Plzeňský kraj spouští společnou jízdenku s Bavorskem, platí i v německém pohraničí

Motorový vůz Stadler RS1 společnosti Waldbahn. Foto: Steffen Zahn / Flickr.comMotorový vůz Stadler RS1 společnosti Waldbahn. Foto: Steffen Zahn / Flickr.com

24 hodin neomezeného cestování vyjde rodinu se třemi dětmi na 360 Kč.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

takže to normalne pujde koupit resp plati to v tarifu IFS plzenskeho kraje? koukam že tady má plzensko integrovane i vlaky zatimco liberecko a ustecko jen busy a na vlaky se sere.

Míra

S těmi přípoji to v Alžbětíně moc dobré přes léto nebude, na stránkách Waldbahn je:
Sperrung vom 25.07. – 02.10.2022 (KW 30-39): Deggendorf – Bahnhof Zwiesel
Sperrung vom 01.08. – 21.08.2022 (KW 31-33): Gotteszell-Ruhmannsfelden
Sperrung vom 12.09. – 02.10.2022 (KW 37-39): Zwiesel – Grafenau
Takže přestupy na autobus a pozor: kola se nepřepravují.
Jinak mám prosbu, šlo by zjistit, jak je to s podmínkami přepravy kol ve vlacích na tuto jízdenku? Dříve byly i na víkendovou jízdenku ČD přepravována ve Waldbahn zdarma.

Míra

Tak už jsem to našel:
V celé síti Waldbahn si cestující mohou vzít s sebou kola zdarma v těchto časech:
Pondělí až pátek od 9:00 do 3:00 následujícího dne
Soboty, neděle a svátky celý den do 3:00 následujícího dne
To by se mělo vztahovat i na tuto jízdenku

Jirka

Kdyby tak konečně něco takového co mají v Plzeňském kraji udělal kraji sousední – Jihočeský. Tam se zastavil čas. Papírová jízdenka pro turistu za 250,- na den. Nikoliv časová, apod.

rtep

Jihočeský kraj je dlouhodobě úspěšným bojovníkem proti veřejné dopravě, integrovaná doprava tu prakticky ani neexistuje.

Pokud pojedu třeba ze Zátoně na Šumavě do Mariánských lázní, pak za úsek do Strakonic (54 km) zaplatím 72 Kč a totéž zaplatím za úsek ze Strakonic do Mariánských lázní (152 km).
V tomto konkrétním případě tedy v Jihočeském kraji zaplatím zhruba trojnásobek oproti Plzeňskému kraji, zato podstatně horšími nepohodlnými vlaky.
A to mám jako dlouholetý dárce krve tu jízdenku v Plzeňském kraji jen za 31 Kč…

Jirka

Vím no. Skřípu zubama, závidim, platím a čekám… Už několik let 🙁

rtep

🙂
Tak to já nezávidím a neskřípu. Jen jsem vyděšen tím, co tu v Jihočeském kraji máme za neschopnou sebranku.
Třeba tu výraznou slevu pro dárce krve jihočeši nebudou mít logicky a vcelku pochopitelně nikdy. Protože v Plzni je nedostatek dárců, v Budějovicích se dárců často zbavují, krve je tam nadbytek.

Tomáš Záruba

Fajn. Tak teď ještě by mohly někoho začít zajímat přípoje v Žel. Rudě, resp. jejich provozní zajištění. Bohužel reálně to „funguje“ jako dvě zcela oddělené dráhy, které z obou stran daný bod vnímají jako šturc a konec světa, takže si vlaky běžně ujíždí o 3 minuty a tak. Fakt super.

Hodně štěstí

To, ale úředníky netrápí. Tarifní nabídku vytvořili.

Jméno*

České úředníky to trápí, problém je zkostnatělým Bavorem, tam je to boj na leta.

Eva

Zkostnatělé Bavorsko? Se Vám divím, že tam chcete cestovat. Já být Vámi jezdím jen v okolí bydliště, tam máte vše jistě přeperfektni.

Luboš Beneš

Taky bych chtěl mit na trati do Rudy zkostnatělý hodinový trakt a slušné vozy jako bavoři….ale ta nenávaznost v Alžbětíně je fakt blbá. Někdy je lepší jít pěšky do Rudy než čekat na vlak.

Daniel Jablonecký

U hodinového taktu je pojem nenávaznost blbost, protože nejpozději za 59 minut ten vlak jede.

Jméno*

Mimochodem by v tomto bylo vhodné něco někam napsat, aby byly pro němce podklady, že to takto není ideálně nastaveno.

Tomáš Záruba

No Němci… Když já tam někdy v říjnu byl, tak hlavní problém byl, že český výpravčí v Alžbětíně neuměl německy (!!!), nebo aspoň to mi sdělili po urgenci přípoje v DK ve Zwieselu.

Eva

Každá země má svou posádku vlaku. A každá posádka mluvi svým jazykem. Kde vidíte problém?

Bram

Vy jste ale hustokrutě hloupoučká, milá Evičko.

Eva

Na rovinu , Němci mají toooolik cestujících, že nepotřebují čekat na Vás. Takže pokud čekáte na nastavení na míru, sedněte si prosím do čekárny.

Daniel Jablonecký

Asi tak. Tady má každej hned na všechno pindy. Já bych tu sebranku nechal cestovat pres Žel. Rudu v 80. letech. To by si teprve vážili, jak je to teď skvělé!

František Štainc

Zcela potvrzuji. Minulou neděli 19.6. jsem přijel o 2 nebo 3 minuty zpožděným vlakem z Plattlingu do Eisensteinu. Jaké bylo moje překvapení, když po výstupu a ujití pár kroků dal strojvedoucí Os 7551 do Klatov znamení k odjezdu a průvodčí se chystal „odmávnout“. Německý vlak i mě tedy již oba museli vidět. Za použití gestikulace se mi podařilo úplně prázdný vlak zadržet. Na můj povzdech o tom, že jsem si myslel, že na sebe vlaky navazují mi průvodčí odpověděl: „Oni na nás také nečekají“… Takže přeji šťastné návraty z výletů, páni politici!

mimochodem

Jsou daleko horsi mista, kde se da zkejsnout. Kdyz uz nic, tak tam pobliz nebyvaji zadne, uhm, zivly…

V nemecke casti nadrazi je hezka restaurace, popr. kousek vedle Schmugglerhutte, v obou se da i celkem dobre najist.

Nebo si clovek muze jit omrknout nadrazni budovu z druhe strany a nejblizsi okoli – na nemecke strane (celkem kultivovane, lavicky/lehatka) se stranou ceskou (polorozbity stanek s plakatem a tot vse) a zaplakat si.

Eva

Děkuji, že také někdo vidí věci pozitivně. Pořád sama kritika. Nevím, zda by ti kritici nechtěli jezdit zdarma + ještě oběd dostali a hlavně jízdu po celém světě.

Kajman

Občas se tu používá hanlivý výraz „modrá guma“. Nemám ho moc rád, ale na vás sedí jak zadnice na mísu.

Daniel Jablonecký

Naopak. Modrých gum je tady dost, ale Eva to rozhodně není.

Twix

Blbý je tam zkejsnout když další vlak do ČR jede za hodinu a půl a poslední vlak před osmou. Ale s těmi hospodami jsem na to také koukal, někdy v tom roce 2004 se česká strana (všechny stanice až po Špičák) rekonstruovala a fungovala tam pěkná nádražka, na německé straně byla právě čerstvě zavřena. Ale teď je česká strana liduprázdná a na německé to žije, samozřejmě je to i tím že je to ve městě, i když to samotné také moc živé není.

Luboš Beneš

A to mohli stát na stejném peronu, u sebe aby byl přestup rychlý, ale tady je čára stále zeď.

Daniel Jablonecký

Chudáčku, to je křivda, co?

Bram

A to je v Alžbětíně výpravčí Správy železnic, která může dotazem v Německu zjistit, jaké má vlak Waldbahn spoždění. Jenže #mynic se bude tvářit, že jí to nezajímá a nějakou aktivitu směrem k zákazníkům tedy nevyvine. Proč také, ještě by to znamenalo, že by se alžbětínští výpravčí museli naučit pár slov německy a to je evidentně megaproblém.

Bram

Samozřejmě zpoždění, ne spoždění.

Kandelábr

Ono je to takhle už ale od zprovoznění za starého Rakouska, nikdy to nefungovalo jako „jedna dráha“

Aleš

Takže obhajujete paragraf 1?