Zahájení stavby D11 do Polska se odsouvá. Po námitkách Dětí Země napadla tendr firma Metrostavu

D11 u Královce. Foto: ŘSDD11 u Královce. Foto: ŘSD

ŘSD chce protest soutěžitele vyřešit do 15 dní, plánovaný termín zahájení stavby se však nestihne.

Stavba dálnice D11 na polské hranice se opět komplikuje. Po sdružení Děti Země, které napadlo stavební povolení, podala námitky společnost MI Roads z koncernu Metrostav. Protestuje proti výběru vítěze soutěže, kterým se stal polský Budimex. Na síti X o tom informoval ředitel ŘSD Radek Mátl.

Prostřednictvím vedoucího sdružení spol. MI Roads a.s. podalo sdružení Společnost D11 námitky proti výběru nejvýhodnější nabídky na akci ‚D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/PR‘, kterou byla nabídka společnosti Budimex,“ uvedl Mátl.

Dodal, že ŘSD nyní námitky posuzuje a chce se s nimi vypořádat do 15 dní. Původně se plánovalo, že důležitá stavba začne už 19. prosince. „Námitky jsme podali, protože firma Budimex dle našeho názoru nesplňuje požadavky stanovené zadavatelem v podmínkách soutěže zejména v oblasti výstavby tunelů. Respektujeme Budimex jako velkou stavební firmu, nemá ale potřebné zkušenosti z tunelových staveb. V zadávacím řízení se například prokazuje cizí referencí z výstavby tunelu v Kolumbii, která neodpovídá požadavkům soutěže. Dále jsme přesvědčeni, že jsou Budimexem předloženy nepravdivé údaje týkající se odborného personálu požadovaného zadavatelem pro výstavbou tunelů,“ uvedl mluvčí MI Roads Michal Jurman.

Jeden z největších dálničních tendrů tohoto tisíciletí v Česku vyhrál polský Budimex s cenou 11,352 miliardy korun bez DPH. 21 kilometrů dlouhý úsek vyjde státní kasu výrazně levněji, než ŘSD očekávalo. Pod odhadovanou cenou 13,078 miliardy korun bylo pět ze šesti nabídek.

Budimex vyhrál relativně těsně: druhý skončil s cenou o 358 milionů korun vyšší právě Metrostav se svou nově založenou firmou MI Roads. Rozsahem jde o největší dálniční zakázku v Česku za poslední dekádu.

Rozklad proti stavebnímu povolení podalo už dříve i sdružení Děti Země. Ministr dopravy Martin Kupka ho poslední listopadový den zamítl.

Klíčový verdikt pro D11 do Polska. Ministr zamítl rozklad Dětí Země, stavba má začít 19. 12.

Dálnice na hranici naváže na polskou rychlostní silnici S3, která je již na hranice hotová, chybí předposlední úsek. Postup prací v Polsku přinutil ŘSD změnit plány: nejprve se má začít budovat úsek úsek u státní hranice, který by měl být hotový v roce 2025. Celá dálnice z Trutnova na hranice má být hotová v roce 2027.

Úsek D11 z Trutnova na česko-polskou hranici. Foto: ŘSD
Tagy Budimex D11 D11 Trutnov - státní hranice metrostav MI Roads Radek Mátl
61 komentářů