Po kolejích z Prahy do Brandýsa. Správa železnic začíná řešit, zda se vyplatí postavit novou trať
Stanice Brandýs nad Labem. Foto: Peter Bado
Studie řeší různé vedení trati i pohony vlaků.
Studie řeší různé vedení trati i pohony vlaků.
Trochu větší luxus pro obec s cca 20 tis. obyvatelstvem na periferii Prahy. Nebylo by lepší peníze investovat do dokončení severní části silničního okruhu okolo Prahy?
Jako jedno větší pražské sídliště. Které má třeba tramvaj, metro i vlak. Proč by to nemohli mít v Brandýse? Počet autobusů pendlujících tím směrem je naprosto neúnosný.
Už se nestačí ani udržovat stávající tratě, natož stavět další. Ve velmi volném pracovním tempu je to problém.
Kdyby radši zmodernizování stávající trať přes Nera a Čakovice bylo by to lepší. Hned by měli i víc cestujících. Takový spěšný vlak za 30 min. v Praze to je výhra. Ale to nikoho nenapadne
Tam je odedávna problém s letištěm Kbely a jeho dráhou, kvůli níž nelze v těch místech železnici elektrifikovat bez alespoň jejího zahloubení, což se nejspíš bude týkat i severní varianty trati do Brandýsa n/L., a dokud se nevyřeší tento problém, tak ani žádná modernizace zbytku trati velký úspěch nepřinese.
Tento problém je už vyřešen v zadávačce na reko Skály->Čako. S ničím jiným než tunelem kolem letiště se pokud vím nepočítá. > Citace: „Předpokládá se vybudování tunelu dl. 250 m v cca 15.100 km. V doprovodné dokumentaci bude provedena finanční rozvaha posouzení délky tunelu a přilehlých zářezů, včetně zohlednění přebytků zeminy z provádění hlubokých zářezů.“ a u části přejezdů „Z podstaty navrženého technického řešení (změna konfigurace stanice, zahloubení trati, zřízení nové zastávky) musí být přejezdy P2652, P2653, P2654 a P2657 nahrazeny mimoúrovňovým křížením.“ Tam prostě jiná možnost než tunel kvůli letišti není. Otázka je jen kdy se tak konečně stane… Číst vice »
Elektrifikaci pro příměstské drány bych považoval všude za samozřejmost, pokud tam má být kyvadlový provoz po 10 nebo 15 minutách. To by jinak proti autobusům byl jen malý pokrok.
Nakonec se tohle postaví ještě dřív než modernizace do Neratovic. Protože ta trať teď bude čekat na to „jestli se na ni náhodou nebude napojovat tohle“, takže to nebude přece mít smysl stavět. Tady se jedou jenom studie ale reálně se nic nestaví. Nebo ví někdo v jakém stavu je projektová příprava 070 v úseku Skály->Čako a Čako->Nera? Poslední co vím je že před rokem byla studie na První usek + modernizace čako, ale nic víc nevím.
Do Neratovic ale jezdí rychlíky, které umožňují rychlé spojení s centrem Prahy už teď /30 min/. Samozřejmě nějaké zrychlení tj.zkrácení trati a odstranění oblouků jako všude by asi bylo na místě… Rychlovlakem za 15 min to by odpovídalo době, kdyby tady ale nebylo to temné dědictví minulosti.
Ano na papíře je to super. Já těmi vlaky jezdím denně. Pomalíkem 45, spěšnákem 30. Problém není stav trati, problém je jednokolejka a přenášení zpoždění. Stabilně pořád všechno opožděné. Navíc tam už se víc vlaků nedá nacpat. Takže to zdvojkolejnění je podle mě prostě nutnost. Když si vezmu kolik busů 348 by se tím dalo navíc zrušit a převést to na vlaky…
Mno, kdyby to byl vlak, tak bych volil tu trasu v polích a tunelem pod Kbely, aby to bylo rychle v centru. A vůbec bych se nebránil výstavbě nějakého úplně nového města na trase.
A kdyby to byla tramvaj, pak bych volil zakončení v Čakovicích, kam bych dotáhl metro.
V obou případech bych rád viděl protažení dráhy někam skrz k dálnici, kde by mohlo být záchytné parkoviště.
Každopádně je škoda, že studie se nezabývá napojením Staré Boleslavi. Pokud se to bude řešit v nějaké další fázi, bude to jen složitější. Nebude-li se to řešit vůbec, bude to polovičaté řešení.
Nakonec do Čakovic žádné metro nepovede, metro C zůstane tam kde je (možná se prodlouží o jednu stanici do prostoru letiště Letňany, kde bude penta stavět obří obytnou čtvrť, je to v jednání) a nové metro co pojede ze Žižkova přes Vysočany bude zakončeno u nového VRT terminálu v Letňanech za BauMaxen.. detailně to bude rozpracované ve studii proveditelnosti metra E a O která bude brzy hotová, ale velmi mnoho zajímavých informací, jak o rozvoji metra, tak tramvajových tratí, železnice a samotného města na letňanské terase je v této přednášce která se tomu věnovala. Doporučuji shlédnout všem koho zajímá územní… Číst vice »
díky za odkaz. Zajímavý rozhovor, tohle mi uteklo. Jen já už bych raději viděl i ty činy. Doprava od severu je silná a bude víc a víc a třeba železnici je třeba řešit urgentně a ne pořád jen „mluvit jak je to potřeba“.
Do Čakovic jezdí trolejbusy, které jsou pohodlné a prostorné a silnice jsou dostatečně široké. Metro bych spíš protáhnul na směr Kbely, kam nejezdí nic a poměrně úzká silnice na Brandýs je pravidelně zasekaná asi tak jak u Říčan :-/
Kolem Cako se chystají 3 výstavby s úhrnem cca 40-60 tis obyvatel. Do zkousne 2 stanice metra
Kde se to bude stavět, kterým směrem? Doufám, že nezničí okolní přírodu a parky… nebo zničí?
Takže studie, zda opravdu jsou dálnice v okolí díky kolonám neprůjezdné, a zdali by se přece jen situace nedala vyřešit vyšším počtem aut na stávající infrastruktuře, při průměrné rychlosti ranní cesty do práce alespoň 15km/h.
Asi každýmu kdo má IQ větší než 100 je zřejmé, že stávající pragocentrický systém ve spojení s neefektivní IAD je dávno za zenitem.
Ale skutečnost, že by nová železnice mohla silnicím „ulevit“ více, než předražený obchvat obchvatu si asi zodpovědní nechtějí připustit. Neboli není možné pomáhat přetíženým silnicím, efektivní a ekologickou železnicí, protože to není správný stranický postup.
Ideologie v tomhle státě bohužel i 30 let po sametu stále vítězí – a stále s odkazem na “svobodu” a argumenty “my jsme realisti”.
Ono je potřeba obojí: silniční nákladní dopravu úplně zlikvidovat nelze, a i kdyby se velká její část převedla na železnici, stejně není vhodné nechat ten zbytek jezdit přes obce. A zároveň je problém v tom, že vedení nové železnice centry obcí dnes už nikdo prosadit nedokáže (a stejně by to asi ani nebylo únosné ani technicky a investičně), takže mnoho lidí to na zastávku vlaku bude mít podobně daleko, jako je to dnes na nějakou vesnickou zastávku v polích, a každý si i na ten vlak bude chtít dojet autem a zaparkovat tam na parkovišti „P+R“ – takže ve výsledku… Číst vice »
Zkontroloval jsem si datum, jestli není apríl.
U nás nejsme schopni za 50 let zmodernizovat do alespoň částečně dvojkolejné trati Praha (1,2 mil.) – Kladno (90000), nejsme schopni jakkoli zlepšit spojení do MB a Liberce.
Ale budeme vymýšlet studii, která ani při nejlepší vůli nemá šanci na realizaci a to kvůli městu s nějakými 15 000 obyvatel, co může mít Brandýs bez Staré Boleslavi.
Studie jsou moderní
Studie jsou nezbytné, kdy už to pochopíte?
Akorát po nich jaksi musí následovat i ta samotná akce, to už tlučhubové nezvládají.
To je úplně normální. To, že chybí trať podél D4 nikdo neřeší. Raději se vymyslí P+R na Dubenci a nacpou se tam další autobusy. Od prosince, dalších 29 spojů denně z Mníšku.
V porovnání s tratí na Kladno (přes 20km) toto by byla jen několikakilometrová spojka. To nemyslíte vážně.
A Brandýs/Stará Boleslav + okolí má obyvatel rozhodně víc než ten váš údaj, autobusy tam pendlují ještě častěji než ve směru na Kladno!!! A Kladno má 70 tis.obyvatel!!!
SŽ by mohla také zadat studii, co udělat s tratí 074 aby z ní mohly konečně zmizet šukafony!
Jestli vznikne Nový Zeleneč, tak trasa do Počernic by výrazně ulevila Mstěticím (počítám, že i bez toho tam budou vlaky na 232 narvané i po 15 min)
V Novém Zelenči má bydlet nějakých 3000 obyvatel, to nebude tak hrozné.. navíc část z nich určitě bude pracovat mimo Prahu, v Čelákovicích, Brandýse nebo Jirnech. Ze zkušenosti z takto velké vesnice na železnici, ještě blíže Praze můžu říct že do každé jednotky se sejde maximálně pár desítek lidí v největší špičce mezi 7-8 hodinou.
Stokrát nic umořilo i osla (nebo vola): ty jednotky jsou plné už z Čelákovic a každý den ve vlaku stát, byť třeba i jen čtvrthodinu, se brzy začne zajídat každému – a alternativou je pak stejně auto.
Na takovéto trati jsou přibližně jakýmsi zdaleka nedosaženým limitem čtyřsetmetrové patrové soupravy každých pět až deset minut.
Zeleneč má v současnosti cca 3200 obyvatel. Takže když se současných “pár desítek” zdvojnásobí, tak to opravdu nebude tak hrozné? Babka k babce a 15 min tak ve špičce nebude stačit…
To je záměr používat jako ilustrační fotku tu, která již několik let neodpovídá realitě?
Jestli máte nějakou aktuální, sem s ní.
Líbí se mi zmínka o tom že současná 074 je pro dojezd do Prahy nepoužitelná, opak je pravdou… Stačí změnit dopravní koncept nazí Brandýsem a Čelákovicemi s tím že Os z 074 budou přípojné na vlaky do Prahy a nebude Vám stačit ani 854 s dvěma kočáry neb toto řešení dojezdu je rychlejší než cesta linkou 375 či 367..
Formálně rychlejší než autobus by to možná bylo, ale lidi se vám na to i tak vykašlou kvůli přestupu. Lidi preferují přímé spojení i když je o něco časově delší než spojení s přestupem. Jediné řešení by byly přímé vlaky do Prahy v motorové/bateriové trakci bez přestupu, ale je otázkou jestli je na hlavní trati na tohle ještě kapacita.
Hloupost, a hodně velká: ani cesta autobusem není pro naprostou většinu lidí přímou cestou bez přestupu – a přesun plným metrem do Vysočan nebo na Černý Most také žádnou lahůdkou rozhodně není.
Samotný přestup většinou tak nevadí, problémem jsou nejisté přestupy, přestupy s většími prodlevami, nebo rizikem větších prodlev.
A doba jízdy?
Podle toho kam. Na Rajskou? Do Vršovic?
Trochu Vám nerozumím, jestli myslíte přes Neratovice nebo Čelákovice, tak to vychází do centra Prahy pomalu na hodinu a to je jaksi o ničem že ,,,
A metrem + autobusem je to rychlejší o kolik?
Když považujete Rajskou nebo Vršovice za centrum tak chápu, že nerozumíte…
Z Brandýsa po tom co se dodělá most přes D10 (další 2 Km rychlosti 60Km/h) by byl vlak rychlejší o 13 minut a do budoucna ten rozdíl bude růst (teď se prodlužuje každý rok doba o 2 minuty)…
Považoval bych to za velmi dobrou a levnou „nultou etapu“ nějakého zkvalitňování kolejové dopravy mezi Prahou a Brandýsem.
Žádné davy by se asi očekávat nedaly, ale z případného nárůstu počtu cestujících by se možná dalo usuzovat, kolik lidí by mělo zájem, pokud by se spojení zlepšovalo.
Jak davy? Ty autobusy pendlují co 15 minut. Tak si to přehoďte na vlak. 20min intervaly + lidi co teď jezdí autem, protože nechtějí lítat jak nudle v bandě v přeplněným kloubáku.
Klid. Zbytečný rozruch. Posoudí to Odbor strategie MD s Luďkem Sosnou v čele modelem HDM-4 a nebude se stavět vůbec nic.
Me chybi varianta od odb. Skaly kolem D10… a to etapove az do Ml. Boleslavi… odb. do Brandysa tak jak je zakreslena ve variante z Pocernic…
Kterym obcim vadi trat u dalnice???
Jinak druha varianta Vysocany a tunel ve stope puvodni VRT RS4… opet odb. do Brandysa…
PS: a tpi VRT zde mam na mysli jakousi light verzi cca max. 250km/h primy smer Ml.Bolka…
Podle čeho se předvybírají ty varianty, co se vůbec posuzují? Mně tam chybí nějaká varianta typu zkratka Mstětice – Lázně Toušeň a zrychlení dále do BnL. Není to sice nejkratší, ale to třeba posuzovaná varianta přes Kbely také ne, a přitom oproti ní by to mohlo být dost levnější a snad i projednatelnější, s obsloužením Toušeně jako bonus.
Přesně tak, součástí studie by mělo být v prvé řadě komplexní posouzení stavu a předpokládaného vývoje sídelních struktur, dopravních proudů a potřeb, včetně souvisejících věcí, jako ochrana přírody, rekreační a klidové lokality apod.
Navržení možných variant trasy a jejich zhodnocení má vycházet teprve z této analýzy. Zase si nadlidi kreslí nevhodné čáry po mapě a tváří se u toho, jak to tady bez nich vůbec nemůže fungovat.
Na téma studie SŽ by mohl Ivan Mládek složit nějakou písničku.
Jak byste tedy – bez studie proveditelnosti – vybral nejlepší variantu z možných?
Na toto dokáže odpovědět jen studie 😀
Špatně, ale uznejte, že způsob zadávání a poté zahazování studií dle MD a SŽ za ta léta prostě musí vyvolávat posměch.
To uznávám, nicméně kvalitní studie je nezbytný podklad pro rozhodování.
Chápu, že v našem kontextu je to slovo zprofanované, ale – s trochou nadsázky – že někdo zapálí les ještě neznamená, že oheň se stane předmětem všeobecné nenávisti.
Spíš místo nekonečných studií by se mělo začít stavět. To by měl být jednotný proces, jakmile studie vyjde, má se okamžitě začít realizovat. Dělání studí do šuplíku je k ničemu.
Vzhledem ke stávajícímu stavu velké části tratí pod správou SŽ patrně postačí již existující píseň Neopatrný křeček, jelikož stav i traťová rychlost vlečce odpovídá.
tady by byla potřebná trať až do Benátek, nejlépe teda do Boleslavy, ale to už se rozhodlo realizovat přes Lysou, přitom tady se to úplně nabízí Brandýs, Stará Boleslav a Benátky, vše se silnou spádovostí do Prahy a trať na Boleslav je taky nutností
Mínus za pravopis…
Boleslav se v hrobě otáčí
Ten nebo ta Boleslav, co na tom záleží.
Ani kdyby to byl ten Boleslav, nebude to do Boleslavy. To by musela být Boleslava.
Ano, to by nesměl být chlap Boleslav, ale ženská Boleslava. A na to narážím…
Nejhorší na tom celém jey že to bude nejdřív za 15 let. Mluví se o tom několik let, ale teprve teď se bude 2 roky dělat studie, pak se to bude 3 roky projektovat, 2 roky potrvá než to proleze povolováním procesem, pak se bude nějakej kašpar 2 roky soudit, 5 let stavíme a za 14 let otevíráme. A takových tratí potřebujeme dneska do různých směrů aspoň 5..
Ve většině směrů by stačilo uvést stávající tratě do lepších parametrů, pokud možno bez jejich vzdalování sídlům, a doplnit je o potřebné spojky. Pár směrů by sneslo i ty „železné dálnice“, to ano, ovšem pro dálkové vlaky, ne pro místní obsluhu.
A proč mají stávající tratě (sloužící i dálkovce) vést po modernizaci nadále přes všechna sídla, zatímco nové tratě okolo Prahy by měly sloužit jen dálkovce a sídla tedy neřešit?
Ani náhodou nestačilo.
Ne. 🙂
Optimisto! Podívejte se na trať na Kladno, ta stojí, a po opravené pojedeme již brzy….
To bylo na letiště. O Kladně tam nebylo ani slovo. 😀
Podle mě by investorem neměla být SŽ ale kraj a v Brandýse a Staré Boleslavi by to mělo jet jako tramvaj. V Praze pak jako vlak rychle do centra.
To zní teoreticky dobře, ale: kudy konkrétně by ta tramvaj Brandýsem projížděla? Nějak si to v tamní zástavbě neumím představit.
Normálně, ve městech po hlavní silnici a mezi městy pak po vlastním tělese.
Jen ne po hlavní silnici. Střet s IAD je přesně to, co VHD degraduje, tu na delší vzdálenosti obzvlášť…
Tak pošlete IAD pryč….
Kam? Jakože stavět ještě k tomu další silnici (nebo dokonce dálnici, ne?), když v těch sídlech ty ulice stejně musejí být zachovány? Trochu mimo mísu, ne?
Good luck při projednávání a následném provozování nějakých 3-4 km tramvajové tratě po takřka vesnických ulicích. To by celou akci totálně zabilo.
A ne, auta z těch předmětných ulic nevysublimujou do vakua.
Vybořením vytvoříme boulevard, né?
Skrz bránu jako na Malé Straně.
Říkáte tramvaj? Toto se líbí uživateli Patrick Zandl. 🙂
V nějakém 20 let starém letáčku ČD se to objevilo, železnice vedená odbočkou ze Satalic přes Podolanku do Brandýsa a dál jako vlakotramvaj až do Staré Boleslavi k nádraží, s tím že po souměstí by mohly jezdit i vložené spoje. Nevím ale jak toto bylo rozpracováno reálně.
Celý svět kvuli krizi ustupuje od stavby tratí, dálnic, cyklostezek apod a my budeme stavet lokalky no fialo ty ses zblaznil
Kvůli jaké krizi? A kdo přesně? Rusko a Bělorusko asi jo
USA Britanie Nemecko Francie Brazilie Indie Černá Hora Srbsko Rakousko Polsko Slovensko Maďarsko Rusko Bělorusko Itálie Mongolsko Čína Kazaschtán Ukrajina
Ale zbylych 180 zemi furt stavi ne? Tak to jsme pak v poho 😉 jinak doporucuju dlouhe prochazky pred spanim, to vam ulevi!
USA po dlouhé silně investuje do železnice (CSHR, Brightline West), Británie stále staví HS2, Francie toho staví hodně, ale příkladně třeba Grand Paris Express nebo VRT do Turína. Brazílie loni zveřejnila National Railway Plan, Indie začíná se stavbou prvních vysokorychlostních tratí, první má být hotová 2031. Černá Hora se trochu spálila na A1, ale už žádá od Evropské rozvojové banky peníze na další tentokrát Motorway Budva – Tivat. Srbsko staví vysokorychlostní trať do Maďarska, Maďarsko z hranic do Budapešti. Rakousko staví Koralmbahn, Brenner a začíná investovat do nového propojení Linz – München. Polsko staví vysokorychlostní traťe ale třeba i megaletiště… Číst vice »
A to jsem negooglil, většina těchto projektů je k nalezení i na tomto serveru. Ráďa by měl přestat číst ty řetězovky, ublíží to jeho mentálnímu zdraví
Babišova trolí farma. Netřeba si toho člověka nějak konkrétně představovat…
Rusko oznámilo letos, že zahájilo připravné práce pro stavbu VRT z Moskvy do Petrohradu, dokonce ve Sberbank k tomu byl založen zvláštní účet na který byla přesunuta 1 miliarda rublů. A na Sibiři se staví trať z naleziště uhlí Elga do přístavu v Ochotském moři, který je vzdálen asi 50 km od přístavu Čumikan.
Dobré doplnění, v této oblasti se už neorientuji, protože nedokážu rozeznat reálné informace od potěmkinů a populismu
To je presne jejich cil.. otravit vam mysl, abyste nepoznal pravdu
Záleží co porovnáváte. Například ve Francii mají VRT, které budují, na druhou stranu některá města se třiceti či čtyřiceti tisíci obyvateli nemají železniční spojení. Reálně se investuje do spojení velkých evropských měst, kde to dává smysl časově pro cestující či kapacitně pro nákladní dopravu.
Je to pravda, dostávat se do nějaké menší obce uprostřed Francie je daleko složitější než u nás. Trollík psal, že nikdo nic nestaví, tak tuhle rukavici jsem zvedl
Rusko staví novou trať na Krym…
Rakousko?! Co staví basis tunel Semmering, zvyšuje kapacitu na páteři na Linec a dál…. Čína? Kolik nových km vysokorychlostních tratí otevře letos? Polsko síť obnovuje, a Srbsko tam je to jedno.
Někdo chyběl při zeměpisu 😀
Rakousko nestaví Brenner, Koralmbahn, Semmering a zrychlení a narovnání tratě u Linze? Že vy máte nějaké tajné informace z řetězového mailu nebo od známého vaší známé apod? Nebo jen trolíte a v takovém případě dost mizerně.
Je zajimave za cim vse dneska p. Fiala muze.. a ani o tom nevi…
Za vše, a za rok se budou pražce lakovat na fialovo aby to i trollům bylo jasné.
Tipuji to na druh ruského útoku na české (evropské) železnice v rámci hybridní války o odběr ropy.
Asi je načase aby si stát uvědomil, že ruku v ruce s rozvojem Prahy a okolí, ale i Brna, které jsou hybateli ekonomické síly země, musí jít masivní investice do veřejné dopravy v těchto aglomeracích i přesto, že to nebude dobře vycházet s nevratností, jinak nebude nikdy dobrý modal-split pro VHD a vždy zvítězí IAD. Špatná situace není jen s Brandýsem, jsou to i třeba Dobříš s Příbramí, které si zaslouží rychlou železnici do Prahy v trase podobné D4 s napojením na současnou železnici u Zbraslavi. Nebo aglomerace na jihu za Jesenicí, kam by mohla směřovat trať od Depa Písnice… Číst vice »
Nešlo by víc podporovat home office, místo toho se pořád držet hodinového stání v koloně, aby člověk seděl celý den před počítačem?
Tak u nás ve firmě se pomalu HO opouští, není to úplně ideální..
z jakého důvodu?
Ne každý dokáže na HO pracovat dostatečně efektivně, vázne komunikace (e-maily a telefony ve vnitrofiremní komunikaci nenahradí kontakt F2F), na zaměstnance na HO se vztahuje BOZP i doma, takže to je taky z pohledu zaměstnavatele docela ošemetné,… určitě by se dalo pokračovat dál. 🙂
Asi šlo, ale nějak se to neděje. Navíc lidi nejezdí do Prahy jen do práce a zpět, jsou to i volnočasové aktivity, sport, kultura, střední a vysoké školy… a právě spíš mimo špičku je VHD méně atraktivní.
Jasně, vyřeší to Lockdown a zákaz vycházení
🙂
Úplný home office nefunguje, respektive funguje pouze buď krátkodobě u lidí, kteří jsou „zajetí“ v týmu, nebo u čistě technických profesí, kde je každý zodpovědný za svůj kousek projektu a není potřeba žádná složitější koordinace. Dokud přecházely za covidu na homeoffice celé zajeté týmy, tak to problém nebyl. Ale jakmile firma najala někoho nového, tak to prostě nefungovalo.
To je chyba managerů – na dálku nelze řídit a organizovat tým stejně jako na fleku.
Jsou i 100% remote firmy, ale má to svá specifika, no.
Hlavně home office není pro každého a myslím, že je spíše na ústupu.
Je to o disciplíně a vybavení a někdy je doma hodně rušivých elementů. 🙂
No to jste asi nezažil openspace. Jednak se namůžu soustředit na práci a večer mi z toho rambajzu třeští hlava.
Souhlas. Zkuste nějaká kvalitní sluchátka s kvalitním potlačením zvuku. Doporučuju Microsoft Surface Headphones, Sony NC WF-1000XM5 nebo i třeba AirPods Pro. Za eliminaci bolehlavů to docela stojí. 🙂 Sice jsem v práci za antisociála, ale mně osobně to fakt pomohlo. 🙂
Zdaleka ne každá práce se na HO dá dělat a zdaleka ne každá cesta do spádovýho města je pracovní. Takže i když trochu by to pomoct mohlo, reálně by to problém nevyřešilo.
No, to je pravda, napr. instalater, elektrikar, apod. se na home office spatne dela…
Ti lidi chtějí reálně bydlet v Praze, ale nevejdou se tam…
Do Prahy by se ještě vešlo lidí…hustota zalidnění Prahy není nijak vysoká a spousta atraktivních měst má několikanásobně vyšší. Jenom nemají naše stavební normy a podobné pitomosti.
Ano, kadeřnice, kuchaři, policajti…
Za sportem a kulturou, všichni doma za Prahou na kompu. Dobrý 👍🏻
Z Pohořelic i z Velké Bíteše do Brna každé ráno dojíždí asi tak 1000 pracujících. Je zvláštní, že z nich neexistuje železniční spojení, ale tak snad se to brzy s VRT změní. Jakože jet 12 minut z Bíteše do centra Brna je nářez a fakt by to pomohlo přetížené D1
Hmm..A Bůh stvořil Středočesko a o 200 km dále Brnomoravu….:-)))..
Pokud by to pomohlo casti dojizdejicim, kteri dnes voli auta, tak ten efekt je velky, nejen cistsi vzduch ve meste, ale mensi kolony, lepsi prujezdnost a mene investic do rozsirovani silnic a mene problemu s parkovanim…
Tech smeru je vice… napr. trat na Kladno mine smer na Svarov, Cerveny Ujezd, Unhost, Kysice, Braskov, Pleteny Ujezd, Velka Dobra, Druzec, Doksy, Kamenne Zehrovice, Tuchlovice…
Dalsi trat… Praha – Slany…
A i kdyz by trate vyrazne pomohli od dojizeni IAD, nikdy nemohou ekonomicky vyjit…
Ale ony ekonomicky vyjdou právě redukcí těch externalit a cestovních dob. Jenže to by je někdo do toho modelu musel správně namodelovat.
Problém je, pokud současně neubudou ta auta. Dobré by bylo také řešit příčinu onoho „chtění do Prahy“, například zlepšit zázemí i mimo ni, a odbourat tak část cest, která je způsobena absencí vyžití jinde. Pro zbytek pak vytvořit použitelnou síť veřejné dopravy; ideálně zlepšením a případným doplněním již existujících cest.
Ubudou, ať se to nezdá, lidé jsou celkem racionální, tedy alespoň většina. A jakmile dostanou atraktivní alternativu k autu, rádi po ní sáhnou. To je vidět tam, kde je dobré železniční spojení do centra města, zastávka tam praská ve švech na každý spoj. Tam odkud se lidi cmrndají půl hodiny autobusem na nějaký terminál za městem tak jezdí jen děti a opravdoví nadšenci do MHD.
Nebylo by lepší místo vymýšlení jak uživit „rozmanité kulturní a sportovní vyžití“ na vesnici o pár obyvatelích uvolnit stavební legislativu tak aby se začalo stavět ve městech kde lidé chtějí bydlet?
Auta moc neubudou, s tím se nedá moc počítat. V první fázi je potřeba zajistit, aby dál nepřibývala.
Takže nebude trolejbus, protože někdy možná bude vlak?
Určitě ne, trolejbus se začne stavět velmi brzy, tato železnice nebude dříve než 2040, pokud vůbec.
Za patnáct let, to je tedy optimismus. To co se dnes plánuje, když bude do konce století, tak to bude fajn.
Jsou to dvě nezávislé akce. Osobně bych byl rád, aby se trolejbus přeskočil a co nejrychleji vznikla železnice (která opravdu něco řeší), ale to je bohužel nereálné.
Ony obce na trase ani ten trolejbus nechcou. Teda ano, ale za podmínky že bude bez drátů.
Však on bude bez drátů, dráty budou v části Vinoře a pak v Brandýse, Podolanka a Dřevčice budou bez, dráty budou mezi na širé silnici. Ono se moc není čemu divit, do takové malé obce to moc nepatří.. no naštěstí máme parciální trolejbusy které se navíc pořád vyvíjení dopředu a tak bude těch drátů postupně potřeba méně a méně.. až se za několik desítek let sundají a budou jezdit elektrobusy s mnohem lepší účinností než jsou ty dnešní.
Aby se nevyvinuly tolik dopředu, že už dráty nebudou potřebovat vůbec. Nebo už takové dávno jsou a na té trase jezdí?
Pořád stejné, nikdo nechce nikde vlak. Přitom to mohlo obsloužit i Podolanku a Dřevčice, resp. Svémyslice a Zápy.
Díval jste se aspoň na tu mapku?
Ne, proč by se měl dívat na mapku. Četl nadpis, ne?
Ano. A četl tenhle i dřívější články. Trať přes Svémyslice obce odmítly. A ta „přes“ Podolanku vede daleko od zástavby polem do Brandýsa.
Si všichni myslí, že oni si budou dál jezdit autíčkama jako doteď, hlavně že u nich bude “klid”.
Zjevně jste necetlani tento článek, neboť byste tohle nemohl napsat. 🤣