnanci správy železnic opustily muvky a chodí pěsky?
Návěstní technik chodí pěšky Míčku nemá a návěstidla opravuje bez výluky.
Muvku nemá oprava pravopisu naběhla.
A co zastávku Dolní Lučany nechtěj obnovit?
Její obnovení není možné kvůli potřebě stíhat ujet úsek mezi žst. Jablonec nad Nisou a žst. Smržovka za méně než 15 minut (tak, aby se stíhal 30min. interval).
Ostatně, ze stejného důvodu už tam byla „aféra“ s (ne)zastavováním vlaků v zast. Nová Ves nad Nisou.
Ten Sůrův nadpis mě dostal. Já už myslel, že pět let po rekonstrukci stávající tratě vybuduje SŽ úpatní tunel Liberec – Tanvald a předchozí investice tím přijde vniveč. A on už tam tunel je a je 82 metrů dlouhý…
Navíc to bude po 8 letech (budu-li brát, že k dílčí opravě tunelu došlo až v roce 2015, nicméně k rekonstrukci předmětného mezistaničního úseku došlo již v roce 2014 – ano, i tehdy se v úseku Jablonec – Tanvald „výlukovalo“ nadvakrát!), ne po pěti (viz údaj o roce 2023).
Tohle je, bohužel, smutnej důkaz toho, že ekonomické hodnocení je u infra staveb, zejména u těch již existujících kontraproduktivní. Něco se mi rozpadá, tak budu dvacet let počitat esi se mi vyplatí to opravit, nebo ne. Je jedno kolik to počitání stojí, hlavně mi to musí vyjít…
Přesně tak. Tenhle systém se prostě už od začátku šulí, protože je naprosto k ničemu. Parametry jsou určovány „á la vue“ (lidově „baj voko“) a pak se to takhle flikuje.
Jediným výsledkem je akorát paralýza primárního účelu: Dopravy. Nikdo už nedopočítá další ztráty z dalšího přerušení provozu. Šaškárna.
V tomto případě možná nebylo problémem ekonomické hodnocení doby poměr přínosů (zejména těch „měkkých“ společenských aneb „ocenění ušetřených minut, které tím pádem cestující stráví jinak“) a nákladů (zejména těch „tvrdých“ coby peníze vynaložené za tu rekonstrukci), ale finanční strop celé akce, kde tyto menší revitalizace byly zastropovány 1 miliardou korun. A mimochodem dostalo se na jejich realizaci paradoxně jen díky nerealizaci několika větších projektů, čímž pádem se stanovily menší, náhradní projekty na „dočerpání fondů“. Technická poznámka – mezi Libercem a Tanvaldem však nešlo o „revitalizaci“ (která by byla oním „náhradním projektem“ – viz výše), ale o „rekonstrukci“; dle jednoho ze… Číst vice »
To, jak to mluvci spravy zeleznic vysvetluje, mi dost pripomina reportaze z 80., kde reditele narodnich podniku vysvetluji ty zcela objektivni duvody, proc zrovna na trhu chybi nasady na lopaty nebo toaletni papir
Trefný 🙂 Bohužel.
Tak proto tam dál budou jezdit ČD. Dřív jsem si myslel, že jsou to jen kecy nepřejícníků liberalizace, ale teď už to zapadá. Na Kořenov taky není zájem, tam se taky něco podobného chystá. Samozřejmě, že vyjímky potvrzují pravidlo. I když snaha byla, ale Stará Paka – Jaroměř nikdy hotovo nebude.
Tak zkuste vysvětlit tuhle výluku:
https://www.idsok.cz/vyluky/vlaky-mezi-brnem-a-prerovem-budou-mit-vyluku/
Vždy tvrdím , že pokud výluka tak ČD, viz rychlíky Liberec – Pardubice, dokud nebyla Jaroměř hotová , Ticho po pěšině
Tvoje čeština být příšerný.
Tak snad bude maximum výluk v turistické sezoně, jako na té 149, nebo na Rudu…
Obecně je tu většina tunelů na h… Kdyby se skutečně dobře plánovalo, tak třeba před takovou stavbou jako VRT se může už víc jak 15 let rozebírat i ziskově podstatná část zavazejících kopců na štěrk.
…a co Vás pane Peeeter rozebrat na štěrk! co zavazející objekt
V případě připravovaného VRT tunelu pod Krušnými horami je to opravdová výzva rozebrat na štěrk masiv Krušných hor. Asi se staneme na příštích 22 let nejvetším exportérem štěrku v Evropě.
Leda by v tom bylo dost lithia, cínu a kdovíčeho dalšího. Ale představa, že tam bude konkurenční „labský kaňon“ je docela vzrušující. 🙂
Štěrku je dost: https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2118987-obri-uranove-haldy-u-pribrami-maji-zmizet-likvidace-potrva-desitky-let 😀
Jo, zvlášť toho uraňáckého, který bude na silnicích a v železničním svršku ještě stovky let svítit… Před převratem se směl u dráhy používat jenom pro obnovy na širých tratích. Jak se s ním zachází dneska?
Najednou, desítky let se používá. Když se teď dělal D4 okolo Dubence, tak se stavař chystal, jak vydělá na smolce z odvalu, který třídil pro materiál na stavbu a ono tam nebylo skoro nic.:-D
http://www.ecoinvestpb.cz/ Tady se už dvě haldy prohnaly skrz třídírnu. 😀
Zrovna u tohoto cancourkového tunelu by byla zajímavá varianta nahradit jej zářezem, popř. s případným mostem – odstranila by se řada problémů sama
Takhle kdysi pár tunelů zmizelo mezi Brnem a Blanskem. Ale na dálnicích se dnes jde přesně opačným směrem – místo zářezů přesypané biokoridory pro zvěř.
Pokud si to dobře pamatuji, tak zlikvidován tam byl jen jeden tunel.
Byly opravdu dva, č. 5 a 6, oba mezi Babicemi a Adamovem. Detaily zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Blanensk%C3%A9_tunely
Biokorydor tunel, podchod apd má pro zvěř svůj význam přechodu přes překážku v podobě žel. tratě, dálnice apd . Co naopak považuji za nesmysl v ČR , je rozšiřování stavu počtu vlků, medvědů v ČR , který je jako stát hustě obydlen .
V místě dolnolučanského tunelu je lepší krátky tunel , který do krajiny krásně přirozeně zapadá a nad tunelem lze snadno přejít po cestě z jedné strany na druhou . Při rekonstrukci tratě 036 měl být tento tunel řádně opraven, to se ale nestalo .
Naopak považuji za nesmysl, zde vymýšlet odstranění tohoto krátkého tunelu a ještě více problubovat, už tak hluboký a dlouhý zářez a vytvářet zde most nad tunelem .
Já bych tunel naopak prodloužil a ten hluboký zářez co tam je zkrátil /zasypal. Dráha by neměla rozdělovat krajinu víc než je nutné.