Po deseti letech stále bez kolaudace. ŘSD zkouší u tunelu v Brně nižší rychlost

Brněnský okruh (I/42) u Královopolského tunelu. Pramen: ŘSDBrněnský okruh (I/42) u Královopolského tunelu. Pramen: ŘSD

Město uvažuje o proměnlivé nejvyšší povolené rychlosti podle denní doby a intenzity provozu.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

V diskuzi v souvislosti s touto stavbou se podle mě pletou některé věci: Jednak ta rychlost, která nyní nevyhovuje není v tunelu – je to na těch přivaděčích okolo tunelu. Takže se nebavíme o omezené rychlosti v tunelu. V tunelu je v současné době 60 km/h. Pokud jsem v minulosti dobře pochopil ze všech těch článků, tak pokud by se stavba zkolaudovala, bude se moci rychlost v tunelu zvýšit na 80 km/h. Ale možná se tohle už změnilo. Taky tady spousta lidí v diskuzi píše, že tu hlučnost měli změřit dříve. Ale oni ji měřili už mockrát během těch 10… Číst vice »

Marek

Tady na tomto fóru se to řeší už celé roky 😀 http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=15&t=150&start=700

Totální diletanti!

Rychlost zvýšit na 100 km aby byla větší průjezdnost na méně kolon a radši udělat nějaké stěny

ml33Chko

Není Královopolský tunel dimenzován na rychlost 80 km/h? Bude možné po případné kolaudaci rychlost v rámci tunelu zvýšit?

tarten

Při používání nemovitosti samozřejmě nesmíte porušit podmínky kolaudace.Může se ale teoreticky změkčit hluková norma, která je u nás velmi striktní.

rozinka

Je, ale vysvětlete to ekoteroristům.

Pražec

Skoro stejná situace byla v Praze u nového spojení.
Nihil sub sole novum.

Alibaba

Možná měli změřit ten hluk do 3 let po spuštění zkušebního provozu (jak často požadují Děti Země), to tam třeba ještě nebyl takový provoz, a mohlo to být zkolaudované. Radši bez emotikonu…

Pavel P.

Hlavně by se měli do měření pustit dřív, než bude hotová Žabovřeská. Pak tam totiž může být takový provoz, že jim ani snížení na 60 km/h nebude stačit.

Kleist

Času bylo dost (jaro 2020, 2021)

Jura

Ano, protože tehdy měla hygienická stanice nejvíc času a pracovníků k provedení měření.

Ondřej 2

Se zimníma pneumatikama ten hluk nevychází už vůbec 😩

Erik

At to rovnou nechaji ve zkusebnim provozu a je klid 🤣

Pavel Skládaný

„Rychlost bude namátkou kontrolovat policie“. Toto je tedy opravdu návrat do doby kamenné v situaci, kdy máme k dispozici automatizované metody a úsekové měření. To zase Brno jednou předvedlo svou technickou i administrativní impotenci. U stavby v řádu miliard je to ostuda dvojnásobná.

Tomáš Gottschalk

Jste trošku hodně vedle. Nejedná se ani o technickou, ani administrativní impotenci, ale politické rozhodnutí, že se úsekové měření zavádět nebude. Považuju to za závan zdravého rozumu, bo úsekové měření má s bezpečností provozu společného pramálo, akorát je to tiskárna na love. V Židlochovicích, Rajhradě a Pohořelicích by mohli vyprávět. Ausgerechnet v tunelech a na komunikacích kolem nich je Vmax 80 km/h zcela přiměřená. Roura do Žabin je rovná a snese kilo i víc, Hradecká totéž. Při osmdesátce je nejmenší spotřeba, vyšší je nanejvýš aerodynamický hluk. Teď už je stavba hotová, takže nemá smysl spekulovat, že tunel měl být níž… Číst vice »

Karel

Na jednu stranu s vama souhlasím ale na druhou stranu ne. Je to buzerace ale proč nejsme schopni limity tolerovat. Když tam je 80 tak proč se musí je rychle. Stáhneme se do svědomí ale dokud se ne naučíme přijmout pravidla a je tolerovat tak hold musíme měřit. A měření nuže být preventivní. Je na Vás zda si necháte vystavit bloček s pokutou nebo ne

Jakub Kováč

Souhlasím s Vámi, jenže tohle většina zdejších řidičů nepřijme, protože je to „buzerace a omezování svobody“. Agresivita na cestách a neustálá snaha o to být někde rychleji než ostatní účastníci provozu je bohužel fakt, který nás neustále řadí do kategorie řidičů východní Evropy.

Martin Verner

Přijmout tupá pravidla jen proto, že jsou to pravidla, je… tupé. Ty rychlostní limity v daných místech nejsou vůbec k ničemu dobré, a spíš škodí. Úsekové měření obzvlášť.

Leinad

Já jsem zastáncem toho aby bylo potřeba prokázat materiální aspekt přestupku.
Nicméně pokud tím aspektem je třeba hluk, tak to je dobrý důvod.

Zdenek

Pravidla jsou od toho, aby se dodrzovala. Nebo snad muze kazdy zvlast posuzovat, ktera dodrzi a ktera ne?

Kleist

Jistě že by se pravidla, která nejsou přímé viditelné ohrožení lidí, posuzovat měla, ale toto by mě asi ani nenapadlo. Dobrý příklad striktního dodržování je Čína a je smutné že určitá část obyvatel by si takový režim zjevně oblíbila. Je hodně staveb které by dnes již určitě neprošli a jezdí se zde mnohem rychleji. Zde je silnice v zářezu a obklopena malou protihlukovou zdí.

Ibragim z Bastru

Ano. Jmenuje se to svoboda. Zvazim co do držím a co nikoliv a v případe sankce ji příjmu. Třeba když pojedu s dítětem na pohotovost fakt nebudu řešit nějake nesmyslne omezeni ychlosti na 40 kmh

Jiří Kocurek

Jak musí být pravidlo nesmyslné, aby se už dodržovat nemuselo? Atrapa železničního přejezdu, tak tam prostě těch 30 pojedete, ikdyž vlastně z hlediska bezpečnosti provozu je takové zpomalení horší než plynulá jízda?

Pavel Skládaný

Tak tohle povězte ve Vídni, že noční omezení rychlosti dálnici A22 je nepřiměřené omezování svobody. Pokud se prokáže, že zavedením adekvátního rychlostního limitu (60 km/h) je možné dodržet hlukové normy, pak je dobrý důvod, aby se tunel touto rychlostí opravdu provozoval. A průběžné měření to účinně podporuje. V jiných dopravních oborech je trvalý záznam rychlosti a dalších paramtrů absolutně normální, běžte vysvětlovat letcům či strojvedoucím, že jsou vlastně buzerováni a mají se vzbouřit.

David

Moc nechápu tento Český fenomén staveb, které jsou v provozu bez kolaudace celé dekády. Jaký je pak vůbec smysl té kolaudace?

Jan

Já to chápu. Pokud jde o klíčové stavby jako tunely tak se to nikdo neodváží zavřít. Hluk je sice nepříjemný, ale není to nic co by přímo ohrožovalo životy.

tarten

To není tak úplně pravda, pokud je to překročené o hodně.

dan

Nedočetl jsem co v tomto případě znamená „hodně.“

Jan Šlezingr

Nevím, jaký to má smysl, ale připomíná mi jednu lávku při pěší ve městě Žamberk.
Lávku statik prohlásil za havarijní a zakázal na ní provoz. Město zde umístilo zákaz a betonový blok, s tím že peníze na novou nejsou a nebudou.
Chvíli se tudy chodit nemohlo, pak někdo odsunul betonový blok a otočil zákazové cedule. Lávka se vrátila k provozu i s cedulí zákaz a provoz legitimovaly místní technické služby tím, že zde provádí zimní údržbu.
A všem je to fuk. Úřad má svoji cedulí, lidi mají svoji lávku.

Leinad

A Trojská lávka za Krndy opačný případ, papíry v pořádku, uživatelé se koupou.

Mickey

Papíry v pořádku nebyly, ale nebyla politická vůle to zavřít.

Jiří Kocurek

Statik si kryje záda: Kdyby prohlásil, že všecko je OK a nastala Trója, tak jde sedět.
Umístit tam ceduli „vstup na vlastní nebezpečí“ bylo asi moc složité.

Ondřej 2

V případě lávky spíš lehce kontroverzní 😂

Jan Šlezingr

Vstup na vlastní nebezpečí je nesmysl. Znalec řekne, že je to nebezpečné a já laik vyhodnotím, že je to vlastně OK?