Po Libereckém kraji začíná jezdit jednotka Siemens Desiro v polepu Křišťálového údolí

Jednotka Siemens Desiro v polepu Křišťálového údolí. Foto: Matyáš GálJednotka Siemens Desiro v polepu Křišťálového údolí. Foto: Matyáš Gál

Vlak láká na projekt, který představuje tradici sklářských, bižuterních a šperkařských firem v kraji.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zamestnanec firmy bývalý

A opět tento nejlepší dopravce vlak 5421 pravidelný odjezd v 0.35 odjel z Lbc v 0.12 hod. NAD. Kudy asi bus jede do Rychnova? Nechtěl bych být dnes v noci cestujicim a čekat a čekat, bo bus odjel z Lbc s naskokem.

Zamestnanec firmy bývalý

Tento dopravce opět perlí. Vlak 5420 z Turnova do Liberce nahrazen busem. Že by opět došla nafta nejlepšímu německému dopravci?

michalspina

was? Křišťálové údolí? pocházím z Libereckého kraje a v životě jsem takové označení neslyšel. evidentně další marketingový výmysl, který se nejspíš neujme.

Svojsin

To je možný, ale vypadá dobře. Kdyby to tak jezdilo Vašim – Benešov….

Svojsin

Ale uznávám, že tam taková kapacita potřeba není. Tak třeba do Kladna zatím…

Gwann

tak zrovna z vlašimi jsem zažil nejnacpanejsi sukafon ever. lidi byli málem i v policích na batohy…

Twix

Jestli se to ujme nebo ne se uvidí, bude záležet na dost věcech. A v dnešní době je normální, že se zavádějí nové marketingové výmysly, aby něco vstoupilo do povědomí. Hlavně v oblastech, kde je snaha propagovat je jako celek, ale zatím se nijak nejmenují.

Tomask

Na pěkný vlak se přijdou podívat maximálně rodiče s dětmi a důchodci, ale pokud se jezdí průměrkou 50 km/h a méně, tak to lidi do vlaku nenatáhne. Proč nečtu Liberec-Praha 1 hodina, Liberec-Hradec 1 hodina?

Gwann

protože třeba LBC-Hradec není hodina ani po silnici. jakkoliv tam by to asi bylo jednodušší?

a mimochodem, průměrná rychlost zastavkoveho vlaku je hoooodne ovlivněna právě zastávkami…

medical examiner

Že se „musí“ zastavovat i když nikdo nevystupuje ani nenastupuje…

Khufu

Zrychlení Liberec – Mladá Boleslav je v nedohlednu. Ačkoli by se mohlo zdát, že úředníci Správy železnic jsou všemocní, není tomu tak. Oni mohou rozhodnout o investicích jen na základě relevantních podkladů. A v případě úseku Liberec – Turnov zatím každá z provedených studií skončila závěrem, že to ekonomicky nedává smysl. Uvažovanou variantu VRT přes Liberec zamítla polská strana. Čili rychlejší vlakové spojení na liberecko bude pouze, když tak rozhodne vláda a učiní kroky, kterými SŽ nařídí tam ty tunely vykutat.

medical examiner

A jsou jiné priority…

Jiří Kocurek

Zvlášní, že Os Beroun-Praha nedosahují ani těch 50 km/h a přesto jezdí narvané.

Gwann

a to sloni umí až 160 a trať tam taky na 50 není…

Tomask

Protože Beroun – Praha je městská linka s velkou hustotou osídlení, zatím co Liberec – Hradec/Praha je meziměsto, max. 5 zastávek.

medical examiner

Protože není důvod.
Až ve vzdálené budoucnosti to bude 1,5 hodiny, neboť budou jiné priority.
A to v době, kdy to vymetací rychlík Praha-Návsí stihne do Ostravy za 3:03, expres za 1:51. Do Č. Budějovic Ex za 1:00, do Plzně Ex 0:36, R 0:48…

Josef Král

Ještě doplňuji. Podívejte se do Roztok nu Prahy. Červené Desiro s nápisy Bahnland Bayern. Jsme součástí Německa. A mají Desira, která nasazují na rychlíky, loketní mopěrky?

Khufu

Kéž bychom spolkovou zemí byli.

Jackub

Myslím, že podobný model tu byl 1939 – 1945. Děkuji, nechci. Ono stačí, jak se západní Němci i po 30 letech dívají na ty východní. Jak myslíte, že by pohlíželi na nás? 🤔

Gwann

stejně jak na nás koukají teď.

vzhledem k tomu, že jsme se nikdy nedokázali dostat na jejich úroveň, tak jsme pro ně zvláštní lidé že zaostalé zeme

medical examiner

A co vám brání udělat to obráceně?

Josef Král

No, Arriva se snaží zachránit špatný dojem, který udělala. Stejný polep by jistě slušel i vozidlu národního dopravce.

medical examiner

Třeba konečně najbrt…

Jenda

Jsem se lekl, že došlo k nehodě, když jsem viděl tu fotku bez brýlí. Až pak čtu popisek že tohle 😀

medical examiner

Železniční vozidla nehoří modrým plamenem… 😀

dejf

Jako v reálu asi dobrý, když si to člověk na telefonu zvětší tak taky, ale jak je to vyfocený se spřáhlem v kopřivách a s tím bílým motivem na boku, tak to z první na telefonu vypadá jako kdyby to právě vlítlo do padlýho stromu a trochu se to na tom boku potlouklo.

LiborV

Včera odpoledne jsem viděl toto Desiro na rychlíku z Prahy do Tanvaldu. Desiro na rychlík, já nějak nevím.

asdfg

Jo jo, zlatá 854+054 nebo víkendová varianta s brejlákem a byméčky, žádná klima, žádná wifi, žádné zásuvky, hlavně otevíratelná okna a obtížný vstup pro kočárky a cyklisty. Vrchol moderní techniky tu ČD měly a teď je tu ta fuj fuj Arriva a ještě si dovolí na rychlík nasadit desiro!!!!

LiborV

Víte mě přijde nevhodné na rychlík jak Desiro tak to čím jezdili ČD. Desiro je výborný vlak pro regionální linky.

Jackub

Však toto jsou spíš takové spěšňáky. Mezi Prahou a Brnem by to opravdu bylo nevhodné… 😉

Třicátáprvní Béé

Jenže rychlík v dnešní době je jen a pouze komerční název, kde velikost měst a stanic kde zastavuje, nemá na příslušnost označení význam

medical examiner

Velikost města taky nesmí mít vliv na zastavování R.
Ty by se měly řidit jen navazujícími tratěmi (kde jsou a pouze tam zastavovat).

Honnzok

No ač bych s lesčím souhlasil tak wifinu, zásuvky (včetně usb) už dnes má a mělo i dost 854 a na rychlíku nepůsobila tak nepatřičně jako to Desiro… Mimochodem vlak furt přednostně slouží k přepravě osob. Není to přednostně dopravník kočárků a kol – to je spíše něco furt jako navíc…

asdfg

854 se ugradují od roku 2020. Čili Matka dráha zas přišla s křížkem po funuse. Matka s kočárkem, to by tak hrálo aby jela vlakem, nedejbože aby ji sedřený vlakvedoucí musel pomoc, to by chtělo aspon stávkovou pohotovost, ne?

Je to veřejná doprava, takže má být schopná přepravit jak ty běžné cestující s malým zavazadlem, tak ty s kočárkem, na vozíku, s větším batohem, v nějaké rozumné míře cyklisty.

Khufu

Ano. Wi-Fi v motóru a zásuvky v přívěšáku. To je logika houpacího koně a managementu ČD.
Děti v kočárcích a jejich rodiče anebo třeba invalidé podle vás nejsou lidé, že jim upíráte právo cestovat vlakem s pomůckou, bez které se k vlaku vůbec nedostanou? Nepetrifikuje vám mozek?

medical examiner

Invalidů je jen zlomek společnosti.
A k čemu kočárek – do školky se obvykle vlakem nejezdí a výlety jsou na nic (to dítě si to stejně pamatovat nebude). A vůbec – na místa pro kočárky se pak budou upravovat nynější háky na kola.

Petr Sládek

Tak tomu říkám extratroling, vy jste teda lidumil. Konečně jezdí po dráze něco,do čeho se dá slušně nastoupit s kočárkem, těžkým zavazadlem nebo bicyklem.

medical examiner

Však – do EJ zn. Stadler nebo Pesa se přece neleze po žebříku…
Což ale platí i o motorové trakci – „žralocích“ a „pavoucích“.
A tam se nějaký ten kočárek vejde…

Paddy

Tak popros rodiče a k Vánocům dostaneš data.

asdfg

Mám 10GB na služebním tabletu a asi 25GB vlastních. 😉

medical examiner

No výborně – tak v čem je problém?

Jiří Kocurek

Přemýšlím, koho má poprosit bábi Haptáková, aby k vánocům dostala mladé nohy. Nebo si má nosit kromě berlí ještě i žebřík?

Gwann

tak modré schudky které by stiplistek ve stanici pristavil by možná stačily. z lidlu za 600 kč.

Lachim

Do Desir by to při nasazování na rychlíky chtělo lepší sedačky. Dvakrát jsem v něm jel 2,5 hodiny z Tanvadlu do Prahy a už od Neratovic jsem se nemohl dočkat až z toho vypadnu. U 845 jsem nikdy neměl problém. Plus ještě očíslovat sedadla pro místenkáře.

Gwann

a víte, že mi ta 854 s bdtn maximalne vyhovovala?

ano, nemám problém vylézt po těch schodech.

desiro je samozřejmě dobry vlak, nesrovnatelné modernější než 854. ale stejně hydra je hydra, krásný stroj…

asdfg

Hydra je legenda, to nepopírám, ale již poněkud za zenitem.

Gwann

doufam ze se jich zachová co nejvíce…až dojezdí v pravidelnem provozu

medical examiner

Tak si nějakou vyberte, ať vám pak může být prodána na zahradu…

medical examiner

Matematicky už 10 let ve šrotu…

Jiří Kocurek

Vy problém nemáte. Ale spousta jiných ano a není to leností!

Gwann

nemluvím o lenosti vylézt do schodů…prostě to je věkem, stavem kloubů a váhou…

Vena

hydry jsou legendy. taky mi vyhovovaly. i ve svých 50 letech ostudu nedělají (jo, díky povedené reko) i když už je doba jinde.

jenže pokud dokáže udělat 845 stejnou práci s daleko menšími provozními, tak se proti tomu holt nedá říct nic.

A vlastně zaplaťpánbůh za ty 845. Proti těm uřvaným peklum 843, co donedávna jezdily na R14, je to v komfortu rozdíl třídy a řada 854 má tak konečně více než solidního nástupce.

medical examiner

Copak 845…ale co 843 – EDB, plošina…

Iva D.

No ona ta klima u Arriva Desira je dost často mimo provoz, alespoň u těch na ML a to i několik dní u stejné mašiny. Ale ano, tento problém se nyní na půl roku vyřeší.

Jelen

Pořád lepší desiro, než 845. Všechno je lepší než 845 a 654 (myšleno regiosprinter, nikoli Pesa od RJ).

Flegmatik

(jenom hodně technická poznámka) není to linka L61 ale L31

Tomas

Že by odkaz na Bohemia Crystal ? Logo se s měnicím se jazykem nemění.
https://infokam.cz/kristal-ze-zelezneho-brodu
https://crystalvalley.cz/cs

M152

Za mě hezký. Jen mi přijde divný že „Vítejte v Křišťálovém údolí“ je schované skoro na střeše a „welcome in crystal valley“ je na boku do očí bijící. Když už tak bych to spíš dal v němčině.

Tomas

Omlouvám se. Můj příspěvek výše byl reakcí na příspěvek Váš.

Tomas

Tak můj původní příspěvek zmizel. Psal jsem v něm to, zda se nemůže jednat o odkaz na Bohemia Crystal a to se při změně jazyka nemění. Za mě lak super.

M152

Tak tímhle směrem mě myšlenka nenapadla, možné to je.

ABC

no aby se to nepletlo s Kristallnacht

Twix

To je tak když si grafik neuvědomí, že většina pozorovatelů bude na ten vlak ve skutečnosti koukat z velmi malé vzdálenosti a v relativně malé výšce, když k němu půjdou po nástupišti. Málokde bude možnost mít ho celý tak pěkně na dlani, jako to grafik prezentuje na výkrese. Podobný nedostatek mají jinak povedené nátěry nových vozidel pro TEŽ – půjdu v Popradu s dalšími lidmi po potemnělém nástupišti k vlaku, a jediné co uvidím je obrovský nápis „Bradavica“. Cože? Jo aha ono je to jméno té hory která je vyobrazena na tom vlaku deset metrů přede mnou.