Po Libereckém kraji začíná jezdit jednotka Siemens Desiro v polepu Křišťálového údolí
Jednotka Siemens Desiro v polepu Křišťálového údolí. Foto: Matyáš Gál
Vlak láká na projekt, který představuje tradici sklářských, bižuterních a šperkařských firem v kraji.
A opět tento nejlepší dopravce vlak 5421 pravidelný odjezd v 0.35 odjel z Lbc v 0.12 hod. NAD. Kudy asi bus jede do Rychnova? Nechtěl bych být dnes v noci cestujicim a čekat a čekat, bo bus odjel z Lbc s naskokem.
Tento dopravce opět perlí. Vlak 5420 z Turnova do Liberce nahrazen busem. Že by opět došla nafta nejlepšímu německému dopravci?
was? Křišťálové údolí? pocházím z Libereckého kraje a v životě jsem takové označení neslyšel. evidentně další marketingový výmysl, který se nejspíš neujme.
To je možný, ale vypadá dobře. Kdyby to tak jezdilo Vašim – Benešov….
Ale uznávám, že tam taková kapacita potřeba není. Tak třeba do Kladna zatím…
tak zrovna z vlašimi jsem zažil nejnacpanejsi sukafon ever. lidi byli málem i v policích na batohy…
Jestli se to ujme nebo ne se uvidí, bude záležet na dost věcech. A v dnešní době je normální, že se zavádějí nové marketingové výmysly, aby něco vstoupilo do povědomí. Hlavně v oblastech, kde je snaha propagovat je jako celek, ale zatím se nijak nejmenují.
Na pěkný vlak se přijdou podívat maximálně rodiče s dětmi a důchodci, ale pokud se jezdí průměrkou 50 km/h a méně, tak to lidi do vlaku nenatáhne. Proč nečtu Liberec-Praha 1 hodina, Liberec-Hradec 1 hodina?
protože třeba LBC-Hradec není hodina ani po silnici. jakkoliv tam by to asi bylo jednodušší?
a mimochodem, průměrná rychlost zastavkoveho vlaku je hoooodne ovlivněna právě zastávkami…
Že se „musí“ zastavovat i když nikdo nevystupuje ani nenastupuje…
Zrychlení Liberec – Mladá Boleslav je v nedohlednu. Ačkoli by se mohlo zdát, že úředníci Správy železnic jsou všemocní, není tomu tak. Oni mohou rozhodnout o investicích jen na základě relevantních podkladů. A v případě úseku Liberec – Turnov zatím každá z provedených studií skončila závěrem, že to ekonomicky nedává smysl. Uvažovanou variantu VRT přes Liberec zamítla polská strana. Čili rychlejší vlakové spojení na liberecko bude pouze, když tak rozhodne vláda a učiní kroky, kterými SŽ nařídí tam ty tunely vykutat.
A jsou jiné priority…
Zvlášní, že Os Beroun-Praha nedosahují ani těch 50 km/h a přesto jezdí narvané.
a to sloni umí až 160 a trať tam taky na 50 není…
Protože Beroun – Praha je městská linka s velkou hustotou osídlení, zatím co Liberec – Hradec/Praha je meziměsto, max. 5 zastávek.
Protože není důvod.
Až ve vzdálené budoucnosti to bude 1,5 hodiny, neboť budou jiné priority.
A to v době, kdy to vymetací rychlík Praha-Návsí stihne do Ostravy za 3:03, expres za 1:51. Do Č. Budějovic Ex za 1:00, do Plzně Ex 0:36, R 0:48…
Ještě doplňuji. Podívejte se do Roztok nu Prahy. Červené Desiro s nápisy Bahnland Bayern. Jsme součástí Německa. A mají Desira, která nasazují na rychlíky, loketní mopěrky?
Kéž bychom spolkovou zemí byli.
Myslím, že podobný model tu byl 1939 – 1945. Děkuji, nechci. Ono stačí, jak se západní Němci i po 30 letech dívají na ty východní. Jak myslíte, že by pohlíželi na nás? 🤔
stejně jak na nás koukají teď.
vzhledem k tomu, že jsme se nikdy nedokázali dostat na jejich úroveň, tak jsme pro ně zvláštní lidé že zaostalé zeme
A co vám brání udělat to obráceně?
No, Arriva se snaží zachránit špatný dojem, který udělala. Stejný polep by jistě slušel i vozidlu národního dopravce.
Třeba konečně najbrt…
Jsem se lekl, že došlo k nehodě, když jsem viděl tu fotku bez brýlí. Až pak čtu popisek že tohle 😀
Železniční vozidla nehoří modrým plamenem… 😀
Jako v reálu asi dobrý, když si to člověk na telefonu zvětší tak taky, ale jak je to vyfocený se spřáhlem v kopřivách a s tím bílým motivem na boku, tak to z první na telefonu vypadá jako kdyby to právě vlítlo do padlýho stromu a trochu se to na tom boku potlouklo.
Včera odpoledne jsem viděl toto Desiro na rychlíku z Prahy do Tanvaldu. Desiro na rychlík, já nějak nevím.
Jo jo, zlatá 854+054 nebo víkendová varianta s brejlákem a byméčky, žádná klima, žádná wifi, žádné zásuvky, hlavně otevíratelná okna a obtížný vstup pro kočárky a cyklisty. Vrchol moderní techniky tu ČD měly a teď je tu ta fuj fuj Arriva a ještě si dovolí na rychlík nasadit desiro!!!!
Víte mě přijde nevhodné na rychlík jak Desiro tak to čím jezdili ČD. Desiro je výborný vlak pro regionální linky.
Však toto jsou spíš takové spěšňáky. Mezi Prahou a Brnem by to opravdu bylo nevhodné… 😉
Jenže rychlík v dnešní době je jen a pouze komerční název, kde velikost měst a stanic kde zastavuje, nemá na příslušnost označení význam
Velikost města taky nesmí mít vliv na zastavování R.
Ty by se měly řidit jen navazujícími tratěmi (kde jsou a pouze tam zastavovat).
No ač bych s lesčím souhlasil tak wifinu, zásuvky (včetně usb) už dnes má a mělo i dost 854 a na rychlíku nepůsobila tak nepatřičně jako to Desiro… Mimochodem vlak furt přednostně slouží k přepravě osob. Není to přednostně dopravník kočárků a kol – to je spíše něco furt jako navíc…
854 se ugradují od roku 2020. Čili Matka dráha zas přišla s křížkem po funuse. Matka s kočárkem, to by tak hrálo aby jela vlakem, nedejbože aby ji sedřený vlakvedoucí musel pomoc, to by chtělo aspon stávkovou pohotovost, ne?
Je to veřejná doprava, takže má být schopná přepravit jak ty běžné cestující s malým zavazadlem, tak ty s kočárkem, na vozíku, s větším batohem, v nějaké rozumné míře cyklisty.
Ano. Wi-Fi v motóru a zásuvky v přívěšáku. To je logika houpacího koně a managementu ČD.
Děti v kočárcích a jejich rodiče anebo třeba invalidé podle vás nejsou lidé, že jim upíráte právo cestovat vlakem s pomůckou, bez které se k vlaku vůbec nedostanou? Nepetrifikuje vám mozek?
Invalidů je jen zlomek společnosti.
A k čemu kočárek – do školky se obvykle vlakem nejezdí a výlety jsou na nic (to dítě si to stejně pamatovat nebude). A vůbec – na místa pro kočárky se pak budou upravovat nynější háky na kola.
Tak tomu říkám extratroling, vy jste teda lidumil. Konečně jezdí po dráze něco,do čeho se dá slušně nastoupit s kočárkem, těžkým zavazadlem nebo bicyklem.
Však – do EJ zn. Stadler nebo Pesa se přece neleze po žebříku…
Což ale platí i o motorové trakci – „žralocích“ a „pavoucích“.
A tam se nějaký ten kočárek vejde…
Tak popros rodiče a k Vánocům dostaneš data.
Mám 10GB na služebním tabletu a asi 25GB vlastních. 😉
No výborně – tak v čem je problém?
Přemýšlím, koho má poprosit bábi Haptáková, aby k vánocům dostala mladé nohy. Nebo si má nosit kromě berlí ještě i žebřík?
tak modré schudky které by stiplistek ve stanici pristavil by možná stačily. z lidlu za 600 kč.
Do Desir by to při nasazování na rychlíky chtělo lepší sedačky. Dvakrát jsem v něm jel 2,5 hodiny z Tanvadlu do Prahy a už od Neratovic jsem se nemohl dočkat až z toho vypadnu. U 845 jsem nikdy neměl problém. Plus ještě očíslovat sedadla pro místenkáře.
a víte, že mi ta 854 s bdtn maximalne vyhovovala?
ano, nemám problém vylézt po těch schodech.
desiro je samozřejmě dobry vlak, nesrovnatelné modernější než 854. ale stejně hydra je hydra, krásný stroj…
Hydra je legenda, to nepopírám, ale již poněkud za zenitem.
doufam ze se jich zachová co nejvíce…až dojezdí v pravidelnem provozu
Tak si nějakou vyberte, ať vám pak může být prodána na zahradu…
Matematicky už 10 let ve šrotu…
Vy problém nemáte. Ale spousta jiných ano a není to leností!
nemluvím o lenosti vylézt do schodů…prostě to je věkem, stavem kloubů a váhou…
hydry jsou legendy. taky mi vyhovovaly. i ve svých 50 letech ostudu nedělají (jo, díky povedené reko) i když už je doba jinde.
jenže pokud dokáže udělat 845 stejnou práci s daleko menšími provozními, tak se proti tomu holt nedá říct nic.
A vlastně zaplaťpánbůh za ty 845. Proti těm uřvaným peklum 843, co donedávna jezdily na R14, je to v komfortu rozdíl třídy a řada 854 má tak konečně více než solidního nástupce.
Copak 845…ale co 843 – EDB, plošina…
No ona ta klima u Arriva Desira je dost často mimo provoz, alespoň u těch na ML a to i několik dní u stejné mašiny. Ale ano, tento problém se nyní na půl roku vyřeší.
Pořád lepší desiro, než 845. Všechno je lepší než 845 a 654 (myšleno regiosprinter, nikoli Pesa od RJ).
(jenom hodně technická poznámka) není to linka L61 ale L31
Díky:) Moje ostuda a nemám se ani na co vymluvit, 3 a 6 jsou od sebe daleko:)
Že by odkaz na Bohemia Crystal ? Logo se s měnicím se jazykem nemění.
https://infokam.cz/kristal-ze-zelezneho-brodu
https://crystalvalley.cz/cs
Za mě hezký. Jen mi přijde divný že „Vítejte v Křišťálovém údolí“ je schované skoro na střeše a „welcome in crystal valley“ je na boku do očí bijící. Když už tak bych to spíš dal v němčině.
Omlouvám se. Můj příspěvek výše byl reakcí na příspěvek Váš.
Tak můj původní příspěvek zmizel. Psal jsem v něm to, zda se nemůže jednat o odkaz na Bohemia Crystal a to se při změně jazyka nemění. Za mě lak super.
Tak tímhle směrem mě myšlenka nenapadla, možné to je.
no aby se to nepletlo s Kristallnacht
To je tak když si grafik neuvědomí, že většina pozorovatelů bude na ten vlak ve skutečnosti koukat z velmi malé vzdálenosti a v relativně malé výšce, když k němu půjdou po nástupišti. Málokde bude možnost mít ho celý tak pěkně na dlani, jako to grafik prezentuje na výkrese. Podobný nedostatek mají jinak povedené nátěry nových vozidel pro TEŽ – půjdu v Popradu s dalšími lidmi po potemnělém nástupišti k vlaku, a jediné co uvidím je obrovský nápis „Bradavica“. Cože? Jo aha ono je to jméno té hory která je vyobrazena na tom vlaku deset metrů přede mnou.