Plzeňský kraj ukázal další autobusy ve svých barvách, doprava bude s netradičním sloganem
Nové autobusy Iveco Crossway pro dopravu v Plzeňském kraji. Foto: Integrovaná doprava Plzeňského kraje
Plzeňský kraj představil nové autobusy Iveco Crossway, které začnou jezdit od 1. června po celém kraji. Krajská organizace Poved současně
Jo, to se fakt povedlo…. 🤮
Zajímalo by mě pár věcí:
Sežene Arriva dostatek řidičů? (předpokládám, že část řidičů ze stávajících linek si ČSAD přetáhne na firemní linky, linku 55, MHD nebo posílení kapacit na NAD)
Budou v provozu letní cyklobusy a kdo je bude provozovat?
Kde v Plzni bude Arriva své busy parkovat a servisovat? A co bude s areálem ČSAD na Doubravce, příp. dalších městech?
Tohle už jsem vymyslel já před několika lety, kdykoliv píšu o ujetí přípojného autobusu ČSAD Plzeň, které nebyl Poved za celou dobu schopen zajistit.
Tuto se opět nePOVEDlo 🤣😎
To se teprve uvidí, jestli se to POVEDu povedlo. Z dosavadních zkušeností bych takovým optimistou nebyl…
je třeba být ve střehu, koncept je dobrý, bude záležet na provedení – na Klatovsku už se částečně jezdí v nových časových polohách, ale zatím se tuto vůbec nepovedlo, protože zejména vlaky, na které autobusy mají vázat, jezdí velmi nespolehlivě a autobusy, které měly zajíždět k nádraží, tak tam nezajíždí. O tom, že ani s novým dopravcem nemusí být líp svědčí poznámka u předfinálních jízdních řádů ve znění „O zajíždění spojů do zastávky Klatovy,nádr.ČD se jedná, zajíždění není definitivní.“ Pokud by nakonec zajíždění autobusů k vlakům vůbec nebylo realizováno, tak u těch autobusů plánovaných původně s těsnou vazbou na vlak… Číst vice »
A proč nakupují cizí autobusy? Proč nedají práci českým dělníkům a technikům? U nás se také vyrábějí. Karosa Vysoké Mýto, SOR…
Jsou to autobusy z Vysokého Mýta.
Ale asi ne z Karosy.
Ne, z Iveca. Karosa má asi spatne dealery, že už nějakých 14 let neprodala ani bus.
Karosa a Iveco je jedna a táž fabrika 😉 napřed Karosa n.p./s.p. (přeskakuji Sodomku), poté Karosa a.s. vlastněná Renaultem (ale fabrika byla dál Karosa), a nakonec přejmenována na Iveco (společně se změnou majitele), takže busy Iveco jsou vlastně české výrobky z „Karosy“.
PS: je to jen ve stručnosti
děkuji
Iveco se vyrábí ve Vysokém Mýtě, Setra se částečně vyrábí v Holýšově.
Iveco/Karosa je francouzská firma a mezi lidmi v oboru je známá nižší kvalitou oproti např. Mercedesu, Volvu nebo MANu. SOR je na tom s kvalitou ještě hůř. A SOR vlastní Penta, která je známá hlavně díky zapojení do různých korupčních kauz nebo vraždy Kuciaka.
Podporuji na Chodsku lokální úpravu „Tletosepoverlo“ 🙂
Jak vypadají tyto busy z boku asi Plzeňský kraj tají.
Mohl jste jej už několikrát vidět. Jen lépe hledejte.
Co budou dělat se stávajícími autobusy? To se mi jeví jako značně nehospodárné. Některé novější vozy by šlo jistě přemalovat, když to musí být v nových barvách.
Současně používaná vozidla patří stávajícímu dopravci. Jsou již delší dobu nenahrazována novými. Nyní piřizivaná vozidla mají mnohem vyšší standard.
A ten stávající dopravce s nimi bude dělat co? Bude s nimi jezdit někde jinde? Nebo je prodá někam na vesnici fotbalistům nebo JZD?
to je spíš dotaz na Z-Group a.s. . nebo se nechat překvapit….
a ještě tuším, že provozují ČSAD Vsetín a ČSAD KV, tak třeba tam…
Ano, ale Z-group od 1.1. 2021 vyklidí i podstatnou část Zlínského kraje. Zůstane tam Krodos (jezdí v okrese Kroměříž), odejde ČSAD Vsetín, obsluhující okresy Zlín a Vsetín, i menší Housacar (fakticky filiálka ČSAD Vsetín). Z 3/4 okresu zůstane Zemkovi 1/4. Jeho autobusy tam mají již mají svoje za sebou a podstatná část půjde do šrotu. Nějaké autobusy bude potřebovat Krodos, ale jen ty novější. Ovšem Krodos znamená jeden okres.
A proc se nahrazuji dopravci soukromi dopravci z verejnych penez? Aby se z verejnych penez dalo vice brat?
Pardon, pisu kraviny… 🙂
Novější busy asi využijí na firemní dopravu a MHD v Plzeňském kraji, možná se více zaměří na NAD pro ČD. Starší busy vyřadí do šrotu nebo možná na Ukrajinu.
Busy kolem 10 let stáří se třeba prodají někam na východ, ale značná část parku ČSAD autobusy Plzeň je zralá do šrotu, často jsou to už second-handy.
Myslíte třeba Olomoucký nebo Ostravský kraj? Nebo na jižní Moravu?
Tak na Olomoucký kraj můžete zapomenout, jelikož má ve smlouvě že nejstarší vozidlo nesmí být starší než 10 let a musí tam být klima 🤪
Tak proč nekoupéí nové autobusy do východních částí republiky rov nou a takto šachují?
asi proto, že plzeňský kraj je na západě. a tam vyhrála jistá firma a stávající firma papá vč. vozového parku…
Nemyslím východní části republiky, myslím Ukrajinu. Na severní a střední Moravě je park autobusů OK, ve Zlínském kraji mají nové smlouvy od 2021, takže šrot z Plzně nebudou potřebovat.
Na Severní Moravě, Olomoucku i Jižní Moravě je díky výběrovým řízením relativně mladý vozový park. Tam vozy Z-Group z ČSAD Vsetín uplatnění nenajdou. Z mého pohledu relativně benevolentní požadavky na kvalitu vozů má i po roce 2021 Zlínský kraj, Tam se jistě nějaké o něco starší vozy objeví. Nějaké jak tu chlapi psali najdou využití u Krodosu (spíš mladší). Arriva má středně starých Sorek dost vlastních. Psalo se tu, že něco z Plzně jezdí v rámci PIDu u OAD Kolín.
Budou jezdit v OAD Kolín. Pár kusů už tam je. Nahradí letité Karosy.
stávající dopravce, již delší dobu nová (tj. nově vyrobená) vozidla nepořizuje, pokud má něco „nového“ je to ojetina od jiného dopravce, často už v docela vyjetém stavu, neříkám, že ve stavu špatném, ale rohodně nejde o busy, se kterými by se dalo ještě x let počítat, proto se určitě část bus vyřadí, jako neperspektivní, aniž by byla nějaká ztráta, část se deponuje a část předislokuje jinam, když končili s výkony na karlovarsku, tak je firma nechala odstavené v garážích a když nahradila Rokycanské „ČSAD“, tak se s nimi nějaký čas jezdilo na rokycansku…
Mně svěřená Sorka má jít jezdit do Kolína
jako ty šroty? ty se prodají do jiných krajů…ještě poslouží 😀
Stávající šrot, s trochou nadsázky držený pohromadě lepenkou… chvilku možná někde jinde v Zemkolandu, pak šrot….
Vozy nejen, že musí být v nových barvách, ale především musí být v dobrém stavu. ČSAD autobusy Plzeň již řadu let žádný nový autobus nekoupil. Jen značně ojeté. Důležité je pro kraj nízké průměrné stáří vozů, klimatizace, částečná nízkopodlažnost apod. A to stávající vozy nesplňují.
upozorňuji, že to není vina ČSAD, ale kraje, pokud dostáváte smlouvu jen na rok s vidinou, že příští rok ji už určitě nedostanete, budete kupovat velké množství busů, o kterých nevíte, jestli s nimi budete moc do výběrka?? na druhou stranu tu bylo a je levné jízdné…
To by tam novější vozy musely jezdit. Jenže nejezdí..
jak se říká v jiných diskuzích, co si kraj objednal, to má
Stávající autobusy jsou i 25 let staré…