Plzeňský kraj se dohodl na nové jízdence pro cesty i v části Bavorska.
Nové RegioPantery pro Plzeňský kraj. Pramen: České dráhy
Jízdenka má v Bavorsku platit v zemských okresech Cham a Regen.
Jízdenka má v Bavorsku platit v zemských okresech Cham a Regen.
Jedná se o nástupce jízdenky ČD, neboť ČD v PK nemají od prosince 23 jistotu výkonů. Proto musí nabídku dopravce nahradit kraj.
Pane Čížku, máte hmotnou odpovědnost za vaše rozhodování, které bude zbytečně stát hodně peněz?
Vždyť taková jízdenka už existovala. Jmenovala se Plzeňský kraj +Bavorsko a bývalá za cca 250 Kč. V Německu se mohli používat skoro všechny vlaky krom IC atd. Agilis, Re… tím se mohlo jezdit normálně.
Takže žádný velký rozdíl oproti ČD a PK v tom nevidím.
Ta jízdenka existuje i nadále. Jel jsem s tou jízdenkou v březnu.
Ta krajská je i na autobusy, nechytrý pane.
Přes hranice skoro žádné autobusy nejezdí, jestli znáte Plzeňský kraj a všechny přechody. Vlakem je to lepší přes hranice. Ta jízdenka je nabídka ČD (takže pro VLAKY), proto je to jasné že ta neplatí v autobusech.
Tak ještě jednou pane Daniel:
Jednodenní přestupní jízdenka Turista Plzeňskem a Bavorskem umožňuje přepravu po území celého Plzeňského kraje ve všech spojích IDPK, tj. na většině autobusových linek, ve všech osobních a spěšných vlacích a ve všech vlacích R, Ex a IC (ve 2. vozové třídě) a na lince 001982 po území okresu Cham po celý den (24 hod.).
https://www.idpk.cz/cz/turista-v-plzenskem-kraji/
Ano, to ale neznamená že jezdí hodně autobusových linek z ČR do Bavorska. Hodně linek končí ještě v ČR, například na Folmavě, ve Všerubech atd.
Nabídka autobusů přes hranice není výhodná.
Ta turistická jízdenka Plzeňský kraj + Bavorska zatím bohužel neplatí ve vlacích PŘES HRANICE. Ta jízdenka – jestli víte – platí ve vlacích pouze do žst. Česká Kubice a ŽRA. Tak to je super, že od 1.7. má platít i na linkách waldbahnu a oberpfalzbahnu PŘES HRANICE. O tom jde – a ne kde platí ta jízdenka v Plzeňském kraji!
Na stránce IDPK, na kterou jsem výše dal link je uvedeno: „Jednodenní přestupní jízdenka Turista Plzeňskem a Bavorskem umožňuje přepravu po území celého Plzeňského kraje ve všech spojích IDPK, tj. na většině autobusových linek, ve všech osobních a spěšných vlacích a ve všech vlacích R, Ex a IC (ve 2. vozové třídě) a na lince 001982 po území okresu Cham po celý den (24 hod.).“ Pokud tedy výše uvedený text pro vás rozklíčuju, tak tu jízdenku zřejmě uvítají lidé, kteří bydlí v obci PK bez vlakového spojení, kam ale jezdí autobus IDPK. Mohou tedy na jednu jízdenku jet z domova… Číst vice »
Autobusy mám dojem že přes sezónu jezdí přes Nýrsko a Sv. Kateřinu a pak jen z Domažlic, myslím do Furtu nebo tak někam…
Vlaková jízdenka od ČD přijde líp. Větší možnost spojení a vlakem se i rychleji jezdí po kraji. Kdo chce tak to tak dělá a nebude řešit novou jízdenku od PK
Přesně tak
Skvělý počin. Jediné co je trošku škoda, že lokálka z Chamu do Lamu nenavazuje na expresy z ČR, ale je tam hodinový přestup. Ale jinak pro přeshraniční výlety Šumavou je to jak dělané. 🙂
V Chamu je na nádraží restaurace (ne nádražka, ale normální restaurace umístěná v nádražní budově), která přestup vyřeší.
U některých vlaků EC je zajištěn přestup. V pracovní dny jezdí více vlaků z Chamu směr Bad Kötzting/Lam
Mezinárodní linka 982 Klatovy – Lam – Bodenmais
Info:
https://www.idpk.cz/cz/vyjeti-mezinarodni-linky-982-klatovy-bodenmais-5-6-2021/
Jízdní řád:
https://www.zelezna-ruda.cz/user/autobusy/CZ-982%20-%20DE-618.pdf
Ten JŘ je starý, letos budou ten víkendový ranní do Bavorska a podvečerní z Bavorska jezdit v jiné časové poloze a v trase z/do Klatov
Ideální by bylo, aby v těch oblastech platily běžné doklady IDS vč. časových kuponů. A aby bavoři nefixlovali s nižší českou cenou, tak s nutností zakoupit 1 zónu vnitro ČR spolu s pohraniční zónou v Bavorsku.
Když někdo jezdí pracovat do Bavorska (= časový kupón), tak si může dovolit i tarif tamního IDS.
… tak si může taky dovolit jezdit autem. A nebo za trest kupovat dvoje jízdní doklady, jeden pro ČR a druhý pro Bavorsko.
Zajímavé je, že KORDIS to tak na hranicích s Rakouskem má a nikdo tady nehejtuje přeshraniční pracovníky, kteří by do zóny 580 měli jezdit za tarif ÖBB, protože na to mají.
Z textu:
„Jde o pilotní projekt….následně si obě strany zájem o projekt na podporu turismu vyhodnotí.“
Ten § 7, což?
Cestující by to zneužili?
😉 http://www.dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html
Nikoliv, něco mnohem jednoduššího.
Dojezdové oblasti
Zóna nebo část linky ležící mimo území Jihomoravského kraje. Po dohodě se sousedními kraji nebo zeměmi není možné mezi zastávkami ležícími v jedné takto označené oblasti cestovat s jízdními doklady IDS JMK. Jízdní doklady
IDS JMK však lze využít pro cestu mezi zbytkem IDS JMK a těmito oblastmi. V zónách 285, 295, 446 a 935 platí toto pravidlo pouze pro vlaky.
https://content.idsjmk.cz/mapa/Plan-site-celek.pdf
Ono je něco jiného než § 7? Ostatně váš text výše je jeho aplikací v praxi. To co popisujete není z Plzeňského kraje a přesah do jiných krajů a států je nepoměrně menší území. A zrovna do zahraničí na daném území, které se toho týká jaksi chybí příslušný IDS, kdy by se nějaká přeshraniční jízdenka dala aplikovat.
ze by rakousky VOR? vor.at
A kde přesně navazuje na IDS JMK?