Zahájení stavby D11 do Polska se odsouvá. Po námitkách Dětí Země napadla tendr firma Metrostavu
D11 u Královce. Foto: ŘSD
ŘSD chce protest soutěžitele vyřešit do 15 dní, plánovaný termín zahájení stavby se však nestihne.
Metrostav holding má největší zkušenosti s vybudováním tunelů. Jeho největší akcí v historii firmy je privátní zakázka “Tunel Česká republika”
Stěžuje si ta firma, která je pravomocně odsouzena za korupci a podplácení a navíc ji běží několik dalších obvinění? Tady je velmi dobré video: https://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/223452801240034/cast/1013959/
Jojo. Zkušenosti z tunelování jsou nutné. Bez nich to nejde.
Je to k smíchu nebo k pláči?
Zakozove značky umíte postavit přes noc..Český občan je spokojený pak a směje se kamionům jedoucím jak kačeny za sebou 20 km..ale postavit cokoliv to už je horší ,jen silne ministra a lidového vypravěče Rydla,o nějakých odpocivkach třeba jako v Polsku se nám může jen zdát,a to Polák v Polsku neplatí 5 Kč za každý km jako my cz,jediné co by na vás platilo stávka kamionů na měsíc ideálně teď před vanocma ať si pro dárečky zájede každý osobně do Hamburg přístav třeba a ne přes Alzu pohodlné a regály v marketech by se fajne vyprázdnily ,prodavači padaka,benzínky bez paliva by… Číst vice »
Jako, když už se někdo rozhodne být tranzitní zemí, že se tam může jezdit pořád, tak by měl budovat i patřičnou infrastrukturu a odpočívadla. A ne o tom jen mluvit. Důležité je to i v kontextu, že místo znalostní ekonomiky jsme pořád jen ta montovna.
Proč sakra, twl však je to úplně jedno že to jsou poláci hlavně aby to stálo 🤷♂️🤦♂️🙄, jak Kocoukov, D52,D0 a D4 u Prahy a metro d to samý
Stále více se ukazuje, že obchvat Královce se měl postavit jako samostatná stavba.
Podobný problém má tuším Subterra (sestra MI infrastructure) v Praze, kde byla napadena, že vyhrála soutěž na metro D a přitom použila nepravdivné reference a tudíž měla být vyloučena. Rozdíl je ovšem v tom, že tam nabídka MI byla o 2 mld dražší (a přesto vyhráli), než nabídka těch, kdo si stěžovali. Tady si stěžuje MI na levnějšího konkurenta.
Může to být nějaká pomsta, nebo si stěžují na sebe navzájem jako způsob konkurenčního boje?
Plácáte názvy firem, jak se vám to hodí, a přitom tvrdíte, že jste byl zaměstnancem Metrostavu! Je snadno dohledatelné, že Subterra není dcerou MI, nýbrž je členem Koncernu Metrostav stejně jako MI. Dcerami MI je MI Roads a Metrostav Polska. MI se nezúčastnila tendru na Metro D, protože nemohla kvůli soudnímu zákazu. O referencích se ještě vede válka a vůbec není pochyby o tom, že to je konkurenční boj.
Toto je jiný Martin, než já, co jsem psal komentář níže. 🙂
Tak to fakt nevymyslíš. Firma s korupčním škraloupem obviňuje jednu z největších stavebních firem v regionu že neumí stavět tunely. Myslím že jich bratři Poláci mají docela dost a troufnu si říci že o dost levněji než si účtoval Metrostav tady. Doufám že něco takového bude rychle smeteno ze stolu, ať stavba může co nejdříve začít.
Troufnout si říct, a něco prokázat, jsou dvě různé věci.
Co kdyby si ostatní firmy v tendru postěžovaly na připustění účasti v tendru firmy pravomocně odsouzené za korupci? Soudní rozhodnutí mluví myslím zcela jasně…
už si stěžovaly dříve a zjistilo se, že na MI roads se zákaz nevztahuje
Nezkorumpované dítě zkorumpované matky?
Děti můžou za svoje rodiče?
A můžou využívat jejich reference, kterak jsou ony samy zkušené a světa a staveb znalé?
Než začnete vynášet soudy, tak si něco zjistěte o Sdružení stavebních firem.
Ano protože to nejsou děti, nýbrž účelově založené dceřinné společnosti za účelem vyvedení majetku personálu a technologie s cílem obcházet trest a soudní zákaz. Váš plk o dětech je …. víte co.
Jestli víte o nějakém protiprávním jednání, tak je vaší povinností to oznámit. Už jste to udělat, nebo tady jen tak plkáte?
Seznamte se s rozsudkem a následnými rozhodnutími státního zástupce, buďte tak laskav, a nědělejte ze sebe ještě většího hlupáka než jste.
S rozsudkem jsem se seznámil https://justice.cz/documents/14009/2211486/Si_264_2022.pdf/5bacf903-289c-4885-b4f6-4fe42dbabeed, ale nic o fipmě MI Roads jsem nenašel.
To ví každý, že v Česku umí pořádně tunelovat jen Metrostav!
Ale staví levněji a kvalitně. Že si něco uloupnou do kapsy mi nevadí
A doplatil jsi to ze svého?
Tak je to vždy když politici a ředitel ŘSD tweetuje či dnes už iXuje vědomě nepravomocné výsledky soutěží a řízení jako hotovou věc, bez respektu ke správním lhůtám. Místo honby za skvělými a rychlými zprávami, by se měli snažit o skvělé výsledky. Doporučuji také všem rádoby komentátorům přečíst si nejdříve platný správní řád https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-500
Když dostanete pokutu za rychlou jízdu, také se můžete odvolat.
Jak souvisí snaha informovat veřejnost o průběhu soutěže s možností odvolání?
Pokud chci delat chytreho v diskusich, tak si prvne zjistim, ze zadavaci rizeni probiha podle zakona o zadavani verejnych zakazek, nikoliv podle spravniho radu, ktery se aplikuje pouze omezene. Zadavateli zadne ustanoveni zakona nebrani informovat o nabidkovych cenach ucastniku, stejne tak muze ucinit kterykoliv ucastnik. Podat namitku nebo navrh na urad, ve druhem pripade vsak riskuji propadnuti kauce v pokud neuspeji…
co je to rádoby komentátor? viděl jsi někde tohle slovo použité a tak moc ho chceš použít taky, že ani nepřemýšlíš, kde má smysl, viď?
Korupcni skupina Metrostav nezklame. Kdy ji konecne zakazou pravomocne ucast ve verejnych zakazkach…aby od ni byl pokud mozno klid. Zaslouzi si zkrachovat
Jaká byla ta námitka? Jste v ČR a tady takhle levně stavět rozhodně nebudete?
Nesmysl, nabídka Metrostavu byla jen o 2,7% vyšší než nabídka Budimexu, moc velký rozdíl to nebyl. Budimex dal 87% předpokladu… Na jiných stavbách vyhrávají nabídky kolem 70-75% predpokladu i bez účasti Budimexu. Ten tu byl jen malinko levnější
Zrovna tady bych podpořil polský Budimex. Na polské straně hranice maj lomy a další zázemí. Metrostav má strach z polské konkurence, tak kope. Na takovou stavbu bude potřeba tuny materiálu které v té lokalitě na české nejsou. Bude se to vozit přes celý kraj, jestli vůbec. Kdo to na Trutnovsku zná, pochopí.
Nechápu, MI by měla držet ústa a být ráda že má zakázky….
Panebože kdy se konečně opraví chyby v zákonech aby se toto znovu nedělo? Kdy se budou konečně skládat zálohy které propadnou?
A kde konkrétně by měla být v tomto případě chyba v zákoně? Tady Metrostav kritizuje to, že Budimex nesplňuje požadavky zadávací dokumentace.
Chyba je v tom, ze Metrostav se realne i pres soudni zakaz zucastnuje verejnych zakazek. Proste mu to zakony umoznuji obejit.
V tomto počasí 15 dní stejně nehraje roli, ale od pravomocně odsouzené korumpující firmy je to nebetyčná drzost…
Dovolím si poznamenat, že v době vynesení rozsudku tato firma ještě neexistovala, tudíž nemohla být pravomocně odsouzená.
V tom případě jaké má zkušenosti s tunely. Asi dobré že.
Než začnete vynášet soudy, tak si něco zjistěte o Sdružení stavebních firem.
Za budowe tuneli odp[owiedzialny będzie najprawdopodobniej Gülermak. Współpracują w Polsce z Budimexem.
nebudeš nejostřejší tužka v penálu co ? četl jsi alespoň pár řádků z čánku, když nepochopíš co se píše v nadpisu ?
špatně se mi zařadil příspěvek – měl být pod Xim Durdil
Komedie pokračuje….
Klasika, v CR neni nic jednoduche…a zrovna Metrostav, pekna pomsta.. 😉
Teď se jen modlit, že zamítnutí ze strany zadavatele nebude znamenat odvolání k ÚOHS.
Jak může Metrostav, který dostal už několikrát zákaz účasti na veřejných zakázkách mít koule na to, aby něco napadal, to mi hlava nebere. Hlavně jak je možné, že se může MI Roads vůbec účastnit, vždyť je to do očí bijící, že je to stejná firma, jako Metrostav. (A to jsem v Metrostavu pracoval.)
Když si může založit založit dceru a dál se hlásit do soutěží zákaz nezákaz. Tak proč by se nemohl podávat námitky??
Já zas nechápu, jak může být někdo tak natvrdlý a divit se, že podává námitku.
Nejsem natvrdlý, jen píšu svůj názor. Tak k čemu jen ten zákaz potom?
K čemu je*
K ničemu….
Nemůže za to Metrostav sám o sobě, ale konkrétní lidé ve vedoucích pozicích, kteří byli potrestáni. Ve finále můžeme být rádi, že Metrostav funguje dál. Jeho stavební kapacity na dálnice jsou v ČR potřeba. Staví i kvalitně. Ne jako např. Eurovia, potom co předváděla na D7 – Louny. Vím, že to není ideální, že nedostali úplný zákaz veřejných zakázek, ale je to tak, jak je.
To jako že Metrostav je too big to fail, a proto nad jeho korupcí přimhouříme očičko a necháme jej korump.. eh, vyhrávat veřejné soutěže dál?
Pokud je někdo too big to fail, tak už to samo je imho systémová chyba. Takový subjekt pak právě může svým nelegálním chováním vydírat stát, který si jej přece „nemůže“ dovolit nechat padnout..
Je potřeba si umět přiznat, že politické, úřednické prostředí je tak nastaveno. Prostě, bez korupce ty firmy v ČR nic nepostaví. A popravdě, raději Metrostav než třeba Eurovii.
Děti země ať táhnout do 3,14če!
Tam už jsou, teď se odvolává Metrostav.
Nechci být hnědopich, ale pokud se Děti Země mají vrátit tam, odkud přišly … tak je to podle mě do země….
Dceřiná společnost Metrostavu – Děti Země ?
Vy neumíte číst? Pavlovův reflex?