Plzeňský kraj vypsal další soutěž na dopravce, hledá provozovatele vlaků na lokálkách
Regionova ve stanici Sušice. Foto: České dráhy
Plzeňský kraj vypsal poslední soutěž na výběr dopravce v regionu. Na deset let hledá provozovatele vlaků v oblasti Jihozápad, pod
Připadá mi nerozumné vyhlašovat soutěž v této kritické době. Dopravci budou mít i tak velké problémy díky masivnímu poklesu tržeb (brutto smlouvy jsou stále v menšině) s některými dopravci (Leo Express) se možná po této krizi rozloučíme. Kraj je asi hodně optimistický a na rok 2022 to fakt nevidím, možná, že ještě rád prodlouží smlouvu s ČD, kteří snad budou jezdit vždy. Ekonomické dopady budou velké ve všech oborech i na železnici.
Ale tu soutěž klidně můžou vyhrát i ČD.
S Leošem se možná rozloučíme,ale třeba jej nahradí nějaká místní pobočka čínských státních drah.To by byl jiný tanec, ještě by někteří vzpomínali na časy,kdy se paštikář zuby nehty snažil udržet na kolejích.
Jestli má leoš nezkrachovat, tak potřebuje odjezdit především linky v závazku – tam má příjem jistý. A to ikdyby měl zrušit komerční vlaky.
Pane Honzo v krizi vydrží je ti nejsilnější to je zákon trhu tak ať se to ukáže. A o to přeci EU šlo rozsekat vše co mělo smysl a udělat chaos a připadá mi chaos a zmatek by měl být vlastně evropský rád. Už železné dědek řekl že Co tu nejsou ty organizátoři Evropy tak…….
S LeoExpressem se možná rozloučíme, nicméně jiná firma – LeoExpress Tenders (která na rozdíl od té první jmenované jezdí „v závazku“) pojede určitě dále (své příjmy má jisté).
Jsou ještě v Německu k mání nějaké ojeté motoráky?
Možná by se ještě našly trochu víc ojeté v Polsku…
Však je v ČR zhruba 40 kousků M131, furt lepší než německý šrot ne?
S novým vozidlem nikdo soutěž nevyhraje.
Mno nevím jestli to Darth Vader změní. A nebo ČR s Panterma.
To určitě neni
Pane Kocourek u Hurvajze nevidím ty kola, nizkopodlažnost a počet míst. Jen tak mimochodem částečně krom nizkopodlažnosti by mohly vyhovovat luxusnější stroje M262. To je ale nadsázka. A dělám si zvas srandu. Protože tyhle motoráčky ani Německý výprodej co se týče pohodlí pro substrát nedokáže překonat.
„Pokud se podaří dopravce vysoutěžit i v jiných oblastech, bude Plzeňský kraj prvním, který má kompletně přesoutěžené smlouvy na železnici.“
To není pravda, Jihomoravský celou svoji objednávanou regionální železnici přesoutěžil a od 1.1.2020 se jezdí. Byla to sice jedna velká soutěž s předem očekávaným vítězem, ale byla.
V JMK to byla dočasná soutěž na pár let, než se přesoutěží doopravdy, tyhle jsou dlouhodobé
Aha ! Takže už zase rozprodáváme železnici ?? Zase děláme místo pro šroty ze Západní Evropy ???
V tomto případě spíš snaha o poslání současných šrotů mimo koleje, přečtěte si zadání.
Spíš snaha zrušit totální šroty a nasadit méně staré šroty.. něco jako když si kupujou lidi ojetý oktáfčičky aby nahradili felddu ši favrita.
Jak jezdí třeba takový brejlovec ?? Jezdí dobře ne jako nějaký 30 ojetý siemens u arrivy z německa Leo se alespoň snaží dělat nějaké vozy třebatrať Trutnov – Svboda n Ú. Jezdí tady šukafon GW Train regio… Sice je Regionova šrot ale furt alespoň Česká ale třeba koupit si zahraniční jidlo to vám problém dělá. Vy jste teda vlastenci. Opravdu…
Doporučuji svézt se několika 810 z depa Klatovy a až pak rozumovat o ojetinách.
to jsou v tak dobrém, nebo tak špatném stavu? oproti normálu???
Taky by mě zajímalo 😀
Dnes se těžko hledá „normál“, po republice se dají potkat jak červené vozy s původními lavicemi, tak nově rekonstruované s motorem Tedom a mezi tím spousta mutací.. Ke Klatovům – většina je ve stavu „náhrada přijde brzy, ale ještě ne hned“ = celkem spolehlivě pojízdné, ale už dosti jeté. Spousta červených s vysokými sedačkami v původním rozmístění, výjimkou jsou tři generálkované + jedna v laku „ODS“. Jako šoto-projížďka super, loni jsem všechny lokálky obsluhované 810 v P kraji projel a byl jsem nadšen (řekněme, že se až na Regionovy za posledních 20 let příliš nezměnilo), denně bych však dojíždět nechtěl.… Číst vice »
Tady na severu se dají potkat původní 810 ale už je jich do 10 kusů.s těch nových strojů celkem ujde linty od Arriva ale regioshark mi přijde krapet lepší.
U Klatov jsem žádné šukafony neviděl.
On je rozdíl původní 810 a RegioMouse
To by se ale musely rozprodávat koleje, což se snad nestane… tady jde jen o to, kdo po nich bude jezdit. Stejně jako po silnicích nejezdí státní busy, tak není nezbytné, aby po železnici musely jezdit státní vlaky.
Toho bohdá nebude aby nějakej cizák z Moravy jezdil po České železnici! Stop rozprodávání železnice na západ!
(ponechme teď stranou, že nadávající zanedbal fakt, že Morava je na východ od Čech, totiž že nadávající planá nesmysly)
To, že dám na šrot z 80. let nápis „RegioMouse“ neznamá, že z toho udělám vozidlo, které může v našem kraji strašit až do roku 2032. To ani omylem.
Máte něco lepšího za stejnou cenu ?
Ono toho tam už moc není tak třeba politici pochopí že mobil si každá socka má nabít doma a pokud si někdo nemůže dovolit internet tak za peníze daňového poplatníka ho taky nedostane. Opravdu má být veřejná doprava postavena na takových blbostech nebo by se mělo začít konečně přemýšlet nad bezpečnosti a efektivitě provozu. Teď si rejpnu do lidi kteří chtějí každej druhej rok nový vlaky a autobusy, protože zatím nejméně nákladové vozidlo na regionální tratě je furt Šukafon nic jinýho min nežere a vozit si prdel za dotovaný prachy na trati kde tou osmsetdesitkou jede 15 lidi třeba Žralokem… Číst vice »
Nevím jestli si to všichni tady uvědomujete, ale podívejte se ven. Stovky kilometrů trati v ČR je zmodernizovanych, zastávky a stanice se také opravují. Když se podíváme třeba na V4,tak jsme na tom nejlépe (co se týče kvality). Většina souprav je buď nových nebo po modernizaci. Aspoň někdy neco pochvalte a buďte rádi ze se opravuje, ze si třeba nebereme příklad ze Slovenska, kde na ty svoje železnice kašlou a mají stare a špinavé soupravy, hnusná nádraží apod… My máme většinu nádraží už opravených a vlaky 1000x lepší než třeba na tom Slovensku. Nestezujte si pořád. Prosím. Všechno nejde hned… Číst vice »
A neměla být součástí soutěže i Ruda?
A nepočítá se na Rudu společná soutěž s Bavorskem kvůli lince Klatovy – Plattling? Stejně tak ještě nenì vysoutěžená linka Domažlice – Schwandorf, pokud s ní tedy kraj nadále počítá.
Mně přijde, že ty podmínky jsou vypsány diskriminačně, aby se do toho akorát nevešly 810.
To je právě dobře. Přece jen 810 by už správně měly být muzejní vozidla.
810 by se měly pomalu ale jistě přesouvat do Lužný.
Aby se tam vešly… 🙂
No radši do Třebový do šrotu.
V Lužný jsem viděl 152.001 jestli se nepletu, to stačí. Zbytek recyklovat (= pec, nikoliv Regiona).
Tak to se nepochybně pletete, jelikož jednička teď vypadá takto: https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=695173.jpg&stranka=1
OK, tak to byl nějakej jinej starej zrekonstruovanej plech s nízkým číslem……ten a jeden vlečňák zanechat jako poselství budoucím generacím, zbytek prohnat přes autogen a pec. Howgh!
V Lužný je dvojka, ne?
Přesně, do Lužné byla převedena 810 002 z Valašského Meziříčí.
Co 810, ale nevejdou se do toho ani 814, které by na zdejší lokálky bohatě stačily. Třeba požadavek na maximálku 100 km/h pro trať s nejvyšší rychlostí 65 (a asi 5 kilometrama devedesátky) je dost nesmyslný. Trochu to připomíná výběrko na Šumavu.
Co je na tom nesmyslnýho? Zkrátka hejtmanství požaduje, aby se ta trať vymačkala na maximum.
Na maximum znamená na 154 % (=100/65)? IMHO by měl kraj stanovit nějaký jízdní řád, a nechť je na dopravci, jakým způsobem ho vyjezdí – klidně to může dohnat vyšší dynamikou, nebo to taky nemusí dohánět vůbec, pokud ten JŘ bude volný.
Ale tohle zrovna PK moc neumí, viz explicitní požadavek u elektrik, že vozy nesmí být Bdmtee, místo třeba stanovení roztečí sedaček nebo způsobu větrání.
Mohou hrát roli nejen aktuální maximální traťové rychlosti, ale i budoucí, nejen stávající nebo nejblíže plánovaný jízdní řád. Ale jistě pro rychlost a použitelnost jsou důležité i ta dynamika, rychlost výstupu a nástupu cestujících, rychlost/doba otevírání a zavírání dveří a obratová rychlost … někde mohou být problémem šmejdy, které při obratu potřebují 3 minuty na restartování, nebo na zastávkách ztrácejí po čtvrtminutách šnečím otevíráním a zavíráním dveří včetně úděsného pípání. Ale to vše (až na to úděsné pípání a podobné vychytávky), tedy ty rychlostní parametry, by mohly být vyhodnoceny výpočtem nebo zkouškou, jak rychle to zvládne určitou trať (nebo trati,… Číst vice »
Jasně tak dinamika rozjezdu zrovna RJ v ústeckém kraji roli asi nehrála. Ale to je od jinuť.
To určitě né,protože roli hrála elektrická jednotka(konkrétně Pesa),která bude mít dynamiku dobrou.Motoráky jsou jen přechodná náhrada.
To jsou pořád politici ty rozuměj jen tomu kolik jim s toho klapne do kaši. A na obyčejný lidi kašlou. Jen před vobama vám namažou huby medem aby dostali hlas.
Nejde jen o maximální rychlost, ale také třeba o akceleraci. A tam si přiznejme, že u řady 814 není bůhvíjaká. Tam třeba ten Regiosprinter vede.
Ale Žlutej pes před popelnicema u RJ ÚK vyhrává na celý čáře. Ty vraky snad nabyly postavený k tomu aby jezdily.
To je princip zadávacích podmínek.
GWTR má možnost nákupu Regiosprinterů, kde je maximální rychlost 100 km/hod a má s nimi zkušenosti, LEO se hlásí všude, ale málokde uspěje a je otázka, jak ustojí součané omezení cestování. U ČD je otázka, co budou mít momentálně volné, ale pochybuji, že budou volné Stadlery RS1.
Hlavně už ne další regiosptintery. Cokoli jiného, ale tohle fakt ne.
*regiosprintery
Copak je na regiosprinterovi tak špatného? Jinak mám obavy, že téměř všechny regiosprintery z od německých dopravců jsou již v provozu na síti SŽDC (jeden je po nehodě u Křemže už kaput), takže by je musel pustit ještě dánský dopravce, který jich má čtyři kusy. Takže pokud neprodá Dán, žádný další regiosprinter tu nebude, ostatně jich bylo vyrobeno bohužel celkem jen 39…
Ještě 5 kusů jezdí od roku 2016 v Rakousku, ale ti asi také neprodají po 4 letech.
Ještě jsou nějaké u Wachaubahn, ale ty taky nejspíš nejsou na prodej.
Na ty v Rakousku jsem zapomněl:-).
Regiosprintery mají přijatelné jízdní vlastnosti a bezbariérovost, ale tím to končí.
Nabízí tvrdé nepohodlné sedačky, minimální místo na nohy, 0 stolečků, minimum háčků na oděvy, minimum místa na zavazadla, mimořádně hlučný pojezd, mimořádně hlučné a často neúčinné topení, mimořádně hlučnou klimatizaci. Jsou vhodné tak maximálně na desetiminutové popjíždění, nic víc.
Pokud tady u nás na jihu Šumavy někam jedu, vždy se těším, že třeba přijede aspoň 816, která je pro cestujícího výrazně pohodlnější a přívětivější.
Nepřál bych ani trochu Plzeňskému kraji takového zoufalého dopravce, jako je GW Train Regio.
Přesně tak, na 10 min cesty se to použít dá, ale na nic delšího rozhodně ne. Můj loňský zážitek, kdy jsem s tímto krámem jel 2,5 h z Číčenic až do Nového Údolí a pak ještě stejně tak dlouho do Českých Budějovic, patří skutečně mezi ty nejhorší na našich železnicích.
Ve srovnání s úplně tichou 810, kde klimatizace není, jsou tam místo sedaček lavice lehce potažený koženkou a topeni dokáže tak smrdět, že se lidi uvnitř pomalu dusí…
ale má to stolečky a háčky!
Je vidět, že vlakem skoro nejezdíte. Tyto 810 už nejméně 10 až 15 let opravdu nejezdí. Nebo jen vyjímečmě, pokud musí dopravce něco vytáhnout z kopřiv.
Já zrovna medávno mohl porovnat 2 hodiny cesty v 816 a v 654. Za cestu v 816 bych si byl ochoten i připlatit. Za to, že jsem vlezl do 654, by mi měl platit dopravce.
810 se starými lavicemi jsou dnes už dost výjimka, většina jich už je po modernizaci. Klimatizaci to sice nemá, ale dají se otevírat okna.
Těch modernizací se zmenšením počtu sedaček a otevíracími okny je celkem málo, zbytek je vzor žehlicí prkno a okna pořád vyklápěcí.
A na těch delších lavicích se dá (mimo špičku samozřejmě) i natáhnout!
A při jízdě po né moc udržované trati je to lepší než masáž zad mám to vyzkoušený. Vřele doporučuji. Jinak je to jednoduché teď po letech nenáročné a úsporné vozidlo.
Za ten červenej moc děkuju poslal ho asi náctiletéj cifršpijón kterýmu teče mlíko po bradě asi nikdy nejel vlakem a chce poučovat lidi o železnici o který ví že tu prostě jen prostřednictvím nejekeho vyhledávače na svém super moderním PC a chce svim způsobem poučovat lidi kteří nejen o dráze něco vědí, ale i na různých pozicích na železnici pracuji už leta. Je to výraz vzdoru který vydim občas u svich dospívajících děti. Tak mu ho nebudu brát protože se cejtí dospělí a velmi chytrý
Žádný Regiosprinter k prodeji není a ani nebude, neb mají své výkony na léta jisté.
No nevím. V současné situaci myslím není jisté opravdu vůbec nic.
654 po rekonstrukci jsou proti 810 vrcholem luxusu a modernosti..
To bych teda rozhodně neřekl, ještě nikdy jsem neviděl něco, co by mělo tak nesmyslně uspořádaný interiér jako má 654 po rekonstrukci (většina sedaček zády k oknu, WC zabírající vice, než polovinu šířky prostoru a podobné věci). Neříkám, že 810 je ideální, ale je to aspoň vlak (654 je motorová tramvaj) a má normální interiér. A co se týče hlučnosti a otřesů, tak jsou na tom obě vozidla velmi podobně.
WC zabírající vice, než polovinu šířky prostoru
A jak to udělat jinak když má být pro vozíčkáře? To v Regionově zabírá taky.
Oproti 810 je to vrchol luxusu a modernosti. Dle mého názoru je modernizovaný regiosprinter lepší, než regionova. Ale tady fakt záleží na úhlu pohledu. Většinou se setkávám s tím, že na regiosprinter nadávají cestující, co jsou zvyklí jezdit vlakem, zejména když jezdili regionovou. Slýchám cosi o chybějícím stolečku, že chybí poutka na kabát a pak také na chlad ve vozidle, což ale není problém modernizovaných regiosprinterů. Ovšem proč mít ve vozidle takové teplo, že musí dolu bunda či kabát. To fakt není nutné… Na druhou stranu je ale velká část lidí, co tato vozidla chválí, včetně mne. Oproti regionově je… Číst vice »
Přitom třeba stoleček či poutko na kabát asi není úplně problém doplnit, kdyby dopravce chtěl 🙂
Což se zrovna u GW TRain opravdu očekávat nedá.
No jo, ale ti, co se rádi během cesty dívají z okna, regiosprinter s modernizovaným interiérem rozhodně nechválí, když je tam tak nesmyslně udělaný interiér. A o pohodlí jízdy tam nemůže být vůbec řeč. Osobně jsem fakt nikdy nezažil horší vozidlo. Neříkám, že na těchto tratích nemůže jezdit nic secondhandového z Německa, ale RS teda opravdu ne.
Jako cestující si opravdu tento luxus rád odpustím. Moderní a luxusní ten krám není ani omylem.
Abyste se nakonec nedivil čemukoli jinému … .
A on je někdo prodává?
Jinak Leoš vyčlenil zvlášť firmu, která se účastní tendrů, a může přežít, i když byznys s pohřebníma tramvajema půjde do kytek.