Plzeňský kraj zkolaudoval poslední část přivaděče ze Stříbra na D5
Nová silnice II/230 ze Stříbra k D5. Foto: Plzeňský kraj
Většinu nákladů na silnici pokryla evropská dotace.
Většinu nákladů na silnici pokryla evropská dotace.
Jak už jsem psal někdy dříve, finální podoba je zklamáním. Zkapacitnění této silnice coby ex I/21 (když tato do konce 90. let ještě vedla právě přes Stříbro) mělo zahrnovat když už ne hluboký zářez kopcem Jirná, pak alespoň odstranění protisměrných oblouků na louce před kopcem.
Obě dopravní závady však nakonec bohužel zůstaly.
Pokud by si přesvědčil vlastníky okolních pozemků o jejich prodeji bylo by.
Tak ona tam silnice vede…
To sice vede, ale výsledek rekonstrukce je kompromis. Původní studie rekonstrukce byla mnohem velkorysejší. Bohužel narazila na nesouhlas většiny vlastníků pozemků v okolí. Takže se návrh rekonstrukce při územním řízení vrátil prakticky do trasy původní komunikace, jen s úpravami oblouků v lesní části. Ale i tam byl jeden vlastník nesouhlasící s posunem trasy komunikace na jeho pozemek (je to v místě nové opěrné zdi) a proto je trasa taková jaká je.