Po pěti letech opět projel vlak z Česka do saského Seifhennersdorfu. Pravidelný provoz čeká na papíry
Stadler RS1 společnosti Die Länderbahn v Seifhennersdorfu. Foto: Michal Barták
K obnovení pravidelného provozu by mohlo dojít v polovině letošního roku.
Proč to neprotáhnou do EIbau , kde jsou přípoje na Ebersbach a celou Lužici.
– Ne Elbau, ale Eibau. – Museli by to protáhnout až do Ebersbachu a zároveň v takové poloze, aby se nestalo, že v době jízdy mezi Eibau a Ebersbachem bude potřebovat jet protijedoucí vlak z Drážďan do Žitavy (v Eibau by z principu nebylo možné zajistit přípoj od Seifhennersdorfu do Žitavy), a zároveň tak, aby vlak od Varnsdorfu dojel do Ebersbachu už ve chvíli, kdy se k Eibau teprve blíží vlak jedoucí z Žitavy do Drážďan. Podobně v opačném směru – vlak do Varnsdorfu by z Ebersbachu mohl odjet až ve chvíli, kdy vlak jedoucí od Drážďan do Žitavy projede… Číst vice »
Jakkoliv , ale řešit. Končící vlak v hospodě u Kocoura asi nebyl cíl. Je tu prostě turisticky zajímavá celá Lužice a ta by chtěla vlak Zittau – Varnsdor – Eibau – Loebau.
Proč by měli jezdit oklikou přes Varnsdorf? Spíš by pro Němce měla význam ta uvažovaná spojka Seifhennersdorf – Rumburk, aby se přes Šluknovský výběžek propojila Horní Lužice se Saským Švýcarskem (tam by mohl být turistický potenciál).
Jakkoliv, ale propojit moc let se o tom jen píše a kecá.
A kteří Němci by tam nastupovali, když by trať měla vésst oklikou kolem Seifhennersdorfu?
A opravdu musíme posílat vlak na linku, kde dosud jezdí mikrobus? Myslím, že je to v tomto konkrétním případě pouze mrhání penězi.
Ze Sajfíku jezdilo vlakem docela dost lidí. Po přechodu na bus tenhle počet postupně klesal. Provoz vlaku smysl má. Po kolejích je to od Kocoura cca 2 km, tedy zanedbatelná vzdálenost. Když pojede vlak a nebude ND, nemusíš platit řidiče mikrobusu ani pořizovat ten bus.
„Strojvedoucí by měl v konečné podobě zařízení ovládat přejezd ze svého stanoviště pomocí infračervené pistole.“
Proc to? To ma fira malo veci na starosti aby si musel jeste sam ovladat prejezd? To tech par kolejovych kontaktu by byl takovy problem?
Vlak ve stanici stojí v ovládacím úseku přejezdu, takže nezbývá než jej nějakým způsobem uzavřít před odjezdem vlaku.
A vzhledem k tomu, že stanice není obsazená, je toto jedno z možných řešení.
I u nás si na mnoha D3 zavírá přejezd v obvodu dopravny fíra 🙃
Tak ono to tak funguje na mnoha místech, např. na trati z Moravan do Chrudimi, když stojí vlak v dopravně, před kterou je přejezd, strojvedoucí ho obslouží dálkovým ovladačem, který namíří na skříň tohoto zařízení, umístěnou před staniční budovou….A logicky, pokud je přejezd těsně před zastávkou, nějaké kolejové obvody tam jsou celkem k ničemu.. spíše mne udivuje, že dopravu zrušili jenom kvůli obyčejnému přejezdu..
Teoreticky ano, prakticky chodí k skříní osobně, protože dálkové ovládání často nefunguje.
Zřejmě je myšleno při odjezdu.
To je dobrá zpráva!
Já bych tak nejásal. Od platnosti nového jízdního řádu je ta trať zralá akorát tak na zrušení…
A ještě malou doušku. S novým grafikonem postrádá relace Varnsdorf – Liberec jakoukoliv logiku. Příjezd vlaků společnosti Landerbahn do stanice Liberec vždy po rozjezdu do ostatních směrů, odjezd vlaků společnosti Landerbahn z Liberce před příjezdem z ostatních směrů. To je výmysl hodný hodně stupidního kreténa… Ale kraj Liberecký řídí ignoranti, tož asi tak.
To co píšete je vyloženě lež. Podívejte se do jř. Naopak se to letos výrazně zlepšilo , co se týče připojů v Liberci. Jste obyčejný lhář.
Někdo z nás dvou se v jízdních řádech absolutně neorientuje a nevyzná, ale já to nejsem. Nemíním řešit spoje v pracovních dnech, protože ty jsou pro výletníky a turisty naprosto nezajímavé. Bohužel, návaznosti a přípoje o sobotách, nedělích a svátcích jsou absolutně zpřetrhané. Jen tak mimochodem, do Frýdlantu si o víkendu zajet mohu na kole, k tomu nepotřebuji železniční spojení… Takže je na místě, abyste se mi omluvil.
Lehce mimo vlákno, ale zaznamenali jste ten požár vlaku Arrivy u Varnsdorfu? Zajímalo by mě, až zjistí, čím to.. Hasiči Varnsdorf mají na fb i dost impozantní foto z akce.
Myslíte ten pár dnů starý požár u Chřibské? O tom tu byl i článek. Nebo snad něco nového?
Opravdu?
Blesková zpráva, neuvěritelné, senzace!
Německé šroty, nevyjedou, do švestek…
Klíčová slova: Arriva, požár, impozantní.
To už snad nemůže bavit… Nebo ano?!
Já se přiznám.
Mě to baví 😉
Tohle nebo něco nového? https://zdopravy.cz/arrive-shorel-v-chribske-rychlik-pozar-se-obesel-bez-zraneni-71361/
Borci, ještě že vy jste v životě nikdy nic nepřehlédli 😁
Takže zastávka u pivovaru Kocour už nebude?
Ale jistěže bude 🙂 Však je po cestě.
Ale jestli tu bude ještě chvíli řádit Burešovo ušaté torpédo se svým čoklem, tak tam nebude ten pivovar…
Jistěže bude, ale vlak už nebude končit u pivovaru, ale bude pokračovat dál až do Seifhennersdorfu
Cosi mi říká, že majitel pivovaru by mohl být hlavním hybatelem tohoto projektu. Sasíci na Kocoura.
Však ti Sasíci na Kocoura (a zpět domů s PETkami) budou asi jedinou běžnou přeshraniční frekvencí – a z Čechů možná tak ještě v létě o víkendech pár turistů výletníků, jinak nevím, kdo by toho mohl nějak intenzivněji využívat, když tudy navíc jezdí český autobus (linka č. 001409).
Tady by bylo ideální postavit novou trať Seifhennersdorf – Rumburk. Zrychlilo by to dopravu v relaci Rumburk – Liberec (odpodla by zajížďka do Rybniště) a obsloužila by se všechna významná sídla na trase. Ale chápu, že v dnešní době je to šotofantasmagorie.
Takový plán dokonce existuje. Jak je to ale s jeho uskutečněním, ví asi málokdo.
Ano, hovoří se o tom. Zásadním zádrhelem je ale to, že takovou akci musí schválit Berlín. A v Berlíně mají (nejen) Lužici… no víte kde. Navíc je to akce, která dává smysl spíše české straně (těch pár důchodců, co by jezdili ze Seifu do Rumburku za službami pro ně nebude pádný argument).
Copak schválit, ale kdo to zaplatí? Pro Němce to nemá význam, SŽ má milion důležitějších věci k řešení, a navíc stavět v Německu? To by vás vlastenci hnali.
Je to nesmysl, kvůli pár lidem na spoj nikde nikdo novou železnici nestaví.
Jen se zeptám, kolik by mohla stát stavba takové trati v nějakém jednoduchém provedení, pouze pro lehké motorové vozy (tj. zatížení max 18 tun na nápravu, sklony 30 promile nejsou problém)?
Teoreticky by se to dalo zaplatit třeba z Operačního programu Přeshraniční spolupráce Sasko – ČR. Dříve se z něj platily silnice s přeshraničním významem (třeba obchvat Hranice), teď už na dopravní stavby nastaven nebude. Pokud by ale na obou stranách byla silná vůle, třeba by se to podařilo po r. 2027.
Asi byste se divil kolik lidí z Rumburka a okolí jezdí do Liberce. Až překvapivě hodně. Rozhodně víc, než do Ústí n. Labem. Vidím to denně kolem sebe (již dva roky bydlím v Krásné Lípě).
Kolik?
Pokud by byla tak velká poptávka po cestování z Rumburka do Liberce (pochybuju o tom), tak jestli by nebylo nejjednodušší jezdit přes Ebersbach.
To není jen o poptávce z Rumburku do Liberce. To je i pro spojení Rumburku s Varnsdorfem, kde je také nemalá přepravní poptávka. A o tom, že by se namísto stávajících linkových návazností či nenávazností v Rybništi mohla zavést jedna linka Děčín – VDF – Rumburk (či RUM-VDF), která by z pohledu Ústeckého kraje obsloužila obě města. Z toho by mohly vzniknout i potenciální provozní úspory.
V relaci Rumburk – Varnsdorf jezdí po několika trasách několik autobusových linek v tak hustém souhrnném intervalu, že nějaký vlak tam kromě šotoušů nemůže z Čechů v podstatě vůbec nikoho zajímat – a jedna z těch linek je navíc dokonce vedena i přes Seifhennersdorf, takže i toto spojení je (a zjevně dostatečně) pokryto.
Tak si představte, že by velká část těch autobusových spojů přestala být objednávána.
Jakkoliv by se mi vlak Rbk-Vdf líbil, současná linka 409, která jezdí přes Sajfik (Seifhennersdorf) má podstatně víc zastávek než vlak o poloze nádraží vzhledem k centrům zmiňovaných měst ani nemluvě. Stejně by se v Rumburku nějak musel obsloužit Dolní Jindřichov. Ten úsek od poslední zastávky v Rumburk-Dolním Jindřichově přes Sajfik do první zastávky v VDF je dlouhý cca 5 km, takže se ani nevyplatí Sajfik vynechat.
To jako aby lidi z Rumburku, Varnsdorfu i Seifhennersdorfu, kterým autobus staví na více místech ve městě místo toho pro potěchu nějakého šotouše pochodovali kilometry na a z nádraží za městem?
No, místní zastupitelé naštěstí netrpí (až)takovými záchvaty kretzénizmu.
v létě by z Liberce se mělo jezdit až do Mikulášovic ale jen o víkendu
„ovládat přejezd ze svého stanoviště pomocí infračervené pistole“
Inovacím rozhodně nebráním, ale přijde mi, že tramvajový způsob je spolehlivější než IR pistole a paragraf říkající „nezapomeň vystřelit“.
Běžné na Waldbahnu (Alžbětin-Platling), a funguje to skvěle. Pistolí odpálí, přejezd se rozbliká(teda teď mají už pár let semafor) a fíra dostane volno na návěsti. Ideální při výjezdu ze stanice – přejezd není blokován.
Myslím si, že by bylo vhodnější, když se tento web snaží být odborným médiem (všechna čest), vyhnout se „bulvárním“ či slangovým výrazům.
Bylo by patrně vhodnější titulek upravit na „Pravidelný provoz čekaná na“: osvědčení, povolení, schválení či obdobný vhodný termín. Nemyslíte?😉
Myslím, že všichni víme, o co jde a na významu to neubírá….
Taky by se mohlo použít nickolejný provoz – ty odborné termíny někdy rvou uši.
Pokud řešíte jen význam, tak by ty nadpisy mohly být rovnou se sprostými slovy. A diskuze také 🙂
Proč to nejezdí až do Ebersbachu? To je prd přeshraniční spolupráce 🙂
Protože trať do Eibau je už hodně dlouho nesjízdná, kdo ví jestli není už zrušená.
Zrušená není – právě proto nebylo možné žst. Eibau degradovat na prostou zastávku, ale musela zůstat odbočkou.
Je v majetku nestátního subjektu DRE, který by ji právě jen tak úředně zrušit nenechal (na rozdíl od DB Netz) – ovšem sjízdnou ji také nemá.
nechcete toho už nějak moc?
To jsou bizardnosti….kvůli přejezdu přestal jezdit vlak na pět let.
To se normálně musíte smát v čem to tady žijeme !
Věc, která se dá vyřešit za pár dnů………………………..
Tak tu nežij a odstěhuj se, třeba do Německa.
Oh wait, on je ten přejezd v Německu..
tenhle byl taky dobrej – ty woe já se picnu … 🙁
Ale vždyť ten vlak přes ten přejezd nejezdil ani v tom několikaletém období od roku cca 2010 do roku 2015.
Tzn. nějak nesedí, že by právě ten přejezd měl být příčinou toho, proč od března 2015 (zpětně jsem si dohledal termín, tzn. opravdu skoro 6 let) vlaky do Seifhennersdorfu nejezdily.
Ledaže nějaká kombinace s tím, že ta kovová plošina od toho 3/2015 přestala vyhovovat nějakým normám či co.
Bohužel i německá byrokracie je úžasná. Vlak tam 80 let jezdil v pohodě a najednou ne a ne a ne
Německá byrokracie přinesla zajímavé jevy i v českém pohraničí, kdy např.: – Zastávky Grub (nedaleko Klenčí pod Čechovem na trati Cham – Waldmünchen) a Hildbrandsgrün (na trati Münchberg – Helmbrechts, asi 40 km od Aše) nebyly cca před 5 lety po dobu cca 1 – 2 let obsluhovány kvůli chybějícímu osvětlení a tzv. dynamickým displejům (aneb nezastavovat ani za bílého dne, nezastavovat vůbec). – Např. jediné netaktové křižování vycházející do stanice Neukirch West (právě na trati z Žitavy do Drážďan) bylo vyřešeno tak, že jeden z vlaků tudy projíždí, i když zastavit by tam stihl, ale nebylo to možné kvůli… Číst vice »
všechny tyhle nesmysly velmi smyslně pomohly zastavit provoz na spoustě tratí v Evropě, příkaz zněl jasně – nejezdit! a je nám jedno jak to uděláte – tohle je jeden z případů
A teď kdy do Eibau, nebo ještě kus dál … i když z naší strany přednostně by Jiříkov/Ebersbach měl být napojen od Rumburku.
Mezi Seifhennersdorfem a Eibau je trať asi v dost špatném stavu a hlavně – nádraží Eibau bylo v roce 2016 přebudováno z podoby stanice do podoby pouhé odbočky, tzn. vlaky od Varnsdorfu by nemohly v Eibau končit jízdu, ale musely by pokračovat přinejmenším do Ebersbachu, do kterého by ale musely dojet nejpozději ve chvíli, kdy se vlak od Žitavy do Drážďan blíží k oné odbočce Eibau…
To je jedna z těch drážních singularit. Máte vratnou soupravu. Ale jet zpátky nemůžete kvůli terminologii. Pokud nejste nezavěšený postrk. Ten na to potřebuje ceduli.
Je potřeba to opravit, nebo jsme již na úrovni Balkánu?
Není to tak dávno, co jsem někde četl, že naše milá správa železniční dopravní cesty zahájila vytrhávání kolejí právě v Jiříkově, takže ten postesk je již jaksi mimo mísu…
Prostor, kde byly koleje trhány, byl přímými mezistátními vlaky Rumburk – Ebersbach objížděn, nikoliv pojížděn. 🙂
Původní jiříkovské nádraží je to v Ebersbachu, tam je také návaznost dál … to na naší straně hranic by bylo postradatelné, pokud by dobře fungovala spolupráce s druhou stranou hranic.
Jiříkov i Ebersbach jsou na Rumburk napojeny autobusy.
Ten do/z Ebersbachu má konečnou před nádražím, na druhém konci má konečnou před nádražím ve Varnsdorfu a cestou tam i zpět staví na více místech v Rumburku i Varnsdorfu.
Mám za to, že vlaky do Seifhennersdorfu přestaly jezdit někdy od února či od března 2015. Tzn. skoro po 6, ne 5 letech, tam dojel vlak – ?
A to v tom nejsou ani aktivisti, ani majitelé pozemků…
Jestli se nepletu, tak stavebním úřadem je drážní úrad a územní rozhodnutí potřeba nebylo.