Po Ostravě nesouhlasí s kanálem Dunaj-Odra-Labe ani Olomoucký kraj
Vizualizace splavné Odry. Pramen: ministerstvo dopravy
Olomoučtí krajští radní byli v odporu proti nové vodní cestě jednotní
Olomoučtí krajští radní byli v odporu proti nové vodní cestě jednotní
Maximálně těch pár kilometrů k Ostravě na nadměrné velikosti nákladů místních současných a příp. budoucích firem, které by na tomto potenciálu vznikly. S velkou dávkou představivosti snad jen Odra – Dunaj, ale Labe jistě ne. Projekt DOL se mi nezdá výhodný.
Já si myslím, že kontejnery umí dnes lépe vozit železnice.
Sypké zboží také a kapaliny rovněž. Většina velkých firem má vlečku, přistav u Dezy si nějak nedovedu představit.
To vypadá, že se budou muset zrušit kraje a ty nahradí superúřad hradní .
Proč Karel IV. nechtěl Zemanův kanál?
https://www.forum24.cz/proc-karel-iv-nechtel-zemanuv-kanal/
Kanály v Anglii vznikly a s příchodem železnice prakticky zanikly. Dnes je návratnost DOL v měřítcích vpravdě geologických: Až se od Afriky oddělí somálská část a vznikne tím nový kontinent.
Výborně. ČR není Panama.
Znáte někdo server, kde se diskutuje o technických věcech a člověk se něco dozví a neventiluje se politika a člověk se nedozví nic? Doporučte prosím. Můj návrh pod jedním z předchozích článků umísťovat červenomodré kolečko před články kde se diskuse zvrhne do politické agitky neuspěl.
Můžete takový založit 😉
Nezajímají mne politické proklamace, ale technické a ekonomické záležitosti. Pokud je tento server zaměřený na politiku, nikoliv na technické a ekonomické věci, ztrácí pro mne význam, abych zde trávil čas, který je pro každého člověka jednou z nejcennějších věcí. Toto je můj poslední příspěvek a poslední klik na serveru zdopravy.cz.
Podobné stavby nelze od politiky oddělovat, jejich realizace vždy záleží na rozhodnutí politiků. Prostudujte si tu studii, jestli vysloveně nemáte nic užitečnějšího na práci, a zkuste tam vyhledat co nejvíc šméček.
Naprosto stačí, že očekávaná intenzita dopravy má být řádově 30 mil. tun ročně. Bavorský R-M-D dosáhl nejvíc 8 mil. tun a dnes tam doprava spíš klesá. Nejvytíženější německé průplavy, kde pluje jedna loď za druhou (MLK, ESK), dosahují kolem 10 mil. tun. To samotné stačí na potopení celé studie. Kde by se taková poptávka vzala?
Kapacita našeho D-O-L: jednokomorové 48 mil. tun, dvojkomorová 96 mil. tun. Zdroj: studie proveditelnosti DOL.
Dokonce až tak? Na Mosele se jim při dopravě 15 mil. tun ročně některé komory ucpávaly (ale tam je i výletní osobní doprava, podobně jako v Praze plavební komora Smíchov), takže postupně budují druhé komory – k dohledání pod heslem Zweite Moselschleusen.
Vite co se rika, tedy aspon v anglictine.
This is not an airport, no need to announce your departure.
🙂
O to se již více jak týden pokouším na FB ve skupině D-O-L. Něco málo jsem se o lodní dopravě dozvěděl, hodně o tom, jak potřebu kanálu zachrání ekologie a odpařovaná voda, tedy tam bude i pršet a samozřejmě turistika. Nicméně z dat, co jsem vyloudil je loď Hamburk – CZ ekonomický totální propadák (ekologický taky) a přestavbou na třídu Vb (3000 tun) Může ekonomiku trochu zlepšit, ale tak maximálně na úroveň elektrického vlaku, níž už nemá jak a to je vodní DC zdarma a platby za naložení a vyložení jsem z nich opravdu nevyrazil. Jsou tam fanatici neschopni diskuze,… Číst vice »
Předběhl jste mne. Chtěl jsem to napsat. Zdravím.
Jak se může neventilovat politika pod článkem, který popisuje nesmyslný projekt, kterým si tady jeden politik chce postavit pomník? Kanál D-O-L žije už jen díky politickým rozhodnutím, jinak by z něj dávno byla pouhá historická zajímavost. Kdyby o kanálu rozhodovali ekonomové, tak bychom tady četli nanejvýš krátkou zprávu, že stát konečně zrušil stavební uzávěru na plánované trase kanálu a desítky obcí se konečně mohou dál rozvíjet, jelikož jim z územních plánů zmizel široký pruh, kde se dal postavit tak maximálně stan.
Nesouvisí trochu politika s dopravou, když politici schvalují stavby, objednávají dopravu apod.
Zrovna u tohoto projektu není možné bavit se o technických věcech a ignorovat politiku. D-O-L je dnes výhradně politický projekt, žádná reálná potřeba tu není. Ale pokud chcete něco nepolitického, tak si tento projekt srovnejte se současnými kanály v Německu. To je asi nejblíže naší realitě. Když se občas kouknete na https://www.endless-live.cz/ co kam vozí lodě Capella, Katja a Ondine, a jaké další lodě cestou potkávají, tak zjistíte, že Dunaj-Odra-Labe je dnes úplně mimo realitu z pohledu poptávky. Já si třeba myslím, že kdyby se průplav vybudoval citlivě, tak by hrozbou pro životní prostředí být nemusel. Některé průplavní úseky v… Číst vice »
Takový server dlouho existovat nebude … ale zpátky k tematu — kanál Odra – Dunaj ano … stejně se vyhazuje ze státního rozpočtu mnoho peněz za zbytečnosti … např. dnes 2-ma sirotkům nad 20 let přišlo 5000 Kč navíc k sirotčímu důchodu … od Babiše …
odboru nebo odporu?
Já myslel, že Miloš s Ovčáčkem už brousej lopatu a krumpáč, a oni to vůbec nemají pod kontrolou.
Vždyť by nevěděli, jak se takové složité nástroje ovládají, v životě rukama nepracovali.
Tak si přečtou návod na použití. 🙂
V čínštině
Tak Zeman by věděl co s tím. Prostě jenom trochu jiné pádlo.
No nevypadal že by je ovládal, prý jej tahal remorkér s bodyguardy.
Tak by nesušil pádlo, ale lopatu. To už je drobný detail.
Ty věci, jak jste jmenoval…to asi nemá USB konektor a Bluetooth…
Žádný strach, i to časem bude. 🙂
Miloš teď nemá čas, po večerech maká na baráku.
Odkaz smazán. Autorovi doporučeno přestěhování do Ruské federace
Ten nápad se dá najít volně a z lepších zdrojů než jakási pochybná stránka s obrázkem masového vraha a textem „“Naše dílo pravdivé, zvítězili jsme“ , vedle něj.
Naprostá zoufalost ruských Kremlobotů, když už spamují i na tomto webu
Ano, souhlas. O
něčem vypovídá když tam je v záhlaví odkaz na facebook s postavou Stalina a letopočty 1941 – 1945. Ono začíná 2. světová pro Rusy napadením Sovětského svazu. Fakt, že do té doby byli Hitlerovi spojenci taktně nezmiňují.
Škoda, že jim ta jejich „Velká vlastenecká válka“ nezačíná už napadnutím Polska Sovětským svazem. Ale to se jim holt nehodí do propagandy.
Ono i na západě se učí, že druhá světová válka začala napadením Polska a o Mnichovu se taktně mlčí.
Takže začala obsazením Porýní 1936?
A co incident u mostu Marca Pola. To myslím že byl prvopočátek války.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Incident_na_most%C4%9B_Marca_Pola
A to jako fakt Vám přijde normální sem postnout takovou sra…?
Někde staví rychlovlaky, někde staví hyperloopy, někde staví rakety na Mars. U nás budeme stavět kanál, jak z 19. století. Už jenom lodě na parní pohon chybí.
Zakleknem…
Na Miloše? Ten už se pak ale nezvedne.
U Milouše stačí , když na kleknutí pomyslí a už nevstane . Vypadá to , že hlava je mimo ale držka , podlost a mstivost mu jde furt
Navzdory tomu, že současná vláda zachází z penězi jak večerníček a peníze by se našly, tak jsem rád, že na krajích mají evidentně více rozumu. Bez ohledu na partaj…
DĚKUJI!
Jsem rád, že jdou v regionech rozumní 🙂
Tak rada kraje nově složená ze subjektů jdoucích proti Babišovi i Zemanovi musí být proti tomu kanálu už z principu.
A ne jen kvůli tomu nejdůležitějšímu, totiž že jde o předražený nesmysl.
Nejste malinkato paranoidní? Tady nejde o Zemana nebo Andrejka, ale o to že ten kanál je blbost kterou by co do kapacity dohnala a předehnala nová dvojkolejka, nebo další 1-2 koleje na koridoru.
Však píšu (nebo jsem to napsal nejasně? Pokud ano, tak O. K., pardon.), že ano, je dobře, že to zamítli proto, že jde o totální předražený nesmysl.
Ale dodávám, že logicky proti tomu (chtě nechtě) musejí být (i) proto, že zastáncem toho kanálu je mj. Zeman.
Myslím že tentokrát do toho ty dva nemá cenu tahat. Navíc si myslím že Babiš sám by to ani nechtěl dělat a že se k tomu staví tak nějak stylem. „Prečo ten dědek umanutý s tým stále otravuje. Tak se budem tvárit že akože na tom robíme.“
Proti kanálu existují objektivní námitky velmi dlouho, mnohem déle než je prezidentem Zeman. Navíc po stránce kanálu je absolutně nezajímavé co dělá, tedy proti tomu ostatnímu co se v posledních dnech děje.
Doufám, že vše dobře dopadne. To znamená, že kanál nebude.
Doufám že se to obejde bez většího prolití peněz.
Zeman nevypadá, že by tu s námi byl ještě dlouhou dobu. Věřím, že s ním zmizí i jeho sen na tuto šílenou stavbu.
Myslím si že to musí být tlačeno i z jiných míst ne jen od Zemana, zase takovej superman to není.
no je to tlaceno ze vsech mist, ktera mu z nejakych duvodu potrebuji lezt do prdele. napriklad buresovi jmenoval vladu, ze…
Jmenování vlády byla jeho povinnost. Ano volby vyhrálo a sestavilo vládu, která získala podporu.
Ta jiná místa jsou čeští rejdaři (těm ale chybí především voda) a ŘVC, které si chce také prohnat peníze rozpočtem, řekněme s provizí… Betonářům je to jedno, ti budou klidně dělat pražce. Elektrárnám to může být šumák, nakrmit elektromobily je mnohem větší zakázka a případná náhrada eleketrickou želznicí taky. Napadá mě ještě čerpadlářská lobby, při nutnosti čepat vodu zpátky nahoru by si přišli na své dodávkou kaskády čerpadel.
A pak jsou tady samozřejmě šlapálisté vodní. Když cyklostezka, tak také plavební kanál pro vodní šlapadla.
Řekl bych, že kanál Dunaj-Odra českým (víceméně labsko-vltavským) rejdařům moc nepomůže. A lodní tunel u Lanškrouna je ještě násobně větší blbost než celá dunajsko-oderská větev, to už začíná být jasné i největším kanálovým ultras.