Cestovní ruch Dopravci Železnice

Plzeňský kraj spouští nový okružní cyklovlak do Českého lesa, zajistí ho GWTR

Motorová jednotka 628 v barvách GW Train Regio. Foto: GWTR
Motorová jednotka 628 v barvách GW Train Regio. Foto: GWTR

Mapu speciálních cyklovlaků pro spojení velkých měst s turistickými regiony od soboty rozšíří další spoj. Plzeňský kraj zavádí sobotní cyklovlak z Plzně do Bělé nad Radbuzou.

Ve vlaku má být řazen speciální cyklovůz, který pojme více než 50 jízdních kol. Celková nabízená kapacita cyklovlaku tak přesáhne 60 jízdních kol. „Cyklovlak je tak vhodnou alternativou i pro středně velké skupiny cyklistů, jelikož nabídne dostatečnou kapacitu pro přepravu jízdních kol, kterou dnes nikdo jiný pro cesty do této oblasti nenabízí,“ uvedl krajský objednatel dopravy Poved na svých stránkách.

Cyklovlak vyjíždí každou sobotu od 16. června do 29. září v 8:32 z Plzně. Cílová stanice vlaku je Bělá nad Radbuzou s příjezdem v 10:40, nicméně je možné nastupovat a vystupovat již na trase vlaku. Vlak zastavuje v Plzni-Jižním Předměstí, Stříbře, Svojšíně, Boru a ve všech zastávkách mezi Stráží u Tachova a Bělou nad Radbuzou.

Trasa cyklovlaku je naplánovaná jako okružní, zpět se má vracet přes Horšovský Týn. Jenže ne vždy. Cestující hned první dvě soboty čeká kvůli výluce v Plzni jiná trasa. „Pokud kdekoli mezi Staňkovem a Plzní bude výluka a trať bude neprůjezdná, vlak se vrátí do Plzně stejnou trasou, kterou jel dopoledne, tedy přes Bor,“ uvádí Poved. V obou případech vlak přijede do Plzně krátce po 19. hodině.

Cestující si mohou koupit celodenní jízdenku za 200 korun včetně kola, rodinná jízdenka pro 2 dospělé a až tři děti včetně pěti kol vyjde na 350 korun. Na lince neplatí plzeňský integrovaný tarif, ale běžný kilometrický tarif GW Train Regio.

Kraj za cyklovlak zaplatí 440 tisíc korun, GW Train Regio využije jednotku řady 628, kterou nasazuje na rychlíky Plzeň – Most a v sobotu ji nevyužívá. Kraj chce tímto krokem zvýšit atraktivitu a dostupnost turisticky zajímavého území.

19 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

    • Je fajn, že se na málo využívané tratě 178 a 182, kde vlaky jezdí jen o víkendu (+182 šaškárna Horšák-Poběžovice, 178 od 2019 bez provozu) zkouší zavádět nové spoje, i když jen sezónní. Nejvyšší čas, aby si správce tratě vzpomněl, že je nesjízdná.

  • Neskutečně předražené pro lidi bez jízdního kola. ČD nabízí do stejných míst zpáteční jízdenku za 179kč pro jednoho (ale z jakékoli železniční stanice v Plzeňském kraji, klidně už z Rokycan) a rodinou pro 2 dospělé a 3 děti za 259kč. Opět klidně třeba z Nepomuku. A s možností popojet i do jiných zastávek v okolí, není nutná závislost na vlaku GW. Nabídka GW je dobrá skutečně tak leda pro cyklisty a to ještě jen pokud jedou z Plzně až do Bělé, jinak se jim to opět přestává vyplácet a výhodnější je jet s ČD.

      • Jenže nemají skupinovou slevu a především ty nemají síťové krajské jízdenky, které se vyplatí v tomto případě jednodenního výletu, a o kterých zřejmě pan „Souprava“ mluví.

        • Během pár týdnů by měla vzniknout krajská celodenní jízdenka – jak pro jednotlivce, tak pro skupinu, takže s tou pak půjde jezdit všemi dopravci po celém kraji. Vydržte.

          • Nebude-li ovšem těch „pár týdnů“ trvat tak dlouho, že ten sezónní „cyklovlak“ mezitím už zase přestane jezdit …

          • Jenom, aby se vyplatila i po odečtení toho, že s ČD jízdenkou dostanu 17 resp. 25 bodů, které jsou proměnit až za 2kč/1bod. Takže s ČD jsem reálně na cenách 145kč za jednotlivce a 209Kč za rodinu či skupinu 2 dospělých. Že to bude platit i v busech a MHD nemusí každý využít. I když někomu se to zase hodit může. Záleží na ceně. Pokud bude přemrštěná, bude to k smíchu.

      • Proč druhá odmocnina? Velikost dotace je v článku, počet km se dá spočítat, a pak už jenom podělit ta dvě čísla. Mně to vyšlo podobně.

  • Kraj objedná, ale krajský tarif neplatí, ačkoliv tam platí standardní tarif GWTR bez nějaké vysokohorské přirážky.
    Zvláštní, ne?

    • Ten vůz měl schválení od DÚ od té doby co u nás Gbs (Gbks) už za dob Československa jezdily. To co DÚ předvádí je jenom komedie…

      • Vozy, které má gwtr byly registrovaný na Slovensku, kde však prošly odregistrací. Tudíž ty vozy úředně neexistovaly. Druhak vozy prošlou úpravou – na základě ale čeho, na základě jakého schválení? Jestli teda nebudeš spíše komediant ty Jirko…

        Ad Jiří – vozy byly u nás nově zaregistrovány a nyní je povolen zkušební provoz.

Newsletter

Partneři


Výběr editora