Po nových tramvajích lepší tratě. V Plzni začne čtvrtmiliardová oprava Koterovské
Rekonstrukce potrvá deset měsíců, je rozdělena na dvě etapy.
V Plzni začne letos v září oprava tramvajové trati na Koterovské ulici, kde jezdí linka číslo 2 ze Skvrňan na Světovar. Po loňské první etapě opravy v úseku od konečné Světovar k okružní křižovatce u obchodního centra to bude další část kolem bazénu až ke křižovatce u Duhy se Sladkovského ulicí. Oprava této etapy vyjde zhruba na 230 milionů korun, řekl ČTK náměstek primátora pro dopravu Aleš Tolar (STAN). Hotovo bude v listopadu 2024. Trať včetně sítí opraví firma Colas CZ, stejně jako etapu první.
Město musí podle Tolara investovat do všech čtyř tramvajových tratí. „V minulých letech i teď byla velmi štědrá ruka na nákupy vozidel, ale tratě se tolik neřešily. Na každé lince nás čekají investice v řádech stamilionů korun, pokud chceme, aby tramvaje v Plzni dál jezdily,“ uvedl. Podle koordinátora staveb ve městě Václava Lacyka se kompletní rekonstrukce tramvajových tratí, tedy svršku i spodní stavby, provádějí podle stavu zhruba po 20 letech. Trať v Koterovské ulici je z roku 1962. Poslední větší opravou prošla v roce 1997, kdy asfaltový povrch nahradily panely.
První omezení čekají řidiče letos v říjnu a listopadu. Největší nápor stavby na dopravu ale začne v únoru příštího roku. „Většina prací bude mezi okružní křižovatkou a Sladkovského a bude se provádět ve stavební sezóně 2024,“ řekl Lacyk. „Etapa bude zahájena letos v září na kruhovém objezdu u Dvořáka, kde stavbaři instalují speciální výhybku Kaliforňan a opraví trať v místě okružní křižovatky až k napojení k zastávce,“ uvedla náměstkyně správy veřejného statku města Andrea Fojtíková.
Letos budou práce přes okružní křižovatku pokračovat do konce listopadu a pak od února do listopadu 2024. „Jsem zvědaví, jestli to za těch deset měsíců stihnou,“ uvedl Lacyk. Podle něj je problém s velkým počtem inženýrských sítí, které se rekonstruují současně.
V chystaném úseku zatím není podle Lacyka omezená rychlost tramvají. Bez rekonstrukce by ale bylo nutné ji snížit, podobně jako před opravou první etapy od konečné k OC Dvořák za 70 milionů Kč, kde musely kvůli stavu trati tramvaje jezdit rychlostí nanejvýš deset kilometrů za hodinu. „To už bylo opravdu nebezpečné i pro cestující,“ uzavřel Lacyk.