Plzeň ve Skvrňanech vybuduje další parkovací místa
Parkování v ulici Terezie Brzkové v Plzni. Foto: Google Street View
Budování si vyžádá do prosince úplnou uzavírku části ulice Terezie Brzkové.
Budování si vyžádá do prosince úplnou uzavírku části ulice Terezie Brzkové.
Doufám, že ta parkovací místa budou také řádně zpoplatněna, aby se městu zaplatily náklady na jejich vybudování a údržbu.
Jedině dobře, na sídlištích je jich obecně málo a měly by se stavět ve velkém.
Ale rorumně. Nikoliv velké vysfaltované plochy co budou zvyšovat teplotu a nebudou propouštět vodu do půdy.
Dalsi verejny prostor zabran auty. V Plzni kvalita zivota klesa kazdy rok.
Kvalitní veřejný prostor na sídlišti 😂
Klasická sídliště začínají být oproti novostavbám docela luxusní lokalita. Víc místa mezi jedntlivými domy, víc zeleně, plná občanská vybavenost, akorát toho místa pro auta je míň.
Kvalita veřejného prostoru na sídlišti je kapitola sama o sobě. Ve zkratce, nejede udržovat veřejný prostor na sídlišti ve stavu, kde by tam lidé dobrovolně trávili čas jak v parcích. Na to zkrátka nejsou peníze.
Pokud se při plánování parkovišť myslí i na zeleň a vodu, tak to tomu místu může paradoxně i krátkodobě pomoct.
Po investici do nějaké části totiž často dochází k stagnaci a také k minimální údržbě.
No zrovna tahle oblast zadních Skvrňan je už pěkně zelení zarostlá.
Jako že tě bolí na to koukat? Je to bohužel nutná infrastruktura. Chápu, že na tom, co je nutné se neshodneme, ale někdo tu stavbu inicioval. A byli to lide, co tam bydlí. Ti snad mají právo ovlivnění svého okolí, ne?
Když chcete zdůrazňovat právo lidí na ovlivňování svého okolí, pak se ptám: z čeho plyne a kde je uzákoněno právo lidí na zábor veřejného prostranství jejich automobily, N.B. má-li ten zábor dokonce být bezplatný? Tedy jinými slovy: budou na tom parkovišti pouze PLACENÁ stání?
Prosím, zákon máte tady https://www.kurzy.cz/zakony/361-2000-zakon-o-silnicnim-provozu/paragraf-25/
Asi to s tím záborem má být nějaká oduševnělá myšlenka, ale spíš jste jak kolovrátci.
Protoze nase spolecnost je natolik zblbla, ze jim prijde naprosto normalni, ze jsou vsude auta. Neni pochyb o tom, ze prostor se da vyuzit mnohem lepe nez parkovanim. Zivot se da zit i jinak nez vsude jezdit autem. Doslova vsechny zahranicni mesta, ktera nejsou plna aut maji vyrazne vyssi zivotni uroven nez my. U nas prevlada ignorance a nazor, ze auto je „pokrok“ nebo symbol svobody. Auto je predevsim neudrzitelny prezitek. Nicime nase mesta pro nase potomky jenom kvuli nasi sebestrednosti a pohodlnosti
Myslím, že vás tu v té zblblé společnosti nikdo nedrží, klidně se přestěhujte do Pchjongjangu, bude vám hej.
Jen mám obavu, že vás tam postihne zase jiný stihomam.
Nebojte, ja ziju v Jizni Americe.
Právě jste tomu nasadil korunu, to vás k boji za lidštější Plzeň kvalifikuje za všeho nejvíc.
To Vas nenapadlo, ze jsem se tam narodil a na svem rodnem meste mi zalezi?
Z extrému do extrému? Argumentovat Severní Koreou může opravdu jen duševně nevyzrálý člověk.
Dobře, já uznám, že jsem nevyzrálý, když vy sem hodíte jiné město, které je tak notoricky známé absencí aut. Protože mě nic jiného, kromě pár izolovaných ostrovů, které nezná nikdo jiný, nenapadá.
Doporucuji cestovat. Plno mest ma vyrazne vyssi zivotni uroven s rozvinutou cykloinfrastrukturou a MHD. Jeden z mnoha prikladu je Oslo
A v téhle diskuzi mě zase baví to jak když se řekne parkoviště každý vidí jenom auta. Víte co je zvláštní? Řešíte auta, ale existence motorek, tříkolek a čtyřkolek jde zcela mimo Vás. Proč? Přitpom na zaparkování dvou motorek potřebuje přiblišně stejné nebo možná ještě o neco více místa než na zaparkování jednoho auta. Pokud vezmu to, že ty dvě motorky budou obě pro max 4 osoby a auto minimálně pro 4 a maximálně 9…..Dále na motocyklu není možné pokud dobře vím převážet spolujezdce mladšího 12 let. Jak chcete převážet děti? Na kole zase nemůžete převážet dítě větší. Asi ty… Číst vice »
Ano lide meli potomky az po vynalezeni automobilu, bez neho zit neslo
No jistě. Lidé v minulosti taky neznali antibiotika a taky to podle toho vypadalo. V minulosti byla zdravotní péče na tak vysoké úrovni, že úmrtnost nebyla vůbec vysoká , že? V dobách kdy lidé neměli automobily seděl každý na svém gruntu a kolikrát ani nevěděl co je za kopcem. Tím chci říci, že pokud někdo chce omezovat automobily tak já budu ten kdo řekne, že létat na dovolenou je taky zbytečnost. Upřímně by mě zajímalo kolik procent z těch lidí kterým vadí spalovací motory a automobily využívají leteckou dopravu.
Jenomze auta se daji snadno nahradit mnohem efektivnejsimi prostredky: MHD a kolem. Letadlo na delsi vzdalenosti zatim nenahradite.
Letadlo se i na dlouhé vzdálenosti dá nahradit stejně tak dobře autem, vlakem nebo lodí. Je to vlastně to samé jako když nahradíte auto jízdním kolem. I ta MHD je z velké části dopravou automobilovou příklad: AUTObus. Jízdní kolo je dobré tak na cesty kolem komína. Na delší vzdálenosti příliš využitelné není a už vůbec ne pokud má člověk rodinu a počet osob se pohybuje od 3 výše.Pak je vhodné využít motorové vozidlo nebo vlak a v případ ěpokud cestuje takový počet osob co plně obsadí počet míst ve vozidle je nejlepší variantou právě auto.
„I ta MHD je z velké části dopravou automobilovou příklad: AUTObus. Jízdní kolo je dobré tak na cesty kolem komína“
Vase nazory jsou zpusobeny znacnou ignoranci, nebudu jiz reagovat na Vase komentare
Proč by se na (dvoumístném) kole nemohlo převážet větší dítě?
Na dvoumístném (tandemu) to jistě lze, ale na jednomístném těžko. A jak se jezdí na takovém tandemu a jak je ovladatelný jste už někdy viděl?
https://youtu.be/DOx-lyfu6pY?t=758
To je argumentace asi jako bych tvrdil, že v autě nemůžete nikoho a nic odvézt, protože v F1 je jen jedno místo a žádný zavazadlový prostor.
Na tandemech různých typů mám najeto mnoho tisíc km, ovládá se to úplně stejně, jako jednomístné kolo (ve vyšších rychlostech i lépe), akorát při manévrování na velmi malém prostoru musíte počítat, že je to trochu delší (je to ale pořád mnohem snadnější, než manévrovat s autem, ten tandem bude podobný motocyklu). Nic, co by jakkoliv bránilo použitelnosti.
Argumentovat videem s dementama v protisměru je trochu mimo, nemyslíte?
Jízda na tandemovém kole musí být (nikdy jsem na něm nejel) o dost jiná než na motocyklu (s tím zkušenosti mám). Není nic horšího než když se spolujezdec vzadu kymácí nebo nedej Bůh chce náklon v zatáčce vyrovnávat.
Nikdy jste na něm nejel, ale přesně víte, jak se na tom jezdí. … Jste si vědom toho, že ze sebe akorát děláte hlupáka? I extrémně se kývající spolujezdec bez pudu sebezáchovy není horší, než vzduchová vlna od natěsno předjíždějící dodávky na běžném kole. A je i více „horších věcí“ (takže vaše „není nic horšího“ je totálně mimo). Příměr s motocyklem se týkal pohodlně dosažitelného poloměru otáčení. Na metr a půl široké cyklostezce se prostě s tandemem neotočíte tak snadno, jako třeba na MTB. Akorát když povezete třeba dítě do kroužku (abychom se aspoň trochu vrátili k tématu), nebudete takovéto… Číst vice »
Ten zákon se ovšem týká chování se řidičů na pozemních komunikacích (silnic, ulic, atd.) v silničním provozu, nikoli záborů veřejných prostranství, tedy ostatních ploch mimo pozemní komunikace. A už vůbec se netýká „garážování“ vozidel, tedy „dopravy v klidu“.
Zeptal jste se, kde je to uzákoněno? Zeptal. Já jsem vám odpověděl. Když se neumíte ptát abstraktně, tak radši nedělejte hipstra.
Takže znovu: kde je v tom zákonu upraveno právo na „garážování“ vozidel na veřejném parkovišti?
Pojďte to papouškování ohnout ještě víc, zeptejte se mě třeba, kde je v silničním zákoně upraveno právo na „kvantovou superpozici“ automobilů ve veřejném prostoru. Bohužel už to s vámi dál hrát nehodlám.
Já tu píšu o právu veřejnosti ovlivnit své okolí. Právo na parkování sem podsouváš ty, abys pak proti němu mohl bojovat. Do této hry mě, prosím, nezatahuj.
Mýlíte se: já nebojuji proti parkování (tedy krátkodobému uvedení vozidla do klidu pro vyřešení potřeb jeho osádky), ale kritizuji to, že veřejná správa připouští bezplatný zábor veřejného prostranství soukromým majetkem (= „garážování“ aut) a dokonce pro to vytváří lepší podmínky – a to je sakramentský rozdíl.
Vy (i ostatní živí tvorové k vám příslušející) snad bydlíte i s neživým vybavením obydlí zadarmo a v nějakých veřejných prostorách? A jaký je v tomto směru rozdíl mezi člověkem a jeho vlastním autem, byť auto není živočich?
Opět místo trávníku parkoviště. Přitom v Plzni auto není potřeba. MHD funguje super. Teď při opravě Terezie Brzkové od Vejprnické k Pecháčkově zmizely oba trávníkové pruhy, přitom nových parkovacích míst nepřibude.
Jo a až bude třeba ty trávníky udržovat a sekat to bude nářků jaký to dělá hluk.
Dokud si místní mohou říct, co je pro ně priorita, a nestanovuje jim to arbitrárně žádnej exot ani z Klecan, ani ze Slavičína, já jsem spokojenej. Ať je to sebehnusnější.
Ti ta Plzeň nějak leží v žaludku….
Žiješ podle svých slov v Jižní Americe. Tak se nám nemíchej do toho, jak chceme žít a žijeme my v Plzni
Jak se Vam micham do toho jak chcete a zijete v Plzni? Tim ze napisu svuj nazor do diskuze na internetu?
Za zpackany zivoty lidi v Plzni nemuze rozsireni parkoviste ve Skvrnanech!