Po deseti letech stále bez kolaudace. ŘSD zkouší u tunelu v Brně nižší rychlost

Brněnský okruh (I/42) u Královopolského tunelu. Pramen: ŘSDBrněnský okruh (I/42) u Královopolského tunelu. Pramen: ŘSD

Město uvažuje o proměnlivé nejvyšší povolené rychlosti podle denní doby a intenzity provozu.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) učinilo další pokus o získání kolaudace Královopolského tunelu na silničním okruhu kolem Brna (I/42). Ke kolaudaci má vést snížení rychlosti z 80 km/h na 60 km/h v oblasti křižovatky okruhu s Hradeckou ulicí. Tunel nemá ani po deseti letech od otevření potřebné razítko kvůli překračování hlukových limitů, funguje tak stále ve zkušebním provozu.

„Děláme vše proto, abychom splnili hlukové limity a kolaudaci získali. V loňském roce jsme provedli pokládku takzvaného tichého asfaltu. Toto opatření ke snížení hlukové zátěže značně pomohlo, nicméně ještě k překračování limitů dochází. Snížení rychlosti je pravděpodobně poslední možností, jak hlukovou zátěž snížit,“ uvedl ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala.

Měření hluku z dopravy v celé oblasti silnic Hradecká a Žabovřeská (před Královopolským tunelem) proběhne v průběhu května a začátkem června. Dodržování rychlosti bude namátkově kontrolovat policie. Na základě výsledků měření hluku požádá ŘSD krajskou hygienickou stanici o souhlas s kolaudací stavby.

„Snížení rychlosti není pro řidiče příznivou informací, což je pochopitelné. Pokud však výsledkem bude kolaudace daného úseku, budeme za město velmi rádi. Podle výsledků měření plánujeme na daném úseku případně projednat změnu nejvyšší dovolené rychlosti pomocí telematických systémů, která by se měnila s ohledem na denní dobu a intenzitu,“ řekl brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Královopolský tunel je z brněnských tunelů nejnovější. Měří 1 237 metrů, denně jím projede zhruba 30 tisíc vozidel.

Tagy I/42 Královopolský tunel VMO Brno
34 komentářů