Plzeňský kraj zlevní předplatné integrované dopravy, podpoří i lidi v nouzi

Nové RegioPantery pro Plzeňský kraj. Pramen: České dráhyNové RegioPantery pro Plzeňský kraj. Pramen: České dráhy

Lidé v hmotné nouzi dosáhnou na slevu 50 % z jízdného.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocourek

Podle něj teď nastoupí do škol, a proto kraj upravoval jízdní řády tak, aby se tam dostali. Škoda že ten JŘ upravili až kvuli Ukrajincům…

Klabavátor

Nárůst cestujících nevznikl sám od sebe, ale v kraji je vidět cílená snaha o zlepšování systému, zejména kolem Plzně. 1) Busy skokově zlepšeny všude novým dopravcem. 2) Funkční IDS, zejména vítám výhodné cestování po Plzni pro dojíždějící včetně jednotlivého jízdného. 3) Přestupní terminál u hl.n. 4) Vozový park vlaků už z větší části připomíná 21. století a na zbytku se pracuje. 5) Zlepšení vedení linek, např. zajíždění vlaků od Nepomuka až na Jižák. 6) Ejpovický tunel přiblížil celý východ kraje městu (infrastruktura je zásluha státu, ale kraj tam posílil spojení). Takže osobně spokojenost, zejména ve srovnání s některými kraji, kde… Číst vice »

Michal

k bodu 6) naprostý souhlas – jet osobákem 160 km/h se mi snad ještě nikde nepovedlo… tunelu se prý říká rokycanské metro

Anelim

Kdo už konečně podá žalobu?????
Diskriminace v praxi!
Jak je proboha možné, že našinec za jakýkoliv typ jízdenky statndartně zaplatí a že Ukrajinci si jezdí zdarma a my jim to platíme z našich daní !!!!!?????

Nokkonen

Navrhuji, že vám budu platit jízdenky a 5000 Kč měsíčně, když se zřeknete svého majetku.

Berete?!

bkv

Máš možnost…

Daniel Jablonecký

Chudáčku ukřivděnej. Tady nám zase parádně vyhřezl mindrák malého českého člověka 🤦

Antonín

Zamyslete se nad svou malostí, kdybyste byl na místě Ukrajinců a někdo napadl vaší zemi a měl třeba malé děti a hrozila by smrt nejen vám, ale i vašim dětem, asi se pokusíte dostat také někam, kde to nehrozí a budete šťasten, že tam dostanete aspoň dopravu zdarma a něco málo na přežití, než zvládnete aspoň trochu jazyk a zvládnete se někde zaměstnat, pokud vůbec práci seženete. A většina Ukrajinců nejsou jako někteří naši spoluobčané a nečekají už několik staletí s nataženou rukou. Jenže my si žijeme jako prasata v žitě s platy, které sice nejsou na úrovni Německa, ale… Číst vice »

Jan Sůra

Děkuji za tyhle věty, já už nemám energii s podobnými hlupci diskutovat.

Anelim

Místní „diskutující“ jsou evidentně parta co berou „informace“ koukáním na TV „zprávy“ ČT 1 apod… A to je opravdu zouuuuufalé!!!! Tak jako tak se z právního hlediska jedná o diskriminaci – a je uplně jedno jestli s tím zdejší křiklouni souhlasí nebo ne… A tihle „uprchlíci“ z oblastí, kde neviděli samopal od WW2 rozhodně nejsou žádný nebohý chudáci (čest výjimám) – takže by měli okamžitě zapnout mobily a provětrat svoje úspory pomocí mobilního bankovnictví. LIDI JSOU NAS%ANÝ Z TOHO CO SE TADY DĚJE, A TO TAK ŽE FEST, VŘE TO OPRAVDU SILNĚ – takže nejbližší volby budou o tom jak… Číst vice »

Antonín

Vážený pane, nebo paní, 1. dnes na Ukrajině není místo, snad kromě pár km okolo hranic s NATO a tedy EU, kde nehrozí nečekaná exploze raket poslaná z ruského nebo běloruského území, tedy nikdo si není jistý životem. 2. celkem logické je, že odchází ti, kteří nepatří k absolutní chudině, proto též se snaží hned zde nějak se zapojit. Ti nejchudší se obvykle bojí – to bylo před Hitlerem, po 48. i po 68., že odcházeli spíše vzdělanější a mírně bohatší a opravdu chudí raději zůstali, to je z psychologického hlediska logické. 3. Diskriminace, to opravdu nepociťuji, např. v Praze… Číst vice »

Jan Sůra

Je to opravdu zoufalé a přesně pro takové idioty vašeho typu tu není prostor. Zvláště, když jsou takoví vlastenci, že neumí česky a ještě mají drobky v klávesnici a zablokovává se jim capslock.

Antonín

Vzpomeňme na 2. SV: USA bojovaly po boku spojenců proti Hitlerovi a svým způsobem jim to mohlo být jedno, sice Hitler podporoval Japonsko, ale zas až tak moc to vliv nemělo. Padli tu tisíce amerických vojáků, USA podporovaly zbraněmi i SSSR, tedy Stalina, kterému jak jsem čím dál tím víc přesvědčen šlo zejména o jeho územní zisky (před válkou kus Finska, po kus ČSR, kus Polska, kus Německa a získání kolonií (býv. východní blok). Po válce masivně investovaly v Evropě (Marshalův plán) a díky tomu se Evropa dostala rychle z nejhoršího a dnes patří k nejvyspělejšímu a nejbohatšímu regionu světa,… Číst vice »

Jan Sůra

Mně to vysvětlovat nemusíte, blokace se týká toho magora, co se mu zasekl Caps Lock:)

cracatit

ZTP mají v ČTK špatně přeloženo, ta zkratka znamená: těžce zdravotně postižený a pokud je ZTP/P tak s průvodcem (jedno, jestli pes nebo fyzická osoba).

bkv

Ale nepovídej, mají to správně.

Hobodej

Boreckého klepne

Daniel Jablonecký

Proč? Tohle je Plzeňský kraj.

Hobodej

Borecký tvrdí že VHD se zhroutí v celé zemi.

babilon

Proč by mělo, když PK fakticky zdražuje? (Viz příspěvky níže.)

JirkaJJ

Mezitím ve Středočeském kraji diskutují o zdražení o 500%…

Jiří Kocurek

Vymyslet si o nic můžete i zrušení veškeré dopravy včetně EC, IC a nákladních vlaků, které odmítají objednávat.

Daniel Jablonecký

Koukám problém s pochopením psaného slova.

Vojtěch Suchan

hmm…. Jak to asi v té Plzni dělají, když tu před pár dny vyšel článek o tom, že to není možné :)) Veřejná doprava a její kvalita a cena je totiž především ideologická otázka.

Kubrt

Je to otázka ideologická a rozpočtových možností. Oba diskutovaní radní jsou ze STAN (ačkoliv to žádnou jasnou ideologii nemá). Jen holt ten plzeňský jede podle svých představ, zatímco ten středočeský jen částečně; má komplikovanější dědictví po předchozím vedení.

Jan Sůra

Například téměř všechny dopravní výkony vysoutěžené. U toho můžete začít při vzpomínkách na desetiletou smlouvu bez soutěže s ČD či KŽC. Pak si porovnejte také například příjmy na obyvatele z rozpočtového určení daní a můžete sepsat nový příspěvek.

Vojtěch Suchan

A všiml jste si, že pan Borecký zásadně mluví o problému v celém česku a nikoliv o vlastním kraji? 🙂 Jinak, když jsme chtěli určité výkony alespoň tržně prokonzultovat nad rámec smlouvy pro ČD, osobně mi řekl, že nižší cenu, než čd mi v žádném případě nikdo nenabídne, jak je to možné? 🙂
Jinak tedy, v 1Q/2022 to bylo pro PK 2459,40, a pro SčK 1995,54, třeba ÚK dostal jen 1964,50 a třeba JmK jen 1583,76, přesto mají oba ty z nejkvalitnějších IDS u nás 🙂

Martin

Myslíme obal totéž RUD, to, které je pro STČ kraj na hlavu výhodnější než pro Ústí nebo JMK?

Cestující PK

Nejedná se v žádném případě o zlevnění, ale naopak, o lživé zdražení! Kupoval jsem si měsíční předplatné včas a tak jsem ho měl za akční cenu 280 Kč. Potřebuji 2 zóny, takže 560 Kč. Nyní mě to bude stát 640 Kč, tudíž zdražení o 80 Kč měsíčně, téměř 1000 Kč ročně! Akční předplatné využívalo jistě mnoho lidí, takže se rozhodli, že zdraží tímto způsobem! Nevěřte jim jejich líbivá slova, ve skutečnosti je to pro drtivou většinu cestujících, kteří si dobíjí měsíčně, velké zdražení! Kdyby to řekli na rovinu, zdražíme vám měsíční předplatné o 1000 Kč ročně, nic bych proti tomu… Číst vice »

Jan Sůra

Vy už někde vidíte ceník, který schválila dnes rada? Já ho marně hledám.

Cestující PK

Ceník nikde nevidím, vycházím z toho, co náměstek prezentuje v tomto článku. A pokud se stane skutečností to, co prezentuje, je to zdražení, protože zruší akční předplatné a zavede o něco levnější plné předplatné, které však bude o dost dražší než stávající akční.
Je to podobné, jako kdyby JLV slavnostně vyhlásili, že zlevňují nabídku občerstvení ve vlacích, zároveň by však dodali, že ruší cenové pásmo Happy Hour.

Jiří Kocourek

z článku…
Podle něj ale kraj odboural přechodné slevy při dřívějším nákupu v předprodeji, kde třeba měsíční jízdenka přišla namísto 320 Kč na 280 Kč. Pro všechna předplatné tak bude cena společná, nezávislá na době nákupu.

Jiří Kocurek

A nevyjde vás levněji roční? Podle výše uvedeného „80 Kč měsíčně, téměř 1000 ročně“ si kupujete 12x do roka měsíční.

Cestující PK

Samozřejmě že ano, pokud bych se rozhodl pro roční, budu to mít dokonce o 100 Kč levnější, bavím se však o měsíčním, které využívá z různých důvodů mnoho lidí. A těmto lidem to bude zdraženo, alespoň podle informací v článku, o cca 1000 Kč ročně.

Jana

Přesně tak, dvě zóny na rok v předstihu za 5600 a teď to bude 5800. Takže kde je sleva?

zdydy

To ti teda zdražili že to nezvládneš 120 kč za měsíc je hodně.

Cestující PK

Ale o tom můj příspěvek vůbec není. Mě vadí, že to slavnostně prezentuje jako zlevnění, přitom zdražují všem co kupují měsíční a ano, skupině, která si kupuje roční, zlevňují o 100 Kč. Takže si troufám tvrdit že drtivé většině lidí zdraží, zatímco menšině zlevní.

M19

Když obchod přestane dělat a některé zboží akci, také zdraží? Hmmm….

Caracas

Ve svém příspěvku píšete o “velkém zdražení !”. I ten vykřičník tam máte. Evidentně jste nám chtěl sdělit, že zdražení je velké 🙂

Neonym

Nevím, jak ve zbytku kraje, ale na Klatovsku prošla VHD na konci roku 2019 opravdu renesancí. Do té doby se zde bylo možné projet neskutečnými vraky (ČSAD Plzeň), jídzní řády na některých linkách platily vždy tak měsíc (souboj VKJ a PTÁČEK) a najednou víceméně ze dne na den vše nové a k tomu byl po hodně dlouhé době na autobusovou dopravu zase spoleh. Škoda že zrovna v té době nastoupil COVID. Ale rád čtu, že se veřejné dopravě v kraji daří.

kakov

tak na Plzeňsku nebyl ten posun tak velký jako na Klatovsku (nevím proč, ale Klatovsko byla taková odbývaná lokalita), ale po týdnu zmatků, se to usadilo a je doprava dobrá, před tím ani ČSAD nemělo většinou na Plzeňsku vyloženě šroty, starší to ano, ale funkční,

kde se to trochu zhoršilo je trasa Plzeň-Domažlice, ucházející ČSAD nakonec z komerční linky v podstatě uteklo, nakýbloval se tam Štáhlich, a krajská doprava od Zbůchu dál visí na vlaku, dostat se krajskou dopravou do H. Týna nic moc, jezdí toho málo, něco s přestupem ve Staňkově, něco v Holýšově, někdy vlakem, někdy busem……..

Neonym

To je pravda, že stav těch autobusů u ČSAD Plzeň špatný nebyl. Blbé bylo, že většina z nich byly ty nejzákladnější modely s nepohodlnými sedadly. SORy, které pak začaly nahrazovat Karosy byly z pohledu cestujícího úplně stejně nepohodlné a špatné.

David

Otázka je kolik kupónů se vlastně prodávalo v předprodeji, jestli tedy spíš nejde o zdražení než o zlevnění.

kakov

tak třeba já jej kupoval zatím dvakrát a vždy v předprodeji, předprodej byl min. tři dny před platností

kakov

teď by mě zajímalo co na to zdejší ekonomisté, kteří tak fandili panu Boreckému ve zdražování a rušení VHD, nemyslím to jako narážku, ale protože peněz opravdu není dostatek a bude to asi ještě horší, tak je zajímavé, jak jeden kraj chce masivně zdražovat a druhý zlevňovat, jestli něco, tak zlevnění jsem ve VHD opravdu nečekal, když vstupy rostou raketově (viz pod článkem o panu Boreckém nárůst ceny trakční energie),

opravdu by mě zajímal názor, jak tyto rozdíly mezi kraji zdůvodnit…..

Honza

Však je to v rozboru pana Boreckého vysvětleno. Každý kraj má jiný podíl výdajů na VHD v rámci svého rozpočtu, každý kraj má jiné reálné příjmy na obyvatele v rámci RUD, a tak i každý kraj má jiné možnosti přisypat další peníze, nebo naopak nutnost zatáhnout za záchrannou brzdu a šetřit. Navíc, jak už tu je zmíněno, pro některé cestující je ono zlevnění ve skutečnosti zdražením (předplatní cena roste z 280 na 320 korun).

Martin

No, on má pan Borecký taky snad nejhorší smlouvy na VHD, kdežto Plzeňský kraj je na druhém konci spektra. 🙂

Jiří Kocurek

Kdože to vlastně uzavřel nevypověditelné smlouvy?

Daniel Jablonecký

Za kraj Štěpán, Petrtýl a Jermanová.

kakov

vidíte, tak to jsem nějak přehlídl, takže je to ve skutečnosti takové marketingově dobře prezentované zdražení, no co 100 Kč ročně navíc klidně obětuji (zdražení roční jízdenky zrušením slevy), je to cca 3-4% to zdaleka není ani inflace, navíc teď už roční mám od září

Cestující PK

Marketingově prezentované zdražení, přesně jste to vystihl. Snad jim to lidé prokouknou, protože tohle by se fakt dělat nemělo. Když chtějí zdražit, mají to říct na rovinu.

Daniel Jablonecký

To už chcete po zdejších diskutujících moc: nejen aby to četli, ale ještě aby to pochopili. Oni chtějí jenom výkřiky typu Rožmitál! Mochov! Trhový Štěpánov! a to jim k diskusi úplně stačí.

noerf

Záleží na velikosti kraje, počtu obyvatel. Další věc je, zda-li například krajské jízdenky platí v rychlících a dalších spojích objednávaných MD, kterých v Plzeňském kraji jezdí dost v porovnání s jinými kraji a jejich rozlohou.

kakov

krajské jízdenky v rychlících platí

MartinS.

Ono to hodně může být těmi vysoutěženými brutto smlouvami Plzeňského kraje. Dopravci platí kraj podle smlouvy, ale pokud roste počet cestujících, rostou kraji tržby a vlastně na tom může být lépe, než s čím dlouhodobě počítal.

zdydy

Tak pro držitele prukazu ZTP to nemácenu, vždyt mají 75% slevu. Tak je lepší si koupit jízdenku jednotlivě.