Plzeňský kraj spustí autobusovou linku z Domažlic do Plzně jako doplněk vlaků i komerčních spojů
Autobus Setra (66 ks). Pramen: Arriva
Kvůli kapacitě jednokolejky nemůže kraj mezi Plzní a Domažlicemi objednat více vlaků.
Ta silnice je tam podobně šílená jako vlak.
V této diskusi pobaví repliky některých účastníků, kterým zřejmě Koordinátor dopravy Plzeňského kraje svým počinem značně „načůral do mraveniště“.
V článku jsou jasně vysvětleny důvody, proč kraj linku zavádí, nicméně některé nevěřícné reakce budí dojem, jako kdyby spojení dvou měst autobusem bylo snad proti přírodě.
Na závěr chci zdůraznit, že Plzeňský kraj (spolu s JMK) by mohl svojí úrovní organizace veřejné regionální dopravy sloužit za vzor i některým dalším krajům (zejména na jihovýchod od Plzně).
Protože nejdůležitější je prodoužit lokálku neobydleným lesem a kvůli tomu autobusu nebude mít kraj peníze na stavbu kolejí.
Kraj bohužel koleje nestaví….ty koleje tam jsou už léta, ale nedá se po nich jezdit….hlavně že jsme opravili dráhu na Mšeno.
Opravit dráhu na Mšeno bylo zcela na místě a v pořádku. Dráha byla využívána hodně, než došlo na loňské škrty. Říkám to z vlastní zkušenosti jakožto někdo, kdo po té trati jezdí poměrně často.
No něco málo tam ideální taky není, nicméně se alespoň o něco snaží – jak kraj, tak Arriva.
Proveďte srovnání IDS PK s dosavadním přístupem Kraje Vysočina, nebo tzv. „IDS“ JČK. 🙂
Tak dosavadní přístup je katastrofa, naštěstí se to v Jčk za součastněho vedení kraje začínám hýbat dobrým směrem.
Zase smradlavý autobus? Mistní uvědomělý občan si jen znechuceně odplivne nebo případně dotyčný vehikl rovnou 🤮!
– nemá to záchod
– neuznává přirozené jízdní výhody
– nepřepravuje kola (naprosto zbytečné provozovat, nikdo tím nepojede!)
– stejně nemají řidiče, takže nemůžou vyjet
– stejně nemají autobusy, takže nemůžou vyjet
– zbytečné plýtvání peněz, jediný správný dopravní prostředek je vláček!
– zazdí to ohromný potenciál vláčku na výletovaní, celý kraj čeká na větší takt na projížděcí výlety
Jeste jste zapomnel na vibrace, precist si v autobuse knizku prakticky nejde!
Navic autobus stavi uplne nesmyslne v centrech, misto toho aby se clovek hezky a prirozene trochu prosel lesem/po poli … proste v prirode!
1) o víkendu nejezdí
To jsou argumenty, které tu uvádíte (a nám, příznivcům železnice, neustále podsouváte) akorát vy a ostatní vám podobní. My je pro obhajobu vlaků nepoužíváme, protože (narozdíl od vás) umíme myslet hlavou a víme, že toto jsou jen nepodstatné drobnosti (teda až na ten nedostatek řidičů autobusů, to je právě jeden z těch reálných relevantních argumentů). Ty skutečně relevantní argumenty, proč vlak zachovat, jsou úplně jiné, nicméně předhazovat vám je nemá smysl (to už jsem tu zkoušel mnohokrát a dopadlo to vždy stejně), protože je stejně neberete v potaz a překroutíte si je vždy ve svůj prospěch, i za cenu psaní… Číst vice »
>Ty skutečně relevantní argumenty, proč vlak zachovat
Kraj vlak zachová, dokonce by i další přidal, jenže na trati na to jaksi není místo. Takže se Jelene vlamuješ do otevřených dveří…
Teda článek vyznívá tak, že kdyby to šlo, tak by se přidaly další vlaky. To jako hodinovej fakt nestačí? To čumim 🙂 Pak teda článek vyznívá tak, že se jedná o bus linku v protikladu vlaků, a tedy ve stejné trase. To fakt jako… Pokud ta bus linka vede jinudy, pak ok, to musí vědět objednavatel, esi to potřebuje. Ale posílit četnost vlaků, no nevim. Do Nýřan možná…
Plnění současné objednávky ze strany ČD je věc jiná, na jiný článek a diskusi.
Autobus jezdí přes Horšovský Týn a Líně, odkud je poměrně velká frekvence cestujících. Vlak jezdí přes Nýřany, takže se to vzájemně poměrně pěkně kompenzuje. Vzít autobusy na linku Domažlice – Plzeň měl Kraj už od startu Arrivy. Je o to fakt velký zájem. 🙂
Tak interval cca 30 minut je všude po hlavních trasách (Stříbro, Klatovy Plasy, Rokycany, Nezvěstice…), zde to chybělo.
Toto je zbytečné plýtvání penězi. Pokud by se zkapacitnily vlaky přidáním dalších vagonů, jistě bylo levnější.
Nevejdou se o nástupištím.
Nejde o zkapacitnění stávajících vlaků, ale o zkrácení intervalu…
Každý z těch dopravních prostředků jede (částečně) jinudy. Ale tak proč se zdržovat čtením článku, eventuelně dohledáním dalších informací, když si můžu zaprudit, že.
Já neprudím, jen konstatuji, snažím se věci přijít na kllloub.
„pokud by … jistě by“ není konstatování, ale vaření z vody.
Delsi vlak se nevejde na nastupiste, pokud byste chteli kratsi takt a tedy vic vlaku … vlak pro cca 400 lidi je pul miliardy … za cenu jednoho vlaku tam tak muze jezdit autobus kazdou minutu.
Ten kdo postavil a schválil při rekonstrukci krátká nástupiště, by měl být hnán k odpovědnosti.
Když něco dělám, tak pořádně.
Miroslave tak to budeš muset pátrat v hlubokém socialismu, možná i přímo u stavitelů tratě…
Jak už se ptal i M19: Delší vlak pojede častěji?
BUS a vlak na této trase jezdí trochu jinudy, jestli jste si nevšimnul…
tak hlavně řidiče navíc nebo ty dosavadní ještě víc vytíží
a to nemůže kraj objednat více vozů v danem vlaku? tak pojede „o vagon delší“ 😉 by mě zajimalo, kdo asitak pojede busem, když jezdí vlak. Zbytečný spoj.
Autobusem z principu nikdo nepojede. Neuznává režijky a nemá záchod, takové rozvraty hodnot si místní nenechají líbit! 👊
Tak si tam nemůžou brát kola lidí, co by se někdy do ty oblasti podívali, ale bez toho kola se tam teda nepodivaji… Když by měli čas.
Vlak do oblasti stále pojede.
To máš pravdu. Kdyby bylo víc vlaků, ohromně to posílí potenciál a miliony lidi vezmou kolo na výlety. Bohužel autobus ve stejném kraji ten potenciál zlikviduje! To se prostě železnici nedělá. Ještě že jsou pumpičky tak charakterní a vnímaví lidé 🫶
Není to 100% souběh, valk i bus nabízejí jinou službu, přestože mají shodný start a cíl linky.
Což mi přijde i jako škoda, protože frekvenčně velmi významné Nýřany jsou bez posily( pokud ano, tak se omlouvám)
No jo, to by ale zase znamenalo nezanebatelné zdržení, resp. závlek pro většinu cestujících. Asi se nedá očekávat, že by jedna nová bus linka vyřešila všechny problémy v oblasti.
Přibyde pár spojů na lince 531 Plzeň – Nýřany a přibydou jim spoje z Borských polí na lince 521.
Cituji „v prokladu s drážní dopravou“.
Zkus si Jardo zjistit, co tam jezdí na osobních vlacích kromě brejlovců s klasikou… Ne za vše jde vagon navíc připojit.
Kratší interval mezi konečnými a jiná trasa autobusu. Budou se navzájem doplňovat.
Tož to zkuste vysvětlit ve Zlíně, že trolejbusem do Otrokovic nikdo nemá jezdit, když vedle jede vlak.
A kdo tím pojede? Že by majitel ročního předplatního kuponu?
Když bude vlak delší, pojede častěji?
Odkud se vezmou další autobusy
Nebo jich mají tolik navíc?
Ano, pár autobusů navíc opravdu není problém zajistit.
Výlety vláčkem ti přece nikdo nebere, ne?
Při současné situaci na trhu jak s autobusáky tak se strojvedoucími…. A faktu, že málokdo chce platit reálnou cenu.
Koupí se? 🙂
A řídit je bude kdo?
Šoféři z těch komerčních spojů, které dopravci proškrtali?
Např. právě ti, nebo úplně jiní
Navíc půjde částečně o využití stávajících linek, takže by nemělo dojít k nějakému dramatickému navýšení, to už je ale za hranou Jelenova krmelce (teda chápání).
Sehnat autobus je proti zajištění řidičů brnkačka. Navíc kraj před pár lety kompletně nakoupil všechny nové autobusy. Fakt super. Dnes příměsto má nejkomfortnější spojení bus plus elektrická trakce vlak – vše v novém s klimatisací.
To těm vlakům nejde přidat vozy? Nevešly by se do stanic, nebo není dost hnací síly?
V článku se píše o omezení spojů ze strany komerčních dopravců a nemožnosti přidání vložených vlakospoju. Takže člověk i s velice malou znalostí dop. problematiky chápe, že jde o rozšíření nabídky spojů, jen fanaticky František p.čuje , protože nesnáší silniční dopravu.
K tomu navíc dojde k rozšíření možnosti použití veřejné dopravy pro lidi žijící „mimo koleje“.
Že by žralok ?
Ten se dá taky kuplovat, umí jezdit ve dvojicích i trojicích. Pak je síly i výkonu pořád stejně.
844 bohužel není v kraji tolik, aby dokázaly na P3 vytvářet další posily
proslýchá se, že nějaké 844 přijdou do Plzně z Děčína, kde ČD opouští linku L2. Na co by ale v případě přesunu byly nasezeny na Plzeňsku netuším.
To se smí, vlak pořízený z dotací EU přesunout na jiný výkon, natož do jiného kraje?
Nesmí, alespoň ne po stanovenou dobu, jenže ty děčínské, o které by se mělo jednat nebyly pořízeny s přispěním ROP, takže si je vlastník může přesunout kam chce.
Obávám se, že víc žraloků není k dispozici. Turnusová potřeba je 6 kusů, stav 8. Leda rozšířit nasazení 754+klasika na nějaký další obrat, ale tím zas klesne kultura cestování.
Proboha, jen to ne. Kéž by se podařilo zbavit se i těch zbývajících vlaků v klasice. S novou smlouvou už to bude doufám bez klasiky. Zejména díky trakčním vlastnostem žraloků se po jejich nasazení dost podstatným zpusobem podařilo zrychlit osobní vlaky mezi Plzní a Domažlicemi přispět k jejich větší použitelnosti, šlo zavést též ve větší míře zajíždění na Domažlice-město.
Náš malý milý František chtěl vagon. …A to se žralokem fakt nejde.
Jinak před zavedení žraloků jsem slyšel o konceptu pro tuto trať, kdy by se v Nýřanech utrhla první část na Heřmanku, ve Staňkově na Poběžovice a zbytek by dojel do Domažlic a cestou zpět by se to zase spojovalo. Zádrhel byl v neochotě pravidelného vjíždění na obsazenou kolej a nemožnosti najet v Nýřanech na koleje od Heřmanky kvůli zabzař, což by šlo provést posunem dříve přišedšího MOs z lokálky před budovu.
Heřmanku radši rovnou do Plzně v prokladu s domažlickými Os. Jen by nebyl přípoj z Heřmanky do Domažlic.
Část jezdí Regioznova a část žraloci i ve zdvojení. Tam moc možností není.
30% nárůst oproti 2019je fakt hodně.
Škoda, že k tomu víc není napsáno.
A přijde následně zákaz autobusové soukromé konkurence?
Stávající licence jim platí ještě několik let.
A potom?
To ví nejspíš až budoucí zastupitelstvo KU, nebo radní pro dopravu.
A jak bylo dnes ve školce? A potom? A potom? A próóóč?
O chování zdejší autobusové konkurence by mohl být sepsán zvláštní článek. 🙃
Bude to mít záchod?
Autobusy? Ne…
Tak tím jet z principu nemůžu, fuj!
ale můžou tím jet pro lepší časovou polohu tzv. prokladu s vlakem jiní, kteří dnes využívají jej a tak můžete mít větší pohodlí v tom vlaku!
Proč to?
Šotopravidlo: Jak ve vozidle není záchod, tak s tím nikdo jezdit nebude.
Což je zástupný důvod pro nenávist vůči všemu, co není železniční, neboť narvané tramvaje i Metro… vyvracejí výše uvedenéé šotopravidlo. A to je rovněž důvodem ke vzteku, neboť se lidi nechovají podle toho, jak chce ultrašotouš.
Stoleček je taky důležitý.
a věšáček
Marketingová bomba pro autobusové dopravce: Ke každé jízdence pro ultrašotos plena zdarma 🙂
To co na trati do Domažlic předvádí ČD je poslední dobou taky hrůza, poruchy brejlovců, náhrady za Pesy, místo dvou jednotek 844 jede jedna, nebo jede kočkopes. Tragické expresy do Mnichova tomu nepřidají.