Po Kladně bude jezdit 28 nových autobusů na CNG. Uspěly Iveco, Scania a SOR
Autobus Iveco kladenské MHD. Pramen: ČSAD MHD Kladno
Dalších 28 nových autobusů vyjede do konce prázdnin do ulic Kladna. ČSAD MHD Kladno ukončilo soutěž na dodávku tří různých
Rok 2020 a Scania navazuje na úspěšné působení na trhu z minulého roku. Přemýšlím co se oproti předcházejícím letům změnilo. Staly se autobusy Scania levnější, splňují více požadavků zákazníků, nebo „jen“ dovozce zaměstnal (vyčlenil) další/ první lidi, kteří sledují výběrová řízení na autobusy po celé ČR a chystají do nich nabídky a současně aktivně prezentují přítomnost značky v ČR?
Dobrá otázka. Mně ale stačí jednodušší pojetí výslednýho efektu: čím míň podautobusů z Libchav, tím lépe pro řidiče i cestující. 🙂
Ono se stačí podívat celkově pro republice, co kde jezdí, na města, kde má vždycky monopol jeden výrobce a podobně a myslím, že rozhodovat budou často i obálky do kapsy. Nicméně je pravda, že Scania má ty autobusy teď doopravdy hezký a spotřebou se řadí k tomu nejlepšímu a minimálně co se spotřeby týkalo, tak třeba 10 let zpátky to u autobusů na MHD žádná velká sláva nebyla.
Dobrá zpráva, každý nový autobus se hodí. Stejně ale nemůžu pořád pochopit, proč nekupují od jedné značky, ale berou co kus, to jiná značka.
Autobusy se musí soutěžit. Pro každou kategorii (kloubový, městský třídvéřový, příměstský dvoudvéřový) se musí dělat jedna soutěž.
Musí, ale pouze pokud je nakupuje dopravce přes fondy. Pokud by je nakupoval za své peníze, nic mu to nenařizuje.
No přesně, jenže za „své“ peníze už to zkrátka „nejde“, ty se projedou v něčem jiném…
To není až tak pravda. Arriva Střední Čechy pro Plzeňsko nakupuje bez fondů a dotací. A takových případů je spousty. Transdev, CDS Náchod, Arriva Morava atd.
musí… to nám nařídila EU, že ??? Musí – no tak už domusela …
Pokud chce dopravce na ty peníze dosáhnout musí. Nemusí, ale nic nedostane.