Plzeňský kraj spouští nový okružní cyklovlak do Českého lesa, zajistí ho GWTR

Motorová jednotka 628 v barvách GW Train Regio. Foto: GWTRMotorová jednotka 628 v barvách GW Train Regio. Foto: GWTR

Mapu speciálních cyklovlaků pro spojení velkých měst s turistickými regiony od soboty rozšíří další spoj. Plzeňský kraj zavádí sobotní cyklovlak

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Svojsin

Tady o tom taky píšou:
https://plzen.idnes.cz/elektrokolo-cyklobus-sumava-cesky-les-brdy-baterie-cyklista-p5j-/plzen-zpravy.aspx?c=A180614_123531_plzen-zpravy_vb

Časem se v cyklobusech a cyklovlacích budou vozit i motorky a čtyřkolky 🙂

Kamil Maršálek

Je fajn, že se na málo využívané tratě 178 a 182, kde vlaky jezdí jen o víkendu (+182 šaškárna Horšák-Poběžovice, 178 od 2019 bez provozu) zkouší zavádět nové spoje, i když jen sezónní. Nejvyšší čas, aby si správce tratě vzpomněl, že je nesjízdná.

Souprava

Neskutečně předražené pro lidi bez jízdního kola. ČD nabízí do stejných míst zpáteční jízdenku za 179kč pro jednoho (ale z jakékoli železniční stanice v Plzeňském kraji, klidně už z Rokycan) a rodinou pro 2 dospělé a 3 děti za 259kč. Opět klidně třeba z Nepomuku. A s možností popojet i do jiných zastávek v okolí, není nutná závislost na vlaku GW. Nabídka GW je dobrá skutečně tak leda pro cyklisty a to ještě jen pokud jedou z Plzně až do Bělé, jinak se jim to opět přestává vyplácet a výhodnější je jet s ČD.

Petr

Jak předražené? Kilometrický tarif GWTR je zhruba v cenové relaci IN25 ČD, takže pro běžného cestujícího jsou daleko levnější! viz http://www.gwtr.cz/files/files/1509630056_xvvn0fwv.pdf

Radek Janata

Jenže nemají skupinovou slevu a především ty nemají síťové krajské jízdenky, které se vyplatí v tomto případě jednodenního výletu, a o kterých zřejmě pan „Souprava“ mluví.

Petr

Během pár týdnů by měla vzniknout krajská celodenní jízdenka – jak pro jednotlivce, tak pro skupinu, takže s tou pak půjde jezdit všemi dopravci po celém kraji. Vydržte.

železničář v důchodu

Nebude-li ovšem těch „pár týdnů“ trvat tak dlouho, že ten sezónní „cyklovlak“ mezitím už zase přestane jezdit …

Souprava

Jenom, aby se vyplatila i po odečtení toho, že s ČD jízdenkou dostanu 17 resp. 25 bodů, které jsou proměnit až za 2kč/1bod. Takže s ČD jsem reálně na cenách 145kč za jednotlivce a 209Kč za rodinu či skupinu 2 dospělých. Že to bude platit i v busech a MHD nemusí každý využít. I když někomu se to zase hodit může. Záleží na ceně. Pokud bude přemrštěná, bude to k smíchu.

Michal

Proboha, vždyť ten spoj jede jednou týdně, to opravdu na dojíždění neni. 😂

Ondřej

Docela drahá záležitost pro kraj vychází mi to na 176 Kč/km.

Michal Bryxí

Vychází co? Druhá odmocnina z 30976? To mě vychází podobně, tak to bude asi dobře.

babilon

Proč druhá odmocnina? Velikost dotace je v článku, počet km se dá spočítat, a pak už jenom podělit ta dvě čísla. Mně to vyšlo podobně.

Martin Chovanec

Kraj objedná, ale krajský tarif neplatí, ačkoliv tam platí standardní tarif GWTR bez nějaké vysokohorské přirážky.
Zvláštní, ne?

Jiří

A ten cyklovůz bude ze Šumavy? Už prošel schválením u DÚČR?

Jirka

Ten vůz měl schválení od DÚ od té doby co u nás Gbs (Gbks) už za dob Československa jezdily. To co DÚ předvádí je jenom komedie…

Martin1

Vozy, které má gwtr byly registrovaný na Slovensku, kde však prošly odregistrací. Tudíž ty vozy úředně neexistovaly. Druhak vozy prošlou úpravou – na základě ale čeho, na základě jakého schválení? Jestli teda nebudeš spíše komediant ty Jirko…

Ad Jiří – vozy byly u nás nově zaregistrovány a nyní je povolen zkušební provoz.

babilon

Ta celodenní jízdenka (platná pro jeden vlak) je jediný způsob tarifního odbavení?

Chachar Budvar

Optimální činnost.