Plzeňský kraj posouvá soutěž na nového železničního dopravce, končí traťové jízdenky ČD
Most přes přehradu Hracholusky. Pramen: Plzeňský kraj
Plzeňský kraj se rozhodl o více než dva měsíce posunout termín, do kterého měli dopravci podat nabídky do aktuálně největší
jizdenka na leto v plzenskem kraji plat?
asi ano. pry je možné i nadále využívat jízdenku IN100, resp. celorepublikové síťové nabídky ČD či mezinárodní tarif.
No zkusím si dát dlouho plánované kolečko z CB přes Plzeň do Regensburgu a Plattlingu a Klatov a zpět do CB na plzeňskou krajovou+DB, vybavim se informačními letáky a manuálem a uvidíme kdo a kde.me vysadí popřípadě pokutuje… měla by platit z Budejek… 🙂
Z Budějek platit nebude.. jen ze Strakonic. Já někdy uvažuju o cestě Plzeň – Železná Ruda – Passau – Regensburg – Schwandorf – Marktredwitz – Hof – Zwickau – Chemnitz – Bad Schandau :))
Jak již píše Damián, z ČB tarif IDPK určitě neplatí, ta okrajová zóna začíná ve Strakonicích.
Mapa IDPK – https://www.idpk.cz/cz/planky-a-schemata-ks/
Sice různé krajské tarify dělají pro cestující cestování složitějším, ale v některých případech může člověk i dost ušetřit. Jsem dárce krve a mám Zlatou Janského plaketu. Díky tomu mám s Plzeňskou kartou zdarma městskou dopravu v Plzni a nyní i 50% slevu na integrovanou dopravu. Při svých cestách vlaky ČD ze Strakonic do Plzně ušetřím dost. Dosud mne zpáteční flexibilní jízdenka IN 25 stála 170 Kč, nyní budu platit pouze 2x 31 Kč za síťové jízdenky na 2x 240 minut. Strakonice jsou sice v mém Jihočeském kraji, ale patří do IDPK v pásmu 039 a to i u rychlíků. Jihočeský… Číst vice »
„Strakonice jsou sice Jihočeském kraji, ale patří do IDPK“
A pak že to nejde.
to proto, že Plzeňský kraj financuje provoz na celém úseku Plzeň – Strakonice
no ono toho není moc co financovat. R platí MD a ten zbytek ,co tam jezdí.. a prý PK platí Straky-Hora, JČK platí Blatná – Nepomuk.
Niektoré tie trate sú skôr na zrušenie.
Nejsem žádný prolokálkový bojovník, možná všechny osobní vlaky tohoto souboru by se nějakým způsobem daly použitelně nahradit autobusy, ale: PK v posledních letech (konečně) začal o veřejné dopravě nějak přemýšlet a konat, jimi vypisované soutěže jsou rozumně a realisticky nastavené. Rozhodli se vysoutěžit vlaky na celé síti na území kraje, to je jejich politické rozhodnutí, mají k němu mandát od voličů, hradí to většinově ze svého rozpočtu..
Tak zrovna tyto čtyři jmenované tratě na zrušení nejsou ani náhodou.
Jestli to vyhraje Arriva tak se rozlučte s tím že by tam jelo něco novějšího stejně tak jako GWTrain regio nebo Leoš. Já si spíše myslím že hejtmanovi asi nikdo nedal úplatek nebo spíše se jel podívat např. Do Ústeckého kraje a viděl tam jak se to tam celé dojebalo 😀 😀
Si ten článek aspoň přečti, než začnet chrlit svá moudra.
Ano, ČD by tam nabídly moderní soupravy vyrobené v letech 2005 až 2012 zcela nové vlaky řady 814.
Zatímco GW Train Regio tam nasadí opravené staré šroty řady 814.
a tak si tady žijeme…
Ohó, takže pán už ví že to získá GW Train. RJ taky nasliboval hiry doly. A co tam teď mají stará lehátka s otvíracím oknem. To ji teda žijou 😀 😀
Tak na to by ČD měly reagovat ve svém tarifu, kdy celostátní traťová jízdenka 1den/550,- Kč nezahrnuje v tomto případě území Plzeňského kraje, nejde tedy o celostátní traťovou jízdenku fakticky a měla by být adekvátně (v poměru ku ploše neobsluhovaného území) slevněna.
Celositove jízdenky platí viz Zároveň je možné i nadále využívat jízdenku IN100, resp. celorepublikové síťové nabídky ČD či mezinárodní tarif. (tzn celodenní jizdenka, jizdenka na léto atd.
Celosíťové jízdenky ČD budou v kraji platit i nadále. Ale i kdyby ne, není důvod zlevňovat. Cena se odvíjí od toho, co se dá projet, nikoliv od toho, co se nedá projet. Schválně si porovnejte roční In100 pro ČD a obdobu pro GWTR.
Celosíťová jízdenka ČD bude v Plzeňském kraji platit i nadále. Ale i kdyby ne, není důvod zlevňovat. Cena síťové jízdenky se odvíjí od toho, co se dá projet, nikoliv od toho, co se projet nedá. Srovnejte třeba roční In100 u ČD a obdobnou nabídku u GWTR.
9 990 CZK/rok při jedné cestě Plz – Mo za 191,- je docela dobrá nabídka, pro někoho kdo nemá nárok na žádnou slevu a několikrát za měsíc pravidelně jezdí. Žádná obdobná nabídka to navíc není, je to v podstatě traťová roční jízdenka na jednu traťovou linku.
Nedá mi to, abych si nerýpnul. P. Sůra je stejně v Chorvatsku, tak si toho ani nevšimne 🙂
„Musí být vybaveny zásuvkami či USB dobíjením nebo informačním systémem.“ Jinými slovy, stačí, když bude USB a zásuvky a informační systém už nemusí být. A nebo může být informační systém a USB ani zásuvky nemusí být. 🙂
Případně nahradit slůvko „nebo“ písmenkem „a“ a pak musí mít i informační systém i USB.
Stačí si osvěžit pravidla českého pravopisu – a hned je čtenáři jasněji, jak to autor zamýšlel 🙂
Pan Sůra je sice v Chorvatsku, ale má tu hromadu věrných nohsledů, kteří se nebojí mu okamžitě dát vědět, takže z tohohle důvodu bych ho teda nepokoušel. 😃
Naopak, díky za upozornění.
Vy máte pocit, že v Chorvatsku není internet? 😀
Že se nebude soutěžit trať Nýřany – Heřmanova Huť? To znamená zastavení provozu nebo co?
Tam se počítá s úpravami, elektrifikací a provozem přímých vlaků do Plzně.
Zrovna tohle by se možná vyplatilo jezdit na baterky. Ač nejsem zrovna velký fanda bateriových vlaků, tak na takovéhle kousky by mi to smysl dávalo, jestliže kmenové vozidlo bude dvouvozovka. Je to 5 zastávek a necelých 10 km.
Naopak takovéhle kousky je extrémně levné prostě zadrátovat.
a časem snad protáhnout osobáky Horažďovice -Plzeň- Heřmanova Huť
Myslím, že nutné minimální požadavky na vozidla jsou z pohledu cestujících v pohodě. S podivem, že takto nepostupovaly i ostatní kraje. Modernizovaná nízkopodlažní vozidla vyrobená po roce 1995. vybavena zásuvkami a informačním systémem. Plus přeprava vozíčkářů a jízdních kol. A na námitku, že si to každý kraj vypisuje zvlášť – nic nebráním krajům se mezi sebou domluvit – a vypsat společnou soutěž. Tedy pokud jsou schopni se mezi sebou schopni domluvit 🙂
Ovšem nutnost více jízdních dokladů už v pohodě nebude.
Jakých zase víc dokladů? Ve VŠECH ministerských vlacích platí TR10 i IDPK. Takže v rámci kraje jedete na krajské (osobní prodej) nebo TR10 (Můj Vlak/eShop ČD, nepřestupní mimo vlaky). Při cestě mimo kraj na TR10. KDE je problém?
Kde je problém? Že jen v rámci kraje….
A TR10 platí jen u ČD.
A co SJT?
Ten samozřejmě taky, ale v rámci PK se pro člověka odbavujícího se přes Můj Vlak nemění u vlaků NIC. Nechápu, v čem je problém.
SJT bude dražší jak pro cestující v porovnání s TR10 tak pro daňové poplatníky (než kdyby vše měli ČD).
Docela to nechápu, kdo tohle rozdělení podle krajů vymyslel. Už tak jsme docela malá republika. Proto mne udivuje že každý kraj si to pytlíkuje sám podle sebe.
Díky tomu se uživí desítky úředníků navíc, to je ten hlavní důvod.
spíš politiků.
🙂
18 = 20-2
Protože kraje řeší své krajské dopravní systémy a železnice v nich má většinou roli páteřní dopravy? A co je důležitější, zachovat jednotnost železnice nebo funkční krajský dopravní systém v kombinaci železnice, autobusy, MHD? Pro většinu cestujících asi to druhé…
Mýlíte se, pro většinu cestujících je důležité obojí. Bohužel takto se to rozm*dá celé.
Jednotnost železnice je většině cestujících úplně ukradená…jinak by Jančura neměl takový úspěch, ne?
Většina cestujících? Kolik asi pojede lidí z Březové nad Svitavou (Pardubický kraj) do Letovic JMK) a kolik jich pojede z Adamova do Brna. Tím samým spojem linky S2, protože mezikrajské vlaky existují.
Vysvětlete to obyvatelům okrajových lokací, na které se oba kraje vyserou, protože ať platí ten druhý…
Viz Popelín.
Obec má 490 obyvatel. Na vlak je to cca 1 kilometr. Autobus zastavuje na návsi.
PS: Věříte tomu, že v Praze se na takovou obec nevyserou?
A proč by v jednotném IDS ČR nemohly být zapojeny i autobusy a MHD ?
Jůů! Posilové autobusy z Bytrce na Hrad Veveří bude nutno vyřizovati v Praze. Stejně tak posilové šailny, když hraje Kometa doma. Musíte na Ministertvo Dopr … dele. Protože převzalo MHD.
Jak může někdo podepisovat takové smlouvy na 15 let, když už za 5 se to bude všechno překopávat, za dalších 5 znovu a po 15 letech nezůstane kámen na kameni.
Co se bude každých 5 let překopávat? 15 let je rozumná doba.
Když se to podepíše na 15 let, bude se podepsaná smlouva bez souhlasu dopravce celá překopávat jen velmi těžko.
No právě, požadavky cestujících, infrastruktura, finance – všechno se mění rok co rok a tady se to upíše na 15 let???
No, dopravci asi nebude vadit např. odjezdit více výkonů. Co se infra týče: Co si jako myslíte, že se stihne? Co se chystat nezačalo, tak už se do té doby nezrealizuje… A se zbytkem se počítá.
Já měl na myslí spíš méně výkonů, když každý bude mít dotované auto s pohonem na vodík a/nebo individuálně lítat s jet tryskama na zádech a poptávka po veřejné dopravě spadne o 90% 😉
Může být o 10 % výkonů méně (a až o 50 % více).
Já jsem psal, že klidně může spadnout poptávka po veřejné dopravě o 90%, ne na 90%. Což je docela rozdíl. To pak bude kraj platit prázdné vlaky?
Ta smlouva bude obsahovat nějaký procentní rozptyl výkonů, není to 15 let natvrdo to samé.
Každé cestování mimo kraj musí být náležitě znevýhodněno. Hranice nejsou žádné korzo, říkal Husák.
Dojíždění do jiného kraje je vlastizrada. Když darebákovi nejsou dobří domácí zaměstnavatelé, tak ať trpí.
A víte že článek řeší Plz kraj, kde cca do roka budou přeskrajské spěšňáky? Prostě pičujete jen tak, co?
K ilustračnímu obrázku a k příspěvkům Krušnohorec, Los Ogaros, J.K. : když vidím hracholuský most, hned si představím, jak přes něj jede interregio KV – Plzeň. Opravdu se těch pár chybějících kilometrů trati naše generace nedočká?
asi sotva když 149 byla nedávno nákladně zrekonstruována…. na původních 60 km/h
Těch pár kilometrů je 10 a něco vzdušnou čarou. A tvrdím, že infrastruktura ČR má daleko více bolavá místa než lokálka spojující necelých 900 obyvatel s Varama. Od toho je právě IDS, aby si dotyčný koupil jednu jízdenku a mohl na ní jet 10 km autobusem a pak vlakem.
Anebo se na potenciálně nespolehlivý přestup vykašlal a přidal se k těm, co už jezdí bez ohledu na cokoli zásadně všude autem. 🙂
A jaký je podíl lidí, kteří pro každodenní cestování využívají krajské integrované dopravní systémy a těch, kteří mají potřebu osobními a spěšnými vlaky jezdit přes hranice krajů? Mezikrajskou dopravu zajištují přece ministerstvem objednávané rychlíky.
Vsetkym tym ktorym sa nezda, ze existuje krajsky integrovany tarif dochadzat do prace bez neho. Na Slovensku okrem Bratislavy nic viac menej neexistuje a dochadzanie z okresneho do krajskeho mesta denno denne za pracou znamena mat karticku na MHD v okresnom meste – dopravca SAD. Dalsa karticka vlak – doprava ZSSK a posledna karticka MHD v krajskom meste – dopraca vlastneny krajskym mestom. Takze namiesto jedneho listka v integrovanom tarife kupujete 3.
To že se někdo kladivem praštil do prstu neznamená, že kladivo je špatné nářadí.
Jde o místní přepravu.