Po novém mostě v Čelákovicích projedou první vlaky, zkušební provoz začne ve středu
Nový most v Čelákovicích. Pramen: Správa železnic
Nový most je zbudován jako zdvihací, zatím ale nebude osazen zdvihací technologií. Sdílí tak osud mostu v Kolíně.
Mezi Rotterdamem a Dordrechtem jezdí v každém směru až 8 vlaků za hodinu a je tam přes Starou Mázu most s jedním zdvihacím polem. Říční provoz v Nizozemsku je velmi silný a most se tedy pro plavbu otvírá každou hodinu na 6 minut přitom v době nejsilnějšího provozu (letos otevření v 6:57, 15:57 a 16:57) smí proplouvat pouze komerční lodě. Mezi půlnocí a šestou ranní je most pro obchodní lodě otvírán na zavolání. Termíny změny otevíracích časů podléhají evropské dohodě o koordinaci jízdních řádů (mění se zároveň s nimi). To platí pro mnohem více tamních mostů. Mně to složité nepřipadá… Číst vice »
Jsem rád, že tady pro starý most tady nikdo neplakal a vesměs je tu radost z nové stavby umožňující rychlejší a bezpečnější jízdu. Škoda, že to nejde pod Vyšehradem. 🙁
Pro starý most nikdo neplakal, protože tam ZŮSTANE … po demontáži kolejí, repasi a zvednutí na potřebnou podjezdnou výšku bude sloužit jako lávka pro pěší a cyklisty …
V širém okolí totiž není pro tuto „komunitu“ možnost přechodu mezi oběma břehy Labe ….
V současné době (dnes 17.9. odpoledne) se demontovalo trakční vedení na traťové koleji číslo 2, z Káraného do Čelákovic se jezdí po traťové kolejí číslo 1.
dodělávku zdymadla určitě blokuje spolek debilu Děti země
Jste hloupý a i tak zníte.
A hlavně že v Čelákovicích je do oblouku furt 80, a tady prý až 140, to se před Lysou ani moc nerozjede 😀
Tam se to má taky přestavět, je to i na mapách. Asi by bylo přinejmenším nemoudré udělat to jen na 100 km/h, když se má přestavba na jihu zahájit letos.
Jak by to vůbec vypadalo s tím zdviháním – to se jako kdykoli na hodinu zastaví železniční doprava, protože jede loď?
ne vsechny lode potrebujou zdvih, vyssi by jely v noci.
Já myslel, že Labe se zplavňuje právě pro to, aby tam tyhle velké lodě mohly jezdit jak vlaky na koridoru. Nějaké čekání do tří ráno zabije atraktivitu přepravy.
Loď bude čekat tejden, než pořádně naprší. A pak ještě na noc, než se zvedne most
Už to vidím…to už by tam ten nákladní vlak dojel rychleji…
Nejdřív se jí to o půlnoci zvedne most v Kolíně, aby pak během ranní špičky doplula k Čelákovicím… (až někdy to zvedání bude)
Za základce jsme jako děti dostávali odpověď na „… myslel jsem, že …“ – Myslet znamená nevědět a v notýsku se objevila další pětka ….
Těch 7 metrů je lodnickou hantýrkou „na tři (lodní) kontejnery“.
Tak či onak je to „vzdálená“ budoucnost, protože 5,25 nemá ani silniční Štěpánský most na Labi a problém mají proplout při zvýšené hladině i osobní lodě … tudíž zdymadlo „u Přelouče“ je v současné době ten nejmenší problém …
Aby se mohlo jezdit 140 km/h, tak by musela trat kodovat!! A pochybuji, ze bude, ale treba to dobra sprava zaplati ze sveho, kdyz eu na kodovani nemuze dat prispevek, ona chce jen etcs. Krome toho, fakt nerozumim, jak se urcuji maximalni tratove rychlosti, ale z Lysy do Kostomlat jedete po relativne novych kolejich, minimalni oblouky, koduje to, ale stejne maximalka 120.
Přečtěte si NIP ať víte, jak to s tím kódováním opravdu je 😉
(NIP je stažení na stránkách MD.)
Juknu na to, diky
Maximální rychlosti ze určují i ze směrových poměrů na trati (jeden z mnoha parametrů). Myslím, že to je příklad tratě Lysá – P. Vysočany.
Další parametr je třeba rychlost na kterou byla trať v minulosti kolaudovaná, to se týká těch Kostomlat. Tady je potřeba pro zvednutí rychlosti pak udělat posouzení na hluk, dál je třeba přepočítat mosty, a další. Předpokládám, že se tohle vše bude dělat v rámci chystané modernizace celé trati Kolín – Děčín.
Diky za vysvetleni 😉
Most není a nikdy nebude zdvihací. Konstrukce však umožní zdvih, dostavbu pilířů a opěr a následně bude usazen na vyšší spodní stavbu.
A jelikož každý ví, že se to nikdy nestane tak se jedná o řešení typu „Vlk se nažral a koza zústala celá.“
Těch 160 km/h si SŽ zakázalo stavět, nebo proč když už do toho hrabou, tak neudělají koleje na 160?
Btw, opravdu EU přispěla na zvedací most, který se nebude zvedat? 😀 Proč? 😀
Co 160 km/h…proč ne rovnou 190 km/h…
A proč ne proboha 2000kmh? Víc proužkú víc Adidas.
Protože nadzvukový vlak zatím nikdo nevymyslel.
Ale notak. Vymyslet je to jednoduché. Stejně jako je jednoduché vymyslet orbitální výtah. Problém je s realizací.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Orbit%C3%A1ln%C3%AD_v%C3%BDtah
A kolik času by se ušetřilo? Úsek Lysá – Čelákovice se přestavuje ve stávající stopě. Přes most bude už stejně 115, úsek na 140 mezi Lysou a Čelákovicemi nebude mít ani 4 km, přičemž na jednom konci se bude rychlost snižovat na 115 a na druhém na 80, výhledově asi 100.
Čas by se neušetřil žádný, zato by častěji byli vúluky z dúvodu zvýšených nárokú na stav trati.
Já si myslím, že pro rychlost 160 km/h na této trati nemá SŽ politickou podporu, protože by se muselo postavit mnoho přeložek. Podívejte se na odkaz co jsem dával
medical examiner https://mapy.cz/s/cadukabulo
A jak by to vyšlo ekonomicky?
Spíš se počítá s VRT Polabi a stará trať pro zastávkove os a náklady stačí.
Na druhou stranu má z Lysé pokračovat novostavba na 200km/h do Mladé Boleslavi a a a a možná až do Liberce…
Vybourat kus města, aby tam rychlíky přestaly zastavovat a nějaký šotomagor se tak mohl svézt dvoustovkou zkrz to svoje „dílo“ nepatří mezi realizovatelné věci.
To je z kategorie projíždění EC Brnem rychlostí 160 km/h, aby se vlak nezdržoval.
Nezastavujeme, máme zpoždění!
V Brně by vlaky kategorie EuroCity neměly zastavovat již z povahy, jsou to vlaky spojující EVROPSKÁ města…
😀
Náročný večer v občerstvovně nebo jste pod vlivem jiné návykové látky ?
Proč 160, když ta trať slouží a sloužit nejspíše bude hlavně pro příměstskou dopravu, popřípadě jako záloha při mimořádnosti. Vlaky tam zastavují každých cca 5km.
Proč Správa železnic pořád opakuje, že bude mít nástupiště na Jiřině NOVĚ výšku 55 cm nad temenem kolejnice? Tam ji mělo vždy od vybudování zastávky.
Jenom jestli to nebylo 54,5 cm 🙂
Protože je to obvyklá fráze, která v těchto tiskových zprávách je v souvislosti s optimalizací vždy a ten kdo to tentokrát v tiskovém psal, nemá tušení, jak ta zastávka před tím vypadala. A většína konzumentů také ne. Takže se rozčílí akorát čtenáři dopravních serverů 🙂
Tak oni to nástupiště opravdu zvedli, protože to starý bylo sice 550mm nad tk, ale na mostě budou o nějakých 500-600mm vejš, tak by to starý nástupiště bylo nízko. Jak tam vychází nivelity a kde se ten půlmetr začíná nabirat asi poví někdo kdo do toho víc vidí…
Domnívám se, že ten půlmetr vyrovnáním rozdílné nivelety na vzdálenosti cca 500 m postupným dosypáním štěrku by takový problém z hlediska stoupání nedělal.
Teorie je ovšem taková, že „je třeba“ počítat s uváznutím vlaku o hmotnosti 2500 tun právě na těch 500 metrech a tam by se nemusel ten vlak rozjet ….
Pokud se ovšem „ve vzdálené budoucnosti“ uvažuje o zvýšení na podjezdnou výšku 7 m (viz vyjádřená pochybnost o tom, že se bude most pro průjezd lodí zvedat, ale bude připraven na navýšení pilířů) tak v této variantě by se musela niveleta trati a návazně zastávek výrazně zvyšovat ….
Z důvodu zvýšené nivelety mostu se musela zvyšovat i niveleta nástupišť přihlehlé zastávky Jiřina …
Vezměte na vědomí, že zaměstnanci tiskového oddělení SŽ – autoři informčních materiálů – nemají „za sebou“ předchozí činnost na železnici …, tím spíše znalost místních poměrů od Čadca Grenze po Děčín Grenze (Dolní Žleb) / Schöna Grenze a u toho mostu před začátkem stavby nebo v jejím průběhu nebylo očumovat …
Sorry jako, nechci se opakovat, ale toto zpátečnické řešení je mně až k pláči.
ŘVC chce splavnit Labe až do Pardubic, nedokážu si představit, jak tento most bude zvedán, když po trati budou jezdit ve větším počtu vlaky a zároveň budou lodě zajíždět do Pardubic.
Ať už pro jeden nebo druhý typ dopravy to bude znamenat omezení.
Zde se projevila „malomocnost“ plánovačů, místo aby přeplánovali tratu, upravily trasu železnice, tak vymyslí tento hybrid, který bude unikátní široko daleko.
Další cíl zvýšit rychlost ze 100 km/h na 140 km/H, další ukázka malomocnosti myšlení do budoucna.
Ukázka neschopnosti SŽ. 😢
no krome prelouce je problem i decin, takze je to jen takove vykazovani aktivity rvc, moc bych se tim nevzrusoval.
rychlost 140 km/h na teto primestske trati bohate staci, rychliky na hradec budoou jezdit „VRT“ a pak pres sadskou a nymburk.
Jde také o přesunutí nákladů na železnice, pokud naše železnice nenabídne dostatečnou kapacitu ani rychlost, tak jsme tam, kde jsme byly na začátku 19. století.
a na tuto trat by se mely presunout jake prepravy?
Ony se hlavně přesun na kolínskou trať, neboť komerce bude zrušena a expresy do Ostravy budou jezdit přes Lysou, HK, a Choceň.
u vas na ovalu, nebo jak jste na to prisel?
A nákladnímu vlaku pomůže vyšší rychlost než 140 km/h? Nezapomeňte na fyziku a spotřebu energie.
Pak nechápu proč SŽ projektuje Všejanskou spojku na rychlost 200 km/h.
Všejanská spojka bude novostavba. Tady by bylo potřeba trať na 200 kn vybudovat v nové stopě, při zachování současné odpadají problémy při projednávání ÚR a výkupech pozemků.
Rychlíky budou stejně zastavovat i Lysé nad Labem. Navíc je to k té dvoustovce skoro 10 km. To by se vlak rozjel i na 250 km/h z nuly.
To nejste sám …
No…a hned v roce 2042 se začne budovat čtyřkolejná „VRT“ právě přes Čelákovice a Lysou, pak bude nyní flokovaná trať vytrhána pro nadbytečnost (neboť nákladní vlaky budou rovněž jezdit po té rychlé trati).
Cestovní rychlost 250 km/h, ev. i více.
Ani nevím proč, ale mám pocit, že ten most spíš zrezne, než že tam nebudou jezdit vlaky.
1) Nešlo by o pravidelné zvedání ale spíš o případnou rezervní možnost projektovaného proplutí i vyšší lodi, například v ranních hodinách mimo železniční provoz.
2) 140 km/h je v těchto místech dostačující – V Čelákovicích bude stejně stovka, za mostem oblouk a před Lysou opět oblouk s menším poloměrem a jízda do odbočky. Situace je tu srovnatelná s prvním koridorem mezi Úvaly a Českým Brodem, také je tu jen 140 km/h z podobných důvodů.
Hmm…
Co třeba takhle…
Pardon – https://mapy.cz/s/cadukabulo
Zkuste si to projednat s těmi obcemi … (budu fandit:o)
Zapněte si i letecký pohled, ať vidíte kolik baráků bouráte. Podle mě je průchod Čelákovicemi neproveditelný.
Ale na druhou stranu některé přeložky typu výjezd z Nymburka a z lysé by se navrhnout daly.
Tenhle magor plánuje v Brně ponechat 15.000 obyvatel. Mimo jiné…
Hlavně se oba mosty (Čelákovice i Kolín) mají zdvihat jen v noci… takže lodě budou čekat na průjezd.
140 km/h až s ETCS, smolík.
A stihla by taková megaloď vyvrčet za jednu noční pauzu z Čelákovic do Koulína a nebo by to byla výprava na celý víkend?
Při rychlosti 15 km/h je to lehce přes 3 hodiny plavby.
megaloď … Emma Maersk dokáže držet 47 km/h, jen ten ponor 15 metrů říká nikoliv.
Opravdu nákladní lodě (tlačné remorkéry) plují na vnitrozemské vodní cestě rychlostí 15 km/h. … A navíc v noci ?
Mno, jednou jsem na Hořínském kanále remorkér předešel. A určitě nechodím 15km/h. Ale tam je to úzké, tak třeba jezdí pomaleji…
Neuniklo mi něco – na vnitrozemské vodní cestě se plave v noci“ ? V noci jsou plavební komory obsluhovány ?
Jaké zpátečnické řešení?!? Zjistěte si něco o realitě, potřebách dopravců a o ekonomice jak stavby, tak i provozování dráhy a drážní dopravy než něco napíšete. A co se týče lodí, tak můžete v klidu spát.
Uklidněte se a neroňte slzy. Naše generace se toho „zvedání“ mostu patrně nedožije, protože „na 7 metrů podjezdné výšky“ se musí přestavit řada dalších mostů na Labi, z nichž některé (Štěpánský) nejsou ani tu podjezdnou výšku 5,25 m.