Po Česku a Slovensku vyrazí Prezidentský vlak. Rosnička potáhne tři salónní vozy
Parní lokomotiva 464.202. Foto: NTM
Železniční fanoušky v Česku a na Slovensku čeká během prázdnin speciální jízda historické soupravy Prezidentského vlaku. Projekt Národního technického muzea,
kdyby měl někdo informace, kdy se tento vlak bude pohybovat v Brně po Poříčí, ať se, prosím, podělí. Rád bych šel fotit.
Škoda, že nezajedou taky na jih, třeba na den železnice do ČB. Masaryk se přece do Československa vrátil přes Budějovice.
To je škoda,žepřesuny tohoto vlaku budou „neveřejné“.Rád bych si pořídil nějakou tu fotku z trati-„traťovku“….Ale určitě to bude akce hezká,tolik parních mašin nám předkové zanechali….A my nemáme ani many na opravu 498.022…,i když peníze určitě někde jsou,ale ve špatných rukou.Někam se zajedu podívat…Co se týká těch histor.salonních vozů-je jich údajně 5 zachovalých,z toho 3 provozuschopné.Musí se holt NTM více snažit,když chtějí jen parní mašiny.Mohli do vlaku zařadit i salon z roku 1968,kde se setkala v Čierné nad Tisou naše vládní delegace se sovětskou…
Faktická poznámka na autora: Skutečně budou na Slovensku dopravcem ŽSR, obdoba naší SŽDC?To by bylo dosti neobvyklé,u podobných akcí bývá dopravcem ZSSK (Železničná spoločnosť Slovensko).
je to v oficiální tiskové zpráva NTM a ČD. Nepředpokládám, že by organizace používají tak hrdě slov Národní ve svém názvu, dělaly chyby:-)
Plánuje se nějaký vládní-prezidenský současný vůz nebo souprava? Představoval bych si to i se spacíma vozama aby mohli i do krajů, kde je odmítli platit ubytování?
vy jste ale trapný…
I Dubček či Dr.Husák měli svůj salonní vůz……Domnívám se,že každý z prezidentů současných i bývalých by mohl mít svůj vagón.Cestování po železnici je určitě lepší,bezpečnější a pohodlnější než autem….Navíc,za jízdy mohou být různé porady,státníci si mohou odpočinou,z okny zamávat spoluobčanům-jak to dělal prez.Masaryk ap.A kdyby se přidal za salon i vůz jídelní,nemá to chybu
Životnost vagonu je asi 50 let, i více, když na to dojde, aby měl každý prezident vlastní vagon, tak tak bohatí nejsme, spíš snad by mohly být, když už tedy, k dispozici erární vozy dostupné jak kanceláři prezidenta, tak úřadu vlády, tak třeba velení armády a nevím kdo všechno mohl jezdit za C.K., bylo by to rozhodně efektivnější využití než dávat každému prezidentovy nový a vlastní. Hádám že by bylo třeba mít jeden až tři salony, jeden lůžkový a eventuálně jeden až dva pro doprovod. To by asi možné bylo, ale hmm, nevidím to moc růžově. Naposledy když se nedalo… Číst vice »
Proboha nestrašte nebo se toho fakt chytnou! Představa že se Zeman rozvaluje v Aze po Masarykovi či Ferdinandovi D’Este, je upřímně… řekněme to takto, jsou věci které nemají patřit nikomu, mají být pomníkem. Nějaké „státní vagony“ by se mohly hodit, jenže by musely být schopné minimálně rychlost 200km/h, aby to mělo smysl. Bylo by velmi zajímavé srovnat náklady na přivěšení vládního speciálu na běžný vlak a letadla či kavalkády.
To máte pravdu,náklady by byly daleko nižší…nesedí mi ta rychlost,nejsem příznivcem takových rychlostí,stačí V max 160 km…Navíc,takový vůz by nesměl být zařazen hned za mašinu pro případ nehody-viz Studénka ad.,1 vagon dopadne vždy nejhůř…
Pardon,zapomněl jsem na tečku za jedničkou-tedy 1.vagon za mašinou.Děkuji za pochopení.
Tečka sem, tečka tam, to je jedno 🙂 Vycházím z toho že pokud jsou to vozy na mezinárodní provoz mohou se dostat na vlak, který se bude pohybovat po VRT, brzdit mezinárodní vlak kvůli pár papalášům je hloupost, proto by měly být schopné této vysoké rychlosti. Myslím že i Orient Expres má podvozky na 200, ale nejsem si jistý, Majestic Imperator má Vmax 160, ale přece jenom se bavíme případně o několika nových vozech, ne o reko 100 let starých vozů. Problém nastane pokaždé pokud máte úvrať, konec vlaku asi není také bezpečný, to by řešil jeden ochranný vůz, ale… Číst vice »
Předem i zadem se omlouvám, že také odbočím od tématu zajímavého článku.
Ale nemohu si pomoci – tím prvním, co si představím jako ideální prezidentský vůz pro to, co nyní dřepí na hradě, je dobytčák…
Tak lůžkové nebo lehátkové vozy..?? “ Spací“ je dost nepřesný výraz.Navíc,lehátkové vozy poslaly ČD do šrotu,pár jich vlastní ČD Cargo.Pro pohodlí by byly ale nejlepší Pulmannovy vagony.
Jestli by nebyl levnější karavan a nebo oprášit myšlénku Zemáka.:D 😀 Jen ať si ty výlety cálují ze svého.