Plzeňský kraj vypsal další soutěž na dopravce, hledá provozovatele vlaků na lokálkách

Regionova ve stanici Sušice. Foto: České dráhyRegionova ve stanici Sušice. Foto: České dráhy

Plzeňský kraj vypsal poslední soutěž na výběr dopravce v regionu. Na deset let hledá provozovatele vlaků v oblasti Jihozápad, pod

Plzeňský kraj vypsal poslední soutěž na výběr dopravce v regionu. Na deset let hledá provozovatele vlaků v oblasti Jihozápad, pod kterou spadají dva soubory: pošumavské lokálky a tratě v Českém lese. Odhadovaná hodnota zakázky je 2,8 miliardy korun.

Kraj zveřejnil zakázku na profilu zadavatele. Pokud se podaří dopravce vysoutěžit i v jiných oblastech, bude Plzeňský kraj prvním, který má kompletně přesoutěžené smlouvy na železnici.

Pro každý provozní soubor má kraj jiné požadavky na kvalitu vozidel, v obou případech mu ale budou stačit starší vozidla po modernizaci.

V případě Pošumaví chce kraj motorové jednotky nejméně se 65 místy k sezení, musí jich mít nejméně 8 (6 kmenových, 2 záložní). Vozidla přitom nemusí být plně nízkopodlažní. V každé jednotce ale musí být oddíl, který umožní přepravu až 8 jízdních kol a dvou kočárků. Musí být po rekonstrukci interiéru, vybaveny zásuvkami a wi-fi a musí jezdit minimálně stokilometrovou rychlostí. U zakázky pro Český les stačí rovněž starší vozy, stejně tak i osm jednotek včetně dvou záložních. Kraji ale stačí menší počet míst pro kola či kočárky.

V praxi to znamená, že pro Český les by mohly stačit mírně upravené regionovy, pro Pošumaví pak modernější vozy typu Stadler RS1. Dosud na těchto tratích jezdí regionovy nebo motorové vozy 810 a 842.

Kraj počítá s objednáním 13,36 milionu kilometrů za deset let, z toho 7,56 připadá na Pošumaví. Podle dokumentace se objem zadaných kilometrů může zvýšit až o 50 %. V takovém případě je odhadovaná cena u Pošumaví 1,59 miliardy korun, u Českého lesa 1,21 miliardy korun.

Kraj kvůli soutěži provedl před vyhlášením tržní konzultace, těch se kromě Českých drah zúčastnil také Leo Express a GW Train Regio.

Soutěž se týká linek P11 Horažďovice předměstí – Sušice – Klatovy (s možností vedení vybraných spojů v úsecích Horažďovice předměstí – Strakonice a Horažďovice předměstí – Nepomuk), a linky P23 Domažlice – Klatovy, v případě části Českého lesa linky P32 Poběžovice – Staňkov – Holýšov a linky P33 Domažlice – Tachov.

Kraj počítá s tím, že nový dopravce začne jezdit v prosinci 2022.

Plzeňský kraj letos vypsal smlouvu na provoz na tratích v provozním souboru Plzeňsko, už dříve zasmluvnil zakázky na provoz elektrických vlaků s Českými drahami.

Tagy Plzeňský kraj Top zajištění dopravní obslužnosti Plzeňského kraje
82 komentářů