Plzeňský kraj spouští nový okružní cyklovlak do Českého lesa, zajistí ho GWTR
Motorová jednotka 628 v barvách GW Train Regio. Foto: GWTR
Mapu speciálních cyklovlaků pro spojení velkých měst s turistickými regiony od soboty rozšíří další spoj. Plzeňský kraj zavádí sobotní cyklovlak
Tady o tom taky píšou:
https://plzen.idnes.cz/elektrokolo-cyklobus-sumava-cesky-les-brdy-baterie-cyklista-p5j-/plzen-zpravy.aspx?c=A180614_123531_plzen-zpravy_vb
Časem se v cyklobusech a cyklovlacích budou vozit i motorky a čtyřkolky 🙂
Je fajn, že se na málo využívané tratě 178 a 182, kde vlaky jezdí jen o víkendu (+182 šaškárna Horšák-Poběžovice, 178 od 2019 bez provozu) zkouší zavádět nové spoje, i když jen sezónní. Nejvyšší čas, aby si správce tratě vzpomněl, že je nesjízdná.
Neskutečně předražené pro lidi bez jízdního kola. ČD nabízí do stejných míst zpáteční jízdenku za 179kč pro jednoho (ale z jakékoli železniční stanice v Plzeňském kraji, klidně už z Rokycan) a rodinou pro 2 dospělé a 3 děti za 259kč. Opět klidně třeba z Nepomuku. A s možností popojet i do jiných zastávek v okolí, není nutná závislost na vlaku GW. Nabídka GW je dobrá skutečně tak leda pro cyklisty a to ještě jen pokud jedou z Plzně až do Bělé, jinak se jim to opět přestává vyplácet a výhodnější je jet s ČD.
Jak předražené? Kilometrický tarif GWTR je zhruba v cenové relaci IN25 ČD, takže pro běžného cestujícího jsou daleko levnější! viz http://www.gwtr.cz/files/files/1509630056_xvvn0fwv.pdf
Jenže nemají skupinovou slevu a především ty nemají síťové krajské jízdenky, které se vyplatí v tomto případě jednodenního výletu, a o kterých zřejmě pan „Souprava“ mluví.
Během pár týdnů by měla vzniknout krajská celodenní jízdenka – jak pro jednotlivce, tak pro skupinu, takže s tou pak půjde jezdit všemi dopravci po celém kraji. Vydržte.
Nebude-li ovšem těch „pár týdnů“ trvat tak dlouho, že ten sezónní „cyklovlak“ mezitím už zase přestane jezdit …
Jenom, aby se vyplatila i po odečtení toho, že s ČD jízdenkou dostanu 17 resp. 25 bodů, které jsou proměnit až za 2kč/1bod. Takže s ČD jsem reálně na cenách 145kč za jednotlivce a 209Kč za rodinu či skupinu 2 dospělých. Že to bude platit i v busech a MHD nemusí každý využít. I když někomu se to zase hodit může. Záleží na ceně. Pokud bude přemrštěná, bude to k smíchu.
Proboha, vždyť ten spoj jede jednou týdně, to opravdu na dojíždění neni. 😂
Docela drahá záležitost pro kraj vychází mi to na 176 Kč/km.
Vychází co? Druhá odmocnina z 30976? To mě vychází podobně, tak to bude asi dobře.
Proč druhá odmocnina? Velikost dotace je v článku, počet km se dá spočítat, a pak už jenom podělit ta dvě čísla. Mně to vyšlo podobně.
Kraj objedná, ale krajský tarif neplatí, ačkoliv tam platí standardní tarif GWTR bez nějaké vysokohorské přirážky.
Zvláštní, ne?
A ten cyklovůz bude ze Šumavy? Už prošel schválením u DÚČR?
Ten vůz měl schválení od DÚ od té doby co u nás Gbs (Gbks) už za dob Československa jezdily. To co DÚ předvádí je jenom komedie…
Vozy, které má gwtr byly registrovaný na Slovensku, kde však prošly odregistrací. Tudíž ty vozy úředně neexistovaly. Druhak vozy prošlou úpravou – na základě ale čeho, na základě jakého schválení? Jestli teda nebudeš spíše komediant ty Jirko…
Ad Jiří – vozy byly u nás nově zaregistrovány a nyní je povolen zkušební provoz.
Ta celodenní jízdenka (platná pro jeden vlak) je jediný způsob tarifního odbavení?
Pardon, doplněno, ještě kilometrický tarif GWTR
Optimální činnost.