Plzeňský kraj a ŘSD pomohou Nepomuku s odklonem nákladní dopravy mimo město
Kamion v areálu Klaus Timber v Nepomuku. Foto: Plzeňský kraj
Město chce přímé napojení z průmyslové zóny.
Město chce přímé napojení z průmyslové zóny.
Plzeňský Kraj pomůže s obchvatem.Že by se konečně pohly ledy? Kamióny obtěžují lidi jak průjezdem Nepomuku, Dvorce ale také Třebčicemi přez které si kamióny zkracují cestu do průmyslové zóny ve Dvorci. Všem občanům zmíněných lokalit se jistě uleví, vždyť to každý vidí kudy ty těžké kamióny jezdí. Teď jen tedy věřme že projekt bude realizován a v rozumném časovém horizontu splněn. Držme palce všem zúčastněným na tomto projektu.
Je správné, že se do toho vložil i kraj. Mě by i zajímalo, jak SŽ dokáže rychle zareagovat a postavit podjezd…
Modernizaci trati, při které má být odstraněn úrovňový přejezd, SŽ slibuje na roky 2025-28. (Pro ní ovšem nechutně často platí „sliby – chyby“).
V textu Strakonice přelepte na Blatnou nebo Písek nebo tak něco 😉
Řekl bych, že označené místo plánovaného sjezdu je špatně…
Nejsem místní, bral jsem to podle popisu, kde by podle vás mělo být?
Podle popisu: „Tam je křížení hlavní silnice I/20, pod níž vede krajská asfaltka z Milče na Dvorec.“, zrejme nekde tady:
https://en.mapy.cz/s/nepovavomu
přesně tam, a ten současný sjezd u Třebčic by se měl zaslepit ( je to prý podmínka ŘSD), což je správné, protože ze směru od Písku není ani odbočovací pruh…
a ještě je tam jedna drobnost silnice I/20 vede na Písek (ne Strakonice)
Díky za upozornění.
Kdy to bude nakládá nevěříme tomu že to bude2056
Krásný příklad reálné podpory silniční dopravy v praxi na rozdíl od stále skloňované slovní podpory železnice.Srovnejme s teoretickým případem,kdyby měla být vybudována do průmyslové zóny vlečka.Do zmiňovaného podniku byla krátká vlečková kolej před nedávnem sice vybudována,ale bylo to vynucené a vejde se tam asi jen 7 vozů.Ostatní silně se rozvíjející podniky jsou železnicí samozřejmě nedotčeny.Nepomuku se sice uleví,ale další obce na trase I/20 jsou zcela jistě nadšené.Přitom vidět nákladní vlak na trati sítě TEN přes Nepomuk je malý zázrak.
Takže tam ta vlečka je. Ale teoretizujete nad tím, že by se tam měla postavit…
Byla vybudována jen krátká kusá kolej,sloužící jen jednomu podniku,navíc z donucení,jako podmínka se souhlasem k rozšíření závodu.Podnik je hned za poslední staniční kolejí,takže to bylo poměrně jednoduché.Nové silniční připojení je mnohem složitější a bude dloužit celému areálu.Ta vlečka pobere minimum přepravy z celkového objemu.Navíc v tomto případě jde o malý zázrak,neboť nové vlečky do nových podniků postavené po roce 1989 lze spočítat na prstech obou rukou,kdežto nových průmyslových zón,navíc s podstatně vyšší potřebou dopravní obslužnosti,vzniklo stovky s ani do jedné nevede vlečka vybudovaná z veřejných peněz až k bráně závodu,zato ta silniční napojení jsou až k bráně závodu stavěná i… Číst vice »
Tady máte jeden obrázek na vlečku vybudovanou po roce 1989 do průmyslové zóny.
Pohled na bujnou vegetaci vám napoví, kdy tam asi tak mohl projet naposledy nějaký vlak…
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&q=ceske%20velenice&source=muni&id=694&pid=77053248&newest=1&yaw=2.628&fov=1.257&pitch=0.306&x=14.9472250&y=48.7732171&ds=2&z=18&base=ophoto
Kamiony za současné situace bývají zpravidla levnější a rychlejší.
U hromadných substrátů (uhlí, rudy, písek ap.) jde o přepravní kapacitu a pravidelnost, ne o rychlost, tam se ucelené vlaky nedají jen tak nahradit..
Taky mi tohle zbytečné utrácení státních peněz vadí.
Ať si to zaplatí sami nepomučtí, když se jim nelíbí, že jim do pily, kde jsou sami zaměstnáváni, jezdí auta, která odvážejí a přivážejí vše potřebné pro jejich provoz.
Klasická kapitalizace zisků a socializace ztrát.
Víte co by ztráta opravdu byla? Kdyby se tu firmu podařilo zklikvidovat a lidi by přišli o práci. V Rusku to takhle dělají, aby si tam nikdo nevydělal, když na tom nevydělají -oni-.
Mně zase vadí, když stát sype do bezedných projektů jhmd, mnoho lokálek, ETcs do 60+ šrotů atd … Klaus má obrat, platí daně, dává pravit…
Klaus timber to samé co v Chanovicich Haas fertigbau. Stát platí německýmu soukromnikovi dopravní infra. To by tak v D bylo možné ….🙄🤦♂️
Jakože v Německu by silnice nestavěli?
Kolik že ta firma odvádí na daních vč. DPFO?
Teda zrovna v Nepomuku si udělali novou fabriku u nádraží a už tam dost vozů nakládali, tak jste to přirovnání asi netrefil.
Porovnejte si množství kamionů s množstvím železničních vozů za den a pak se zkuste znovu trefit.
Jenže Klaus není němec!!! bacha na to, možná má německy znějící jméno, ale je to Čech! a firma je taky česká!
a ono to napojení na I/20 může sloužit i běžným lidem, může být odklon z jedné obce, odklon sinice II/191 mimo Nepomuk, MUK místo úrovňové, zrušení jednoho žel. přejezdu přes dvě tratě atd….