Po koridoru u M. Lázní už jezdí vlaky, zatím „dvacítkou“. Pivaři nepřijdou zkrátka
Opravená trať u obce Skláře na Mariánskolázeňsku. Pramen: SŽDC
Správa železniční dopravní cesty dnes otevřela provozu úsek trati u Mariánských Lázní, který 28. července poškodilo vykolejení nákladního vlaku. Jako
Zdá se mi to, nebo přibylo kolopení?
Koukám, že dle zdejší diskuze, zavést lidové soudy, co se s tím mazat, na šibenici se strojvedoucím druhý den, přece jel rychle.
V Anglii se srazily před lety vlaky, strojvedoucí jel na červenou a vyšetřování ukázalo jediného viníka a to organizaci, co takto špatně návěstidlo umístilo.
Místní diskutující jistě vyhodnotili desítky faktorů, znají detailně předpisy, různé pokyny, znají poměry ve firmách, vyslechli zúčastněné a ví jaké byly podmínky na trati a už rovnou soudí.
Si neodvažuju ani tipovat, ale skorem bych si tipnul, že strojvedoucí vlaku bude bez viny.
Strojvedoucí z toho jako nevinný nevyjde, mně ale spíše vadí, že minimálně v této debatě nikdo nepoukazuje na to, že prapříčinou je „zbožšťovaná“ a nekorigovaně přehnaná „intranetizace“ vnesená do organizování železniční dopravy: dokud všechny „akty“ probíhaly s využitím pouze „papírové“ formy, nedalo se nic měnit „ze dne na den“, takže i „seznání“ mohlo v pohodě platit rok, protože trvalé změny byly vydávány jen k termínům změn GVD a minimálně do termínu nejbližší změny bylo vše třeba řešit pomocí rozkazů a podobných písemných opatření, kterých nebylo ani zdaleka tolik jako teď, kdy jejich zpracovatelé spoléhají na rychlý průnik jejich obsahu k… Číst vice »
Takže zase za to může počítač?
Ne počítač, ale nevhodný způsob jeho využívání, resp. nesprávně nastavený systém, při němž je využíván, a nedotažená metodika jeho využívání.
Která nehoda v Anglii to byla?
Jestli měla Sždc mezi předvěstníkem 30 a rychlostíkem 30 původní rychlostníky (jak zaznělo v reportáži ČT) a nebyly zakrytý ani zneplatněný (nevypadalo to), tak ho z toho dobrej právník vyseká.
Doufám a také doufám, že to někdo ze SŽDC příšerně odnese
Tak tady bych si klidně vsadil hodně peněz, že to nikdo ze SŽDC neodnese. Bohužel.
To byste asi hodně peněz prohrál, protože to patrně odnese minimálně i ten zaměstnanec SŽDC, který měl zajistit, aby mezi předvěstníkem avizujícím snížení rychlosti na 30 km/h a příslušným rychlostníkem nezůstaly žádné „aktivní“ rychlostníky návěstící vyšší povolenou rychlost.
Možná to nebude stačit na 100% nevinu, ale určitě to vliv mít bude.
Zde je jasně patrný, co je nejdůležitější. 3koda pár desítek-stovem mega? Nezajímavý. Co se tam dělo, proč a jak? Nezajímavý. Jak se opravovalo? Nezajímavý. Jak to tam teď vypadá? Nezajímavý. Ale že se alkáči svezou do pivováru na oberchlastačku to je v palcových titulcích. A jo dyk jsme v Čechách.
Bc. Jiří Svoboda, MBA říkal, že v pátek se bude jezdit. A vidíte: je pátek a jezdí se.
Asi na tom osobně „makal“, takže to dobře věděl předem …
Při odsuzování SŽDC za tuto nehodu jenom nezapomínejte, že hlavní viník je totiž někdo jiný a to bohužel ten strojvedoucí.
já bych tak jednoznačnej v soudech nebyl a počkal na závěry šetření.
Vinna bude nejspíš na obou stranách, ale zajímavé je, že všichni strojvedoucího obhajují on tam dlouho nejel, ale nikdo se už neptá, jak ho dopravce prokazatelně proškolil, nebo to snad znamená, že se platnost poznání nic neznamená? A navíc to, že tam dlouho nejel, není žádná omluva, ale pouho pouhá výmluva.
je to složitější. Vinu má dle mého názoru jak SŽDC (nestandartní značení, TOR po chvíli nahradilo PJ) Strojvedoucí – přehlídl předzvěst i rychlostník (poikud by si všiml zmatečnosti, mohl raděj jet velmi opartně… v nejistotě raději defenzivní přístup) Dopravce – změnili se TTp a do zásadně, mohl strojvedoucího řádně upozornit… není to zde tak jednoznačné.
Nejni to předzvěst, ale předvěst (předvěstník) kdyžtak 😀
Už to vím i já, holt žargon odjinud se vstřebává pomaleji… 🙂
ono i mi tam to z padá… asi to mám z těch vánočních koled…zvěstujeme vám….
Jestliže se traťové poměry změní zásadně a dopravce usoudí, že seznámit se s tím písemně nestačí, může nařídit strojvedoucímu mimořádné vykonání poznání.
Já se na to ptal, zda strojvedoucí věděl a zda vůbec vědět mohl, že tam je TOR.
Nevím zda skutečně věděl, ale vědět, vzhledem k tomu, že to bylo v TTP, mohl. Za povinnost dopravce je seznámit prokazatelně strojvedoucího s danými změnami.
Pán je lidový soudce?
ano presne tak. nejdulezitejsi je ze ozralove moho v pohode chlastat pivo… to ostatni je zcela nedulezite, ze.
Tak schválně, za jak dlouho se tam za někdo vysype 😉
Po tomhle průseru a medializaci si budou už snad dávat všichni pozor, spíš jsem zvědavý, jak se k tomu postaví SŽDC.
SŽDC za nic nemůže, dopravcům rozdala TTP včas. A že TTP budou mít možná i strojově čitelnou verzi nijak nesouvisí s bezpečností.
Nemůže, ale tato nehoda přesně ukázala, že SŽDC se k bezpečnosti staví zadnicí.
SZDC neudělala pro bezpečnost vše. Úředníka zajímá vlastní alibi ne bezpečnost. Takže je v pohodě . Nelze jí opravdu nic vytknout. Totéž kauzy železničních přejezdů. Na co závory. Stačí kříž a stopka. Zákon přece hovoří jasně.
Jenže v tom ustoupily a na přejezdy ve velkém závory přibudou, ale to nic nemění na tom, že řidiči jsou nezodpovědní a kolikrát se začnou rozjíždět, když se závory zvednou, ale přejezd je stále ve výstraze.
No ono by o chtělo upravit zákony, pokuta alespoň 30 tisíc nebo procentuálně dle výše platu daného řídiče + odebrání ŘP, alespoň na 5 let, ne jako dnes, kdy to je směšná doba + případně kvalifikovaní jako obecné ohrožení.
Možná na tom makala i Pictoriusová.
Na tom pití zlatavého moku?
A je tam porad ta sikana nebo to opravili jiz do puvodni stopy?
Bohužel se šikanou, to by snad v rychlosti výstavby předběhli i Čínu
Nedá mi to… Jel s půlhodinový mankem – se místo z.
A ktématu, je dobré, že to zprovoznili 5 dnů před termínem, asi si kluci mákli :-).
Dělali co to šlo. ✌️ Vůbec jim to nezávidím. Termíny nekomentovat….. Na GŘ s tím mají problémy.. Ještě kdyby to takhle šlo u staveb a krátily se termíny. ….
Pravda, opraveno, dík