Plzeňské obvody Radčice, Malesice a Křimice nově obslouží bateriové trolejbusy, nahradí autobusy
Trolejbus Škoda 27 Tr v barvách Plzeňských městských dopravních podniků. Foto: PMDP
Úspory vzniklé prodloužením trolejbusové linky poslouží kromě víkendového posílení i k přidání spojů na Ústřední hřbitov na opačném konci města.
Další linka která se nabízí ke změně z autobusové na trolejbusovou obsluhovanou parciálními trolejbusy je linka 30. Tady jako páteřní a nejdelší linka v Plzni by ty úspory byly v řádově úplně jinde. Podle mého by stačilo doplnit dráty do kopce Studentskou a Krašovskou ul., do kopce Chrásteckou a propojit úsek Lobzy – Sušická. Všude se dá napojit na stávající trolejbusové nebo tramvajové vedení. Pak dle mého odhadu by bylo energeticky 80 % trasy pod dráty a zbytek na baterky. Nevíte někdo, neuvažuje se takto i na PMDP ?
Myslím že nějaké úvahy na zadrátování Studentské jsou/byly ale nevím kam se to dostalo či jak moc je to teď reálné.
počítá se (už 25 let) s trolejbusem místo busu 33, což se týká horní (Gerská-Sídliště Košutka) části Studentské, má to smysl, až bude hotová silnice Zadní Roudná-FN Lochotín
Takže pošleme vozidla na baterie do polí v údolí řeky Mže,kde
je ovzduší nejlepší v Plzeňské oblasti.Budou si poskakovat svých 50km/h,za nimi se budou tvořit kolony aut,jelikož se zde dá jen těžko předjíždět.Zkušenosti z testovacího provozu.
Tyto vozy mají smysl v centrech a zastavěných oblastech a ne mimo hranice města.A mimo,náklady na vozo/km trolejbusu
nebo tramvaje jsou úplně někde jinde(výše) než u autobusu.Pokud se ovšem neudělá průměr na všechny 3.trakce,
aby to lépe vypadalo.
A zároveň se tím zruší autobusová linka, která teď jede už z centra, tolik k tomu ovzduší. V polích v údolí Mže pak třeba zase více ocení nižší hluk. A proč by to muselo jet jen 50 km/h?
hlavně je to v podstatě ve městě, takže kolik by se tam mělo jezdit 130??
Určitě nemáš pravdu.
Plzeň jede!! 🙂 A hlavně je vidět, že tamní lidé tomu rozumí více než jinde. Tomu říkám vývoj. Dobrý nápad je zredukovat linkové vedení a propojit jednotlivé linky do delších tras s využitím závislé trakce.
Velice se mi líbí i další záměry, ale k nemocnici v Lochotíně nebo na Vinice bych si představoval spíš tramvaje, než trolejbusy.
no nevím, viděl jste četnost a vytíženost busu 33? to na tramvaj není,
vinice sice tramvaj naplní, ale otázka je kam s ní na druhé straně a jak by další linku absorbovala stávající trať + křižovatka v sadech 35…..
Na Vinice měla být tram dávno (je tam i územní rezerva), ale správná otázka kam s ní-na Bory? Nebo k Univerzitě a 4 zkrátit na Bory? Nebo jí otočit na Mikulášským náměstí? A nebo konečně udělat tam na Doubravku-Letnou?
jj, já vím, že tam měla původně být, také měla vést na Doubravku, protože Na švabinách mělo vzniknout sídliště, měla tam jezdit tramvaj přes Roudnou (ta se měla bourat), proto jsou u pivovaru na Tyršově tři mosty a na Rokycanské ten pruh. Jenže to všechno jsou moc velké investice, vzhledem k tomu, že stávající stav vyhovuje, navíc protáhnout další linku přes náměstí Republiky také není dobrý nápad (hluk, otřesy, provoz, kapacita napájení), když už, tak přes všechny nevýhody (nekomfortní přestupy) by šlo ji ukončit u synagogy (smyčka přes Palackého) nebo postavit novou trať Sukovou ulicí, 4 by jezdila k univerzitě… Číst vice »
Teď ne, ale potom to na tramvaj bude. 🙂
kdy potom?? ani před COVIDem to nebyla žádná sláva….
Jasně, že nebyla, protože tam žádná tramvaj nejezdila. 🙂 Když lidem nabídneš dostatečnou kapacitu, budou ji využívat. Vezmi si, jak to bylo s železniční tratí do Milovic. Taky tam jezdilo pár šukafonů. Pak to zmodernizovali, elektrifikovali a teď tam jezdí Elefanti. 🙂 Proč? Na to si už umíš odpovědět sám.
jakou tramvaj a kudy tam chceš táhnou?
to by bylo na fungl novou trasu a nic pro ní není připraveno (= náklady navíc)
Co to je za otázku jakou tramvaj? 😀 Asi ty, co v Plzni jezdí, ne?
A jak nic pro ni není připraveno? Jak to myslíš?
Myšleno jakou linku, kudy by tam jezdila, kam by pokračovala od nemocnice, kde by měla konečné. Pokud se rozhodneme postavit tramvaj na Ústřední hřbitov, je pro ni na celé Rokycanské připraven travnatý pruh, dtto u Gambrinusu, to velice zjednoduší i zlevní přípravu a provedení stavby. Pro tramvaj k nemocnici žádná taková příprava není a ani územní plán s tím nepočítá. To znamená, že příprava stavby bude na dlouhé lokte (spoustu let) a bude drahá. I stavba bude znamenat zvýšené náklady rozsahem stavebních prací. Samozřejmě netvrdím, že to nejde, ale pokud zvážíš pro a proti (trolejbus verzsus tramvaj) bude to hrát… Číst vice »
No tak by to nejspíš byla trojka. Hele, ono je fakt jedno, jaké číslo linky to bude, kromě těch, co už tam jsou. Nějak se začít prostě musí nezávisle na stavební připravenosti. Sám dobře víš, že územní plány nejsou zamrznuté navždy, ale v průběhu času se mění. Takže první návrh by byl mezi Mikulášským náměstím a nemocnicí.
Trať k univerzitě jsem na mysli neměl, nevím, proč to sem taháš, ale určitě mě nemáš přečteného.
nejde o číslo, to je naprosto marginální, jde o to vytvořit nějakou smysluplnou linku, která přinese užitek,
tramvaj k Univerzitě jsem napsal, aby bylo jasné, že tam byly pro výstavbu úplně jiné podmínky,
spíš se budeš muset smířit s tím, že v současné době je tam opravdu vhodnější trolejbus
Však já o těch podmínkách vím. Jen píšu, že je tam z hlediska přepravy vhodnější tramvaj. S čím se smířím nebo ne, už není tvoje věc. 🙂 Pokud tam ta tramvaj nebude, rozhodně truchlit nebudu a ani to nebude tak, že máš pravdu. Jako dopravní inženýr mám o uspokojování přepravní poptávky jinou představu než ty.
Také tento záměr podporuji. Zlín má s tímhle způsobem léta zkušeností a opravdu je znát tišší jízda z pohledu cestujícího. Provozovatel odstraněním souběhu autobusové linky docela ušetří, jízdní doba se neprodlužuje, nabíjení za jízdy pod trolejí nestojí žádný čas.
No…já bych s tím hodnocením počkal po zimě 😉
Na tomto se nedá nic zkazit. 🙂
Tak co vím já, počítá se s trolejbusy, proto i v ulici Otýlie Beníškové stojí sloupy trakčního vedení. Linky 33/40 by měli být tedy trolejbusové. Údajně se čekalo/čeká na tzv. Východní obchvat.
Čeká se na nové propojení ulice Na Roudné a Aleje Svobody západně od nemocnice. Před tím nemá smysl drátovat linku 33, protože z Roudné k nemocnici pak bude jezdit úplně jinou trasou po nové ulici.
Tak jsme se dozvěděli, že se ušetří nafta, CO2, řidiči. Hezké. Mne by ale spíše zajímalo, kolik se ušetří peněz. A o tom ani slovo. Že by to bylo proto, že v peněžením vyjádření se neušetří nic? Jen se ptám…
ve výsledku se neušetří*, protože ušetřené peníze se investují do zvýšení četnosti spojů
* pod pojmem ušetřím si představuji, že mi zbudou peníze, které mohu dát na jinou věc, ušetření alá Regiojet: stát/kraj ušetří ale bude platit více, nepovažuji za ušetření
Ale soudruzi, klikající nesouhlas jako zběsilí, ono to bez peněz nejde, že? A ty peníze se musí někomu vzít, že? Třeba vám prostřednictvím daní, že?
Jestli budou ušetřené peníze použity na zvýšení počtu spojů v oblasti, je to za mě naprosto v pořádku.