Po moři, kolejích a v kartonu. Talgo dodalo další vysokorychlostní vlak do Uzbekistánu
Přeprava vysokorychlostního vlaku Talgo do Uzbekistánu. Foto: UTY
Uzbekistán je jednou z dvaceti zemí světa, kde jezdí vysokorychlostní vlaky.
Tak už už i Uzbekistán, což je vyloženě rozvojová země, se dokáže dívat dopředu. Náš problém je fixace šukafony, pro kterou ne že nejsou peníze na VRT (VRT bude stát jako tisíce šukafonových zmetků, ale z 90% dosáhneme na dotace z EU), ale nejsou kapacity pro jejich stavbu, při pořádání několika stovek drobných rekonstrukcí. Nejsou kapacity pro to, aby tomu úřady daly absolutní prioritu a tlačily to jiným než šnečím tempem. Zákon o liniových stavbách umožňuje napřed vyvlastnit a pak se během stavby dohadovat o ceně. A ano, vyvlastní-li stát někomu pole, musí nabídnout podstatně víc než je cena tohoto… Číst vice »
A co když výsledek soudních tahanic nebude „stát to vyvlastnil za cenu XXX“, ale třeba „nebyly splněny podmínky a důvody pro vyvlastnění, pozemek se vrací?“
A je správné to mezidobí, kdy původní majitel nemá pozemek ani peníze?
A v ČR? Chlubíme se, jak donekonečna opravujeme a renovujeme staré šroty- motoráky, tramvaje T9 a podobné výkvěty. Jasně, ve své době to byly kvalitní stroje, ale svět a technika jde dále. Kdyby to takhle praktikovala škodovka, tak donekonečna renovuje MB100…
tramvaje T3. kdyz uz, vy jeden hejhulo.
mimochodem, u nás máme vysokorychlostní Pendolino. bohužel vlivem debility…jich není dost na jedinou linku, kde by měly smysl (Praha-Brno).
a taky na maximalku nemáme trať. neboť…sice koupíme něco, co by přes 200 zvládlo…ale trať tomu nepostavime. obdobně přejezdy na koridoru. vč. těch snadno řešitelnych (ne např Studenka za miliardu)
takže to není o vozidlech. ale hlavně o infra. vlaky jsou to nejmenší. i sukafon na slušném svršku jen leti
Šukafon na špatném svršku = Tatramat
tak není to nic úžasného…ale jede to slušně. nebo méně kontroverzní…chodově vlastnosti se výrazně zlepsi
Mb1000-100-120-130
je tu jista inspirace
Jiva bude ve skutečnosti asi Chiva ve španělské transkripci. Důležitější asi bude cílová stanice v Urgenči, Chiva je turistický cíl a turistika určitě trať neuživí.
Budete se divit, ale tyto rychlovlaky převážně slouží pro turisty a bohatší část Uzbeků a těch tolik není. Místní jezdí starými ruskými vlaky i za cenu mnohem delšího času na cestě,jelikož cena je i víc než poloviční .2017 jsme Uzbekistán navštívili a jeli oběma vlaky. Vrt byl poloprázdný zatímco staré vlaky přecpané. Ale je možné, že se okolnosti a ceny od té doby změnily.
Tak nejprve je třeba si něco o Talgu přečíst: https://cs.wikipedia.org/wiki/Talgo a potom snad i zapřemýšlet, proč právě u nás ani hybridní nebo diesel Talgo nejezdí.
Premyslim, proc to nevzali pres Stredozemni more do Cerneho, odtamtud z Novorossijsku pres Volgograd mi to prijde podstatne kratsi, taky jen na sirsim rozchodu.
Napadá mě jen rozdíl ve vybavení přístavů.
„si mají poradit s teplotami od –25 stupňů v zimě až po 40 stupňů v létě.“ Není to málo? Vždyť to by bylo málo i na naše země!
Slušný logistický oříšek tohle ‚zabalit‘ a přepravit na místo O.K.
Pouštěmi se VRT staví snadněji…
Myslíte že ty pouště nikdo nevlastni?
Jasně…nějaká babička tam má zahrádku a na ní kany…
Vlastní je stát, v UZB neexistuje soukromé vlastnictví půdy.
Jak se tak koukám na mapu, jsou to spíš upgrade stávajících tratí, než novostavby.
Uzbek jezdí jako člověk talgem tak proč čech nechce jezdit jako prase šukafonem 🙁
Jste si jistý, že Talgo jezdí do poslední vesničky a na lokálky?
Spíše vozy B.
Potrefená husa? Je to o prioritách . Zde se podporuje skanzen , jinde veřejná doprava . Na všechno nebude nikdy. U nás máme ojetá pendolina a přesto doposud ani metr tratě, kde by svou rychlost využily.
Nejsem fajnšmekr tak nedokáži docenit koženku v létě , spíše praferuji čisté a klimatizované vozy.
Prosím vás, tady říkat takové věci! Tady si místní diskutující libují v prázdné 810 do každé vesnice, samozřejmě bez klimi, vakuové toalety nebo WiFi, páč to k cestování nikdy nepatřilo a páč cestující je vždy až na posledním místě… A to se raději nezmiňuji o Ypsilonkách a podobných vozech, zajišťující dálkovou dopravu a nabízející „kvalitní“ cestování…
Potrefená husa v čem? Já také nesnáším béčka, ale srovnávat rychlovlak s 810 je poněkud mimo, to je celé.
Spojené nádoby , jeden pytel peněz ………
100 opravenych 810 za 15mega pro tratě , kde by za autobus ušetřil i objednavatel a investovat do současné techniky . Nesrovnávám Talgo se šrotem ale koncepci priorit, kde i Uzbek má bezpochyby navrch a bohužel místní příznivci konzerv to asi nepochopí nikdy a pro záchranu kdejakáho vraku jsou ochotni obětovat cokoli.
Koncepce priorit je taková, že nevidíte ty dvojnásobné náklady za rozbité silnice.
Zase další, co miluje falešná dilemata. Lokálky nemají s VRT finančně nic společného, náklady na jejich údržbu a provoz nestojí ani procento toho, co stavba VRT.
v techto zemích existují spíše jen hlavní tratě mezi největšími městy a něco jako lokálky tam fakt neexistují…
Je otázka, jestli náhodou není špatně, že u nás konkurenceschopné páteřní tratě mezi velkými městy neexistují, zatímco lokálky využívané třemi lidmi denně ano.
V některých případech je možná metamorfóza…
Přesně. To je základ a ten mají , my občas někde i na 160 . Absolutně bez koncepce. My lokálky máme a většinově nedokážeme využít a proč by je tam stavěli za těžky prachy , když to za třetinu nákladů objede autobus po stávajících silnicích? Je pech pokud i v zemích kde včera bylo zítra mají strategii a my jen vlhké sny zůčastněných atrap odborníků s jediným cílem a to jak to ojebat a zakonzervovat stav neschopů a jejich pochopů. Na druhou stranu to máme kousek do Francie a Španělska kde je mají na svezení i patrové a současně za… Číst vice »
Aha, pán chce východní koncepci maršrůtek a dodávkových taxi.
Díky, ale tím se veřejná doprava ve střední Evropě fakt dělat nedá.
Podsouvas mi své nesmysly . Hlavně že se dá doprava dělat odrazedlem .
Ostatně tavrije v Arménii jsem využil a ke spokojenosti. Na mnohé lokálky ideál .díky za osvětu 👍
„když to za třetinu nákladů objede autobus po stávajících silnicích“
Nic ti nepodsouvám, píšeš to sám. Za třetinu nákladů dostaneš jenom maršrůtky.
Celková cena autobusu se započtením údržby dopravní cesty je vyšší, než za standardní lokálku s lehkým provozem. Ale ty vidíš jen cenu za vlakokilometr soupravy a hned si myslíš, že tomu rozumíš.
Řekl bych že že Uzbeci moc lokálek nemají….možná proto mají Talgo.
tento vtip není vtipný
Už i Uzbekistán je před námi. Těch zemí za námi už moc není. Ještě možná Mongolsko.
Tak nevím, možná by stačilo číst alespoň nadpisy. Těch zemí je 20.
Samozřejmě zemí, které mají VRT.
Tak kdybychom přistupovali k právu a občanským svobodám jako Uzbekistán a měli jeho geografii, tak tu taky můžeme mít VRT no. Já radši teda pomalou výstavbu než středoasijskou polototalitu.
Záleží jak by se to nastavilo…
Ono by úplně stačilo mít geografii jako Uzbekistán. Jedna rovná přímá trať z roku 1920.
mnozí už tu stredoasijskou mentalitu mají a dělají vše co můžou, aby to uctívání velkého chana, syna nebes, převzali vsichni
Tak zrušme trolejbusy. Doženeme je, oni to už udělali.
V Praze jsme trolejbusy zrušili už v roce 1972. A ano, vím o tom kilometru trolejového vedení u Libně.
Praha není celá země
Že jo…v Opavě mají taky ještě trolejbusy (a ne tramvaje).
Proč se ty vlaky vyrábí tak daleko od Uzbekistánu a proč je tam ve 21. století pořád nelze efektivně dopravit po kolejích?
Na východ od Slovenska je přes třetinu zeměkoule jiný rozchod. Také jiný od dost větší průjezdný průřez. Takže se v Evropě nevejdou, i kdyby pod to dali dočasné podvozky s normálním rozchodem.
Proč objednali zrovna u Talga? To nevím, asi jim nabídka vyhovovala a jsou spokojení s tím co dostali dříve. Také má Talgo jako jedna z západních firem velké zkušenosti se širokým rozchodem.
Ruské vagóny měly u nás průjezdný profil minimálně do Milovic. Že už to tak není, je věc druhá…
Až převážná část světa odtáhne na Mars…atd…tak tam bude jezdit nějaké tehdejší AGV…
Přičemž nějaké lůžkové AGV by jezdilo skrz Rusko, takže by bylo možné z Prahy do Pchjongjangu jet jen 1,5 dne…
To je super víkendová destinace! Nazval bych to Stalinův šíp.
Za co mi jako dáváte ty mínusy? Že je tam jiný rozchod, vím, ale jak má potom nákladní železniční doprava konkurovat jiným, když nedokáže po kolejích přepravit ani vlak?
No vždyť se ta souprava po kolejích přepravila … a rozhodně nejela „nákladním“ vlakem, ale samostatnou jízdou podle speciálně stanovených podmínek výrazně nižší rychlostí než pro kterou je konstruováno … Velmi zjednodušeně řečeno – přeprava MIMOŘÁDNÉ zásilky … doprovázena technickým personálem …
kdyby blbost nadnasela…
Chudaci, takhle se nechat napalit… To jim nemohl nikdo rict, ze Uzbekistan je na VRT moc mala zeme?
Asi nemusí dělat studii studie, která nahradí zastaralou studii navazující na zastaralý projekt, pak záměr obhajovat před Vodkou z Tetčic a Spratky Země.
Jojo…to se to pak bude stavět samo, až budoucí soudní řád správní vyřeší vámi zmíněné entity…
Zas takový prcek to není. Na délku je o polovinu delší než Francie
samozřejmě že to prcek není. ale případa si vtipný a nedovtipove plusuji
Nemohl.
Sebevražda Železnic je plně zaměstnána sama sebou…
neni zopakujte si geografii středu asie
ha, ha…srovnejtesi velikost…a hustotu sídel.
I tam jsou napřed …
Svatá prostoto…
Tak to asi jedině v realizaci VRT.
Tak co si budeme, v takových (polo)diktaturách se podobné projekty staví rychleji. Nemusí řešit stížnosti vesnic, navíc je to často projekt, na kterém jsou zainteresovaná nejvyšší místa a mají tak nejvyšší prioritu.
Ale přesto, oni mají, my máme prd.
prd a ořech
ale u nás by to nešlo ani kdyby tady byla diktatura protože naše lenost je věčná
nakonec pod námi Němci prokopou tunel a bude to