Plzeňský kraj otevřel novou silnici, zjednoduší cestu na D5 ze Stříbra

Nová přeložka silnice II/230 u Stříbra. Foto: SÚS PKNová přeložka silnice II/230 u Stříbra. Foto: SÚS PK

Cesta mezi Stříbrem a dálnicí D5 je od včerejšího večera rychlejší a bezpečnější. Plzeňský kraj otevřel první část přeložky silnice

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemek

Tak tento úsek chválím. Zbytek II/230 je ale až na „obchvat“ Jírné s utaženějšími zatáčkami docela příjemně zvlněný, takové silnice miluji, jejich trasování podle pravítka až na dálnice vyloženě nesnáším. Ve zbytku by tak mohlo jít jen o napřímení u Jírné a zbytek snad rozšíření. Jinak z Panoramy z roku 2015 je vidět naprosto zanedbatelný provoz, že by se to za pět let tak moc změnilo a provoz zhoustl? Co na to místní?

bkv

Dle sčítání dopravy z roku 2016 cca 3 000 aut denně a z toho cca 300 těžkých nákladních automobilů.

K.S.

Neví někdo důvody proč se silnice nevedla v tase staré cesty (čárkovaně na mapě)?

BND30

Jsem si obě trasy „vykulíkoval“ na mapách.cz a podle mě je zásadní rozdíl ve sklonu. Postavená trasa je delší a sklon nižší, i tak byl evidentně zapotřebí předjížděcí pruh.

náhodný kolemjdoucí

Podívejte se např. na mapy.cz na satelitní mapu a můžete si odpovědět sám.

Asd

Dobrá zpráva. Jen tak dál a houšť. Hlavně ať se staví u Přerova, kolem Prahy a všude tam, kde je to tak potřeba.

Jirka

Kolem Prahy se stavět nebude. Piráti nakázali stavebním úřadům, aby povolení ke stavbám pro auta uměle prodlužovali. A daří se. Praha 22 například už 1 a půl roku zdržuje okruh Prahy mezi Běchovicemi a D1 a ještě dlouho zdržovat bude. Ještě se díky tomu nesmí ani vykupovat pozemky pod dálnicí. Před rokem a půl slibovali piráti, že budou vykupovat zelené pásy okolo dálnice (ty můžou), ale ještě nevykoupili ani jeden pozemek. Městský okruh změnili tak, že bude potřeba nová EIA a bude stát o 100% více. Peníze na něj se budou schánět těžko. Radlickou radiálu natrvalo zakonzervovali.

Jirka

Oficiálně samozřejmě nařízení není.

K.S.

Dobře, mám Vám sehnat číslo na Alexe Jonese nebo Michaela Moorea?

Přemek

Mnohá rozhodnutí se činí jaksi bez dokumentace a je to obecný elitné politický způsob chování. Když to vezmeme jen na vědomí, budou v klídku. Když se budeme vytrvale ptát na podloženost lhůt, možná nás budou mít za otravy ale riskovat, že jim někdo dokáže to, proč to nechtěli zdokumentovat, toho se děsí. Celý svět je takto řízen a bojí se světlonošů, pištců a schopných analytiků zvláště.

K.S.

Zrovna u Pirátů bych z nedostatku analytiků strach neměl.

K.S.

Ano, změnili to protože původní řešení pamatující nad ještě Husáka, když ne Zápotockého (Nebi i Hitlera u našich dálnic nikdy nevíte), nevyhovovalo dnešním poznatkům. Také je dost dobře možné že nové řešení projde procesem mnohem snáze. Ono dražší řešení s lepšími vlastnostmi není zase taková pitomost.

Georg

mestsky okruh – je spravne, ze zmizi z povrchu. stejne by mela zmizet i jizni spojka pod zem a uzemi vyuzit nejak pro lidi…

Frantisek

Ještě na to někde sebrat ten beton a peníze nejen na stavbu, nýbrž i provoz a údržbu. Někde by možná bylo výhodnější nechat zmizet auta.

Přemek

Svěží názor, děkuji 🙂

Jiří Kocurek

A až zatiočíte s individální dopravou, tak se vrhnete na individuální bydlení, nemám pravdu? A pak na individuální vlastnictví. A zelený komunismus bude nastolen. Komu se to nebude líbit … inu nazve se „to“ rekultivací obce.

Jiří

A možná František začne i trápit zvířátka a nedojídat obědy, že jo? Už se to s ním veze.

Frantisek

Ne každý chce holt žít na silnici.

Jiří Kocurek

Ale oni tu silnici chtějí pro sebe – chodce.

Jmfjv

Silnice jsou součástí lidského života.

K.S.

Ano, ale ne každý chce mít pod okny, nebo za barákem silniční magistrálu. Celkem by bylo zajímavé zjistit co by si lidi vybrali za souseda raději, zda silniční, nebo železniční magistrálu, nebo vodní kanál s hustou lodní dopravou. (takže koupání a člunkování zapovězeno pod trestem uvěznění v hrnečku vodníka Česílka)

Franta

Jasně. ŘSD a všechny vlády ČR se snaží posledních 30 let postavit tenhle úsek a to, že trvá 1,5 roku územní řízení je ten největší problém. Takovýhle chytráky posílá můj známý architekt rovnou do patřičných míst. Přijde za nim v lednu klientka s otázkou, za jak dlouho by mohla začít stavět (tj. aby jí připravil projekt a vyřídil stavební povolení). On jí řekne, že tak v září (tj. nejdříve za 6 měsíců). Pak se po ní slehne zem, nekomunikuje, je mrtvá. Pak se v srpnu objeví, že teda se rozhodla, že chce v září stavět a že jí pan architekt… Číst vice »

Jiří Kocurek

Černých staveb bylo. Dokonce i smyšlených (maringotka, 20 včelstev). Blbé je, že když bude Vodě z Tetčic vadit zorání louky A výměry x a zatravnění pole B výměry x, tak prostě novoť nezoráte. Tam bychom dojít neměli.

Asd

Tak nejvyšší čas změnit zákony a zrychlit nejen stavební řízení. Je to ostuda jak v doběinternetu a počítačů všechno tak dlouho trvá.

K.S.

Ano, zákon je třeba změnit, na druhou stranu to zrychlení nesmí být na úkol možností občanů se ke stavbě vyjádřit a eventuálně ji zastavit. Viz aktuální kauza „Vechtrovna“ na střelické dráze.

Koro

Ze te huba neboli

Démon

Kecko, a důvod?

Frantisek

Bože, to je hlod. 🙁