Po kolejišti i nádražní budova. Rekonstrukci v Jaroměři mají zaplatit částečně emisní povolenky

Budova je památkově chráněná, dojde k obnovení bufetu.
Správa železnic železnic začne v příštích týdnech s rekonstrukcí památkově chráněné historické budovy železniční stanice Jaroměř. Zakázku získala společnost Chládek a Tintěra, Pardubice, došlo již k podpisu smlouvy.
Cena v soutěži klesla na 143,9 milionu korun, odhadovaná cena byla 179,7 milionu korun. Stavba zahrnuje obnovu fasády a střechy budovy, současně dojde k úpravám vnitřních dispozic. Práce potrvají celkem 18 měsíců.
Rekonstrukce budovy naváže na modernizaci kolejiště a nástupišť ve stanici z roku 2018 a 2019 a stavbu přestupního terminálu. Stavbaři zrenovují fasádu a střechu, stejně tak vymění okna a dveře. Díky úpravě vnitřních dispozic dojde k rozšíření komerčních a kancelářských prostor. Postaví se rovněž nové toalety a obnoví provoz bufetové části bývalé restaurace.
Jde o jednu z prvních akcí Správy železnic, která bude částečně financována ze systému EU pro obchodování s emisemi prostřednictvím Modernizačního fondu. Do něj jdou peníze z prodeje emisních povolenek. Celková výše způsobilých nákladů projektu je 25 083 619 Kč, výše dotace může činit až 10 951 750 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.