Plzeňský kraj chce zrušit soutěž na nového železničního dopravce pro Český les
Regionova v Tachově. Foto: Larsvr6/ Wikimedia Commons
Nabídka Českých drah v provozním souboru Český les je o 30 milionů vyšší než platí kraj nyní.
Na Telematice počítá pro ČD parta lidí kolik stojí vlkm desítky let, kdy se vstupy převededou na výstupy, ale stovky pučmidrátů ví že je to blbě,a že by to spočítali laciněji.
Volně přeloženo: přece nebudeme do nějakého zapadlého pohraničí cpát prachy.
Které ovšem nemáme.
natiskneme 🙂
Do zpadlého pohraničí ne. Jen do rozežraných ČD.
K diskuzi „Nábřežní koeficient aneb ceny ČD X ostatních“. Všimněme si rozdílů. U ČD nás většinou odbaví Pokladní a zkontroluje Vlakvedoucí. Oba mají špičkovou kvalifikaci a možná až moc rozsáhlou předpisovou znalost. Což něco stojí – jak na školeních tak hlavně poté na platu. Uniformy: ČD mají v podstatě oblek (kalhoty, košile, vestička, kravata/šátek, bunda). Strojvedoucí má triko, mikinu, bundu a kalhoty. To také není zadarmo. U ostatních nás většinou odbaví přímo Průvodčí nebo Stevard (ne Vlakvedoucí), který rozhodně nemá takový rozsah předpisové znalosti. Uniforma čítá kalhoty a košili/jen triko (čest výjimkám – ARR), strojvedoucí nemá žádnou (opět čest výjimce… Číst vice »
a co jako má být?
To, že nabízí větší servis.
jako když fíra má mikinu tak je to lepší servis? hmmmm… nebo má i ledvinku 😀
Ne, myslím ty pokladní, apod….
Pro cestujícího?
No, v článku a diskuzi se řeší cena za vlkm, resp. to proč jsou ČD tak drahé. To má být.
Pokud tam vůbec někdo je, jako třeba GWTR u Číčenic, tam se člověče Piper s automatem. Nehledě nemožnosti se dotázat na přípoj při zpoždění.
versus u ČD Samoobslužný způsob odbavení cestujících. Na většině z těchto spojů už také strojvedoucí jízdenky neprodává a cestující si je koupí v automatu. Dokonce mi ten automat GWTR přijde přehlednější (jde rovnou na věc) a na rozdíl od ČD akceptuje platební karty (v současnosti preferovanou nejhygieničtější platební metodu)
Takže když bude mít průvodčí ČD rolexky, máme jako daňoví poplatníci platit náklady na ně také, protože to není zadarmo?
Já se nezastávám ani jedné z možností. Můj názor není v příspěvku vůbec uveden. Jen konstatuji, že vyšší náklady ČD nejsou jen v Nábřeží.
jenže nábřeží je „mozek“ celého molochu, takže to celé jde za nábřežím…
Teď už slovíčkaříme. Prostě ČD mají náklady kteří jiní nemají. Část jde za Nábřežím, část za odbory atd.
Mají vůbec ARR nebo GWTR odbory?
Ano mají.
Pouze s tím rozdílem, že v obou jmenovaných firmách plní odbory svoji roli, tedy zastupovat zaměstnance při jednání se zaměstnavatelem a nezasahují do řízení firmy.
tím nábřežím chtěl přispěvatel říci, že ty zdražovací náklady nejsou jen o tom, kolik bere vrcholový management, ale i v nákladech, které jsou vynakládány v samotném provozu
Děkuji! Přesně tak 🙂
Strojvedoucí ČD má tričko a mikinu, kdežto u soukromníka je nahý? Firemní trička, mikiny a bundy jsou u všech dopravců (a nejen u nich).
Na R14 jsem fíru ve služebním oblečení ještě neviděl.
U Arrivy na R14
No na regiojet uniformy z plastu se píšou plačky na všech zaměstnaneckých forech. V zimě je v nich prý zima a v létě vedro, protože je to z nějaký umělý hmoty. A na to, že zaměstnání u RJ platí za jedno z nejhorších a je tam vysoká fluktuace, se píšou stesky taky (viz vimvic nebo atmoskop, RJ patří k nejhorším pakárnám v republice). Osobně bych tam nešel dělat ani za zlaté prase (které tam stejně nenabízej).
„Špičkovou kvalifikaci“, kdy porůznu byly v posledních letech k vidění letáky skrz nábor mj. k průvodčím, kde byla požadována maturita jakéhokoliv směru? 🙂
Špičkovou kvalifikací myslím zejména ty tuny předpisů, které musí znát u ČD. Ale ano, maturita také. Třeba u pokladní mi přijde požadavek maturity zbytečný.
A zase, člověk s maturitou prostě bude chtít víc peněz než člověk bez ní.
„Cena“ i vypovídací hodnota maturity byla, bohužel, za poslední dobu značně devalvována. Vrcholem pak budou letošní maturanti, kteří ji pravděpodobně dostanou „kontumačně“, navíc za absolvování zhruba 75% docházky /učiva (čímž netvrdím, že je to jejich vina, jen konstatuji, jaká je situace).
Za „bolševika“ na práci průvodčího postačovalo základní vzdělání , přesněji řečeno umět číst, psát a počítat … do funkce štiplítka / pokladní / komerčního pracovníka s prodejem jízdenek se nastupovalo z tříletého učebního oboru „železničář / železničářka“, absolventi dopravních průmyslovek zpravidla na dobu než se dostali do kurzu pro výpravčí ….
Nebylo nic neobvyklého, že práci měli zájem „vyučenci“ z jiných oborů … za měsíc od nástupu byli schopni udělat kurz, jízdní zácvik, zkoušky.
Absolventi drážního učňáku měli zkoušku jako součást závěrčené zkoušky na učňáku …
Tak jako jo, je super když v Regíně jede vlakvedoucí a jen průvodčí. Taky je super, že vlakvedoucí zná režim brždění G i návěst „stáhni sběrač“.
Stejně jako když řidič autobusu umí seřídit karburátor a vyměnit zapalovací svíčky. Rovněž je důležité, aby řidič věděl, jak vysoko nad vozovkou mají být umístěna brzdová světla návěsu. Co kdyby s autobusem ten návěs jednou táhl.
Styl odbavení je věcí objednávky. V soutěži buď je nebo není požadavek na pokladní, automat, průvodčího.
Co má cestující z vlakvedoucího? I u ČD lze občas vidět fíru bez trička, třeba v létě 🙂
Já teda nevím, ale jízdenku u pokladny jsem si nekupoval už několik let.
Že by mě průvodčí během cesty nějak obohatil o své znalosti asi také nehrozí.
O průběhu cesty (např. zpoždění vlaků) se dokážu informovat sám přes různé aplikace v tlf.
No a přesto, že Vy k té pokladně nechodíte, ČD ji tam často mají a s ní i náklady na ní 🙂 „Soukromník“ by ji v řadě případů zrušil a nebo minimálně konzultoval s objednavatelem kde je a není potřeba. Opět to není můj názor ale popis děje
Soukromník stejně jako ČD má pokladnu otevřenou tam, kde je požadována.
ČD navíc na dotované pokladně prodávají jízdenky na svoje komerční vlaky (Pendolino), někdy se pokladní věnuje i další komerci (půjčování kol),…
Ve svém poněkud obsáhlém příspěvku jsem chtěl sdělit, že u Českých dopravců jsou značné rozdíly v pojetí zejména zákaznického personálu a že to logicky musí mít vliv na nabídnutou cenu v soutěžích.
Co si kraj objedná, to dostane. Když se některý dopravce rozhodne nabídnout služby kvalitnější než musí, proč by za to měl platit kraj víc? Pokud má dopravce A interní směrnicí pro sebe určeno, že průvodčí musí znát navíc toto a toto (přestože to pro práci přímo nepotřebuje), proč za to má kraj platit?
No právě, proč by to měl kraj platit? A také to platit nebude, najme levnějšího který tuto směrnici nemá.
Ve svém poněkud obsáhlém příspěvku jsem chtěl zmínit rozdíly v pojetí zákaznického personálu u Českých dopravců a to, že tyto rozdíly mohou mít vliv na náklady a tedy i nabídkovou cenu.
Takže když vyhrají ČD tak se soutěž ruší, když někdo jiný tak hned podepíše smlouva, ikdyž je spousta otazníků? Sem tam to vyjde že někdo zariskuje a podstřelí cenu,ale o všechny lokálky prostě zájem nebude a nebo bude za cenu kterou nebude kraj chtít platit.
Spousta otazníků? Myslíte ten zoufalý dopis z ČD, že GWTR je nedůvěryhodný dopravce? Máte pocit, že GWTR někde podstřelily cenu a nesplnily to, co slíbily?
Ne ten dopis je zoufalství. Ale třeba ETCS které téměř jistě bude potřeba, vozidla dopravce nemá a nemá jistotu že mít bude. A není někde v provozním souboru bývalá výtopna? (Poslední věta je opravdu ironie)
Vy pracujete v GWTR, že víte jistě, že dopravce vozidla nemá? Nabídly ČD krajům vždy vozidla, která mají smluvně zajištěná? To nevadilo a to pro vás není známka nedůvěryhodnosti? Co znamená téměř jistě bude ETCS potřeba? Vždyť ani ČD na pošumavské lokálky nenabídly vozidla s ETCS a byly dražší. Jen ETCS použily jako fintu, jak dělat obstrukce. Jsou dražší, protože jsou neefektivní, zaměstnávají příliš mnoho lidí a neumí využít úspor ze svého rozsahu. Namísto toho utrácí peníze za někoho, kdo posílá uražené dopisy na kraje, že si nevybraly je.
Tak tohle je příspěvek spíš na úrovni hospodských řeči než odborného novináře nemyslíte? 🙈
Nemyslím. Co je v tvrzení nepravdivého?
No tak prokážete nějakými daty svá tvrzení z poslední třetiny příspěvků: neefektivní, přezaměstnanost, zbytečně utrácení peněz za jeden dopis …
Dopis musel někdo napsat = zbytečná práce.
Přezaměstnanost – o tom mluví i samo vedení, že se bude propouštět.
Neefektivnost – vyšší ceny v soutěžích i přes možné úspory z rozsahu. Viz ztracené výkony za posledních šest měsíců.
No tak prokážete nějakými daty svá tvrzení z poslední třetiny příspěvků: neefektivní, přezaměstnanost, zbytečně utrácení peněz za jeden dopis …
Především ETCS na vedlejších tratích je stupidní záležitost ….
Myslíte tu roky nevyužívanou, nyní muzejní, kterou si z náletů vyřezali a už využívají jiní?
V provozním souboru Českého lesa je také – v Bělé nad Radbuzou.
Nemyslíte, že zrušení soutěže bude dáno spíše cenou?
Protože to tou cenou je 🙂
„Podstřelí cenu“ chcete říct, že soukromí dopravci a Arriva na svůj provoz v současnosti doplácí, nebo jak?
Ano, podstreli cenu a vyvádí zisk do zahraničí.
Když tedy je i na podstřelené ceně zisk a soukromník musí taky nakoupit další vozidla a zrepasovat je, tak proč ČD nešly níž ? Mohly ho mít pro sebe.
Vy jste asi hodiny logiky neabsolvoval, že? Pokud je u nějaké ceny možné generovat zisk, tak z logiky věci nemůže být podstřelená. Takže buď podstřelili cenu (tedy je pod náklady), nebo generují zisk. Holt Vysoká škola života.
Dobrý den, mohl byste prosím tuto myšlenku rozvést. Vaše myšlenka by totiž mohla vyřešit mnohé problémy většiny podnikatelů. Popíšete nám, jak mohu podstřelit cenu a zároveň ještě generovat zisk? To je totiž tak zajímavá myšlenka, až by se zdálo, že je to absolutní hloupost. Předem děkuji za zodpovězení dotazu.
Jak tak čtu, je to opět samý skutečný „odborník „. Ale provozu nerozumí téměř nikdo. Jak jinak si vysvětlit, že si může někdo myslet, že v ceně je jen plat strojvedoucího a cena nafty 🙂 . Někdy je opravdu lepší mlčet. Psal jsem to tu již nedávno. Nebýt liberalizace a převedení regionální dopravy na kraje, byla by situace dnes naprosto jiná. Ano takto, přesně jak jsem již psal, bude docházet k neodvratnému útlumu regionální dopravy, jak se před léty, díky nástupu pana Jančury, stalo v autobusové dopravě. Dnes jsou obyvatelé menších obcí, hlavně o víkendech , odříznutí od okolního světa… Číst vice »
Nějak nerozumím spojitosti v nástupu RJ na dálkové autobusové linky a rušení regionální autobusové dopravy … ?
Pamatuji si to velmi dobře. Četl jsem o tom dlouhý článek v nějakém deniku. Krátce po jeho nástupu, kdy si obsadil většinu dálkových lukrativních linek a svou agresivní obchodní politikou vytlačil odtud stávající krajské dopravce, ti pochopitelně na udržení stávající dopravní obslužnosti potřebovaly více peněz, aby pokryly výpadky příjmů z těch dálkových lukrativních linek. Kraje tehdy stály před rozhodnutím, zda připlatit, nebo omezovat. Výsledek byl omezování. Nemožnost křížového financování prodělečných linek z těch lukrativních dalkovych zcela zákonitě regionální autobusovou dopravu zdražila.
Ano, já si tu dobu pamatuji také dobře. Spojení Liberec – Praha. Pro ČSAD Liberec tehdy zisková linka, u které otevřeně přiznali, že její zisky dotují linky v ZDO. Výsledkem byla zmršená ZDO i linka do Prahy, protože efektivita hospodaření ČSAD Liberec byla efektivní hlavně v tom, aby se co nejvíce utratilo v nákladech pro firmy Wasserbauera. Když chtěl člověk do Prahy, musel buď na stojáka nebo si koupit místenku týden dopředu. Slovo zákazník bylo na této trase zakázané. Díky nástupu Hotlineru a posléze RJ začaly stovky lidí dojíždět z Liberce do Prahy za prací, protože to najednou šlo (sám… Číst vice »
Pane Súro, vážím si skvělých novinářů i úlohy , kterou žurnalistika má ve společnosti . Zároveň je novinařina a média obecně silnou zbraní , jinak by si ji Andrej nekupoval. Proto je vás příklad na dotaci pekarnou veřejné osvětlení opravdu nehodný vašeho intelektu . Spíše by se hodilo , že třeba Coop provozuje supermarket ve meste vedle továrny nebo na sídlišti a zároveň malou samoobsluhu a vesnici. Tím ze vydělává velké monstrum hyper super – může být i tetka na dědině zásobována bez toho , aby musela pro každý prášek do pečiva do města. To je právě princip křížového financování.… Číst vice »
tak já tedy nevím nic o tom, že by, kvůli nástupu SA na linku Plzeň-Praha, kraj omezil jedinou linku ZDO, totéž kvůli Brno-Praha. To jsou totiž linky, kde již tehdy bylo tržné prostředí a na tom Brnu neměla „krajská doprava“ žádný podíl v žádném slova smyslu…….
takže si dovolím tvrdit, že je to nesmysl, ano vytlačil d původní dopravce z mnoha linek, ale na regionálku to nemělo žádný vliv, max. v Liberci
Aha, „dlouhý článek v nějakém deníku“. To zní stejně, jako agenturní zpráva JPP. Ludvo, zkuste ten článek najít a dát sem link. Možná budete úspěšnější, než náš president…. 🙂
Nebýt liberalizace, platí kraje 200 Kč / vlkm a na polovině tratí bude jezdit 810. Protože státní monopol, ten je vždy velmi skvěle motivován k tomu být efektivní a zákaznicky proaktivní, že?
Pane Sůra to co píšete jsou jen dohady, že by kraje platili 200 Kč. Já jen popsal to, co se skutečně stalo. K té, někde i dost veliké redukci tehdy prostě došlo. A na křížovém dofinancování nevidím vůbec nic špatného. Dělá ho jen tak mimochodem i pan Jančura. A nedávno jsem četl názor jednoho ekonoma na PPF. Ten jasné napsal, že největší výhodou PPF je velikost a rozmanitost segmentů ve kterých podniká. Když se jednomu segmentu nedaří, snadno se výpadek nahradí z ostatních. Takže křížové financování prováděl i náš nejbohatší člověk. Zřejmě to je opravdu výhodné.
To nejsou dohady, to je realita některých nabídek. Než došlo v Libereckém kraji k výběru Arrivy, nejprve přišly nabídky od ČD za cenu začínající dvojkou. Pletete si soukromou firmu s veřejnou správu. Ten experiment „řídit stát jako firmu“ tu běží už příliš dlouho a všichni známe jeho výsledky. Diverzifikace investice do různých oborů nemá s křížovým financováním absolutně nic společného.
Když někdo vyhraje soutěž na 10 -15 let na dané trati, stane se na té trati ten výherce na 10 let rovněž monopolem. Co tedy bude nutit dopravce být pro zákaznický? Jaký vliv na výběr nového dopravce bude mít zákazník, když za 10 – 15 let (několik volebních období, kde v krajích nevládnou stejní politici jako před 10-15 lety) bude dopravce opět vybírat úřednický aparát? Dokonalá konkurence vede k nulovému zisku, myslíte, že ostatní dopravci z těch soutěží očekávají nulový zisk? Zajímavé by bylo sledovat časovou řadu ceny za vlkm a jízdné například u R8, jaký je tam trend a… Číst vice »
Monopol z pohledu koncového zákazníka, ale nikoliv z pohledu objednatele, který si mohl vybírat z více nabídek. Nerozumím, proč do toho montujete dokonalou konkurenci:-) Ceny na R8 jsou zastropovány státem a jsou v přepočtu na km stále levnější, než na jiných rychlíkových linkách ČD.
Z pohledu koncového uživatele, nikoli zákazníka.
Pro dopravce není zákazníkem cestující, ale kraj. Kraj si bude soutěžit tak, jak je to výhodné pro kraj – jeho úředníky, politiky. Když tam kdokoli nebude čestný, přiohnout se to vždycky dá.
Ani pro kraj není cestující zákazníkem. Neplatí kraji za jeho služby. Neurčují, zdali budou nebo nebudou využívat služeb kraje a platit za ně. Pokud kraj uzavře smlouvu na 10 let, uživatelům služby nezbývá než se buď podřídit monopolu, nebo platit jednak tuto službu a jednak ještě jinou.
A to je základní dilema … to je stejné, jako když na vsi bude jeden krámek ve vlastnictví obce … Obec vypíše výběrko na nájemce, protože panu Nováčkovi – občanu obce – s jehož sortimentem, cenami, prodejní dobou jsou občané (sousedé) tuze spokojeni, končí nájemní smlouva. Pan Nováček nabídne částku odpovídající „mírným“ cenám a přiměřenému zisku. Do soutěže se přihlásí pan Novák, nabídne o 50 % vyšší nájemné a krámek připadne jemu. Samozřejmě zvýší ceny zboží, protože někdo musí ten zvýšený zájem zaplatit … zaplatí ho ovšem zákazníci – koncoví spotřebitelé nemající si vybrat mezi levnějším a dražším obchodníkem …… Číst vice »
Tady ta paralele ale trošku pokulhává na tom, co nabídly ČD s koncem smlouvy. Konkurence pro koncového zákazníka je jistě reálná na tratích s vlaky v taktu pod jednu hodinu. Jinak to jen zvyšuje nároky na oběhy, personál atd..jinými slovy, například budou dva dispečeři pro jednu trať namísto jednoho.
Melete nesmysly. Rozsekat tento ministát na 14 krajů, poté mraky „provozních souborů“…to je fakt cesta? Liberalizace mnohde spíše končí nebo stagnuje. Kocourkov „made in ČR“ a excelentní šrotiště Německa. Vy už jste zcela opustil nezávislou novinařinu. Už nezakrytě podporujete vybrané firmy. Přál bych vám vidět tu kvalitu RJ v Ústeckém kraji.
Kde liberalizace končí nebo stagnuje?:-)Jak souvisí liberalizace s rozhodnutí rozdělit ČR na kraje?
Bez liberalizace jezdi moji francouzští přátele TGV a na lokalitách Alstomem a Bombardierem.
Podívej se na Slovensko, jak vypadá regionálka objednaná ministerstvem.
zásadní problém je pomalost lokálek, to pak žene cenu vzhůru… bohužel by někde vyšel levněji ten bus…. což se místy i možná stane….
Mně hlavně přijdou ty ceny nepochopitelné všeobecně. Jako platit 100+ korun za kilometr ujetý starým dávno účetně odepsaným motorákem, který přitom jezdí za cenu nafty a platu strojvedoucího mi přijde nepochopitelné a divné.
Tak jim ukaž, jak to dělat levněji.
Cena nafty a plat strojvedoucího samozřejmě nejsou jediné náklady.
Otevřenou soutěž na patnáct let tři roky předem . Bude odpovídající cena a zánovní nebo nový vlak . Tak dlouho budou drahy zkoušet až kraj pošle autobus
Takový evergreen blbý argument „A: ono to nefunguje“, „B: tak to udělej sám“. Jsou věci které jsou blbé, jsou věci u nichž se můžeme bavit zda je to blbé nebo ne, ale takovýhle argument potvrzení žádného stavu nepřinese. Maximálně že autor je liný vymyslet pořádný argument.
Dokud se budou živit různé pijavice na nábřeží, tak ty ceny budou pořád vysoké…
Nepochopitelné a divné to pro daňového poplatníka samozřejmě je, zvlášť když existuje všeobecně výhodnější způsob zajištění obslužnosti moderními autobusy. Občan toto může zohlednit ve volbách, pokud stížnost na nehospodárnost zůstane u zastupitelů bez odezvy.
Je to dost, ale je to dané hlavně pomalostí těch tratí. Většinou je bůhvíproč vyžadován ještě průvodčí, takže platíte dnešními mzdami dva zaměstnance ( a odvody ap.) za to že jsou v roztřesené krabičce, co se sune krajinou průměrnou rychlostí 30 km/h třeba….
Sem si to tak zběžně propočítal a ten personál asi není ta zásadní částka. Samozřejmě významná, ale rozhodně ne většina. Není to teda úplně přesně, ale zhruba: Pokud se na nějaké lokálce jezdí od 5hod do 22hod tak to je 17hod za den. Za měsíc je to cca 500hod. To vychází tak na 4 fíry a 4 vlakvedoucí aby to vyjezdili i s dovolenou. Náklady i s odvody na ně budou tak 400tis Kč měsíčně. No a jezdí-li se průměrně těch 30km/hod, reálně asi tak 25, tak za 17hod x 31dní = 13tis km. Takže 400tis / 13tis = 30Kč/1km… Číst vice »
Zajímavý výpočet, ale na tohle čtyřdenní personální turnus nepostavíte (ranní – odpolední „osmičky“ + 2TV).
Personální potřeba 3,3 zaměstnance … D do toho počítat nemůžete …
Ví se cena za vlkm, kterou ČD nabídly (příp. i ta současná)? Děkuji
Podle dokumentace: 5.802.204 vlkm
Předpoklad je 1,21 miliardy korun při 150 % (maximální výkon) předpokladu (tedy výchzí stav něco jako 850M). To je předpoklad 140 korun/vozokm na začátku. Takže pokud je to u Českého lesa 300 milionů navíc, takže když se to propočítá musely ČD nabídnout něco kolem 165–170 korun na začátku… Za 814… Mno, pěkné. Docela chápu, že na tohle kraj nemá. Cena v ÚK byla tuším něco jako 16x/vozokm taky a kraj to vypověděl. Logicky. RS1 GWTR jsou na 185 levnější než tahle nabídka, pokud jsem to propočítal rámcově dobře (!).
Nevím ale, co si slibují od přímého zadání? Snad ne, že ta cena klesne. Jezdit tam budou regionovy tak jako tak, jenom budou bez wifi a bez zásuvek. Další možnost teda je, že po podzimních volbách vytáhnou náhradu autobusem.
No, hlavně to, že podle očividně nového termínu ohledně ETCS od MD je teď jasné, od 2026/2028 bude nutné vymyslet úplně jiný dopravní koncept (vozidla s ETCS) a na 3-5 let nemá moc cenu soutěžit…
Ta podmínka ETCS je u souboru Český Les vůběc nějaká podivná. Copak bude tou dobou ETCS v Domažlicích nebo Tachově? Nebo jím snad bude vybavena ta lokálka?
V Domažlicích už očividně právě bude…
A v Plané u ML také a dříve.
PK konečné pochopil, že se ETCS nevyhne.
Vzhledem k tomu, že min. rychlost vozidla podle zadávacích podmínek bylo jen 100 km/h, tak 814 určitě ne. ČD pro trať 185 nabídly stejné vozidlo jako GWTR (RS1 – 650/841). Pro soubor Plzeňsko a Český les určitě nabídly ČD buď totéž nebo ty nové motorové vozy od Pesy.
Pro souborČeský les ne, tam stačily požadavky Regionovy. Nebyla Vmax=100. A pro Plzeňsko též ne, byla nutná jednotka typu nové PESY/Lint/Desiro, RS1 neplní požadavky
Evidentně doufají, že se přihlásí nějaký soukromník, který by nabídl stejné(ne li o trochu lepší) služby za mnohem lepší peníze než ČD. Je úsměvné, že když by se někdo takový našel, tak ČD ztratí další výkony lusknutím prstu. Už by se tam někdo měl chytit za nos. Všude jinde velcí hráči na trhu válcují malé, jen na železnici je to obráceně 🙂 Vedení kraje se nedivím, jejich postoj dává naprosto smysl.
U pošumavských lokálek jim to vyšlo, dostali naprosto to stejné co nabídly ČD (tj. ojeté RS1), jen levněji. Tak to třeba časem vyjde i v Českém lese.
Bez pochyb si kraj přeje, aby se to samé stalo i v dalších dvou soutěžích.
Ojeté regionovy nikdo jiný než ČD nevlastní.
Jaktože ne? GWTR má nějaké na Šumavě, které před pár lety koupil od Arrivy z trati Šumperk – Kouty. Ale jestli tam jezdí pravidelně, nebo jen jako záloha, netuším.
To je jeden kus.
To sice je 814, ale narozdíl od modrých nemá TM Regionova 😀
Snad to vyjde je blbost plazit ještě více než teď
Platit více za větší kapacitu, lepší vozidla a více vybavení – to je poměrně normální. A mimochodem PK bude platit GWTR také více než teď (protože vyšší náklady)
Více asi o 2 koruny za lepší vozidla, než tam jezdí teď… 🙂 Takže pro kraj velká výhra.
Přesně tak, nutno podotknout, že ČD nabídly naprosto to samé co GWTR, pouze o poznání dráž. Z čehož plyne, že je něco pořádně shnilého ve státě modrém.
Nábřežní koeficient?
Modří mají cenu podstatně nižší . A pak jen dopočítání rezijky , odbory a DeTo . A tady to prostě už nejde 🛂
Jiní dopravci nemají pro své zaměstnance benefity/jízdné zdarma?
Kolik ročně ČD přispívá na odbory?
V tuhle chvíli 7x minus a ani jedna odpověď. Mám to brát tak že můj dotaz uhodil hřebíček na hlavičku? 😁
Zaměstnavatel pro své zaměstnance ano, ale ČD vozí navíc cizí zaměstnance (MD, SŽ) a ještě prosazuje, aby to museli dělat i ostatní (JMK).
To dopočítání režijky a odbory – na to jste kde přišel a kolik to dělá peněz ? Samotného by mě to zajimalo.
Ten je tak 80 Kč/km
Já myslím, že to není jen o nábřeží, zase tolik lidí tam není. Podle mě je v ČD přezaměstnáno a přeodboráváno tak nějak všude, nikoliv jen na GŘ.
Co jsem četl zde, tak formulace nebyla zcela jasná. Nabyl jsem dojmu, že Gwtr zvítězil na trari 185 s formulací „budou tam jezdit vozidla Rs1 nebo něco podobnýho“. Jak to teda bylo?
Tak, že GWTR slíbil vozidla odpovídající specifikaci, což splnil, budou to jezdit s RS1, tedy s tím co nabízely i ČD.