Plzeň zvažuje nákup velmi dlouhých tramvají, oslovila možné zájemce
Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) zvažují, že rozšíří svůj vozový park o 24 nových velkokapacitních tramvají. Ty budou vynikat především
Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) zvažují, že rozšíří svůj vozový park o 24 nových velkokapacitních tramvají. Ty budou vynikat především svoji délkou, která může dosáhnout až 42 metrů.
Kvůli nákupu s odhadovanou cenou 1,764 miliardy korun vypsaly již PMDP takzvané předběžné tržní konzultace, ve kterých chtějí zjistit, jaká vozidla mohou výrobci nabídnout. PMDP poptávají 12 jednosměrných a až 12 obousměrných velkokapacitních tramvají. „Záměrem je modernizovat vozový park tak, aby odpovídal současné dopravní situaci a potřebám ve městě Plzni. Jedná se o nové tramvaje, nikoli rekonstruované či použité tramvaje,“ uvádí PMDP na profilu zadavatele.
„Pro dlouhodobou strategii plánování městské veřejné dopravy sledujeme trendy a sháníme informace, které nám zjednoduší rozhodování při budoucích nákupech vozidel. S velkokapacitními tramvajemi by bylo možné počítat primárně na linku 4, která nyní jezdí ve špičkách v intervalu 2–3 minuty a dochází u ní k nárazovému přeplňování spojů. O dalších krocích zatím není rozhodnuto a bude záviset na výsledcích konzultací,“ řekl mluvčí PMDP René Vávro.
Tramvaje mají být na tuzemské poměry nezvykle dlouhé: 38–42 metrů. Pro srovnání: nové tramvaje For City Smart, která má dodat Škoda Transportation pro provoz v Plzni, budou měřit 29 metrů, pražská tramvaj 15 T je dlouhá 31,4 metru. V požadavcích je kapacita 240 stojících a 64 míst k sezení.
Tramvajový vozový park prochází v Plzni velkou proměnou. Nejnovějším přírůstkem jsou tramvaje EVO2, letos v říjnu by se měly v ulicích Plzně objevit nové tramvaje od Škody Transportation.